Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 20.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2009 02:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

20.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Julen er over os og nogle bliver stressede og syge af mange forskellige årsager, jeg hører desværre til gruppen af stressede efterhånden tror jeg.

Uanset at jeg står klar i arbejdstøj og har lysten og viljen til at blive færdig med det svineri det er at slibe båden. driller vejret mig. Nu er sådan noget sliberi ikke det reneste job i verden, så jeg ligner en bager der er skvattet ned i meltanken. Dækket med fint hvidt støv fra top til tå, maser jeg så snart der et ophold i regnen som selvfølgelig når den kommer 'kun' varer en times tid. Men på den time er der så kommet så meget vand at selv om båden ligger på hovedet er den næsten parat til at flyde :-O, og så er båden selvfølgelig blevet så våd at jeg er nødt til at vente til den er tør. Den tid korter så tiden til det næste regnvejr ned til ikke så lang tid, så jeg kan mærke at stressen presser sig på stille og rolig.

For at blive lidt hurtigere færdig kørte jeg en tur i Tesco Lotus i Lamai nu jeg jeg alligevel havde taget bad nummer 2 fordi det regnede og jeg var ude og spise lidt. Jeg var ude for at lede efter en Excentersliber, men det havde de selvfølgelig ikke her. Jeg kunne have kørt til Shaeweng og Home Pro men syntes ikke jeg ville spilde tiden på det da det så ud som om at resten af dagen ville blive tør, hvor dum og naiv kan jeg være ??

Nå men lige over for indkørslen til Tesco lotus i Lamai, ligger der en stor biks der minder meget om den lokale trælast hjemme. Her fandt jeg en DeWalt Excentersliber til 2990.00 Baht som jeg købte, gud ved hvad den havde kostet hjemme??, sikkert meget mere end de par penge her :-) Og jeg købte også slibepapir til de forskellige maskiner jeg efterhånden har fået samlet mig, selv om jeg så vidt muligt støtter de lokale hvor jeg bor, må jeg indrømme at det nogle gange er en meget dyr holdning!! Ganske almindeligt slibepapir til min vinkelsliber koster her i Hua Thanon 40 Baht pr styk, men i Lamai koster det samme kun 20 Baht, så det er sådan cirka 100 % at spare.

Nu var jeg så udstyret med maskine nummer 3 og havde ekstrem kløe i ............... fingrene for at komme i gang. Hurtigt hjem med kun et lille stop for at betale for min mad jeg lige have spist, det er den samme restaurant der afholdt ceremonien for den døde kvinde. Her kan jeg som den eneste falang betale når det passer mig. Jeg er super forsigtig med det arrangement og betaler selvfølgelig hver gang, men somme tider har jeg kun store sedler og betaler så når jeg har fået vekslet.

Men som sagt kørte jeg hurtigt hjem, hvis altså 35 kilometer i timen er hurtigt :-O og skiftede til arbejdstøj for 3 gang. Hele 38 minutter blev det til inden jeg måtte løbe i flyverskjul igen, og denne gang besluttede jeg mig til at nu gad jeg sgu ikke den leg mere. Jeg er jo nødt til at tage bad hver gang der sker og havde nu gjort det 3 gange og klokken var blevet 15.00.

Jeg har taget et par nærbilleder af det glasfiberarbejde som jeg kalder dårligt, og håber jeg kan uploade noget i dag. Hvis du sidder inde med noget viden eller kendskab til glasfiber ville jeg blive utrolig glad for nogle gode råd da det er min første erfaring med glasfiber, og nu jeg kommer længere og længere med slibningen kan jeg se at jeg ikke kan starte med at male, før jeg har gjort et eller andet ved alle de små huller og de store ujævnheder der er. Mine venner i fiskeshoppen mener at det er okay, det er jo ikke en speedbåd der skal skære vandet i høj fart siger de, men arbejdet er så ujævnt at tømreren vil få store problemer med at sætte de lister på der er omtrent i højde med vandoverfladen, og så er det meget lidt pænt syntes jeg.

Og mit Thai er frygteligt utilsvarende, faktisk så meget at jeg har store problemer når jeg handler i de forskellige trælaster. Så jeg kan ikke forklare dem at jeg skal bruge noget til at spartle fiberen med, så en kølig bliver pr. tankeoverførsel sendt til de personer der kan assistere mig i mit dilemma :-O

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Drligfiber4.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Drligfiber3.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Drligfiber2.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/19/Drligfiber1.jpg

Jeg vil understrege at det 'kun' er Chang Beer der kan sendes på den facon, Singha kan lige som en fil i et Mailprogram ikke sendes på den her måde, og så smager også fælt :-O

Men som man kan se på billederne er der ikke brugt så forfærdeligt meget fiber, men til gengæld er der brugt ca. 60 kilo af det halløj der er løbet ned over båden!!!


Næste https://www.thai-...#post_7120
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,100,304 Unikke besøg | jQ Blog