Debatemne: Thai-Dk Din debat side :: Reder vil skyde pitraer...

Oprettet af lindyras d. 15-02-2011 19:44
#1

http://www.mariti.../?Id=10114

I 1975 lå jeg til ankers udfor Lagos (nigeria) i ca. 3 mdr.med en last sukker fra Rotterdam 1200 tons.og vi havde jænvligt de tyveknægte om bord om natten ,de kommer som rotter.. det havde de rusiske skibe ved at være træt af,de havde ligget der der mellem 1 og 2 år med cement,så de nakkede en neger og hang ham ud over siden og de så ikke en neger mere..

Det kunne måske bruges i somalia...

Oprettet af yindee d. 16-02-2011 04:29
#2

hej lindyras

det kan 100 prosent bruges i somalia det vil virke det eneste de har respekt for er vold resten griner de bare af

en rigtig god ide fra den norske skibsreder :SAR

Oprettet af pirat d. 16-02-2011 06:03
#3

hov hov pirater hænger man husk det ((7))

ellers en udmærket ide :TUP

Oprettet af swed d. 16-02-2011 10:28
#4

Lad os hænge tyve her i danmark også , og folk der snyder med pensionen

Oprettet af lindyras d. 16-02-2011 10:50
#5

Det ville halvvere befolkningen i danmark og pensionisterne i Thailand måtte sutte på lappen lige som os andre i danmark.((114((

Oprettet af alene d. 16-02-2011 14:28
#6

swed skrev:
Lad os hænge tyve her i danmark også , og folk der snyder med pensionen



også dem der låner lidt i Bilka :VI

snyder med pensionen det er der ingen der gør kun de andre :o

Oprettet af M55 d. 17-02-2011 01:00
#7

lindyras skrev:
http://www.mariti.../?Id=10114

I 1975 lå jeg til ankers udfor Lagos (nigeria) i ca. 3 mdr.med en last sukker fra Rotterdam 1200 tons.og vi havde jænvligt de tyveknægte om bord om natten ,de kommer som rotter.. det havde de rusiske skibe ved at være træt af,de havde ligget der der mellem 1 og 2 år med cement,så de nakkede en neger og hang ham ud over siden og de så ikke en neger mere..

Det kunne måske bruges i somalia...


tre mdr. på reden i negerland et helvede eller hvad hvad fik i tiden til at gå med ;)

Oprettet af sank d. 17-02-2011 02:29
#8

:( 1½ md. for anker uden for Khorramshaar på vej op til Basrah er bestemt ikke morsomt heller ( og ikke mere øl ) da vi fortsatte op af floden var der en Kano der sneg sig op på siden og med en krog fik fat i en ny tovende ? de fik vel trukket ca 100 m. ned da det blev opdaget :o Skipperen sprang ind efter sit Jagt gevær og nåede at fyre 2 skud af :o så de 3 mand sprang i vandet og gemte sig under båden ((10(( Da skipper var klar til næste salv sprang Losen på ham med en flyvende takling ? nej nej skreg han i kommer aldrig ud her fra igen ((131(( Jeg tror nu også vi var bleven lidt mærkelige efter 1½ md. på den møg flod :VI

Oprettet af lindyras d. 02-03-2011 12:44
#9

http://saveoursea...

Oprettet af yindee d. 02-03-2011 12:58
#10

lindyras skrev:
http://saveoursea...t/[/quote]

en god side hvor du kan sende en protest mail magen til den jeg har sendt

Prime Minister’s Office,
Prins Jørgens Gård 11,
1218 Copenhagen K,
Denmark

Dear Prime Ministe


URGENT NEED FOR ACTION TO ERADICATE PIRACY OFF
THE COAST OF SOMALIA AND IN THE INDIAN OCEAN
Violent acts of piracy off the coast of Somalia and the Gulf of Aden have spiralled out of control into the Arabian Sea and the entire Indian Ocean. Never in history has such a vast sea area been ceded to armed criminality. Urgent action is required by all governments to take the necessary steps to eradicate this unlawful scourge.
The threat to the flow of world trade is unprecedented, throttling the Suez Canal routes as well as oil flows out of the Middle East Gulf - 40 percent of shipborne oil passes through this area. Ship owners have been reassessing their options. Recent reports indicate that piracy is already costing the global economy $7-12 billion per year.

There are currently more than 35 ships being held captive for ransom with a shocking total of almost 800 seafarers held hostage. The human cost to the captive seafarers held in appallingly stressful conditions - including physical torture and psychological harm - cannot be adequately calculated. The stark figures do not include the much greater number of seafarers facing gunfire and rocket-propelled grenades as they skilfully evade capture in the face of increasingly determined and aggressive attacks. Loss of life has already occurred and more is inevitable.
A significant number of warships and other military assets have been deployed to the region. These efforts are deeply appreciated but, in the face of the current escalation of piratical activity, and particularly with the escalating use of captured merchant ships as motherships to extend the pirates’ reach and capability, these naval forces are simply insufficient in the vast expanse of the Indian Ocean.
There is an urgent need to return law and order to one of the most vital intersections of trading routes in the world. If nothing is done, the world economy is at risk.
I specifically ask for your government to take the necessary steps to eradicate piracy at sea and
shore by:
Reducing the effectiveness of the easily-identifiable motherships
Authorising naval forces to hold pirates and deliver them for prosecution and punishment
Increasing naval assets available in this area
Providing greater protection and support for seafarers
Tracing and criminalising the organisers and financiers behind the criminal networks
Yours sincerely,
jannik guldberg

