Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 26.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2009 03:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

26.12.2009

Godmorgen dagbog.

Hmm...... Ingen Sherlock Holmes blandt læserne, så jeg er stadig på bar bund i mysteriet om julehilsnen fra den ukendte. Det er da underligt ikk!!, jeg kender simpelthen ingen her på øen i øjeblikket der kunne finde på at besøge mig, så gud ved om julemanden findes :-O

Nå, men dagen gik jo som den plejer var jeg lige ved at sige. Og alligevel ikke, for efter at have spartlet båden 1 gang, besluttede jeg mig til at holde fri resten af dagen. Hold op det var rart, selv om jeg altid har et stænk dårlig samvittighed over ikk at lave noget, klarede jeg det helt fint alligevel.

Min mad fik jeg på min stamresturant Koh Kaew, jeg kan godt lide maden og de ansatte der. Men der kom lidt skår i glæden i går. Kan i huske jeg fortalte om hende der døde af druk?? Kan i så også huske at jeg snakkede med hendes ven om at stoppe drikkeriet??
Hun var blevet nervøs efter veninden døde, og mente der var noget galt med hende. Så hun gennemgik en undersøgelse hvor lægen desværre fandt en mandarin stor knude i maven på hende, det satte en dæmper på humøret, og jeg er altså ikke god til at trøste syge mennesker på et sprog jeg ikke forstår. Og slet ikke i Thailand, hvor lægen anbefalede hende at drikke en masse vand, og mente at hun ville blive hurtig rask!!

Vand for hulen mod en knude, så kunne hun lige så godt have besøgt Dyrlægen som vi kalder hende nede i Lamai. Her kan du gå hen med alle dine sygdomme, og næsten uanset hvad du fejler(som jeg er sikker på hun aldrig finder ud af) kommer hun altid til den konklusion at du har brug for 4 forskellige slags piller, som tilfældigvis står klar på disken. Jeg tror hun har valgt netop disse piller fordi de matcher hinanden godt i farverne, blå, gule,røde og en kedelig hvid:-)

Det er også her pigerne går hen når de er blevet uønsket gravide, den klarer dyrlægen med et snuptag. Igen kigger hun hen på disken, og bestemmer sig for en pille, hvis farve jeg ikke genkender(farveblind). Pigen tar så den her pille og kan ikke arbejde i et par dage, men hun er ikke mere gravid!!

Selv om folk har givet lægen det meget lidt pæne navn Dyrlægen, der vel fortæller hvad de syntes om hende, kan sådan nogle heksedoktorer ikke undværes, og slet ikke i den verden pigerne lever i !!

Nå, det var et sidespring. Og alligevel ikke, for har du brug for piller for at sove, kan hun hjælpe dig for 10 Baht stykket.

Som i kan se oplever jeg ikke så meget når jeg arbejder på båden, men lidt sker der da en gang imellem. Er der nogen af jer der har set sådan en jellyfish før?? Den var drevet for langt op på stranden til at jeg kunne skubbe den ud i vandet igen, så den døde desværre....

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Vandmand012.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Vandmand003.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Vandmand008.jpg

De Thaier jeg har spurgt om den kan kun sige kapun, og det er som jeg har forstået det, et fælles ord for jellyfish. Der var også delte meninger om den var farlig eller ej, og nu fisker jeg en del her og er efter mange smertefulde oplevelser nået frem til at ALT i havet stikker, så jeg har stor respekt for det der er i havet og rører iøvrigt ikke fiskene mere på grund af det, nogle af fiskene og jellyfishene er yderst giftige næsten bare du kigger på dem, så vær forsigtig!!

Dagens afsnit bliver desværre ikke så langt, jeg havde håbet at jeg kunne følge op på tatoo historien, men i går ringede Mario meget undskyldende klokken 16.30. Han var lige vågnet og havde slemme tømmermænd, så ingen billeder i dag. Jeg har ikke glemt det Islander, og vender tilbage når jeg får billederne.

Og så havde jeg skrevet forkert med hensyn til fartbegrænsningerne her på Samui, jeg skrev 40 Km i timen. Det er forkert der skulle have stået 45 Km i timen!!

Når du kommer herud Islander, vil du efter en tur på vejen hurtig indse at vejene kun er gearet til de omtalte 45 m i timen. Og med den manglende evne Thaierne har til at køre bil, er hastigheden passende (hvis ellers den blev overholdt :-O)
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2009 11:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

pensionisten skrev d.24-12-2009

Da jeg kom hjem i går lå der en lille seddel på bordet, glaedelig jul, frøer Christmas står der på den !!!!!!!!Og jeg har ikke stavet forkert, sådan står der..


mit bud en tysker har skrevet sedlen grunder er her ...frøer...


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2009 21:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

yindee.

Ja, den har jeg tænkt på. Men hvad skulle frøer så betyde, og hvordan kan en tysker stave
til glaedelig ??

Mystisk!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2009 05:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

frøer er plat tysk og betyder glædelig eller god

''glaedelig din ven Google oversætter


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,591,515 Unikke besøg | jQ Blog