Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Taxi i Pattaya

Oprettet af Bent d. 10-08-2009 12:24
#1

Følgende forbrugeroplysning er fra Buffalo Bars website:
http://www.buffal.../where.htm

‘’The official fare tariff for a baht bus is 60 Baht if going to Buffalo Bar at your request from Central Pattaya (as on the main Baht Bus Route Zone). Normally they will ask for 100 baht, but usually you can negotiate a lower fare.

PATTAYA METER TAXIS are Bangkok style taxis in blue and yellow. Controlled by the Baht Bus Consortium, they will NEVER use the meter and will quote fixed prices 2-3 times reality or more. Do not waste you money. Use the traditional Blue Bagt Buses - Same company, but more reasilistic prices.’’

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af tizzer d. 11-08-2009 12:41
#2

Jo og om aftenen er det 20 baht

Oprettet af bamsen d. 11-08-2009 15:54
#3

Davser

ja de vil ha mere hvis man spørger dem om hvad det koster fra feks. beachroad. til buffalo bar.
det kan man så ikke får for 10 baht.

bamsen

Oprettet af Bent d. 12-08-2009 01:02
#4

bamsen skrev:
ja de vil ha mere hvis man spørger dem om hvad det koster fra feks. beachroad. til buffalo bar.
det kan man så ikke får for 10 baht.
bamsen

Fidusen, man skal kende er følgende:
- Hvis man ikke siger noget om, hvor man skal hen, men bare stiger på, kører baht-bussen i rute, og det koster 10 baht. (Problnet her er, at det ikke er til at finde ud af, hvor ruten går.)
-Hvis man siger noget om, hvor man skal hen, går chaufføren over i taxi-mode og kører derhen, man har sagt, men så koster det
Problemet med baht-busserne er, at de ikke kan finde ud af, om de vil køre bus eller taxi.. Betragtet som taxier er de ubrugelige, da de ikke har taxameter.

Der finde taxier i Pattaya md taxameter, men de bruger dem ikke.

Da jeg jeg ville ankomme standsmæssigt hjem til hotellet med en go go dame, insisterede jeg på en taxi. Han forlangt 100 baht og brugte ikke meteret. En tilsvarende taxitur ville have kostet 60 bht i Bangkok.

Mvh
Bent

Oprettet af manse d. 12-08-2009 11:07
#5

Jeg vil dog vove den paastand, at hvis du har vaeret i Pattya saa mange gange som du skriver, og du endnu ikke kender ruterne paa de forskellige taxi, ja saa skal man da betale, og saadan har det altid vaeret, vil du saettes af uden for ruten saa koster det. Jeg naegter simpelthen at tro paa du ikke kender ruterne, for de er da ganske nemme at huske.

Som Tizzer siger saa koster det 20 baht om aftenen og 10 baht om dagen og hvis du vil uden for ruten maa du forhandle, hvor svaert kan det egentligt vaere.:VI

Oprettet af tizzer d. 12-08-2009 19:34
#6

Hej Bent
Ja vil du ha baht-bilen for dig selv non stop hjem, så koster det den formidable sum af 100 baht :-)
Derudover er det nu de samme sløfter bahtbilerne kører, så kan det godt være du må ta en omstigning, hvis du vil fra syd- til nord-Pattaya
Jeg kan se, der en prisforskel på BKK, men jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg ?

Oprettet af lillemanden d. 12-08-2009 22:11
#7

Hej Bent

Ja du har ret i, at man ikke skal spørge, men når man står på gaden og skal have en bahtbus så peg den vej du vil så stopper de hvis de skal den vej, ellers ikke.

Taxameter Taxi i Pattaya "glem det" de kører taxameter til bankok, i Pattaya koster det 100 baht næsten overalt.

Det koster bahtbus også hvis man vil køre alene ja. Der har været forsøg med gratis busser, men det faldt til jorden, fordi ingen rigtig viste hvor, hvornår og hvorhen de kørte. Så er der kommert en rød ,og en grøn linie bus men de er temmelig dyre at tage, jeg husker ikke prisen, men det var dyrt.

Oprettet af Bent d. 13-08-2009 00:20
#8

manse skrev:
Jeg vil dog vove den paastand, at hvis du har vaeret i Pattya saa mange gange som du skriver, og du endnu ikke kender ruterne paa de forskellige taxi, ja saa skal man da betale, og saadan har det altid vaeret, vil du saettes af uden for ruten saa koster det. Jeg naegter simpelthen at tro paa du ikke kender ruterne, for de er da ganske nemme at huske.

Jeg synes, dit indlæg er træls. Du skulle som dansker være i stand til at se det åndssvage og utroligtt komplicerende i taxier uden taxameter, busser uden busnumre og busruter uden stoppesteder, og det i en by med måske 300.000 indbyggere. Det er ulandsagtigt, og du er ingen ting bevendt som ulandshjælper.

Det var et enormt fremskridt i Bangkok, da byen for ca. 20 år siden fik nye taxier med taxameter, så man ikke længere behøvede at spilde tid og blokere trafikken for at forhandle med en taxichauffør ind ad sideruden og altid blev snydt, navnlig hvis man var turist.

