Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
AIDS børn
Smukke
Skrevet d. 24-05-2009 18:53

Bruger

Antal indlæg: 28
 Status: Offline

Jos du fatter åbenbart ikke hvad jeg mener når jeg skriver

Min støtte skulle gå til en skole for AIDS børn og intet andet, det var sådan det blev markedsført

Ked af at du bliver ved med at prøve at forsvarer og oven i købet dreje det rundt så det er mig der ikke har læst annoncen rigtigt. Projektet blev markedsført som en skole for AIDS børn.

Det er rigtig ærgerligt når noget sådant sker for det bliver bare svære og svære at hive penge ud af folk til alle mulige forskellige hjælpe projekter.

Med hensyn til mit bidrag, så er det formentlig allerede brugt til AIDS børn, hvis ikke så fred være med det

Til Hugo vil jeg bare sige, fortsæt det gode arbejde, jeg er ked af du misforstod mit indlæg det var på ingen måde myntet på dig, kun på skolen. Lad for guds skyld være med at lytte til Jos forslag om at være uærlig det kan kun gå galt.

Held og lykke med dit projekt fremover
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
Skrevet d. 24-05-2009 19:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Fordi joes er gået i selvsving skal det ikke gå ud over hugos arb. ønsker han al held.

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Skrevet d. 25-05-2009 03:46

Antal indlæg:

Smukke skrev:
Min støtte skulle gå til en skole for AIDS børn og intet andet, det var sådan det blev markedsført

Er du kær at henvise til hvor projektet er blevet markedsført som værende statisk og kun for AIDS børn i al fremtid ?

Ked af at du bliver ved med at prøve at forsvarer og oven i købet dreje det rundt så det er mig der ikke har læst annoncen rigtigt. Projektet blev markedsført som en skole for AIDS børn.

Det er stadig en skole for AIDS børn

Det er rigtig ærgerligt når noget sådant sker for det bliver bare svære og svære at hive penge ud af folk til alle mulige forskellige hjælpe projekter.

Det der er ærgeligt er når folk skriger op - når den ændring i dette projekt (som alt andt lige samler meget små midler ind) medfører at folk refererer til svindel i fortiden, i dette tilfælde er der et projekt, det har kørt i årevis uden at nogen har støttet Hugo (andet end de lokale) - alle pengene + Hugos egne går ubeskåret til skolen, og til at bibringe børnene en bedre hverdag... Der er offentligt regnskabsaflæggelse på støttesiden.

Så jeg tror helt ærligt at projekter som disse, vil også ude i fremtiden få mennesker til lommerne, mennesker der ønsker at støtte naturligvis.

Med hensyn til mit bidrag, så er det formentlig allerede brugt til AIDS børn, hvis ikke så fred være med det

Der er ifølge regnskabet indsamlet : 46.940,- THB - der er hævet og brugt : 9.280,- THB altså knapt 20% af de indsamlede midler, der er 50% AIDSsyge børn - så 10% er gået til dem...

Jeg tror det er svært at vide præcis hvilken bunke af de indsamlede midler, som ATM maskinen spyttede ud, der kom fra din pung. Men storsindet er det da at du ser gennem fingre med alle dine indtil videre indbetalte midler.

Til Hugo vil jeg bare sige, fortsæt det gode arbejde, jeg er ked af du misforstod mit indlæg det var på ingen måde myntet på dig, kun på skolen. Lad for guds skyld være med at lytte til Jos forslag om at være uærlig det kan kun gå galt.

Jeg kender og har besøgt Hugo - han er ikke så uintelligent at han ser det jeg skriver, som et forslag - blot en konstatering af hvad der havde passet folk bedre... Hugo er en ærlig og retskaffen mand, han kan ikke være uærlig, så bare rolig - I der nu måtte få tanker om det, eller I der ønsker at spinde en ende over denne udtalelse på et senere dspunkt, Hugo er en ærlig og passioneret ildsjæl.

