Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 24.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2009 03:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

24.12.2009

Godmorgen Dagbog

Meget kan man sige om mig, blandt andet at jeg aldrig er pessimist!!

Så da jeg i går morges begyndte at blande spartelmassen til båden, gik der såmænd kun en halv time før kæmpestore mørke skyer truede med at oversvømme Samui. Så alt foregik i et hurtigt tempo og er ikke så pænt som ønsket, og selvfølgelig er det forkert det jeg spartlede med i går.

Men efter en lille lur i venten på regnen, (som iøvrigt aldrig kom!!) bevæbnede jeg mig med kuglepen og papir, nu ville jeg altså have noget på skrift. Så jeg kørte ud til ham som hjalp mig i forgårs, selv om han var meget interesseret i at hjælpe mig havde vi nu et andet problem!! Han kunne ikke læse eller skrive selv om han har et forholdsvis stort værksted, så der var ikke andet at gøre end at vente og se om der kom en forbi der kunne hjælpe.

Og jeg var heldig, så jeg er nu indehaver af et stykke papir hvor der på Thai er skrevet hvad jeg har brug for. Så når dagens afsnit af Dagbogen er slut, kører jeg til Nathon og bestiller det. Det er også i dag at pakningen fra Bangkok skulle komme, og som en 3 ting har jeg besluttet at gøre aftenen lidt hyggelig.

Når man kommer til Nathon, svinger vejen skarpt til venstre ned mod vandet (husk forøvrigt ALTID at have hjelm på når i kører til Nathon, der er razzia hver dag i det omtalte sving). Og det koster 500 Baht uden undtagelse her!! Det gælder også på vejen til Nathon hvis i passere Lipa Noi, her står de også hver dag, og bliver i spottet begge steder uden hjelm selv om i er flere hundrede meter væk, falder hammeren alligevel. For i har ikke set den betjent der sidder i vejsiden med en Walkie Talkie. For at narre fjenden, eller fordi han ikke gider stå op sidder mange af dem og spiser og drikker mens de passer deres arbejde :-O
Nå nu gik det galt igen :-O

Men når i drejet til venstre her, ligger der 100 Meter henne på venstre side en stor forretning der hedder Panthep. Jeg tror det er en engros forretning, for de handlende kommer her i stort antal. Men man kan sagtens handle her som privat, og det jeg vil fortælle er at man her kan finde al det spiritus man måtte ønske sig, og til en billig penge. Nu er det kun anden gang jeg skal handle der, men jeg har her fundet en så blød Burbon Whisky til den vanvittige pris af 320 Baht, også selv om den er importeret, den skal nydes i aften i fred og ro.

Og det var så den jul :-O

Og så kradser krisen stadig på Samui, min ven som ejer Reagga Baren ved Hinta Hin Yai holdt en stor koncert aften i mandags. Han havde budgetteret med 300 mennesker før det gav overskud, så han er alvorligt ked af at der 'kun' kom 200. Det samme er gældende på de resorts som ligger i den stille ende af Lamai, næsten ingen turister i forhold til sidste år, og de restauranter som er tilknyttet de steder laver slet ingen penge.

Selv Big C kan mærke presset, måske også på grund af den nye Tesco Lotus i Lamai. De har nu indsat gratis shuttel busser fra Big C til Lamai, sidste stop er på hjørnet af vejen ned til Hinta Hin Yai. De eneste tider som jeg har kunne finde til jer er afgangstiderne fra Big C, og de er klokken 11, 13, 15 og klokken 17, men jeg tror man kan lægge en halv time til, så har man afgangstiderne til Big C.

Og så tænkte jeg på i morges på min strandtur, at jeg har glemt at fortælle om det webcam som er på stranden. Vil i sende en anderledes hilsen til dem der hjemme, skal i gå til Samui Sence restuarant som ligger ca. midt på Lamai stranden, der er monteret et live webcam som peger til højre og viser noget af stranden. Fortæl dem hjemme hvad tid i har tænkt jer at hoppe rundt og vinke til dem, og vis dem hvor godt i har det :-)

Her finder i kameraet : http://www.samuic...ml?c=LAMAI

Og så så jeg noget meget mærkeligt i går da jeg begyndte på båden, hvad de hedder skal jeg ikke gøre mig klog på. Men de krabber som normalt lever i deres huller nede på standen, er i nattens løb flyttet hele 40 meter væk fra vandet. Selv omme på forsiden af mit hus har de gravet sig ned!!

Skal det opfattes som når sneglene inden et voldsomt regnvejr kravler op ad hus facaderne?? Kan vi vente et voldsomt uvejr med meget vand siden de gør det??

P.S. De gjorde det ikke sidste år, så det tænker jeg meget på!!

Til slut vil jeg ønske jer alle en rigtig god jul hvor i så end måtte opholde jer, og tak til jer som læser om alle mine skøre indfald, ideer og fejl. Kom endelig med kritik hvis i mener jeg er et kvaj ikk, på den måde håber jeg vi hen ad vejen kan få en solid Dagbog som holder mere en 1 dag!!, og som ikke kun jeg skriver i !!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2009 07:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davserz3z

ja du må også ha en rigtig god jul,z7z
og tak for din dagbog,som jeg læser som det første hver morgen når jeg skal ha morgenkaffen.z4z

julebamsenz1z
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2009 08:57

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Pensionisten

Du er da nok det største kvaj jeg nogen sinde har mødt på min vej.

Velkommen i klubben, nu er jeg ikke den eneste mere.

Bliv du endelig ved kære ven, for det er dejlig læsning, og så befriende og ærligt, så denne side vel egentligt er det eneste sted, du vil få denne sympati.

Vi vil alle elske dig for din ærlighed, her taler jeg ud fra erfaringer med hensyn til din person.

Du er en person jeg aldrig vil være i tvivl om at give en knus, hvis jeg skulle have den æra at møde dig på min vej.

Min vidunderlige kone har lige givet mig en rose så duftende, at JULEN NU ER I THAILAND.

Mit og min families håb er, at i alle uanset hvor i er ude i den store verden.

GLÆDELIG JUL

Til jer alle både store og små.Og min kære ven Bamsen.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-12-2009 17:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Thumb glædelig jul til alle

næste https://www.thai-...#post_7180
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 99,105,308 Unikke besøg | jQ Blog