Alle songtaews i Pattaya ser nøjagtigt ens ud, så du kan ikke se, hvilken rute en vogn går på, hvis den i det hele taget går på nogen rute, og de formodede ruter er ikke angivet på noget kort eller afmærket med busstopskilte, så du har ingen muligheder for at gøre dig bekendt med, hvor de går, hvis de går.

Der udspys helt overflødigt enorme mængder og CO2 i Pattaya på grund af den åndssvage eller helt manglende måde, transportvæsnet i byen er organiseret på.

Mvh
Bent

Oprettet af lillemanden d. 13-08-2009 19:35
#9

Hej Bent
Nu lyder du meget negativ, det fungerer rigtigt godt, peg den vej du vil og bahtbussen stopper og han kører den vej du pegede.

Vi er Pattaya ½ år hvert år og det er ikke noget problem, ellers kan man jo sige så travlt har vi jo heller ikke, og hvis vi har travlt ,så tag afsted lidt før.

Det gode er jo at du bare trykker og så stopper bilen, ikke som med stoppesteder hvor de altid ligger lige langt på hver side af hvor man står.

Kære Bent du virker meget fortørnet over atl, jeg havde egentlig forstået, at også du holdt meget af Thailand.

Oprettet af Bent d. 13-08-2009 20:21
#10

tizzer skrev:
Hej Bent
Ja vil du ha baht-bilen for dig selv non stop hjem, så koster det den formidable sum af 100 baht :-)?

Nej, det koster normalt 60 baht at bruge en songtaew som 'taxi'. (Jeg bruger anførselstegn, da vognen ikke har noget taxameter.)

tizzer skrev: nu de samme sløfter bahtbilerne kører, så kan det godt være du må ta en omstigning, hvis du vil fra syd- til nord-Pattaya:-)?

Det kan vist slet ikke lade sig gøre at køre fra Syd-Pattaya til nord-Pattaya om aftenen i bil. Mit favoritsted at hente damer var X-Zone a go go i Soi 16. Jeg måtte sende damerne afsted på en motorcykeltaxi og selv følge efter på en anden. Ellers måtte vi spdsere ad gågaden til Pattaya South Road, hvor der på hjørnet holdt nogle songtaews, som kun kørte 'taxi'.

Ville man med en songtaew, der kørte i rute, skulle man spadsere yderligere et stykke op ad Pattaya South Road til hjørnet af Pattaya 2nd Road, hvor der ventede songtaews til 10 baht, som imidlertid ikke kørte forbi hotllet.

Resultatet blev som regel, at man i stedet tog en en ST i barens bollerum.
tizzer skrev:
Jeg kan se, der en prisforskel på BKK, men jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg ?

Forskellen består bl.a. i, at man i Bangkok altid kan bestille en rigtig metered taxi, hvilket man ikke kan i Pattaya.

Mvh
Bent

Oprettet af Bent d. 15-08-2009 06:32
#11

lillemanden skrev:Vi er Pattaya ½ år hvert år og det er ikke noget problem, ellers kan man jo sige så travlt har vi jo heller ikke, og hvis vi har travlt ,så tag afsted lidt før..


Vorherre bevares! Skulle man forlænge sin ferie, fordi transportsystemet på feriestedet er åndssvagt indrettet?

lillemanden skrev:Det gode er jo at du bare trykker og så stopper bilen, ikke som med stoppesteder hvor de altid ligger lige langt på hver side af hvor man står...

Kære lillemanden,

Personer som dig gør mig fuldstændigt udmattet. Jeg skal forklare de samme ting igen og igen, og jeg skal forklare ting, som jeg troede var helt indlysende og omfattet af den typiske danskers almenviden. Nu skal jeg til at forklare, hvilke funktioner et bus stop har.

Du er godt klar over, at et bus stop er et sted, hvor busserne stopper, hvis nogen ønsker at komme af eller på. Men et bus stop har også en anden funktion.

For at du kan forstå det, må jeg bede dig tænke på, hvordan et bus stop ser ud. Du har sikkert set et bus stop i Danmark. Det består af en lodret stang, hvorpå der er anbragt nogle skilte. Skiltene angiver først og fremmest buslinjenumrene. Det er nemlig gerne således, at man i en by har forskellige buslinjer, som kører på forskellige ruter. Hvis man ikke kan se buslinjenummeret, risikerer man at komme på en forkert bus og havne et forkert sted i byen.

I Pattaya er der imidlertid ingen bus stop og altså heller ingen skilte til angivelse af, hvilke buslinjer der kører forbi. Busserne (som kaldes songtaew) fremviser ingen buslinjenumre, så man ved simpelthen ikke, hvilke linjer de kører på, hvis de i det hele taget kører på linjer. Det er fantastisk upraktisk, hvis man agter sig et bestemt sted hen inden for et rimeligt tidsrum. Man ved simpelthen ikke, hvor man havner, hvis man stiger på en bus.

Det bemærkes her, at det efter påstigningen ikke vil være muligt at forhøre sig hos chaufføren om, hvor han har tænkt sig at køre hen, da man sidder på ladet, mens han sidder i førerkabinen. Hertil kommer for turisters vedkommende typisk sprogvanskeligheder.

Det bemærkes også, at ikke alene har busserne i Pattaya ikke nogen linje- eller rutenumre, men de har ingen destinationsangivelser i det hele taget. De er alle sammn møkeblå og bærer den samme påskrift på thai: รถประจำทาง. Det betyder bus eller rutebil.

