Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
AIDS børn
Skrevet d. 23-05-2009 13:18

Antal indlæg:
 Status: Offline

Jeg tænker... "khit" - HVIS Hugo havde holdt mund (vi kommer der jo ikke) - så havde alle været tilfredse - havde støttet skolen, og klappet os selv og hinanden på skulderen - godt gået...

Nu - fortæller Hugo - ærligt og åbent - at skolen har udviddet, ændret konceptet - og så er det et problem - og man kan ikke støtte ???

Min kone der ellers er et hjertensgodt menneske tænker "hykleri" lidt højt, og det forstår jeg jo godt - men hun har i hvert fald sagt at det skal jo ikke gå ud over børnene, så vi overtager Suk og Nings forpligtelser vedr. beløb - vi har desværre ikke tiden til at også holde facebookgrupper i live...

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Smukke
Skrevet d. 23-05-2009 13:26

Bruger

Antal indlæg: 28

Hej hurato læs lige mit indlæg igen

Jeg kan ikke se hvordan du kan tage det personligt og fornærmende op, jeg skriver jo netop at det IKKE er dig men skolen der fejler. Det er helt fint at du vil hjælpe, og jeg er sikker på at du gør en stor indsats.

At ville hjælpe børn er en god sag det er jeg enig i. Det jeg protesterer imod er at man efter min mening, ikke kan lave om på et projekt som man har modtaget penge til.
Personer der indbetaler bidrag til et projekt forventer selvfølgelig at deres penge går til det de indbetaler til.

Jos skriver at det ikke er mange projekter hvor 100% går til børnene, jo der alle dem man vil have, besøg selv et sted og doner på stedet, så går alt til børnene, og man risikerer ikke at nogen undervejs skulle få lange fingre.
Dette er IKKE møntet på dig hurato, men det forgår jo trods alt den ene gang efter den anden ved indsamlinger.

Når jeg køber æbler forventer jeg ikke at få pærer, men vi er åbentbart forskellige
Bare min mening
Skrevet d. 23-05-2009 13:28

Antal indlæg:

Jos.

Din kone kan for min skyld taenke lige praecis hvad hun lyster.........Det var AIDS boern jeg ville stoette, laengere er den ikke............fint at i overtager, det glaeder baade Ning og jeg ...TAK.
Skrevet d. 23-05-2009 14:01

Antal indlæg:

jsh71 skrev:
Og som du også rigtig skrev jos

Fordi skolen husede ene AIDS syge børn, nu huser den både AIDS syge børn og raske (men meget fattige) børn - det er iøvrigt en fantastisk god ide - med hensyn til de AIDS syge - at de ikke føler sig yderligere udstødte, men altså nu bor i "rigtige" familier, og går i skole med almindelige, raske børn også...

Så jeg synes at det er en meget positiv drejning skolen har foretaget, og hylder den bestemt velkommen...

Det vil sgu da kun gøre det bedre for alle parter

Præcis - det er lige pludseligt ikke længere en skole med børn der er ved at dø, nu er det en skole med børn... NOGEN af dem vil dø indenfor en overskuelig fremtid - nogen vil fortsætte i livet, og ved at yde skolen hjælp, kan vi måske være med til at de får balast, og mulighed for at komme op i secondary school og enkelte af de fattige børn kan måske (vi har jo lov til at drømme) gå videre og uddanne sig yderligere, men alt andet lige så er de jo bedre hjulpet (den med fiskestangen og fisken igen) ved at få en bedre mulighed, end de er uden en bedre mulighed...

Derfor støtter jeg/vi skolen og dens arbejde, Hugo støtter jeg moralsk med min opbakning til projektet, men Hugo er jo blot mediet - så lidt skævt at skyde på ham ærligt talt - han formidler midler til de projekter som skolen anser som værende til gavn for børnene, og så iøvrigt de småting som han selv finder på vil glæde børnene, og give dem en bedre hverdag end den de har uden...

Det helt unikke som jeg ser i denne hjælp er netop det at Hugo lade ALLE midler tilflyde skolen, og børnene - ikke een eneste Baht (tværtimod) går til Hugo - eller sekretæren eller nogen andre...

.
Skrevet d. 23-05-2009 14:27

Antal indlæg:

Smukke skrev:
Personer der indbetaler bidrag til et projekt forventer selvfølgelig at deres penge går til det de indbetaler til.

