Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
AIDS børn
jsh71
Skrevet d. 05-04-2009 08:00

Bruger

Antal indlæg: 1837
 Status: Offline

Desværre vare det også et godt stykke tid før jeg kan komme, men glæder mig allerrede til og komme derop når jeg daffer afsted til thailand i oktober
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Skrevet d. 05-04-2009 13:12

Antal indlæg:

For lige at vende debatten fra en anden side (goldwing du ved jo at jeg ikke kan svare dig der) - det er jo i hvert fald gratis point at SIGE man ville have støttet - og så ellers højlydt gøre opmærksom på at det vil "man" ikke mere :LOL

(ขี้เหนียว - er vist det rette ord i denne (hellige) forbindelse)
.
Skrevet d. 05-04-2009 13:43

Antal indlæg:

Jeg syntes at det projekt skal koere i en positiv aand, uanset hvilken side man er paa...........stoette eller ej, der er jo ingen tvang......

Saa lad os alle glaeder os over hver en baht der kommer ind....
lindyras
Skrevet d. 05-04-2009 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Jos_38.

Så vit jeg husker bad du selv om at blive slettet på DTW eller husker jeg helt galt.

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
yindee
Skrevet d. 05-04-2009 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

jos38 skrev

Nej - der tager du fejl (altså sikkert ikke i at jeg skuffer dig ) jeg går ikke ind for censur - det er min begrundelse for at ønske mig slettet fra siden (DTW) for over et år siden, jeg ville faktisk også synes at det var iorden hvis man brugte dette debatsted som "proof of concept". ..

hjælp mig lige hvad betyder "proof of concept".

..
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
yindee
Skrevet d. 05-04-2009 14:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

Suk Rak Ning skrev:
Jeg syntes at det projekt skal koere i en positiv aand, uanset hvilken side man er på..........stoette eller ej, der er jo ingen tvang......

Saa lad os alle glaeder os over hver en baht der kommer ind....
''

du haver så inderlig ret Suk så nu kan du glæde dig 140 :LOL gange i dag det er nemlig hvad jeg har fået i kassen til skolen herude på landet hvor jeg er nu er 20 baht store penge og jeg tager med kyshånd imod hver eneste 20 baht seddel:MU

..
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
Skrevet d. 05-04-2009 15:13

Antal indlæg:

lindyras skrev:
Jos_38.
Så vit jeg husker bad du selv om at blive slettet på DTW eller husker jeg helt galt.
lindy

Jeps - jeg bad selv om at blive slettet - det skete ikke (sådan bare af sig selv), selv efter jeg sendte 2-3 mails til webmaster Kim - så jeg ringede og skrev til datatilsynet - det kom der så en del skriven frem og tilbage ud af, og nu skulle jeg være anonymiseret, men dog ikke mere end at jeg jo stadig kan genkendes ved min avatar, nu hedder jeg så blot "Ikke medlem" - jeg kan ikke huske om jeg stadig kommer fra stikkerstrup, men det gør jeg nok :LOL

.
Skrevet d. 05-04-2009 15:30

Antal indlæg:

yindee skrev:
hjælp mig lige hvad betyder "proof of concept".
..

I den videnskabelige verden er det at vise (uden at kunne bevise) at tingene fungerer som forudsagt - med andre ord sandsynliggøre at det er som man siger...

Ved at linke direkte til www.thaidk.dk - ville man have kunne vise at der var en overvejende sandsynlighed for at Kim blokerede for siden her...

Og hvis bar ekvilibristerne iøvrigt manglede beviser - ville det ingen sag være for webmaster her på stedet at oprette det ene efter det andet subdomæne til at vise den måbende skare...

Som det er lige nu, sker der det (jeg er ikke sikker på om goldwing bare er en marionet jeg har trukket i snorene på, efter han har læst med her) jeg faktisk frygtede - en eller anden ville tjene billige point på at være god, uden at yde noget - for det kan man jo ikke med en side som denne (aidsboern)...

Men iøvrigt stadig et godt initiativ fra dig Suk at offentliggøre det så mange steder som muligt - og ja 20 Baht svarer jo til 3 børns underhold i een dag (ifølge regeringen - så hver en 20 Baht tæller Thumb )

.
manse
Skrevet d. 06-04-2009 00:50

Bruger

Antal indlæg: 701

Hvor er det dog forfærdeligt, at en sådan tragisk sag, skal bruges af goldwin som krudt. Jeg havde tænkt mig at bruge et af mine andre navne på DTW til at svine den person til. Men blev overbevist om, efter at jeg havde læst hans amatøragtige indlæg, at han jo egentlig bare er en sølle fyr, som ikke fortjener videre accept af sine gerninger.

