Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 16.12.2009
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 03:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

16.12.2009

God morgen Dagbog.

Det bliver en tynd omgang fortælling i dag, jeg er ved at falde ned på jorden efter de hektiske dage med båden. Så jeg foretog mig intet i går udover at slappe voldsomt af, men jeg er nok nødt til i dag at gå i gang med renoveringen af motoren. Mine venner i fiskeshoppen har fundet en udstødning til mig fra en fisker der selvfølgelig pillede den af da han købte sin motor og satte et rør på i stedet, 2000 Baht koster den, altså 1000 Baht billigere end en ny. Det eneste jeg mangler til den er pakningen som nok ikke koster over 20 Baht, og hvor jeg glæder mig til at sejle uden den sindssyg høje lyd :-)

Jeg håber at jeg har overskuddet til at få gjort båden klar lidt hurtig, for regntiden er på hurtig retur nu og fiskerne er så småt begyndt at gå ud igen. Det er både godt og ondt at regntiden slutter, det gode er at vinden så kommer fra nord, altså bjergene og ikke direkte fra havet. Det dårlige ved det er at der så er grønt lys for afbrænding af kvas og palmer fordi vinden så bærer det ud over havet, og jer som har været i Thailand før kender den tunge sure røglugt der hænger som et tæppe over landet. Af en eller anden grund kan Thaierne ikke vente til kvaset er tørt, de sætter næsten en ære i at sætte ild i det så snart det er fældet hvilket giver røgtæppet.

Og så har jeg fået den samlede regning for reparation og glasfiber, alt inklusive lyder regningen på 22.000 Baht. Lidt mere end jeg gav for båden, men stadig en rigtig fin pris. Nogle af de ting som er blevet erstattet med nyt anser nogle af fiskerne som fråds og unødvendigt. Men jeg havde en lidt dårlig og ikke helt ufarlig oplevelse da jeg som afslutning på sæsonen sejlede til en lille ø Koh Matsum, der ligger midt mellem Samui og fastlandet. Det er en sejltur på en times tid i stille og roligt tempo fordi jeg troller efter tun og barracuda med 2 stænger samtidig. Motorophænget var så leddeløs at jeg måtte sidde og holde på motoren mens jeg sejlede, ikke smart når man sejler i 12 sekund meter!! Så det er blevet skiftet så jeg ikke behøver tænke på at jeg faktisk sejler på omkring 30 meter vand, og er Palle alene i verden.

Øen Koh Matsum er ubeboet og meget vild, men den er desværre ved at blive et nyt turistmål. Eftersom den er ubeboet er og havet omkring den endnu ikke er ødelagt af turisme, er dykning og snorkel helt fantastisk her. Men det har smarte forretningsmænd selvfølgelig fundet ud af og har startet flere ture fra Samui til øen, så jeg tager derover et par dage når jeg er klar med båden, sover på stranden og fisker min mad:-O Da jeg var der sidst fangede jeg en fisk af en eller anden slags :-) 1 kilo vejede den og kæmpede bravt, og fiskerne fortæller at der er mange fisk derovre der kun venter på at blive fanget. Kommercielt fiskeri er forbudt derovre fordi Koh Matsum og øerne omkring er fredede og gudskelov for det!! Og her er jeg sikker på at jeg kan afprøve mit harpungevær altså hvis jeg nænner det!! jeg har desværre ingen billeder derfra, men skal nok gøre en indsats næste gang.

Min appel i går om at andre bosiddende danskere i Thailand meget gerne måtte komme med et bidrag gav desværre ingenting. Kun et fra aaby der ville linke folk væk fra Dagbogen, og det er bestemt ikke meningen at folk skal fjerne sig fra siden her, så den syntes jeg var meget malplaceret!!

Næsten 900 personer har læst i Dagbogen siden den startede for en uge siden, så interessen er der jo. Men hvorfor ingen har lyst til at fortælle og dele deres viden med andre, må jeg indrømme at jeg ikke helt forstår. Der er ikke tale om at udlevere sig selv med navn og adresse, men kun om at give et tip om det gode og dårlige herude. Så tænk lidt over det og kom ud af busken ikk!!
Nu vil jeg montere arbejdstøjet og gå i gang med motoren, som i kunne se på billederne var den noget sværtet ind i fedt og meget beskidt. Ud over det skal jeg have slebet rammen ned den sidder på og male den om, så jeg er sikker på jeg bliver møghamrende beskidt idag :-O

En god dag til jer alle

Med Venlig Hilsen.