Det er korrekt - og mine penge ved jeg går til en skole med AIDS syge børn, og det gør de stadig - nu er der bare OGSÅ fattige børn, men stadig er det en skole for AIDS syge børn - jeg ser ikke at der er noget æble pærer her - jeg ser at du og andre forsøger at sige : jeg støtter et sygehus der behandler cancer, men nu har de fundet ud af at de OGSÅ kan behandle hjertesygdomme, så derfor vil jeg ikke støtte dem mere...

Som jeg skrev et andet sted - hvis Hugo havde løjet - så havde alle været glade, nu hvor han er 100% ærlig - så er der vilde protester og ramaskrig - det virker da lidt mærkeligt på mig også...

.
yindee
Skrevet d. 23-05-2009 22:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

hej alle
skolen har skiftet og byttet lidt rundt

ja jeg blev sku også sur og sagde fandme nej det her er sku for meget

hatten af for ærlige Hugo Thumb der melder klart ud om forholdene på skolen

jeg vil stadigvæk støtte skolen og de børn der går der

..

er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
Smukke
Skrevet d. 24-05-2009 06:42

Bruger

Jos_38 skrev:
Smukke skrev:

Det er korrekt - og mine penge ved jeg går til en skole med AIDS syge børn, og det gør de stadig - nu er der bare OGSÅ fattige børn, men stadig er det en skole for AIDS syge børn - jeg ser ikke at der er noget æble pærer her - jeg ser at du og andre forsøger at sige : jeg støtter et sygehus der behandler cancer, men nu har de fundet ud af at de OGSÅ kan behandle hjertesygdomme, så derfor vil jeg ikke støtte dem mere...

Som jeg skrev et andet sted - hvis Hugo havde løjet - så havde alle været glade, nu hvor han er 100% ærlig - så er der vilde protester og ramaskrig - det virker da lidt mærkeligt på mig også....

Om du kalder det æbler-pærer eller cancer-hjertesygdomme forskellen for mig er den samme.... Når jeg indbetaler et beløb til AIDSbørn er det vel rimeligt at min indbetaling går 100% til AIDSbørn og ikke 50% til fattigebørn.

Når jeg indbetaler et girokort til kræftensbekæmbelse så skal mine penge da heller ikke gå til hjerteforeningen.

Vilde protester og ramaskrig.... come on, hvor er det lige du læser dem. jeg gør blot opmærksom på at jeg mener at skolen ikke kan skifte koncept.

Hugo er ærlig og det er rigtig godt. Hvis han havde løjet, havde ALLE bestemt IKKE været glade, så havde du set vilde protester og ramaskrig overalt på nettet.

Syntes bestemt ikke ordet hykler hører hjemme her, hvorfor vil du ned på det plan blot fordi du ikke er enig.
Skrevet d. 24-05-2009 08:22

Antal indlæg:

Smukke skrev:
Om du kalder det æbler-pærer eller cancer-hjertesygdomme forskellen for mig er den samme.... Når jeg indbetaler et beløb til AIDSbørn er det vel rimeligt at min indbetaling går 100% til AIDSbørn og ikke 50% til fattigebørn.

Når jeg indbetaler et girokort til kræftensbekæmbelse så skal mine penge da heller ikke gå til hjerteforeningen.

Nej der er vi heldigvis helt uenige, hvis kræftens bekæmpelse har 1.000.000.000 og hjerteforeningen et underskud, så ville jeg synes at det var vildt godt hvis kræftens bekæmpelse sendte penge til hjerteforeningen... Men det er jo blot en forskel i menneskesyn vil jeg tro...

Smukke skrev:
Vilde protester og ramaskrig.... come on, hvor er det lige du læser dem. jeg gør blot opmærksom på at jeg mener at skolen ikke kan skifte koncept.

Jo altså jeg læste at Suk ville slette facebooksider, det kalder jeg en ret vild protest, og ramaskrig over at den støtte der tidligere er givet til en skole stadig gives til en skole selvom skolen altså udvidder konceptet, det ser jeg da netop i dine indlæg og Suks, det er jo ikke skolens skyld at I ønsker at målrette jeres støtte til AIDSbørnene, der står altså alle steder at det er skolen man støtter...

Så jo jeg kan sagtens tale om et hospital der nu ønsker at helbrede andre sygdomme, og så falder støtten bort, og min helt ærlige mening er at det er hykleri - jeg ved ikke hvad du plejer at kalde det - det har ikke noget med uenigheden at gøre, det har noget med handlingen - og det er hykleri hvis man kun kan støtte op om skolen når børnene lever i en overhængende fare for at dø i en ung alder, men når ikke alle børn altså lever i denne fare - så trækker man sin støtte, sletter støttesider og hvad har vi ellers...