I Bangkok kan man tilkalde en meterd taxi over telefon. Det er meget praktisk, hvis man slæber på kufferter, eller man ønsker at ankomme standsmæssigt til hotellet med ens dame for natten. Det kan man ikke i Pattaya.

EN KOMKRET OPLEVELSE

Jeg ankom med dn rød bus fra Bangkok og stod af med en tung rejsetaske på hovedvejen ud for Pattaya Central Road. Jeg skulle til The Football Club, som lå i den anden ende af Pattaya Central Road nede ved Beach Road.

Der var ingen taxi, og man kunne ikke tilkalde nogen. En fyr med en motorcykeltaxi tilbød at køre mig til hotellet for 200 baht uden at vide, hvilket hotel der var tale om. Det forekom mig at være fire gange mere end rimeligt, så jeg ignorerede ham, gik over hovedvejen med min tunge rejsetaske og begyndte at gå ned ad Pattaya Central Road. Et stykke nede ad vejen holdt der en songtaew. Jeg håbede på, at den ville køre ligeud og steg på ladet sammen med nogle indere, som skulle til et hotel i Sydpattaya.

Vognen begyndte at køre, og jeg regnede med, at jeg ville kunne stå af ved The Football Club for enden af vejen. Men inden vognen var nået så langt, drejede den til højre og ind på Pattaya 2nd Road, som går mod nord. Det kom som en overraskelse både for mig og for de indiske turister. Vi trykkede febrilsk på knappen og steg af, hvorefter jeg måtte gå tilbage til Pattaya Central Road og stå på en anden songtaew, som kørte i den rigtige retning.

Sådan er det som oftest med transportsystemet i Pattaya: bøvl, besvær og tidsspilde. Man kan stige på et offentligt transportmiddel og komme på en magic mystery tour, hvor man intet ved om, hvor man havner. Det kan måske være meget underholdende tor turister, som har noget ferietid, de skal have brugt.

lillemanden skrev:Kære Bent du virker meget fortørnet over atl, jeg havde egentlig forstået, at også du holdt meget af Thailand.

Jeg beskæftiger mig her kun md transportsystemet - eller manglen på samme - i Pattaya.

Jeg abonnerer ikke på din opfattelse, hvorefter man, hvis man elsker et land, ikke må kritisere uheldige forhold i landet eller foreslå forbedringer. Tværtimod.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af lillemanden d. 15-08-2009 10:38
#12

Hej Bent

!. du behøver ikke belære mig om hvordan et stoppested ser ud , jeg bor ikke så langt fra Sundholm og er født og opvokset i københavn.

2. Det er temmeligt klart at du ikke har været I Pattaya i flere år, det lyser ud af dit sarkastiske indlæg. Det du åbenbart kender til Pattaya er go go barer, men Pattaya er andet end go go.

3. Der er faktist stoppesteder i Pattaya, til de røde og blå busser ( som til din oplysning er by busser. )

4. vi har været ½ år i Pattaya hvert år i 12 år så kom ikke og belær os om trafik forhold i Pattaya dertil er det for længe siden du har været der.

Oprettet af lillemanden d. 15-08-2009 18:09
#13

Hej Girobank


Ja det har du ret i og det er ganske nemt. Men undskyld jeg bliver sur når nogen mener jeg i en alder af 71 ikke ved hvordan et busstop ser ud.


Og det er bare tydeligt at Bent ikke har været der for nyligt.

Oprettet af Bent d. 16-08-2009 01:05
#14

lillemanden skrev:
Hej Bent

2. Det er temmeligt klart at du ikke har været I Pattaya i flere år, det lyser ud af dit sarkastiske indlæg. Det du åbenbart kender til Pattaya er go go barer, men Pattaya er andet end go go..


Jeg var senest i Pattaya i februar 2008. To måneder senere tog jeg til Danmark af helbredsmæssige årsger. Jeg boede i Bangkok ved Bangna-Trat Road og og kunne nemt tage bussen fra lufthavnen til Pattaya, hvilket jeg gjorde masser af gange, når jeg ikke havde oversættelsesarbejde at udføre.

Ja, Pattaya er andet end go go, men lige meget hvad det er, så skal man jo frem til det på én eller anden måde. Spørgsmålet er, hvordan man kommer det.

Jeg har rigtignk været på de fleste go go barr i Pattaya. Derimod har jeg aldrig været på Buffalo Bar, som nævnes i mit indledende indlæg. Hvorfor? Fordi det er for besværligt at komme til den. Transportmulighederne er for dårlige. Det er derfor, Eatty, barens ejer, så grundigt må forklare på websitet, hvordan man undgår at blive snydt af taxierne. Hun er thai og har været i Pattaya længere end os begge til sammen.

lillemanden skrev:
3. Der er faktist stoppesteder i Pattaya, til de røde og blå busser ( som til din oplysning er by busser. ).

Må vi godt få lidt mere oplysning om dem. Hvilke ruter kører de på? Hvor ofte kører de? Hvad koster billetten? Kører de f.eks. på 3rd Road, hvor Buffalo Bar ligger?

