Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Taxi i Pattaya

Oprettet af Bent d. 18-08-2009 17:22
#26

lillemanden skrev:
Hallo Bent der er vist smuttet nogle år tror du ikke for hvis du var i Pattaya i 2008, kunne du jo selv have købt de ting du skulle bruge...

Jeg kom som sagt til Danmrk den 7. april 2008. Jeg havde dengang i Bangkok al den software, jeg skulle bruge, og mere til. Men jeg kunne ikke tege nogen af tingene med til Danmark, fordi jeg var næsten blind. Jeg er nu medlem af Dansk Blindesamfund.

I Danmark købte jeg en ny computer omkring årsskiftet 2008/09 og fik brug for stavekontrol til Office 2007. Det var det, jeg bad dig købe, men du kunne ikke finde det. Den var endnu ikke fremme. Det er den nu.

I februar 2008 var jeg i Pattaya, men der var ingen grund til at købe software, da jeg, der dengang brugte Office XP, som sagt havde al den software, jeg dengang skulle bruge - købt i Pantip Plaza i Bangkok.
lillemanden skrev:
Vi kører rigtigt meget på cykel i Pattaya, men det er nu mest for også at få noget motion. Det er forøvrigt et godt transportmiddel.

Ja, alle Pattaya-turister burde medbringe en cykel i bagagen. Så er de ikke ahængige af andre transportmidler i byen.
lillemanden skrev:
Så har det i mange år kostet 100 baht at tage en taxi i Pattaya nu 150.

Nej, ifølge Ettys oplysninger på Buffalo Bars website, som netop er blevet opdateret, koster en taxi 100 baht, og de bruger ikke txameteret.
lillemanden skrev:
Du kan køre fra nord til syd eller omvendt for 10 Baht. det har mange år.

Mit indtryk er, at byen er opdelt i mindst to zonr, og at det koster 10 baht at overskride zonegrænsen. Da man ikke kan se, hvorhen en songtaw kører, er oplysningen ikke meget værd.
lillemanden skrev:
Jeg ved ikke hvor den benævnte bar ligger men det kan ikke koste mere end 150 baht at komme dertil, fra hele byen.

Det frmgår af Buffalo Bars website, hvortil der er et link i mit indledende indlæg, at den ligger på Pattaya 3rd Road.
lillemanden skrev:
Det er rigtigt der var gratis busser for nogen år siden som ingen gad vente på.

Næh, for ingen vidste, hvor de skulle vente. Songtaewchaufførerne havde saboteret det stopskilt, der var. Jeg så det ligge og flyde i rendestenen på 2nd Road.
lillemanden skrev:
I dag og de sidste 3 år har der været bybusser i Pattaya kører med ½ time drift. med air con de koster 30- 40 baht. Og har faste stoppesteder. ( køreplan forefindes og kan sikkert findes på nettet eller i kommunen.)

Du er ikke i stand til at oplyse linierne, de kører på? Gader har navne, ved du.[/quote]
lillemanden skrev:
Bendt vi har kørt med lokalbusser rundt i hele Thailand og aldrig blevet snyt , og det har været en meget fin oplevelse.
Pattaya er faktisk et af de bedste byer i Thailand hvad transport angår.

Jeg er aldrig blevet snydt af loklbusser i pattaya, for der har ikke været nogen at blive sndyt af. Jeg har kun set et glimt af dem. Jeg er heller aldrig blevet snydt af motorcykeltaxier, for jeg er ikke så dum, at jeg betaler 200 baht for en tur, der i Bangkok kun koster 20-40 baht.

Turister, der i Pattaya tager en taxi og betaler 100 baht, bliver snydt hver gang, fordi de betaler mere end taxameterprisen, som er lovpligtig.
lillemanden skrev:
Det er heller ikke lagt an på at køre fra bar til bar. .

Det er heller ikke lagt an på at køre fra stoppested til stoppested, for der er ikke nogen.[/quote]
lillemanden skrev:
Så jeg giver Manse ret lav du en køreplan for hele Thailand . Så skal den jo bare være rigtigt og informativ.
Men det gør i heller ikke i København.

Der er køreplaner for alle buslinjerne på alle stoppesteder i København. Det har jeg jo fortalt, og du ha sagt, at du vidste, hvordan et københavnsk stoppested så ud.

Jeg ville væræ glad, his mn i Pattaya bare kunne finde ud af at give buslinjerne numre og skrive numrene på songtævsene samt sætte nogle stoppestedsskilte op med buslinjenumrene på. Det er ikke så væigtigt med køreplaner, da der er massevis af songtæws. De kører hele tiden.

Det ville også være en fordel, om man kunne finde ud af at sætte stoplygter op på ladet, så passagererne kunne se, når chaufføren havde foden på bremsen, og der var nogenlunde sikkert a stå af.

Mvh
Bent Jensen