Lad os dog komme tilbage til det sagen drejer sig om…BØRNENE… og lad os dog for guds skyld ikke ride med på hesten som Goldwin prøver at sadle, for så bliver vi sgu da som ham… Tabere…
jsh71
Skrevet d. 06-04-2009 07:13

Bruger

Ja manse der må jeg give dig ret det er sgu sørgeligt man bruger sådan en god sag til at skrive det han gjorde. Men jeg må da indrømme jeg tror ikke det er noget Kim gør bevist, det med at forbyde den side, mon ikke det bare er fordi han har sat sin side til at blokere for domænet.
Skrevet d. 06-04-2009 08:13

Antal indlæg:

jsh71 skrev:
Ja manse der må jeg give dig ret det er sgu sørgeligt man bruger sådan en god sag til at skrive det han gjorde. Men jeg må da indrømme jeg tror ikke det er noget Kim gør bevist, det med at forbyde den side, mon ikke det bare er fordi han har sat sin side til at blokere for domænet.

Kim har sat "ordet" thaidk på spamfiltret - så bliver det afløst af noget andet - i dette tilfælde altså ingenting - så www.thaidk.dk ender med at blive til www..dk

Og derfor har du i princippet ret i at det er ikke AIDSbørnene at han ønsker at ramme, men domænet her - AIDSbørn er så i subdomæne til dette domæne - det gik lidt hurtigt med at sætte en side op, så det er jo immervæk den hurtigste måde at gøre det på, og det generer jo ingen andre end Kim at domænet her eksisterer...

Goldwing har så skyndt sig lidt at gribe chancen til at gøre sig voldsomt empatisk og god, men desværre kan han (p.g.a. en tråd på DTW) ikke lige støtte denne sag... Og der giver jeg manse ret - det er da ret usmageligt at bruge det på den måde...

MEN - når det så er sagt - det er Goldwing der oprindeligt giver tinyurl adressen - og han reagerer jo blot på at der oprettes en tråd, som decideret spiller på "nu bliver det her jo nok fjernet og jeg bliver udelukket" martyriet... Som jeg også har reageret på (i denne tråd) jeg synes ikke at det er rigtigt at bruge børnene i en kampagne mod Kims censur på internettet, det er min holdning - jeg er bedøvende ligeglad med om alle andre eller nogen deler den...

Havde Goldwing nøjedes med at give udtryk for det, og ikke begyndt med "se nu hvad I har fået mig til" også - så havde han haft min fulde opbakning i sin sag...

.
jsh71
Skrevet d. 09-04-2009 11:37

Bruger

Jos_38 skrev:
jsh71 skrev:

Kim har sat "ordet" thaidk på spamfiltret - så bliver det afløst af noget andet - i dette tilfælde altså ingenting - så www.thaidk.dk ender med at blive til www..dk

Og derfor har du i princippet ret i at det er ikke AIDSbørnene at han ønsker at ramme, men domænet her - AIDSbørn er så i subdomæne til dette domæne - det gik lidt hurtigt med at sætte en side op, så det er jo immervæk den hurtigste måde at gøre det på, og det generer jo ingen andre end Kim at domænet her eksisterer...

Goldwing har så skyndt sig lidt at gribe chancen til at gøre sig voldsomt empatisk og god, men desværre kan han (p.g.a. en tråd på DTW) ikke lige støtte denne sag... Og der giver jeg manse ret - det er da ret usmageligt at bruge det på den måde...

MEN - når det så er sagt - det er Goldwing der oprindeligt giver tinyurl adressen - og han reagerer jo blot på at der oprettes en tråd, som decideret spiller på "nu bliver det her jo nok fjernet og jeg bliver udelukket" martyriet... Som jeg også har reageret på (i denne tråd) jeg synes ikke at det er rigtigt at bruge børnene i en kampagne mod Kims censur på internettet, det er min holdning - jeg er bedøvende ligeglad med om alle andre eller nogen deler den...

Havde Goldwing nøjedes med at give udtryk for det, og ikke begyndt med "se nu hvad I har fået mig til" også - så havde han haft min fulde opbakning i sin sag...

.

Jeps jos det er også præcis det jeg mener, jeg må indrømme jeg blev sgu hel paf da jeg læste det. Og jeg har ellers altid synes han skriver da nogle gode indlæg, men jeg må indrømme lige der blev jeg skuffet.
jsh71
Skrevet d. 09-04-2009 11:42

Bruger

Sig mig hvad sker der her? jeg har ikke skrevet her i dag????
claus31130
Skrevet d. 09-04-2009 14:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

hehe...det er så min skyld....jeg ver inde og rode "inde bagved" og fik så lige øje på at tråden var gledet væk fra forsiden.....
når jeg roder inde bagved er man jo logget på siden som administrator,og der har man så nogle muligheder i forum,en af dem er at "genopfriske emne", dettte gjorde jeg med tråden og så har den fået nyt dato stempel på det sidste indlæg.....
så du kan slappe helt af JSH71 der er ikke nogen der har lavet numre....