Jeg tror nok, jeg har set en af busserne på Pattaya 2nd Road, men det er flere år siden. Der lå også, hvad der vist nok var et busstopskilt i rendestenen. Nogen havde tilsyneladende saboteret skiltet. Jeg gætter på, at det var en songtaewchaufførne. Jeg hørte noget om, at bystyret havde fosøgt at etablere nogle gratis bybusruter, men at songtaewchaufførrne var utilfredse med konkurrencn.
lillemanden skrev:
4. vi har været ½ år i Pattaya hvert år i 12 år så kom ikke og belær os om trafik forhold i Pattaya dertil er det for længe siden du har været der.


Jeg tror, i klarer transporten i Pattaya ved at køre på cykel. Det er også udmærket, hvis man har en cykel ved hånden.

I stedet for at argumentere med, at du har været så og så meget i Pattaya, synes jeg, du skulle komme med nogle konkrete oplysninger om transportforholden i byen til nytte for forsamlingen. Jeg synes, dit indlæg er meget informationsfattigt, når man tagr den tid i betragtnin, du har opholdt dig i Pattaya.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af Bent d. 16-08-2009 01:13
#15

girobank skrev:
hvis jeg engang kom til PAT, så ville jeg - - betale det det koster, om det er 10, 20 eller 100 baht er fuldstændig ligegyldig!

Se det er en turist, der falder i thailændernes smag. Håber du kommer til Pattaya. Du er sikker på at blive populær.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af Bent d. 16-08-2009 02:43
#16

Når vi taler om bustransport, synes jeg følgende informative indlæg, som jeg har klippet fra det andet Thailand-forum, fortjener at komme med her:
http://www.thaila...php?t=5918
THAILAND 1MD 10.000 KR PR PERS. ALT INCL, KAN DET LADE SIG GØRE??? MINI REJSEGUIDE
’’Vær helt sikker på prisen inden du stiger på en lokalbus:
Da vi skulle fra Pattaya to Chanthaburi for at svømme med delfiner, havde vi på turistkontoret undersøgt hvad det kostede med bus derned. Vi skulle med to busser fik vi at vide. En til 70 baht pr pers og en til 60. Vi hopper på den første bus der siger de skal syd på velvidende hvad prisen er, MEN... de flabede drenge der åbenbart sælger billetter til dumme turister ville have 300 baht pr pers. Vi kom af med 300 baht i alt, men blev så også sat af efter 10 min kørsel hvorefter vi skulle med yderligere 3 busser for at være fremme. Derfor, vær 100% sikker på hvor bussen kører hen, hvad det koster, og betal kun til chaufføren.’’

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af manse d. 16-08-2009 03:20
#17

Det er med respekt jeg læser at det kære medlem Hr. Bent’s liv er fyldt med busser. I stedet for at hr. Bent bruger så meget plads på at fortælle om andres uduelighed, så kunne det jo være passende, at han lavede en køreplan for hele Thailand med priser o.s.v., så ville han da gøre noget positiv for mange der skulle ønske at bruge den form for transport.

Det var måske ikke det der var meningen med starten af dette oplæg, busser, og snydende billet sælgere. Jeg vil bare sige, at jeg igennem mine år herude endnu ikke er blevet snydt hverken i Bangkok, Pattaya, Hua Hin eller Nakhon Sawan, men her kan ens kropssprog vel også være medvirkende til, at noget sådant ikke sker, ja hvad ved jeg, men hr. Bent og jeg udstråler åbenbart ikke det samme, siden priser for noget sådan skal gøres til et personligt problem.:VI

Oprettet af lillemanden d. 16-08-2009 10:35
#18

Hallo Bent der er vist smuttet nogle år tror du ikke for hvis du var i Pattaya i 2008, kunne du jo selv have købt de ting du skulle bruge.

Vi kører rigtigt meget på cykel i Pattaya, men det er nu mest for også at få noget motion. Det er forøvrigt et godt transportmiddel.

Så har det i mange år kostet 100 baht at tage en taxi i Pattaya nu 150. Du kan køre fra nord til syd eller omvendt for 10 Baht. det har mange år.
Jeg ved ikke hvor den benævnte bar ligger men det kan ikke koste mere end 150 baht at komme dertil, fra hele byen.

Det er rigtigt der var gratis busser for nogen år siden som ingen gad vente på. I dag og de sidste 3 år har der været bybusser i Pattaya kører med ½ time drift. med air con de koster 30- 40 baht. Og har faste stoppesteder. ( køreplan forefindes og kan sikkert findes på nettet eller i kommunen.)

Der kører en linie rundet i nord og en linie i syd kommer til næsten alle store markeder og til bussattioner ud af byen,

Bendt vi har kørt med lokalbusser rundt i hele Thailand og aldrig blevet snyt , og det har været en meget fin oplevelse.
Pattaya er faktisk et af de bedste byer i Thailand hvad transport angår.

Det er heller ikke lagt an på at køre fra bar til bar.

Så jeg giver Manse ret lav du en køreplan for hele Thailand . Så skal den jo bare være rigtigt og informativ.
Men det gør i heller ikke i København.

Men du behøver ikke gøre dig umage for at fortælle hvor " klog " du er det er vist gået op for de fleste.

Redigeret af lillemanden d. 16-08-2009 10:37

Oprettet af manse d. 16-08-2009 11:02
#19

Så så Lillemanden

Nu ikke for hård ved det ærede medlem hr. Bent. Det kan da godt være han har mistet noget af dette med priser, busafgange og stoppesteder, men upåagtet af dette er jeg overbevist om, at Bent med sine mange år herude i Thailand kunne komme op med mange oplevelser fra tidligere tider herude.