.
toolmanspain
Skrevet d. 25-05-2009 09:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 8
Bopæl: Danmark

Hej Alle Sammen

Nu har jeg siddet lidt ved sidelinjen og kigget på jeres interne "slagsmål" over at skolen nu også hjælper fattige børn, og jeg ( ifølge min tankegang) syntes det er spild af energi, jeg kan godt se det smarte i at hjælpe de børn, syge eller fattige, de syge får en god tid inden de måske dør, og de fattige hjælpes så de evt kan komme videre med en fremtid der også har en uddannelse og den vej rundt hjælper deres eget land, at nogle så syntes at de føler sig vildledt fordi det startet som en "ren" hjælp til aids syge, og så dem som styrer skolen syntes der var brug for udvidelse, ja det er jo ledelsens job/ansvar, og det er jo også dem som er nærmest det problem de prøver at afhjælp, mit ønske var i brugte jeres interne "ballade" og evt. vendte den til noget positivt hjælp så energie blev brugt på noget konstruktivt..

hilsen Tim
Det er ikke computeren der er noget galt med, det er brugeren !
www.tjagroup.dkwww.thaidate.dk
manse
Skrevet d. 25-05-2009 10:33

Bruger

Antal indlæg: 701

Kære toolmanspain

Kan kun give dig ret, og i sidste ende, hvis dette her fortsætter, vil det jo kun gå ud over disse stakkels børn, så lad os alle nu vende det til noget positivt, for sådan ser jeg den nye situation. De syge stakkels børn får lov til at være sammen med raske børn, og det kan da kun være positivt for disse børn. Jeg tror de lider nok i forvejen med at være totalt isoleret på dette hjem. De nye tiltag kan måske være medvirkende til, at disse aids børn for det positivt den sidste tid, de måske har tilbage.

Jeg føler med dem, og derfor vil dette tiltag ikke ændre på min tilsending af penge til dette projekt.

Jeg vil også i fremtiden gøre mine medmennesker opmærksomme på dette projekt, specielt efter dette nye tiltag, som vil gøre livet mere værd at leve, for disse aids ramte børn, da de nu ikke bliver så isoleret i dagligdagen.

Ja dette har oven i købet givet mig mere mod på sagen, så nu vil jeg bruge lidt flere kræfter på, at gøre opmærksom på dette projekt.

Kan i alle have en god formiddag derhjemme og god eftermiddag herude i denne varme.

Skrevet d. 25-05-2009 11:04

Antal indlæg:

Der er dog en ting jeg ikke forstaar, og det er hvorfor bruger man ikke en del af de indsamlede midler til AIDS medicin eller HIV medicin, da jeg gaar ud fra at de fleste boern ikke har naaet stadiet AIDS endnu.........Det er fint at der bliver indkoebt keyboard, tv, dvd osv, men en panodil nytter jo ikke meget, der maa kunne laves en aftale med et kopi-firma her i Thailand...........Bare en tanke fra mig.........
manse
Skrevet d. 25-05-2009 11:14

Bruger

Antal indlæg: 701

Suk et ganske fornuftigt synspunkt, men der må vi vel vente på svar fra hugo. De penge der nu er på denne konto, vil jeg da tro kunne give hjælp til 2 måske 3 børn, så synes du ikke det er bedre at bruge disse så små midler til at gøre det bedre for dem i dagligdagen, og så håbe på, at hjemmet fra den thailandske stat får midler til det du og nu jeg ønsker. Bare min tanke
Skrevet d. 25-05-2009 13:36

Antal indlæg:

Suk skrev:
Der er dog en ting jeg ikke forstaar, og det er hvorfor bruger man ikke en del af de indsamlede midler til AIDS medicin eller HIV medicin, da jeg gaar ud fra at de fleste boern ikke har naaet stadiet AIDS endnu.........Det er fint at der bliver indkoebt keyboard, tv, dvd osv, men en panodil nytter jo ikke meget, der maa kunne laves en aftale med et kopi-firma her i Thailand...........Bare en tanke fra mig.........

Noget kopimedicin er sikkert OK - men det meste (fra Kina) skal man nok ikke stole for vildt på, og så er det jo dybest set blot at smide penge ud af vinduet, give skolen og familierne falske håb o.s.v.

Medicin til livsforlængelse af HIVpositive mennesker skal gives, eller doseres af eksperter (læger) - de koster lidt, ikke meget - men vi KAN ikke forvente at mennesker blot fordi vi synes det er en god ide, vil støtte med gratis og frivillighed...

