Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
AIDS børn
lindyras
Skrevet d. 23-05-2009 10:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
 Status: Offline
Bopæl: bornholm

Ja jeg sidder også og fintænker lidt .................................

Aidsbørnene er kommet uforskyldt til deres sygdom ,deres livsforløb er noget andet end fattige børn der tros alt kan arbejde sig videre i livet,hvis man ikke ensretter hjælpen bliver det en dråbe i havet til aidsbørnene.

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Skrevet d. 23-05-2009 11:05

Antal indlæg:

Enig Lindy..........

En skrev paa DTW :

Gi'r du manden en fisk, saa kommer han dagen efter igen, nae gi' ham en fiskestang istedet.........

Meget trist udvikling ang. AIDS. Projektet...........
jsh71
Skrevet d. 23-05-2009 11:11

Bruger

Antal indlæg: 1837

Suk skrev:
Enig Lindy..........

En skrev paa DTW :

Gi'r du manden en fisk, saa kommer han dagen efter igen, nae gi' ham en fiskestang istedet.........

Meget trist udvikling ang. AIDS. Projektet...........

Kan desværre også kun være enig i jeres synspunkter, men alligevel er jeg i syv sind om jeg vil støtte mere.

Synes bare det er synd for Hugo der har lavet alt det arbejde med aidsbørnene at det sådan falder pladask på jorden igen.
manse
Skrevet d. 23-05-2009 11:14

Bruger

Antal indlæg: 701

Hej venner

Skal vi nu ikke slå koldt vand i vores varmt rindende blod. Det er jo ikke Hugo, der har sat dagsordenen for den nye orden på dette hjem, og her mener jeg ,at vi der er gået ind i dette projekt stadig kan forlange, at de penge som den enkelte donere. De penge skal bruges til de aids ramte børn og ikke til andet.

Dette kan selvfølgelig give vores rare Hugo problemer, måske, men det er bare en tanke.

Hugo lad os høre, hvad der egentligt er det overordnede i dette nye tiltag.

Jeg personligt har ingen betænkeligheder med at støtte denne skole, men vi mennesker er jo forskellige, og jeg kan da godt forestille mig, at en øremærkning af tilsendte penge, måske kan skabe et problem for Hugo, og i sidste ende vil det jo gå ud over de meget syge og ramte børn.
Skrevet d. 23-05-2009 11:19

Antal indlæg:

Som Manse siger, lad os lige vente paa Hugo's melding om hvad der sker i fremtiden.

Jeg paaskoenner Hugo's store arbejde, det skal der ikke herske nogen tvivl om !!!
Skrevet d. 23-05-2009 11:19

Antal indlæg:

Hej
En hver må have deres mening. I har jeres og jeg har min.
Lindy skriver " en dråbe i havet ", ja måske, men lille bække små gør stor å. Vi kan ikke forandre hele verden, men vi kan hjælpe.
Så bliver der skrevet AIDS børn er født med deres sygdom, det er korekt, men de fattige børn har heller ikke bedt om at komme til verden, og videre bliver der skrevet at de fattige bare kan finde et arbejde, ja til THB 120.00 om dagen. Hvor langt mon det rækker.
Til Smukke. Du skriver "Undskyld men det lugter af Anders og Ole til skade for børnene" Det tager jeg meget personligt og fornærmende op.
Til SUK. Det er helt op til hver enkelt hvem man vil støtte og om man i det hele taget vil støtte. Jeg synes da det er fint, hvis du finder noget andet at støtte. Herfra skal lyde et held og lykke.
Hilsen Hugo
Skrevet d. 23-05-2009 11:24

Antal indlæg:

Tak for tilbagemeldingen Hugo, jeg er hermed ude af projektet.

Fortsat held og lykke.
manse
Skrevet d. 23-05-2009 11:29

Bruger

Kære ven Huratho

Jeg forstår godt hvad du siger og mener, men jeg synes du som primus motor i et sådant projekt, som trods alt har involveret en masse mennesker her på siden, skulle undlade et indlæg som det sidste.