Dette ville nok være guf for øjnene at læse. Oplevelser fra hans gode eller dårlige tid herude, ja det vil det da være for mig.

Så kære Bent hvad med at vælte anekdoter ud af ærmet fra dine egne oplevelser herude, da Thailand var dit land. Det vil jeg se frem til at læse om. Måske kan vi overtale den kære webmaster til at give dig din egen klumme, så du igennem denne kan uddybe dine betragtninger fra den tid.

Det er vel med busserne som med mit elektriske tog som dreng, man bliver træt af det på et tidspunkt, og finder nye interesser.:TUP

Oprettet af Bent d. 18-08-2009 15:41
#20

manse skrev:
Nu ikke for hård ved det ærede medlem hr. Bent. Det kan da godt være han har mistet noget af dette med priser, busafgange og stoppesteder,

Næh, jeg er nogenlund up to date, idet jeg var i Thailand indtil så sent som den 7. april 2008. Desuden føler jeg med i, hvad der sker i Thailand via inernettet, og jeg korresponderer pr. email med flere thailandske bekendte i Thailand, bl.a. en direktør, en øjenlæge, en ejer af et autopolsterværksted, ejeren af et oversættelseskonto, førstesekretæren på en ambassader og mammasanen i en af Pattayas bedste go go barer.

Er der for resten nogen her, der ved:
- om jernbanen fra Suwarnabhumi-lufthavnen til Makkasan og Phayathai er kommet i gang?
- om BTS-forlængelsen fra Onnut til Soi Baring er færdig?


manse skrev:
Så kære Bent hvad med at vælte anekdoter ud af ærmet fra dine egne oplevelser herude, da Thailand var dit land. Det vil jeg se frem til at læse om.

Der er ikke tale om anekdoter, men om beretninger fra det virkelige liv.



manse skrev:
Måske kan vi overtale den kære webmaster til at give dig din egen klumme,

Nej tak, jeg vil ikke have særbehandling, men jeg vil poste indlæg tii de sædvanlige, eksisterende brevkasser.
.

manse skrev:
Det er vel med busserne som med mit elektriske tog som dreng, man bliver træt af det på et tidspunkt, og finder nye interesser.:TUP

Transpotsystmdt i Pattaya interesserer mig, fordi det er mere bøvlet og kostbart nd nødvendigt at komme rundt i nyen. Der kan gøres store forbdringer.

For 24 år siden havde jeg også en større diskussion med en bagstræberisk person som lillemanden om det uhensigtsmæssige i, at taxier i Bangkok ikke havde taxameter - eller ikke brugte det. Jeg vandt. Nogle år senere fik alle taxier i Bangkok elektroniske taxamatre, og de blev brugt. Den bagstræberiske person var for resten min thai-kinesiske chef i entreprenørfirmaet, jeg arbejdede for. Taxamtre var dyre, sagde han. Alting stiger i pris, sagde jeg, undtagen elktronik. Det falder i pris.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af Bent d. 18-08-2009 17:22
#21

lillemanden skrev:
Hallo Bent der er vist smuttet nogle år tror du ikke for hvis du var i Pattaya i 2008, kunne du jo selv have købt de ting du skulle bruge...

Jeg kom som sagt til Danmrk den 7. april 2008. Jeg havde dengang i Bangkok al den software, jeg skulle bruge, og mere til. Men jeg kunne ikke tege nogen af tingene med til Danmark, fordi jeg var næsten blind. Jeg er nu medlem af Dansk Blindesamfund.

I Danmark købte jeg en ny computer omkring årsskiftet 2008/09 og fik brug for stavekontrol til Office 2007. Det var det, jeg bad dig købe, men du kunne ikke finde det. Den var endnu ikke fremme. Det er den nu.

I februar 2008 var jeg i Pattaya, men der var ingen grund til at købe software, da jeg, der dengang brugte Office XP, som sagt havde al den software, jeg dengang skulle bruge - købt i Pantip Plaza i Bangkok.
lillemanden skrev:
Vi kører rigtigt meget på cykel i Pattaya, men det er nu mest for også at få noget motion. Det er forøvrigt et godt transportmiddel.

Ja, alle Pattaya-turister burde medbringe en cykel i bagagen. Så er de ikke ahængige af andre transportmidler i byen.
lillemanden skrev:
Så har det i mange år kostet 100 baht at tage en taxi i Pattaya nu 150.

Nej, ifølge Ettys oplysninger på Buffalo Bars website, som netop er blevet opdateret, koster en taxi 100 baht, og de bruger ikke txameteret.
lillemanden skrev:
Du kan køre fra nord til syd eller omvendt for 10 Baht. det har mange år.

Mit indtryk er, at byen er opdelt i mindst to zonr, og at det koster 10 baht at overskride zonegrænsen. Da man ikke kan se, hvorhen en songtaw kører, er oplysningen ikke meget værd.
lillemanden skrev:
Jeg ved ikke hvor den benævnte bar ligger men det kan ikke koste mere end 150 baht at komme dertil, fra hele byen.

Det frmgår af Buffalo Bars website, hvortil der er et link i mit indledende indlæg, at den ligger på Pattaya 3rd Road.
lillemanden skrev:
Det er rigtigt der var gratis busser for nogen år siden som ingen gad vente på.

