Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 21.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2009 03:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

21.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Så lykkedes det endelig at blive færdig med grov slibningen, af en eller anden grund er de 2 sider af båden ikke ens!! Siden jeg startede med var og er utroligt dårligt lavet med store huller og kratere mens den anden side, tror jeg er lavet korrekt. Meget lækker overflade der ikke behøvede den store omgang som den anden side og næsten plan.

Mine naboer var godt nok ikke så glade for det som jeg, i 5 timer fortalte min nabo mig havde jeg uden stop, selvfølgelig for at skifte papir, slebet med 2 forskellige maskiner. Ingen pauser overhovedet af nogen art, så da jeg endelig var færdig var klokken blevet 3 igen og en kølig ventede som belønning :-O

Og i går blev dagen ikke spoleret af regnen, kun en morgenskylle, men den var til gengæld også voldsom. Samui er blevet snittet af en tyfon som er årsagen til det dårlige vejr og urolige hav. Havet minder om vestkysten hjemme, høje bølger med hvidt på toppen som 'stjæler' sandet fra stranden, jeg tror der mangler lidt over en meter sand i højden før stranden ligner sig selv igen, store klipper som man normalt ikke ser ligger pludselig der hvor man før lå og solede sig. Meget forfriskende vejr, dog en smule koldt for mig.

Måtte for første gang i et år tage underhylere på og tage en langærmet ting på, selv om jeg arbejde i solen var det bestemt ikke varmt. Men for jer normale!! er det stadig varmt med de 25 grader her er, og det skulle blive godt vejr igen omkring den 24 :-)

Jeg var en tur i byen med Mario i aftes som jeg fortalte om tidligere, og jeg huskede at spørge hvor meget han sparede ved at købe Kitesurfing udstyret i Thailand. Med alt hvad der bruges for at kitesurfe incl. seler som han bad mig huske at sige og rejsetaske sparede han 7oo Euro i forhold til Tyskland!! Men det kostede ham 80 Euro at tage hele udstyret med her igen, en smule dyrt syns jeg.

Og så går han helt amok med tatoveringer, han har fået lavet en hver dag han har været her nu, så det er blevet til foreløbig 3 sort/hvide, 1 på venstre albue og 2 på højre ben. Hvis der er interesse for det kan jeg tage nogle billeder og giver jer nogle priser som må siges at være lysår fra de danske!!

Nu jeg er færdig med slibningen venter der mig en stor og svær opgave!!

Mit spørgsmål i dagbogen om der var nogen der havde kendskab til glasfiber gav ingen hit, så nu må jeg prøve med håndbevægelser og tegn. Dem jeg har spurgt her indtil videre kender ikke noget til spartelmasse og slet ikke til glasfiber, så det kan godt gå hen og blive en lang dag.

Men det er så til jeres fordel, for jeg skal ud på 'landet' hvor der ligger nogle små forretninger der reparerer både, jeg har for lang tid siden besøgt nogle af dem for at høre priser på både. Men ikke engang en pris kunne de give fordi de ikke forstår Engelsk!!

Så jeg vil i morgen skrive om den del af Samui der i mine øjne er det 'rigtige' Thailand, og vise jer nogle billeder derfra :-)
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2009 05:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Det er sgu godt det ikke er mig som skal slibe den båd
puha.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2009 06:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Hej pensionisten.
Jeg har med stor interesse og fornøjelse fulgt din Dagbog. Til marts skal jeg til Lamai i 8 dage - derefter 6 uger til Chiang Mai.Jeg påtænker at få lavet en tatovering. Ved du om der er væsentlig forskel i prisen de 2 steder. Kan du evt. anbefale en i lamai ? Jeg skal bo på Sand/sea and Spa. Glæder mig til næste side.Thumb

næste https://www.thai-...#post_7136
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.35 sekunder | 99,600,922 Unikke besøg | jQ Blog