Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 19.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2009 02:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

19.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Det var da en samling af meget lidt tænkende personer du var sammen med der Manse, gud ved hvad der sker med folk når de bliver forelskede. Åbenbart sker der noget med hovedet !!

Men en meget interessant historie samtidig, kom gerne med flere af samme skuffe.
Min dag var lidt underlig på grund af regnen, krøb i skjul på sofaen og begyndte at se en film af bare kedsomhed. Men det varede kun 1 times tid, så kriblede det i fingrene igen :-O

Så da regne stoppede besluttede jeg at køre til Nathon for at købe de pakninger jeg har fortalt om der skulle skiftes. 750 Baht måtte jeg bøde og venter så på den sidste pakning der kommer fra Bangkok, som sædvanligt kører jeg omkring 35 - 40 Km i timen og blev overhalet af nyligt aflæssede turister og fik ideen til dagens indlæg.

Nu fortalte jeg at jeg blev overhalet af andre turister på motorbike, og det gik ikke stille af sig mildest sagt. Jeg vil med det samme sige at jeg ikke vil lege storebror for dig/jer, men jeg håber at kunne redde et liv eller to!!

Statistikken for trafikdrab i Thailand er uhyggelig læsning, 38 mennesker bliver HVER dag dræbt på vejene. Og her kommer min dejlige ø Koh Samui ind på en flot førsteplads hvad angår antal dræbte, hver 3 dag bliver der i gennemsnit dræbt 2 mennesker på øen!! Og desværre er de fleste af dem unge turister der kører med hovedet under armen og selvfølgelig uden hjelm, præcis som da vi var 14 år hjemme og havde stjålet (hov der var en stavefejl) lånt en knallert. Men vi trillede rundt hvis man skal sammenligne farten med den her i Thailand, min egen bike kører nemt 130 men har kun 1 gang prøvet det med mig ved styret.

Kommer du/i til Thailand er der faktisk kun en ting i skal vide omkring trafikken, alt kan ske og alt er muligt!! Forvent ALDRIG at nogen love bliver overholdt men forvent tværtimod at det du frygter mest sker, det lyder måske noget negativt men er desværre sandt. En Australier der boede her i området blev for et par måneder siden dræbt på sin bike selv om han kun kørte 30 Km i timen, så selv om jeg lader som om det er en sikker hastighed jeg kører med, passer det jo ikke!!

Hvis man indførte et europæisk politikorps på øen til at styre trafikken ville der måske være 7 mennesker tilbage på Koh Samui med kørekort, og det er højt sat!! Selv om der kun er 52 kilometer rundt om øen, er folk 70 gange mere stressede end morgentrafikken hjemme og kører som sindssyge. Speederen i bund så man rigtig kan høre og nyde osen der kommer fra bilen, for man har jo afmonteret udstødningen da man købte bilen. Nogle af de lastbiler der kører rundt her larmer så meget at de ikke kan kører i normalt tempo fordi den så larmer for meget. Og de får lov til det, politiet gør intet ved det selv om der sker så mange ulykker og der foregår så mange ulovlige ting. Og det gør bilisterne mere modige at de kan gøre som de vil, og derfor skriver jeg at du skal forvente det værste.

Så hvis din eneste erfaring med knallerter er en tur på en tunet Velo, vil jeg anbefale dig at ikke kører på vejene i Thailand. Uanset hvor forsigtig du kører, kan du aldrig føle dig sikker eller tryg her. Og jeg er træt af at se alle de ulykker, jeg er træt af at se når der kommer nogle folk og spuler vejen for de sidste rester af turisten. Det lyder voldsomt men er desværre sandt og ikke overdrevet.....

Alle jer gamle garvede gutter ved hvordan man kører så det er henvendt til 'nye' turister i Thailand.

Nå jeg har selvfølgelig rasende travlt, tømreren kom i går og gav mig 2 dag til at slibe båden og male den. Jeg startede i går med at slibe, og nu kan jeg virkelig se hvor ringe kvaliteten af glasfiberarbejdet er. Det tog mig 2 timer for vel godt og vel en halv kvadratmeter og kostede en bunke sandpapir, så jeg har sgu noget at se til i dag. Jeg skal se om jeg kan tage et nærbillede så i kan se det, samtidig er jeg igang med fiskehistorien, så jeg keder mig ikke :-O
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2009 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Så hvis din eneste erfaring med knallerter er en tur på en tunet Velo


ja det var tider dengang, bortset fra det så har du ret det er/kan være livsfarlig at kære rund på mc her på øen

mange af farangerne er mere eller mindre stive af druk og resten tror lige som thaierne at de befinder sig på formel et rase banen og de får en præmie hvis de kommer først i mål



se næste afsnit her https://www.thai-...#post_7107
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,868,740 Unikke besøg | jQ Blog