Så har der jo aldrig eksisteret et reelt ønske om at støtte op om denne skole, og det er da hykleri, når man foregiver en støtte - eller ?

Smukke skrev:
Hugo er ærlig og det er rigtig godt. Hvis han havde løjet, havde ALLE bestemt IKKE været glade, så havde du set vilde protester og ramaskrig overalt på nettet.

Det ser faktisk ud til at mindst 2 personer har et problem med at Hugo melder ærligt ud om skolens udvikling, og de fremadrettede tiltag denne skole tager for børn i området, der lider af en alvorlig sygdom, eller under alvorlig fattigdom, I havde jo åbentlyst haft det bedre hvis Hugo ikke havde meldt ud - for så havde I stadig kunne støtte skolen - det er jo skolen vi støtter (vi der stadig fastholder vores støtte til Hugo og hans arbejde for skolen )

.
Skrevet d. 24-05-2009 08:35

Antal indlæg:

Facebook siderne er ikke slettet, jeg er bare ikke stifter mere, Hugo staar som Adm. paa de 3 sider og kan selvfoelgelig gaa ind at rette dem til.......3 sider = Dansk, Tysk og Thai.

Jeg syntes at det er fair at Hugo melder ud hvad der sker...
Skrevet d. 24-05-2009 08:44

Antal indlæg:

Suk skrev:
Facebook siderne er ikke slettet, jeg er bare ikke stifter mere, Hugo staar som Adm. paa de 3 sider og kan selvfoelgelig gaa ind at rette dem til.......3 sider = Dansk, Tysk og Thai.

Jeg syntes at det er fair at Hugo melder ud hvad der sker...

OK - hatten af for dette indlæg, ja - jeg har selv været een af de der har "punket" Hugo for billeder, updates, historier og jegskagidigskajeg - og det irriterer mig ærligt talt at når så der kommer en stor update, så går folk i sort...

Så jeg er faktisk godt og vel i det røde felt, men rooooooolig nu - jeg kommer ned igen en dag :D

.
Skrevet d. 24-05-2009 08:50

Antal indlæg:

Det tror jeg ogsaa at jeg goer, skal lige sluge kamelen foerst..........Thai*DK*Thumb
Smukke
Skrevet d. 24-05-2009 09:08

Bruger

Jos_38 skrev:
Det ser faktisk ud til at mindst 2 personer har et problem med at Hugo melder ærligt ud om skolens udvikling, og de fremadrettede tiltag denne skole tager for børn i området, der lider af en alvorlig sygdom, eller under alvorlig fattigdom, I havde jo åbentlyst haft det bedre hvis Hugo ikke havde meldt ud - for så havde I stadig kunne støtte skolen - det er jo skolen vi støtter (vi der stadig fastholder vores støtte til Hugo og hans arbejde for skolen

Jeg har overhovedt ikke noget problem med at Hugo er ærlig tvært imod, det var da en underlig påstand at komme med

Prøv at se det sådan her, du støtter skolen, jeg har valgt at støtte AIDSbørnene. Jeg siger ikke at det ene er mere rigtigt end det andet men det er 2 helt forskellige ting.
Skrevet d. 24-05-2009 10:27

Antal indlæg:

Smukke skrev:
Prøv at se det sådan her, du støtter skolen, jeg har valgt at støtte AIDSbørnene. Jeg siger ikke at det ene er mere rigtigt end det andet men det er 2 helt forskellige ting.

Ja - det er 2 vidt forskellige ting, og derfor har jeg svært ved at forstå din interesse i at skolen tilretter koncept - da du jo så åbenlyst ikke støtter det her projekt ?? Da det jo netop drejer sig om en skole - at du så støtter AIDS børn - kan jeg da kun bifalde, bliv endelig ved med det...

.
Smukke
Skrevet d. 24-05-2009 12:21

Bruger

Min støtte skulle gå til en skole for AIDS børn og intet andet, det var sådan det blev markedsført.

Der er intet galt i at støtte fattige børn, børn uden forældre osv. det var bare ikke det min støtte skulle gå til, den skulle gå til en skole for AIDS børn og ikke andet.
Det er da ikke så svært men måske du bare ikke vil forstå det.
jsh71
Skrevet d. 24-05-2009 13:05

Bruger

Antal indlæg: 1837

Skal vi ikke bare blive enige om i ikke bliver enige? Synes det er lidt sørgeligt at komme op og mundhugges om et godt projekt som hugo har gjort. rasende
Skrevet d. 24-05-2009 15:28

Antal indlæg:

Jo det tror jeg godt jeg kan - jeg har lige været inde og se hvor meget der er gået i støttekassen siden starten, og hvis smukke giver dato og beløb han har indbetalt, i en PB så skal jeg nok sørge for at han får sine støttekroner tilbage...