Og så er der medicinen - jeg ved ikke hvad den koster i Asien, men den "rigtige" medicin, koster i omegnen af 2.000,- danske kroner om året, og med 75-80 børn giver det en udgift til AIDSmedicin på mellem 150 og 160.000,- danske kroner - hertil altså udgift til sygeplejersker, og minimum een læge, samt øvrige medicinudgifter - det er jo ikke AIDSmedicinen alene der gør det. Et slag på tasken der skal bruges 200.000,- DKr svarende til 1.250.000,- THB - I har en opgave foran jer med at samle penge ind - der er lige nu knapt 38.000 THB på kontoen, det rækker til ca. 11 dage, inden da skal der altså gerne være skaffet en ret stabil indtægt på omkring 4.000,- THB / dag

Ideen er rigtig god,men jeg tror den er langt over evnerne i vores lille indsamling...

.
claus31130
Skrevet d. 25-05-2009 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Jeg støtter i hvertfald stadig op om projektet.....

Nok ikke så megeet økonomisk,ja ikke andet i form af min gratis arbejdskraft ved at opdatere siden for Hugo når han beder mig om det...

Kan da tildels være enig i nogle af synspunkterne med at vil man støtte fattige kan man støtte i nærområdet,jeg kan da gå en tur i landsbyen her og nok finde flere der kunne trænge til hjælp her også.

Men jeg har valgt at støtte Hugo's projekt som hedder skolen i Doi Law....at skolen så laver om på konceptet,tjae skulle da osse selv lige tygge lidt på den da jeg lige fik det at vide.

Men kom frem til, efter et par uddybende tlf. samtaler med Hugo at det sgu nok egentligt var godt nok for børnene at blive blandet med raske børn.

Vi skal jo osse huske på at vi ejer jo ikke skolen fordi vi giver en skærv til den.

Og der er jo også andre der er med til at give...der er andre der har givet et drikkevands anlæg og et fransk firma har givet 10 pc'ere .......

Synes det er et super projekt og jeg ved Hugo og Nang gør et kæmpe arbejde deroppe Thumb

Så jeg synes da af hele mit hjerte at dem som ønsker at støtte op om en skole med både syge og ikke syge børn skal give en skærv hvis de har lyst,ellers en gang moralsk opbakning.de andre synes jeg bare skulle springe let hen over det......Skolen har ændret koncept,det er der ikke nogen af os der kan ændre på.....
Så kan vi støtte det nye koncept eller lade være.....op til hver enkelt person....
www.nielsen.in.th
Smukke
Skrevet d. 25-05-2009 17:02

Bruger

Hvor har du dog ret Claus, og det vil jeg gøre.

Har dog lige et spørgsmål mere, hvad blev der af de 50% AIDS børn der nu er skiftet ud med fattige børn?

Skrevet d. 25-05-2009 17:36

Antal indlæg:

Hej
Det er et lidt pinligt spørgsmål du stiller, smukke, for jeg ved det ærlig talt ikke, men jeg vil selvfølgelig spørge næste gang jeg kommer derud
jsh71
Skrevet d. 27-05-2009 09:37

Bruger

Antal indlæg: 1849

Jubiiii så lykkedes det mig sgu at benytte frøs herreds sparekasse. Det hjælper jo altid at trykke de rigtige steder, hæ hæ tror første gang jeg prøvede der have jeg glemt og gå ud fra udlandsbetalingen dumme mig ja ja så har jeg selv sagt det rasende
claus31130
Skrevet d. 27-05-2009 14:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Fandt lige en ret så interessant artikel inde på Bangkok Post her i dag....læs den og døm selv om der er brug for hjælp

Schools pressure HIV-infected kids to quit

By: CHAROENLUCK PHETPRADUB
Published: 27/05/2009 at 05:09 AM

YASOTHON: Some schools are forcing children from the Yasothon-based Ban Home Hug, a child welfare organisation, to leave after learning they are infected with HIV.

Children under the foundation's care face discrimination from directors and teachers at some schools and have been barred from studying at the establishments, said Suthasinee Noi-In, the founder of Ban Home Hug.

The schools fear many parents will not allow their children to mingle with HIV-infected children, she said.

Ms Suthasinee said three HIV-infected children from Ban Home Hug had been asked to leave a kindergarten in a northeastern province. Another HIV-infected boy who was about to start Mathayom 1 (Grade 7) was rejected by the school.

