Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2009 01:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

18.12.2009

Godmorgen Dagbog

For første gang i mange måneder kunne jeg i går snakke Dansk og endda i mange timer, hvor var det rart men også lidt underligt. Med alle de forskellige mennesker jeg kender her snakker jeg Engelsk hver dag, nogen gange lidt Svensk med en lille smule og meget amatøragtigt Thai. Men jeg fik besøg af en Dansker og selvfølgelig dukkede der en tysk bekendt op så jeg/vi var nødt til at snakke engelsk. Det er sgu underligt at snakke engelsk med en dansker, men det gik da :-)

Vi sluttede af med at køre ind til Lamai for at spise, og hvor var det god mad vi fik. Det var faktisk min livret han bestilte uden dog at vide det, nemlig gratis mad :-O

Og nu var klokken blevet eftermiddag og vi gik hver til sit, og da jeg nu ikke havde foretaget mig særligt meget følte jeg en stærk trang til at gå hjem. Det er en tur på omkring 5 kilometer og en tur jeg tit går, og selvfølgelig !! mødte jeg en jeg kendte. Mario, en ung tysker jeg mødte sidste år var vendt tilbage for et par måneder denne gang og var lige kommet til øen og så noget træt og bombet ud.

Sidste år dyrkede han kite surfing her og købte sit eget udstyr til en rigtig god pris, jeg spørger ham når jeg ser ham igen hvor meget han sparede, men det var temmelig meget kan jeg huske. Nå men han købte udstyret og glædede sig som et lille barn til at det ville komme dagen efter, men så ville skæbnen noget andet. Han blev under træning fanget af en kastevind og kastet ned i nogle koraller, åbent benbrud der så virkelig slemt og en anelse ulækkert ud med alt det der væltede ud af såret. Så resten af ferien blev brugt på at køre til hospitalet hver dag for at få skiftet forbinding og få sprøjter, han ville ikke ligge på hospitalet og tilbragte 2 uger i sin bungalow, sej gut syntes jeg!! Og han kunne fortælle mig at hende Canadieren jeg blev headhuntet af efter min massage på stranden kommer til øen til jul, hmm !!

På min vej hjem begyndte det at småregne, befriende på grund af den høje luftfugtighed. Men så holdt det op med at småregne igen, og det har siden i går eftermiddag væltet ned. Så meget at jeg har svært ved at høre lyden fra Tv'et, jeg trængte til et grin og satte en DVD på med Ørkenens sønner. Og jeg fik grinet en del, hold kaje hvor jeg savner den danske humor. Den er enestående og skal for guds skyld bevares!!

Nå, men jeg har ikke så meget mere at sige i dag. På grund af vejret tror jeg er, internettet mere ustabilt end det plejer at være og kan ikke bruges til noget fornuftigt. Og det betyder så at jeg IKKE kan uploade billeder som jeg plejer, det beklager jeg og håber i bærer over med mig.

Men jeg blev opfordret i går af Danskeren til at skrive om mit fiskeri, det er jeg så småt gået i gang med og vender tilbage når jeg er færdig. Jeg fanger jo en masse forskellige fisk som jeg ikke har nogle billeder af, så jeg er gået i gang med at finde billeder på nettet af dem for at kunne vise jer dem, det er et meget stort arbejde og tidskrævende med den skod forbindelse jeg har :-), men siden det er dig gør jeg alt jeg kan:-O

I stil med den her fætter her som er så grim at det gør ondt, og den findes og lever også på lavt vand, det vil sige hvor vi bader!!

http://www.fishba...p;TotRec=8
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2009 04:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

pragtfuld læsning skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2009 14:01

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Pensionisten.

Ja sikke da et liv du har. Håber da du kommer igennem dine abstinenser ud i det med pillerne. Det er jo nok ikke en sjov oplevelse, men Freja har jo rigeligt belyst dette…

Nå det er jo dagbog vi taler om. Jeg skriver ikke en sådan, for så vil jeg ligge søvnløs mange nætter hehe. Nu er det jo dagbog vi taler om, så jeg vil da lige fortælle om vores druk fredag hehe. Det kalder jeg det, for vi er 14 mennesker der mødes til en kop øl hver fredag. Nogen drikker jo mere end andre, så der flyder jo anekdoter over bordet i løbet af de par timer jeg deltager.

En af disse faranger fortalte bl.a., nu havde han ofret en masse penge på, at hans kone og han kunne have et dejligt sted for homestay, ja vel omkring 19 mill. baht. Det denne farang ikke vidste, var at jeg vidste at hans så dejlige kone havde omkring 9 andre mænd hun supportede med venlighed og andet, så jeg er da sikker på at huset nok skal blive flot inden længe med alle disse farang mænd.

En anden ved bordet sagde så. Jeg er så dejlig gift, at jeg ikke betaler noget som helst ud over de bygninger vi har… konen har… hehe og hun sørger for alt. Han glemte bare lige at sige, at der i hans bygninger bor 3 farangs, og de er rundhåndet med gaver til hans dejlige kone.

En tredje sagde, nu skal jeg bygge swimmingpool først i det nye år. Jeg forklarede ham så, at jeg med min erfaring da gerne vil hjælpe med hans kontrakter des lige, hehe. Han forklarede, at alt dette have hans nye kone check på. Ja han lære jo nok og måske ikke alligevel.

En fjerde forklarede, at nu efter mange år havde købt et komfur til hans kone. Hun brugte det skam også, men gøre det rent nægtede hun. Han bruger nu flere timer hver dag, for at udrede den investering.

Ja sådan kan jeg blive ved med alt dette hyggesnak over en kop øl. Det er vel i bund og grund sådan. Du får tilbage som du giver, med andre ord. Hvis du opfører dig ordentligt og respektere din partner på lige fod, ja så får du også alt dobbelt tilbage.

Det er bare min erfaring, men jeg er måske også bare en naiv overvægtig Viking som elsker sin kone for 5. år i træk…..

Kære ven

Mange gange tror jeg, man har det oh så fornøjeligt med at være alene, men hold da helt kæft, hvor har det været dejligt at have sin bedste kammerat, elskerinde, kone og min datters moder ved min side i denne så kolde tid.

Jeg elsker min dejlige kone og Thailand.

Undskyld kunne ikke lade være med at fortælle om en anden slags hverdag.

GOD JUL ALLEZUSAMMEN
z1zz2zz3z
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2009 16:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

bare pas på jeg ikke kommer og udnytter din gæstfrihed og misbruger din swimmingpool.
Ja så misbruger jeg heller ikke mere griner
Det er sgu dejligt at høre at folk har det godt i thailand.
Man bliver jo selv i rigtigt godt humør,når man hører og ser det.

dejlig dagbog,blive endelig ved-


julebamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2009 01:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

det er nogle kønne drukvenner de bliver sku udnyttet til sidste blodsdråbe men du har vel advaret dem og de vil selvfølgelig ikke tro på hvad du siger

ølkrus
pas på dig selv og din dejlige familie her i julen z1z z3z


................. SE næste side i dagbogen her ............ thai-dk.dk/forum/...ad_id=1044
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.35 sekunder | 98,973,925 Unikke besøg | jQ Blog