Næh, for ingen vidste, hvor de skulle vente. Songtaewchaufførerne havde saboteret det stopskilt, der var. Jeg så det ligge og flyde i rendestenen på 2nd Road.
lillemanden skrev:
I dag og de sidste 3 år har der været bybusser i Pattaya kører med ½ time drift. med air con de koster 30- 40 baht. Og har faste stoppesteder. ( køreplan forefindes og kan sikkert findes på nettet eller i kommunen.)

Du er ikke i stand til at oplyse linierne, de kører på? Gader har navne, ved du.[/quote]
lillemanden skrev:
Bendt vi har kørt med lokalbusser rundt i hele Thailand og aldrig blevet snyt , og det har været en meget fin oplevelse.
Pattaya er faktisk et af de bedste byer i Thailand hvad transport angår.

Jeg er aldrig blevet snydt af loklbusser i pattaya, for der har ikke været nogen at blive sndyt af. Jeg har kun set et glimt af dem. Jeg er heller aldrig blevet snydt af motorcykeltaxier, for jeg er ikke så dum, at jeg betaler 200 baht for en tur, der i Bangkok kun koster 20-40 baht.

Turister, der i Pattaya tager en taxi og betaler 100 baht, bliver snydt hver gang, fordi de betaler mere end taxameterprisen, som er lovpligtig.
lillemanden skrev:
Det er heller ikke lagt an på at køre fra bar til bar. .

Det er heller ikke lagt an på at køre fra stoppested til stoppested, for der er ikke nogen.[/quote]
lillemanden skrev:
Så jeg giver Manse ret lav du en køreplan for hele Thailand . Så skal den jo bare være rigtigt og informativ.
Men det gør i heller ikke i København.

Der er køreplaner for alle buslinjerne på alle stoppesteder i København. Det har jeg jo fortalt, og du ha sagt, at du vidste, hvordan et københavnsk stoppested så ud.

Jeg ville væræ glad, his mn i Pattaya bare kunne finde ud af at give buslinjerne numre og skrive numrene på songtævsene samt sætte nogle stoppestedsskilte op med buslinjenumrene på. Det er ikke så væigtigt med køreplaner, da der er massevis af songtæws. De kører hele tiden.

Det ville også være en fordel, om man kunne finde ud af at sætte stoplygter op på ladet, så passagererne kunne se, når chaufføren havde foden på bremsen, og der var nogenlunde sikkert a stå af.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af lillemanden d. 18-08-2009 17:37
#22

1. jeg er ikke den du tror jeg er.

2. Jeg opgiver for du læser ikke det der står.

3. så derfor amen.


Oprettet af tizzer d. 19-08-2009 13:48
#23

Hva fanden bilder du ind girobank. Hvis du ikke gider læse en tråd, så lad være med det. Vil du bestemme indholdet på en hjemmeside, så lav for guds skyld din egen. ellers befri os for dit ævl og bræk :o Jeg er da pisse hamrende ligeglad med hvad du synes om og ikke synes om. Lad folk skrive hvad de vil og bland dig udenom.

Oprettet af Bent d. 23-08-2009 14:01
#24

Følgende artikel om en kommende busservice i Pattaya kan man i dag læse i avisen Pattaya Today:
[url]http://www.pattayatoday.net/index.php?action=show&type=news&id=1259 [/url]MICROBUS FULLY OPERATIONAL BY OCTOBER?

Læg mærke til spørgsmålstegnet.

Busselskabets navn: Pattaya Beach Bus Company
Rutebetegnelse: Gren Route
Busrutens forløb: Soi Potisan – Dolphin Circle – Beach Road – South Pattaya Road – Soi Potisan.
Billetpris: 30 baht for hele ruten. Man vil kunne købe dagskort, månedskort og årskort i convenience stores.
Antal busser: 24

Der står ingen ting om faste stoppesteder. Jeg er ikke sikker på, at dn valgte bustype er hnsigtsmæssig, og billetteringen burde formentlig være automatisk.

Mvh
Bent Jensen




Oprettet af 2 d. 23-08-2009 17:46
#25

Hvad jeg skriver kommer jo ikke dig ved, du kan jo bare lade være med at læse det.


Hvad med du gjorde det samme???

Oprettet af tizzer d. 23-08-2009 20:28
#26

Hvis folk var i tvivl om du var et fjols, så har du fjernet enhver tvivl nu.

Oprettet af ubon lynge d. 24-08-2009 09:13
#27

Der skal vel være plads til alle her.
Er der et indlæg jeg ikke gider læse om, hopper jeg da bare over det og til det næste.:HI Hygge til jer alle og forsat god dag.

Oprettet af manse d. 24-08-2009 09:24
#28

Hvis folk var i tvivl om du var et fjols, så har du fjernet enhver tvivl nu.

Ja den tvivl er vi jo mange der ikke har haft længe om andre. hehe

Ubon det er rigtigt der skal være plads til alle, men som Girobank så rigtigt siger, så vil det hele jo nok snart ende lykkeligt, hvis det fortsætter.:VI




Oprettet af tizzer d. 24-08-2009 21:28
#29

Enig med ham Ubon lynge.