Pensionisten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 04:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:
16.12.2009
klip...
Næsten 900 personer har læst i Dagbogen siden den startede for en uge siden, så interessen er der jo. Men hvorfor ingen har lyst til at fortælle og dele deres viden med andre, må jeg indrømme at jeg ikke helt forstår. Der er ikke tale om at udlevere sig selv med navn og adresse, men kun om at give et tip om det gode og dårlige herude. Så tænk lidt over det og kom ud af busken ikk!!
Nu vil jeg montere arbejdstøjet og gå i gang med motoren, som i kunne se på billederne var den noget sværtet ind i fedt og meget beskidt. Ud over det skal jeg have slebet rammen ned den sidder på og male den om, så jeg er sikker på jeg bliver møghamrende beskidt idag :-O

En god dag til jer alle

Med Venlig Hilsen.

Pensionisten


Jeg synes ikke at du, Pensionisten, skal fokusere så meget på hvad andre gør, og hvorfor de ikke gør det:-D Du laver nogle flotte indlæg, jeg har ikke læst hele tråden, så den først i går, og jeg har meget at tumle med, osse nu :-D, men det som kommer i dagbogen, det er jo fint. Giv det hele tid, så skal du nok opleve en udvikling.

Du skal også være opmærksom på at den danske koloni i Thailand er en meget lille verden, vi kender hinanden selv om vi er dækket af profiler. Ofte kan man genkende oersonens problemstillinger fra tråde i andre forums, osv.

Men igen, bliv ved med det du selv gør, så skal vi andre nok komme med.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 08:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Til aaby.

Jeg har virkelig tænkt over dit indlæg og er nødt til at svare dig, desværre ikke særligt pænt. For det er sådan nogle svar og indlæg der fik mig til at skrive som jeg gjorde i introduktionen, intetsigende og dumt vil jeg kalde dit svar!!

Hvem er du siden du kan læse et afsnit af dagbogen som du selv fortæller, endda nummer 8, for derefter at fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal??

Havde du læst med fra starten, eller i det mindste bare introduktionen til Dagbogen håber jeg at du har så meget mellem ørerne at du havde skrevet noget andet end det du har. Du skriver jo kun for at kunne vise et link til din egen forvirrende side ikk?? Og skal vi på Thai-DK lægge os i støvet og være stille fordi du har meget om ørerne??

Du gør mig virkelig gal med sådan et indlæg, du gør dig også klog på hvorfor folk ikke laver indlæg her. Igen, hvis du havde været med fra starten ville du vide hvorfor jeg meget gerne vil have andre til at skrive i dagbogen, men du får det til lyde som om at folk skal skrive om deres personlige problemer og derved udlevere sig. Mange tak for dine gode råd men

....................................................................Hold dig væk herfra tak....................................................................................

Dit indlæg i går blev flyttet fordi det overhovedet ikke passede ind i nogen sammenhæng her i Dagbogen, men det skræmmer dig ikke særlig meget kan jeg se, får du penge PR klik??

Med Venlig hilsen

Pensionisten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pensionisten...

Forsæt du bare med dine hverdags oplevelser,det er posetivt med din hverdag,selvom alt ikke er rosenrødtskaal

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 15:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej
Hvorfor er der nu to sider med dagbogen? Jeg læser dine beretninger hver dag,så fortsæt endelig, med både stort og småt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2009 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

freja skrev:
Hej
Hvorfor er der nu to sider med dagbogen? Jeg læser dine beretninger hver dag,så fortsæt endelig, med både stort og småt.



hej freja

tråden er delt i to ellers bliver den forlang og for os herude i Thailand med en langsom internet forbindelse vil det tage lang tid at dowloade siden godag



................. SE næste side i dagbogen her ............ thai-dk.dk/forum/...ad_id=1031
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Dødsstraf anvendt for første gang siden 2009 Nyheder på dansk 1 20-06-2018 09:59
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.27 sekunder | 97,838,485 Unikke besøg | jQ Blog