Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 23.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2009 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

23.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Sikke dog en dejlig varm dag det ser ud til at blive, solen stod op og blev hurtig varm og skinner stadig. Så jeg vover forsøget med spartlingen af båden, for en sikkerheds skyld tager jeg kun side af gangen så jeg kan lægge presenningen over i tilfælde af regn. Men jeg håber selvfølgelig at jeg bliver færdig i dag, der går jo omkring 4 dage under normale omstændigheder før den er tør nok til slibning, men med den luftfugtighed vi har her som er lidt høj grundet årstiden, har jeg besluttet at vente en uges tid for en sikkerheds skyld.

Pump du cyklen Bamse og kom og gi et nap, jeg har 2 soveværelser og 2 toiletter, så du kan sidde uforstyrret og hygge dig hvis du får dårlig mave, eller hvis du vil gemme dig fordi du er doven :-O

Og så har jeg efter endnu en søvnløs nat på grund af ondt i ryggen besluttet at tage det lidt roligt, jeg er en lille smule stresset og maser som en lille pruhest fra morgen til aften for at blive færdig med båden som er meget dumt, for jeg kan ikke komme ud og fiske før om en måneds tid alligevel. Så hvis jeg er heldig at kunne spartle i dag vil jeg bruge tørringstiden til at slappe lidt af, ikke noget med at ligge på stranden eller anden turistagtigt. Jeg kan hygge mig med motoren i mellemtiden som ikke er tungt arbejde og få den malet og pudset ren, så er den da færdig.

Der kommer også et visarun i Januar hvor jeg har besluttet tror jeg nok at tage min bike, der skulle ifølge kortet 'kun' være 400 kilometer til Ranong fra Koh Samui. Og så er jeg altså alvorlig træt af at sætte mig ind i en minivan der drøner afsted uden mulighed for at opleve noget, nej jeg vil sgu opleve noget anderledes. Og det håber jeg at kunne hvis turen bliver til noget ( jeg skal lige have snakket med ryggen!! )

For vejen går forbi Kao Sok National Park, den hørte jeg om første gang i en tråd på blå stue hvor Josh (tror jeg nok!!) det var, fortalte om hans besøg der. Med de billeder han satte på, var jeg solgt som stang lakrids og vil se den.

Prøv at skriv Kao Sok i din browser, så tror jeg du gir mig ret når du har set nogle billeder derfra, at det er et sted der er værd at besøge.

Og jeg fandt den her Danske hjemmeside der har mange flotte billeder fra Kao Sok :

http://www.khaoso...nfo_dk.htm

Så hvis jeg tænker mig lidt om og tager det roligt, er jeg ikke i tvivl om at turen bliver til noget. Jeg vil selvfølgelig fortælle jer om turen mens jeg er på den, desværre er batteriet til min laptop gået kaput så den ikke er så bærbar alligevel :-O Men en herboende Dansker som er hjemme i julen har lovet at købe en af de små netbooks tror jeg de hedder for mig, men lige nu er prisen noget høj. Så hvis i ser et tilbud på en efter nytår og inden den 14 Januar må i meget gerne fortælle mig det. Og prisen skal ligge omkring 1600.00 Dkr.

Jeg ved godt at jeg kan købe den her, den billigste af slagsen kan købes for 11.000 Baht men er med Thai tastatur. Og i mit sprog er der æ,ø og som jeg bruger en hel del, og jeg gider ikke skrive ae oe og så videre, og jeg skriver i øvrigt også for hurtigt til det. Så allerede nu fortæller i konen at hun ikke må røre reklamerne før i har gennemlæst bunken af plat og svindel.

Hvorfor hulen flytter man ikke julen et par uger så man kan give nogle meget flottere julegaver til en fornuftig pris, det er aldrig lykkes mig at forstå hvorfor folk ikke reagere på den åbenlyse hævning af prisen op til jul for at sætte prisen ned efter jul!!

Svindel og humbug, man kommer til at tænke på problemet med falang priser ikk??

Jeg tager chancen nu og går ud og blander noget spartelmasse, så ikke mere i dag.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2009 10:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Så hvis jeg tænker mig lidt om og tager det roligt, er jeg ikke i tvivl om at turen bliver til noget. Jeg vil selvfølgelig fortælle jer om turen mens jeg er på den, desværre er batteriet til min laptop gået kaput så den ikke er så bærbar alligevel :-O Men en herboende Dansker som er hjemme i julen har lovet at købe en af de små netbooks tror jeg de hedder for mig, men lige nu er prisen noget høj. Så hvis i ser et tilbud på en efter nytår og inden den 14 Januar må i meget gerne fortælle mig det. Og prisen skal ligge omkring 1600.00 Dkr.



jeg rejser fra DK den 4-1 ikke den 14-1
lige nu er prisen 2400 for mini pc men det bliver nok billiger efter nytår


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2009 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Æv Æv.

S å når Januar tilbuddene ikke at komme og den 4 er en Mandag.

næste https://www.thai-...#post_7174
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.51 sekunder | 99,496,043 Unikke besøg | jQ Blog