Oprettet af Bent d. 24-08-2009 22:59
#30

Tråden om 'Taxi i Pattaya' har haft over 800 visningr, så det må interessere medlmmerne.

Ja, Pattaya er et meget interessant sted at ophold sig, synes jeg i hvert fald. Der er f.eks. billige restauranter med mad fra alverdens lande, og forlystkseslivet med de mange damer er fantastisk.

Ja, det ville være fint med indlæg om andre steder i Thailand. Men dem må man sende til og søge i andre postkasser. Denne her postkasse er om det østlige Thailand. I virkelighedn burde der være to postkasser, อีสาน = Nordøstthailand og อาคเนย์ = Sydøsthailand.

Jeg ville gerne læse noget om transportmulighederne på Phuket. De er vist nok endnu mindre organiserede end dem i Pattaya. Men det er længe siden, jeg var på Phuket, så det vil jeg overlade til andre.

Jeg har læst, at den kvindelige ejer af Tiffany-cabaretten gerne vil være borgmester i Pattaya, så måske bliver det hende, man skal henvende sig til, hvis man er utilfreds med transportmulighederne i Pattaya.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af manse d. 25-08-2009 11:38
#31

Kære Bent

Nu inden din glorie bliver pudset hele vejen rundt, burde du vide, at fordi mange måske ser dit oplæg, er det ikke lig med succes. Jeg taler af erfaring, men da jeg lige var inde på siden uden at være på, så jeg du var aktiv, og jeg konstaterede at dit besøgstal steg mere end 50 på den korte tid. Godt gået, så måske har du alligevel ret, at mange har interesse for din side, for du var den eneste der var på.

Det med transport er da yderst interessant derom ingen tvivl, hvis man skal måle dit besøgstal positivt, men de svar der er fremkommet oser jo ikke ligefrem af iver. Jeg personligt har opgivet at finde ud af disse forskellige retninger for længe siden, og hvis jeg skulle have den lyst engang imellem, ja så tager jeg bare en af disse 10 eller er det 20 baht køretøjer. Køre en tur fra A til B og finder så ud af om denne retning er hvad jeg ønsker i den tid jeg er der. Ja det kan vel ikke egentlig ikke være lettere.

Jeg har også den vane, at når jeg nu altid bor i jumtien og vil til pattaya og hjem igen, så tager jeg et sådant køretøj derind til disse 10 eller 20 baht, spørger efter vedkommendes telefonnummer med den besked, at jeg måske gerne vil hentes alene senere af ham/hendes udmærkede køretøj, men før jeg vil gøre dette, vil jeg have en fast pris. Indtil nu og det er da mange gange efterhånden, har jeg altid forhandlet mig til en single tur den lange vej tilbage for 200 baht, måske dyrt, men praktisk fordi man jo kan være lidt træt i hovedet efter disse mange samtaler på de forskellige barer hehe.

Oprettet af tizzer d. 25-08-2009 23:15
#32

pas nu på at hamgirobank ikke kommer og skælder jer ud for at snakke om taxier i Pattaya/Jomtien.:MU

Oprettet af freja d. 26-08-2009 08:57
#33

Hold da op, det er da pudsigt at der med de relativt få ord der findes i sproget kan siges så meget sludder.:D

Oprettet af tizzer d. 26-08-2009 16:11
#34

Ja det skal jo være så selv du freja kan deltage *DR*

Oprettet af freja d. 26-08-2009 16:52
#35

Autsjh den sved, men selv med min relative ringe viden, ved jeg jo, at yderst få mænd bryder sig om at få det enkelste forklaret af en kvinde, så din bemærkning var ventet.
Men I må da indrømme at det er idiotisk at vi har et veludviklet sprog stående til rådighed, og så formår vi ikke engang at forklare vores ide med indlægget for hinanden på en ordentlig måde.

Der er selvfølgelig intet, der stimulere en debat mere end uvidenhed, men alligevel lad dog være med at hæve stemmen, hvor man i virkeligheden bare burde forstærke sit argument, og fordi man har præciseret sit standpunkt, behøver man jo ikke slå lejr på toppen af det.

Hov Tizzer jeg kunne sørme deltage, tak fordi du har bragt niveauet ned på mit plan.*DR*

Oprettet af tizzer d. 26-08-2009 20:20
#36

Ro i trussen Freja, du er ikke brugt som mål for sprogniveau, men det her sprog forstår alle jo :HI

Du hører måske til under sproglig intelligens i følge Howard Gardner B)

Redigeret af tizzer d. 26-08-2009 22:33

Oprettet af freja d. 27-08-2009 05:26
#37

Ja ham Howard Gardner er slet ikke så dum endda, iflg. en hjemmetest ligger min IQ et gooodt stykke over de 100 rart at få bekræftet man ikke er sinke.;)
Han siger jo også at vi alle er "kloge" på hver vores måde, og lidt inden for alle katagorier.

og ja jeg mener veltalenhed består i at sige det, som bør siges -og kun det, og vi har taget det første skridt på vejen mod visdom, når vi har lært at holde vores k.ft, på rette tidspunkt.
Men ligefrem sproglig intelligens arrgh, det ved jeg nu ikke.:)

Oprettet af Bent d. 27-08-2009 10:05
#38

Denne tråd har nu 1122 visninger. Det må være rekord for tråde i thai-dk.dk.