Det vil være skidt hvis han føler sig snydt, fordi han ikke har læst annoncen som at det var skolen som projekt og ikke børnene som projekt...

.
lindyras
Skrevet d. 24-05-2009 16:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Jos_38...

Nu har jeg gået ind i denne aidsbørneskole for jeg vil støtte aidsbørnene..
Jeg har sendt en del e-mail til forsk. firmaer og tigget om støtte til aidsbørn og ikke fattigdom i thailand det er to forskellige ting.

Hugo..

Jeg skriver ikke at fattige børn bare kan finde et arb.

Jeg skriver : Børn der trods alt kan arb. sig videre i livet.

Så derfor støtter jeg ikke mere.

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Skrevet d. 24-05-2009 16:35

Antal indlæg:

Jeg holder så meget af positive mennesker skaal

Lindy - der er såvidt jeg har hørt ikke nogen tvang - jeg har også skrevet til kunder om de vil støtte en skole, hvor der går børn der er forældreløse og smittet med HIV, jeg har snakket med en kunde så sent som i fredags - og de ville gerne støtte dette projekt... derfor som jeg skriver vil der blive overført penge...

Jeg har intet problem med at vende tilbage til mine kunder og sige - nu skal I høre - ikke nok med at skolen altså hjælper børn med HIV - men nu har de fået den helt geniale ide at blande både raske og socialt stærkere børn, med disse HIV børn - det er der normalt ikke nogen forældre der vil lægge børn til - så det ER fattige børn, med et særligt behov stadig...

Det er fedt at du har lagt arbejde i at skrive breve, samt tigge hjælp til børnene - også selvom du altså kun kan støtte syge børn, jeg er sikker på at i fremtiden vil mine kunder fortsætte med at støtte, og min opfattelse er at det har været svært at få støttekroner ud af dine breve, dette er så heldigt nok nu, hvor det altså viser sig at du søgte støtte til noget andet end det skolen er NU...

Børnene der er fattigere skal gives en fiskestang - og den får de ved at være på skolen, ellers ville de skulle tigge og eller arbejde, uddannelse vil på længere sigt gøre dem i stand til at uddanne sig tilstrækeligt til at kunne bryde den sociale arv, og samværd med HIV smittede børn, vil alt andt lige styrke deres sociale evner...

De vil altså på længere sigt kunne være ene eller medforsørgende til hele familien, dette er alene for mig værd at støtte...

Børn med en fremtid er da noget mere livsbekræftende, og børn med en lysere fremtid er for mig bestemt værd at støtte, og jeg fornemmer da helt klart at her skiller vandene - det er det tragiske der appelerer til jer der hopper af føler jeg, hvor vi der bliver måske netop ser skolen som projektet - og skolen er jo en selvbestemmende enhed, så hvad konceptet skal være er op til dem, ikkeos - vi skal blot sørge for midlerne til at realiserer nogen af drømmene...

Så det er hvad man kan kalde en win win situation :D

Og jeg vil så gerne sige (igen) jeg/vi fortsætter - fuldstændigt uforbeholdent vores støtte til både Hugo, fru Hugo (sorry jeg har glemt din kones navn ved ikke ) og skolen i særdeleshed...

Og det glæder da mig i det mindste at se de fleste gør samme...

.
lindyras
Skrevet d. 24-05-2009 16:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

en gang salv og bræk...

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Skrevet d. 24-05-2009 16:49

Antal indlæg:

Er det noget du kunne tænke dig at uddybe ?? Eller er vi der at fordi jeg er uenig så er det bræk ???

.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bo gratis i Hua Hin for enlig mor eller far med børn Bolig i Thailand 2 23-01-2017 08:46
Børn og thai-boksning Hele Thailand 5 16-06-2015 10:56
Hvis du elsker børn, ikke giver dem Candy Diverse 4 15-06-2013 05:58
HIV/AIDS - 'Country in crisis' Nyheder på andre sprog 1 30-11-2012 02:04
Børn, forsinkelser eller sidemænd: Hvad irriterer mest på flyturen Diverse 43 04-11-2012 00:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768