Jeg vil som før og også i fremtiden støtte dig så godt jeg kan, og jeg håber så sandelig også alle andre på denne side vil gøre det samme.
Skrevet d. 23-05-2009 11:45

Antal indlæg:

Jeg er desvaerre noedt til at slette de 3 grupper paa Facebook, da de jo ikke er up to date mere, jeg vil ikke gaa ind at redigere dem da jg ikke kan staa inde for 50/50.......men mon ikke en anden kan lave sider der er up to date.

Det er med vemod.........
Skrevet d. 23-05-2009 11:46

Antal indlæg:

Jeg vil da godt lige sige at jeg støtter skolen, ikke som sådan børnene - så om det er fattige børn eller døende børn er for mig et fedt - jeg synes at skolen tjener et formål, nemlig at yde uddannelse (basis javel) til en gruppe børn hvis fremtid ellers er tiggeri, om det er pga sygdom eller fattigdom er sgisme ligegyldigt for mig...

Jeg vil jo sige som Hugo - det er jo frivilligt, om man vil støtte eller ej (og vil så sige at vores lille firma sender 3.300,- THB en af dagene, på vegne af en kunde der gerne vil være anonym)...

Jeg har svært ved at tro det er muligt at finde ret mange projekter hvor hver Baht går ubeskåret til sit formål, som er at give børn en bedre hverdag, om det er AIDS syge børn, eller meget fattige børn er som sagt for os lige fedt...

Så keep up the good spirit Hugo - vi er stadig nogen bag dig :)

.
Skrevet d. 23-05-2009 11:49

Antal indlæg:

Mener stadig ikke at man kan lave et projekt om, det startede med AIDS boern ......ikke ?
Skrevet d. 23-05-2009 11:53

Antal indlæg:

Suk skrev:
Mener stadig ikke at man kan lave et projekt om, det startede med AIDS boern ......ikke ?

Fordi skolen husede ene AIDS syge børn, nu huser den både AIDS syge børn og raske (men meget fattige) børn - det er iøvrigt en fantastisk god ide - med hensyn til de AIDS syge - at de ikke føler sig yderligere udstødte, men altså nu bor i "rigtige" familier, og går i skole med almindelige, raske børn også...

Så jeg synes at det er en meget positiv drejning skolen har foretaget, og hylder den bestemt velkommen...

.
jsh71
Skrevet d. 23-05-2009 12:11

Bruger

Ja jeg tror sgu jeg bliver ved at sende de par småpenge jeg kan, når man tænker lidt over det så er det jo ikke engang løgn hvor fanden går det man støtter 100 % til formålet som det gør her. Og 120 baht om dagen hvad er det? en dråbe i havet, så jeg må da indrømme de har også behov for hjælp.

Men det er da rigtigt det kan kun komme til at gå ud over de stakkels aidsbørn, for det var jo ikke meget hjælp i forvejen de fik. Og havde Hugo ikke kastet sig over det her projekt var det jo slet ikke noget.
Skrevet d. 23-05-2009 12:18

Antal indlæg:

jsh71 skrev:
Ja jeg tror sgu jeg bliver ved at sende de par småpenge jeg kan, når man tænker lidt over det så er det jo ikke engang løgn hvor fanden går det man støtter 100 % til formålet som det gør her. Og 120 baht om dagen hvad er det? en dråbe i havet, så jeg må da indrømme de har også behov for hjælp.

Men det er da rigtigt det kan kun komme til at gå ud over de stakkels aidsbørn, for det var jo ikke meget hjælp i forvejen de fik. Og havde Hugo ikke kastet sig over det her projekt var det jo slet ikke noget.

Hugo burde ha' traadt i karakter og sagt det er 1 projekt der stoettes, hvad bli'r det naeste....et hjem for gamle mennesker.?

Slut her fra..........
Skrevet d. 23-05-2009 12:20

Antal indlæg:

Jeg tror I misforstår...

Det er skolen der ændre karakter - det er ikke flere forskellige projekter...