Er der mon nogen, der lver uregelmæssighder, ller er emnet 'Taxi i Pattaya' virkeligt så interessant

Mig har transportsystemet i Pattaya, hvor man har nogle pick-up trucks, der ikke rigtigt ved, om de kører rutekørsel eller taxi, godt nok irriteret kraftigt.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af freja d. 27-08-2009 10:19
#39

Om emnet i sig selv er så interessant, ved jeg ikke, men en tråd uanset emne start kommer som regel altid ud på et sidespor og man kan ikke på forhånd vide hvor den ender, måske det der gør den så spændende hvem ved.
Nu er vi jo ikke oppe til dansk eksamen, så lidt spontanitet kan vi vel tillade os.

Oprettet af tizzer d. 27-08-2009 14:03
#40

Synes nu at grisebilerne er et transportmiddel, der bringer en fra A til B, og det sker til en bagatel af 1,50 kr :TUP

Oprettet af tizzer d. 27-08-2009 14:10
#41

freja skrev:
Om emnet i sig selv er så interessant, ved jeg ikke, men en tråd uanset emne start kommer som regel altid ud på et sidespor og man kan ikke på forhånd vide hvor den ender, måske det der gør den så spændende hvem ved.
Nu er vi jo ikke oppe til dansk eksamen, så lidt spontanitet kan vi vel tillade os.

Det er jo det der er så herligt, at en tråd kan forgrene sig, og det er jo stadig ganske frivilligt, om man vil klikke ind på tråden eller ej ( ik girobank).:LOL
Men der sættes løbende ny besøgstal, så længe tråden lever.:MU
Om emnet er interessant eller er, ja det er nok op til hver enkelt at bedømme.B)

Oprettet af skipper d. 28-08-2009 15:19
#42

Jo, men man må da forbavses over Pattaya, som er et af Thailands store turistmål, ikke har et transportsystem hvor busserne på engelsk, informerer om hvor de kører.
Så kan man filofisere over hvor navnet grisebilerne stammer fraB)

Redigeret af skipper d. 28-08-2009 15:48

Oprettet af jager d. 29-08-2009 22:43
#43

ja jeg har altid været noget af en gris når jeg har været i pattaya, så det kan være det er mig de er opkaldt efter

jager

Oprettet af Bent d. 30-08-2009 01:42
#44

skipper skrev:
Jo, men man må da forbavses over Pattaya, som er et af Thailands store turistmål, ikke har et transportsystem hvor busserne på engelsk, informerer om hvor de kører.)

[/quote]
Je, det er for primitivt og ulandsagtigt for en by med mellem 104.000 og 500.000 indbyggere. IMange er ikk registreret som bosiddende i byen.) Det er over 15 år siden, man i Bangkok fik metered taxis, som faktisk brugte taxamtered, Nu har man også taxier, der kan tilkaldes over telefonen og nogle få med GPS.
skipper skrev:
Så kan man filofisere over hvor navnet grisebilerne stammer fraB)

På thai kaldes de สองแถว (songtaeo) = to rækker.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af Bent d. 30-08-2009 01:49
#45

tizzer skrev:
Synes nu at grisebilerne er et transportmiddel, der bringer en fra A til B, og det sker til en bagatel af 1,50 kr :TUP

Det afhænger af, om punkterne A og B ligger på ruten, som ikk er afmærket på nogen måde og ikke kan ses på noget kort. Ellers koster det 9,50 DKK

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af Bent d. 30-08-2009 01:54
#46

freja skrev:
Om emnet i sig selv er så interessant, ved jeg ikke, men en tråd uanset emne start kommer som regel altid ud på et sidespor og man kan ikke på forhånd vide hvor den ender, måske det der gør den så spændende hvem ved.
Nu er vi jo ikke oppe til dansk eksamen, så lidt spontanitet kan vi vel tillade os.

Ja, men der er ikk skt noget emnskift. Debattørerne har stort set holdt sig til trådens emne.

Mvh
Bent Jensen

Oprettet af freja d. 30-08-2009 05:18
#47

Godt så.., så er næsten alle jo tilfredse.
Havde bare svært ved at tyde 2 linje i dit indlæg nr 47.

Oprettet af Ingolf d. 30-08-2009 11:13
#48

Bent skrev:
tizzer skrev:
Synes nu at grisebilerne er et transportmiddel, der bringer en fra A til B, og det sker til en bagatel af 1,50 kr :TUP

Det afhænger af, om punkterne A og B ligger på ruten, som ikk er afmærket på nogen måde og ikke kan ses på noget kort. Ellers koster det 9,50 DKK

Mvh
Bent Jensen

Så meget behöver det nu ikke at koste Bent--ved godt, at de gerne vil have 100baht så snart der er ändringer af ruten. Når jeg skal hjem fra Pattaya/Jomtien med grisebil, skal jeg helt ud til sydjomtien til polisboxen, og så en 2-300 meter op af Chaiyapruek Road. Mange gange kan man få dem til at köre derop for samme pris, nogle gange for lidt mere, og bliver de for grove, går jeg/vi de sidste 2-300meter. Der er faktisk begyndt at köre en hel del grisebiler den anden vej oppe fra Sukhumvit Road til samme priser--og det er sket inden for det sidste år. De har vel for lidt at lave, og pröver at köre der hvor der er folk, når der nu ingen turister er på Beach Roaden.

Ingolf