Oprettet af sank d. 02-03-2011 13:05
#11

((1((Beklageligvis er det det eneste der hjælper ? når vi bliver smidt ud Af Afghanistan ((114(( så sen styrken den vej rundt ? deres egen regering gør ingenting så det er vel i orden :VI

Oprettet af eneber d. 02-03-2011 13:13
#12

fandt lige en god kommentar og løsning på pirat problemet

Helle S., Vinderup | Skrevet: 2. mar 11 kl. 10:20
Den eneste måde at komme dette pirateri til livs på, er ved at spille et spil, som piraterne forstår og respekterer: Pågriber man 10 pirater, så skyder man de 9 og sender den sidste retur mod Somalia i en robåd, uden proviant. Når det først er sket nogle gange at en enlig, dehydreret og udsultet pirat kommer tilbage uden penge, så forstår de beskeden tilsidst. Ellers er der kun at ramme dem på pengepungen: Modregn beløbet i ulandsbistanden, så deres egen befolkning betaler "gildet".
set her http://jp.dk/opin...354905.ece

Oprettet af lindyras d. 02-03-2011 13:32
#13

Sank...

Der er så pel råddent i somalia at usa bliv totalt til grin da de i 1992 måtte trække sig tilbage..

Man skulle stoppe al nødhjælp til landet indtil de finder ud af af hvordan verden hænger sammen:ARGH

Oprettet af sank d. 02-03-2011 14:59
#14

:ARGH Du har ret Lindy De fjolser der angriber et Muslimsk land vil altid blive til grin ? in til sidste mand er død på den ene eller anden side ((10((

Oprettet af sank d. 02-03-2011 15:00
#15

sank skrev:
:ARGH Du har ret Lindy De fjolser der angriber et Muslimsk land vil altid blive til grin ? ind til sidste mand er død på den ene eller anden side ((10((

Oprettet af Isan d. 03-03-2011 12:22
#16

Smid dem ud til hajerne som nogle redderier med garanti gør lige bortset fra danske ØV, det vil ingen opdage , de vil forsvinde en efter en :TUP

Oprettet af lindyras d. 03-03-2011 12:34
#17

Man hører ikke så meget om når russerne snupper dem men-men det kunne jo også være de ikke fanger nogen men-men-men:VI

Oprettet af Isan d. 03-03-2011 23:58
#18

Hehe ja det har du ret i jsh71 , kan ikke se at de gør nogen gavn i overfladen :TUP



Isan

Oprettet af pirat d. 04-03-2011 01:40
#19

sådan skal det gøres, godt gået:TUP


www.thai-dk.dk/uploads/Marselisborg-Nordana-610x200.jpg
Søsterskibet Marselisborg


Det dansk ejede fragtskib Brattingsborg, der tilhører rederiet Nordana i Rungsted, blev torsdag morgen angrebet af pirater, da det befandt sig 25 sømil fra Yemens kyst. Piraterne opgav at kapre skibet efter en kort ildkamp med bevæbnede vagter om bord.

”Det er første gang at vi har haft bevæbnede vagter om bord på et af vores skibe. Vi valgte at gøre det, fordi skibet ikke er særlig hurtigt og har et lavt fribord”, siger Nordanas administrerende direktør Lars Steen Rasmussen til maritimedanmark.dk.

”Set i lyset af angrebet, må det siges at have været en rigtig beslutning”, siger Lars Steen Rasmussen.

Det 12.580 DWT store Heavy-Lift cargo skib tog de bevæbnede vagter om bord, da det forlod Suez Kanalen med kurs mod Indien, medbringende en last bestående af stål og stykgods.

”Ifølge de oplysninger vi har, fandt angrebet sted klokken 8.40 i morges, hvor to speedbåde med hver fire pirater angreb skibet fra agter. Piraterne afgav skud mod skibet, og det kom til en kort ildkamp mellem piraterne og de bevæbnede vagter om bord, inden piraterne valgte at afbryde angrebet”, siger Lars Rasmussen.

”Ingen blev såret i forbindelse med skudvekslingen”.

Det et år gamle Brattingsborg er indregistreret i Singapore, og rederiet behøver derfor ikke det danske justitsministeriums tilladelse til at tage bevæbnede vagter om bord.

Det dansk ejede skib har thailands besætning.

Vicedirektør i Danmarks Rederiforening, Jan Fritz Hansen siger, at kapringsforsøget af fragtskibet Brattingborg viser nødvendigheden af, at også skibe under dansk flag får bevæbnede vagter om bord.

"Skibet undgik at blive kapret fordi der blev skudt igen. Det viser nødvendigheden af, at vi hurtigt får aftaler på plads om bevæbnede vagter om bord, siger Jan Fritz Hansen til Ritzau.


kildehttp://www.maritimedanmark.dk/?Id=10277

læs her http://www.staraf...51740.html

Oprettet af sank d. 04-03-2011 02:05
#20

:o Jeg har forlænge side sagt ? send de dyre og flotte Krigsskibe hjem til Langelinie ? de sejler rundt og fyre dyrt brændstof af og leger med Pirater ? hver gang de sænker en Piratskøjte Ryger Prisen på Gisler op :ARGH Og så Anker et par Hotel skibe op mod syd og lej et pænt Hotel i Suez og så sæt vagter ombord i skibene vel en 6 - 8 stk.godt Bevæbnede. det vil blive meget billigere ?