.
jsh71
Skrevet d. 23-05-2009 12:24

Bruger

Jos_38 skrev:
Jeg tror I misforstår...

Det er skolen der ændre karakter - det er ikke flere forskellige projekter...

.

Nej jeg tror ikke jeg misforstår det, men det kan da ikke undgåes når det nu også gælder for fattige at det vil gå ud over det oprindelige formål med aidsbørn.

Men når man ved hvordan de børn har det så har jeg nu heller ikke noget imod at hjælpe lidt til dem også.
jsh71
Skrevet d. 23-05-2009 12:27

Bruger

Og som du også rigtig skrev jos

Fordi skolen husede ene AIDS syge børn, nu huser den både AIDS syge børn og raske (men meget fattige) børn - det er iøvrigt en fantastisk god ide - med hensyn til de AIDS syge - at de ikke føler sig yderligere udstødte, men altså nu bor i "rigtige" familier, og går i skole med almindelige, raske børn også...

Så jeg synes at det er en meget positiv drejning skolen har foretaget, og hylder den bestemt velkommen...

Det vil sgu da kun gøre det bedre for alle parter

manse
Skrevet d. 23-05-2009 12:28

Bruger

Kære Jos

Lige mine ord, som jeg nu undlader.

Jeg støtter stadig det lille børnehjem her i byen med mad og is vogn engang imellem, og det er virkelig hyggeligt. Mange af mine golf venner er nu begyndt med det samme, så selvom vi ikke gør så meget, så er det til glæde for de små purke.

Kære Jos kan kun give dig ret. Det er fuldstændigt ligegyldigt og at projektet har besluttet at tage raske børn ind på hjemmet (skolen) er kun godt for vores små aids purke.
claus31130
Skrevet d. 23-05-2009 13:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Ja som Hugo skriver....folk bestemmer selv om man vil støtte......

At skolen laver om på deres koncept, hverken kan eller skal vi klandre Hugo for, han prøver jo bare at hjælpe og gør et kæmpe stykke arbejde.

Hvordan vil i adskille hjælpen,skal kun de syge børn have lov til at spille på keyboard, skal de så gå med armbind så man kan se hvem der er hvem.....Hugo kommer med isbilen...nej du må ikke få en is, du er kun fattig.

Næ det er skolen der bliver støttet som helhed,at skolen så har valgt at lave om på måden den drives på til det bedre i mine øjne,,,med at blande de syge børn med raske børn.

at så en kommer indover med Ole og Anders , den forstår jeg ikke, overhovedet ikke.
Hver en øre der kommer ind på konto'en bliver brugt på børnene, ikke nogget med "gebyr/løn til administration" , og så kører Hugo med så åbne kort som sjældent om ikke aldrig set før. Ja hvor fa'en kan du gå ind og se regnskaber der bliver opgraderet en gang eller to om ugen, jeg spørger bare.....

Men til dem af jer der synes at projektet har taget en forkert drejning, ja så find noget andet at støtte, der er ingen tvang her.

Og til Hugo vil jeg sige "keep up the good work"

www.nielsen.in.th
claus31130
Skrevet d. 23-05-2009 13:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Suk skrev:
jsh71 skrev:

Hugo burde ha' traadt i karakter og sagt det er 1 projekt der stoettes, hvad bli'r det naeste....et hjem for gamle mennesker.?

Slut her fra..........

Hvordan skulle Hugo have trådt i karakter ?
www.nielsen.in.th
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bo gratis i Hua Hin for enlig mor eller far med børn Bolig i Thailand 2 23-01-2017 08:46
Børn og thai-boksning Hele Thailand 5 16-06-2015 10:56
Hvis du elsker børn, ikke giver dem Candy Diverse 4 15-06-2013 05:58
HIV/AIDS - 'Country in crisis' Nyheder på andre sprog 1 30-11-2012 02:04
Børn, forsinkelser eller sidemænd: Hvad irriterer mest på flyturen Diverse 43 04-11-2012 00:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768