The discrimination faced by these HIV-infected children comes after their lives at Ban Home Hug were made public.

The discrimination against HIV-infected children shows the failure of the Public Health Ministry's campaign to create better public understanding of HIV/Aids, Ms Suthasinee said.

"The ministry's campaign to educate people on the issue has failed. Many people, even knowledgeable people like teachers, still lack understanding of this disease," she said.

Her foundation wanted to fight for the rights of the children who were rejected by the schools. But she refused to name the schools.

Suntharee Hatthi-Sengking, secretarygeneral of a network of NGOs in the Northeast, said all children, including those infected with HIV, had the right to an education.

Chuanchom Sakonthawat, director of the Aids Institute at Khon Kaen University, said that despite the policy to eradicate discrimination against HIV/ Aids sufferers, the problem still exists. Public health authorities in the provinces must urgently tackle the discrimination faced by HIV-infected children, she said.

Founded in 1989, Ban Home Hug, also known as the Suthasinee Noi-In Foundation for Children and Juveniles, takes care of abandoned children, including those infected with HIV and victims of sexual abuse.

A total of 115 children — 55 boys and 60 girls — are now under its care. Of these, 86 are studying at 21 schools in Surin, Si Sa Ket, Ubon Ratchathani, Yasothon, Khon Kaen and Bangkok.
www.nielsen.in.th
Skrevet d. 27-05-2009 14:32

Antal indlæg:

Hej
Det er i hvert fald en artikel, som gir stof til eftertanke.
Hilsen Hugo
Skrevet d. 28-05-2009 04:10

Antal indlæg:

Jeg vil sige at dette er jo næsten et vidnesbyrd om at netop modellen med at blande HIVsmittede børn med "raske" børn - den er god...

Og efter at have læst artiklen her - kan jeg endnu mere bifalde at man blander børnene - det kan (som det altså også nævnes i denne artikel) være med til at fjerne fordomme.

Hjemmesiden og organisationen der henvises til kan findes her : บ้านโฮมฮัก - de skriver et sted at de er ved at oversætte siden til engelsk.

.
jsh71
Skrevet d. 28-05-2009 09:08

Bruger

Prøv lige og se den video oppe i højre hjørne, håber ellers artiklen er oversat på google

http://translate....ry_state0=
Skrevet d. 29-05-2009 15:04

Antal indlæg:

Hej
Det er altid en fornøjelse at gå i banken.
Jeg har været der idag. Jeg havde THB 3500.00, som blev overbragt af firmaet J.S. IT & Software på vegne af en klient, som ønsker at være anonym. Derudover var der indsat THB 900.00 fra jsh.
Saldoen er idag på THB 41840.00

En stor TAK for donationerne.

Hilsen Hugo
Smukke
Skrevet d. 28-06-2009 13:35

Bruger

Smukke skrev:

Har dog lige et spørgsmål mere, hvad blev der af de 50% AIDS børn der nu er skiftet ud med fattige børn?

Er der noget nyt om hvor de 50% af børnene blev flyttet hen

Når man klikker på banneret på forsiden står skolen stadig beskrevet som en AIDS skole med teksten

På skolen er der der ca 250 elever i alderen
0 - 20 år,der alle er smittet med AIDS,samt er forældreløse deres forældre er også døde af AIDS

det ville nok være en god ider at rette så der ikke er nogne der føler sig vildledt
Skrevet d. 28-06-2009 13:41

Antal indlæg:

Jeg tror de der ikke fattede det da debatten kørte nok skal finde noget andet at fluekneppe over, så det går såmænd nok...

.
jsh71
Skrevet d. 28-06-2009 13:49

Bruger

Hejsa smukke nå du trykker på linket nedenunder så kan du se hvad den hedder siden

http://aidsboern....orside.php

Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Når børn slås for penge Discover Thainess 3 31-01-2018 16:13
Bo gratis i Hua Hin for enlig mor eller far med børn Bolig i Thailand 2 23-01-2017 09:46
Børn og thai-boksning Hele Thailand 5 16-06-2015 11:56
Hvis du elsker børn, ikke giver dem Candy Diverse 4 15-06-2013 06:58
HIV/AIDS - 'Country in crisis' Nyheder på andre sprog 1 30-11-2012 03:04

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768