Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 23:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

17.12.2009

Godmorgen Dagbog.

Hold da op en opgave jeg gik i gang med i går, den person der har opfundet fedtet skulle have været aflivet i en tidlig alder :-O For hulen hvor blev jeg beskidt, olie og fedt til op over begge ører. 2 gamle T-shirt, 3 viskesstykker og 2 håndklæder gik tabt i kampen mod fedtet (altså det på motoren ikk :-O ) og så er jeg ikke en gang halvt færdig. Jeg blev afbrudt af gartneren der kom og skar nogle af palmebladene af den kokosnødpalme der står på min terrasse, jeg havde spurgt min landlady om vi ikke kunne gøre det, for da jeg forleden kom tilbage fra min morgentur var der skvattet en ned. Den havde smadret nogle af mine blomster der står på terrassen til stor ærgrelse. Afregningen for en kokosnød er pt. 1.5 Baht her på øen, så det er ikke noget man bliver rig af, men hun vil ikke fælde noget i vores have den næringssorg!!

Hun og hendes bror har tilsammen 24 bungalows her, i et af de sidste 'oprindelige' områder og naturlige omgivelser. Det betyder så at der står kokospalmer alle vegne, og selv om er kommer et par mand med aber for at plukke nødderne hver måned lyder der tit et drøn når en nød falder ned. Det er jeg helt ærligt ikke helt tryg ved når jeg er i haven som jeg altid er syntes jeg, nervøst skæver jeg op i toppen at palmen når jeg går under den. En statistik siger at 1000 mennesker bliver dræbt hvert år af faldende kokosnødder, om det 'kun' er i Thailand ved jeg ikke, men det kan vel også være ligegyldigt, sådan en fætter slår hårdt når den kommer fra 20 meters højde tror jeg !!



Men jeg nåede da at skille motoren lidt ad, og fandt nogle pakninger der skal skiftes inden folkene med gardinet som skulle have været her i forgårs kom. 3 mand skulle der til at sætte et gardin op på 2.5 x 2.3 m, og selv om mit motorprojekt er et par meter fra hvor gardinet skulle sættes op, måtte jeg stoppe da de okkuperede hele terrassen. Men det var rart at få det sat op, jeg brugte det allerede i aftes da vinden tog til igen og fik mine gardiner til at stå vandret ind i huset, det var en god investering og ikke noget jeg fortryder.

Nå men således distraheret og afbrudt afsluttede jeg dagens dont, og fik efter en halv times varmt bad endelig det meste af fedtet af. Mig og mine gamle knogler kan ikke lide koldt vand så jeg bader hver gang i varmt vand, med i gennemsnit 2 varme bade om dagen og en computer der kører 24/7 og diverse elektroniske apparater i huset, kan jeg ikke presse elregningen for en måneds forbrug over 350 Baht, så det kan ikke hidse mig op.

Således nogenlunde affedtet :-O holdt jeg en kombineret kigge og hyggeaften, på trapperne udenfor McDonalds sætter jeg mig med en kølig og studerer mennesker. Det er det tætteste jeg kommer på at gå i byen hernede, det siger mig intet at gå på bar, så det er kun blevet til 2 bar besøg på det år jeg har været her. Det er et strategisk godt sted at sidde, 30 meter til højre er natmarkedet hvor man kan spise for 30 Baht, og det vel at mærke for et helt måltid. Det må i ikke snyde jer selv for hvis i kommer forbi, tag jer ikke af alle Go Go barene der ligger klods op af markedet. Selv om de spille meget højt og selvfølgelig ikke den samme musik selv om der er omkring 15 små barer, er det meget interessant at se hvad der foregår!!

Det er også her du hver Fredag kan se Thaiboksning for kvinder og unge, det bliver reklameret som gratis og er det på en måde også. Sætter du dig ned SKAL du købe drikkevarer for mindst 100 Baht ellers bliver du vippet ud, og ståpladser er der selvfølgelig ingen af :-O

Nå det var trappen jeg kom væk fra.

Selv om Mc D reklamerer med at du er garanteret den samme smag uanset hvor i verden du er, skal du ikke tro på alt!! Har du måske set en burger med seafood på strøget hva ?? Selv deres cheeseburger smager fælt og colaen er tynd som vand, og det er det samme i Chaeweng, grim oplevelse......

Bag ved Mc D er der et lille overdækket sted hvor der ligger 5 til 6 små spisesteder, her kan du også spise til rimelige priser. Og så kan du benytte dig a Jean Yves's gratis Wifi (åbner om formiddagen) sid så længe du vil, ingen stresser dig her, men køb en vand til 10 Baht som tak for nettet, det er en ringe pris syntes jeg!!

Forøvrigt er der på den modsatte side af det her sted, stadig bag Mc D, et offentligt toilet, dem er der ikke så mange af, der er faktisk ikke nogen så vidt jeg ved. Og husk altid at have papir med !!

Og lige over for Mc D, ligger der en stor restaurant hvor jeg mener du kan få den bedste pizza i byen. Du kan kende den ved at se på de tøser der prøver at lokke dig ind i biksen, en af dem har det længste hår jeg nogensinde har set, og så er hun meget chaufførvenlig at se på samtidig :-O

Til venstre for den her restaurant ligger Shamrock bar der reklamerer med livemusik hver aften, alle i Lamai ved det er rigtigt for det er det samme lokale Thaiband der larmer hver aften. Læg mærke til at jeg ikke nævner noget om at spille, for helt ærligt er det forfærdeligt at høre på :-O Og de kan som andre Thaier ikke larme lavt, nej jeg vil ikke skrive spille, det er så forbandet højt at de omkringliggende steder er nødt til at skrue op for deres musik så folk kan høre noget, og så er cirklen fuldendt :-O

Men her sidder jeg så og kigger på folk, og selv om jeg nu har gjort det igennem et år nu bliver jeg stadig spurgt om jeg vil have en taxi af dem som holder til her ved Mc D!! Jeg har prøvet at snakke med dem, men den fiser ikke helt ind :-) og derfor elsker jeg Thailand, intet er forudsigeligt her. Tværtimod kan alt ske, og sker hele tiden. Små skæve ting og oplevelser hver dag, okay det kræver nogle gange tålmodighed, fordi det er så modsat af alt vi kender til, men jeg syntes altså det er skønt!!

Nå venner min strand kalder på mig, klokken er 5.33 her, dagen er begyndt så småt. Et svagt lys kan anes langt væk og alle de forskellige dyr fortæller at de er vågnet og starter dagen på en skøn måde.

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pensionisten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2009 05:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Man føler sgu næsten man selv er der, når du beskriver det.
Men jeg nyder nu også at sætte mig et sted og sidde og kigge på de andre faranger.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2009 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Mange tak for det Bamse, og ja. Man kan virkelig får en aften til at gå ved at studere mennesker, de sku bare
vide at man tit sidder og griner i skægget !!!

Og pas så på når du går ned af hvedevænget ikk !!
He He..........

Med Venlig Hilsen.

Pensionisten
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2009 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser jo det skal jeg nok,der ligger meget sne
lige nu

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2009 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Kære Pensionisten. Jeg vil da bare gerne takke dig for nogle dejlige indlæg.

Mange hilsner her fra

................. SE næste side i dagbogen her ............ thai-dk.dk/forum/...ad_id=1033
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.71 sekunder | 99,490,358 Unikke besøg | jQ Blog