nørd
www.nielsen.in.th
dansken
Skrevet d. 09-04-2009 15:00

Bruger

Antal indlæg: 7
Bopæl: Småland/Sverige

Ja nu kommer där en massa frågar,och dumma kommetarer svaras inte på,nu är det så att jag jobbar ideelt för folk som har blivet drabbat av HIV,inte bara från Thailand,utan dom kommer från hela världen,och det jag har lärt på våra träffar är att AIDS kommer sen,normalt utvecklas det först efter allt mellan 5-10 år om man inte ätar broms-medezin,så frågan är hur kan små barn redan ha utvecklat AIDS ? och finns där medezin i Thailand som kan bromsa att man får AIDS,HIV kommer först och nya mediziner kommer fram hela tiden,jag personligt kännar folk som har HIV och haft det mellan 10-15 år utan att utveckla AIDS,och inget negativt jag vill så klart stötta dom som är drabbade,men att dom har utvecklat deras sjukdom till AIDS har jag svårt att tro.

MVH.
Dansken(volentär inniom red cross)
Skrevet d. 09-04-2009 15:11

Antal indlæg:

Hej Dansken...

Jeg svarer i min egenskab af sygeplejerske ikke fordi jeg har specifik viden om skolen eller børnene deroppe...

Som du ved, så er der forskel på HIV positiv og AIDS - HIV smittede kan leve i mange år, uden at få AIDS i udbrud, men det er nu ikke rigtigt at ubehandlet HIV først udvikler AIDS efter 5-10 år - det kan gå meget meget hurtigere... Ubehandlet...

Nu har jeg forstået børnenes situation som at de er "efterladt" af forældre der er døde af AIDS, og de er uden midler til medicin - for jo Thailand har også adgang til medicin, som det meste af resten af verden, problemet med medicinen er jo bare at den er ualmindelig dyr, og den virksomme vestligt udviklede medicin er enormt dyr, da den jo i sagens natur er importeret...

Så det virker ganske sandsynligt på mig at børnene skulle have udviklet AIDS også i en ung alder, men jeg tror nu også at en hel del af børnene "bare" er HIV positive (hvilket dog er slemt nok, da de jo pådrager sig almindelige sygdomme også, som deres svækkede imunsystem ikke kan håndtere)...

Jeg var sygeplejerske og er uddannet på Hvidovre hospitals afd. 110 - i begyndelsen af 1980'erne - hvor vi så de første tilfælde af AIDS i udbrud - her kom ganske raske mennesker ind og blev diagnosticeret med HIV, 3 måneder senere døede de af AIDS...

Sådan er det ikke mere i Danmark, eller resten af vesten - men en lille skole i det nordlige Thailand - der tror jeg gerne at det stadig er sådan at det er en sikker og hurtig dødsdom, at skifte "tilstand" fra HIV til AIDS... Desværre er størstedelen af HIVsmittede i verden ikke så heldige at bo i et trygt miljø i den vestlige verden...

Du er velkommen til at stille yderligere spørgsmål om AIDS og HIV, hvis du har nogen, jeg vil gerne svare ud fra den viden jeg har (skal lige siges at jeg ikke har arbejdet som sygeplejerske siden 1988 - og ikke med AIDS siden 1986)...

.

lindyras
Skrevet d. 09-04-2009 15:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Lidt info om AIDS.

http://translate....EA_daDK313

LINDY
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Skrevet d. 09-04-2009 16:53

Antal indlæg:

Hej
Dansken, kom herud og til Chiang Mai, så skal jeg vise dig Doi Law. Derefter vil du nok have et andet syn på de fattige børn og hvor kummelig de lever i deres korte liv.
Og til dig jos_38, helt rigtigt. Hvormeget medicin kan man købe for THB 7 om dagen. Måske lidt, hvis man vil undvære ris.
Hilsen Hugo
NB! Sådan et indlæg fra dansker gør mig rasende, så jeg stopper for idag, Godnat
Skrevet d. 09-04-2009 17:22

Antal indlæg:

Hugo...

Jeg tror desværre at du misforstår dansken, han spørger blot - hvis du læsr om AIDS så vil du netop kunne læse at der kan gå mellem 5-10 år fra man er smittet til man udvikler AIDS i udbrud...

Men (og det er vel det dansken spørger om) det er jo raske mennesker der bliver HIV positive - det er ikke børn, født af forældre med et svækket imunsystem, i en fattig hverdag, som er uden tilstrækkelig pleje i starten af ders liv, da forældrene ikke har råd, eller ikke magter - og der ikke rigtigt er et fungerende socialt sikkerhedsnet herude...

Hvis "man" er vant til at arbejde med raske mennesker, stærke mennesker eller mennesker i vestens trygge rammer, så glemmer "man" nok at der er andre mindre trygge rammer at leve under...

Og uden at spørge, får man intet svar, heller ikke i en følelsesmæssig sag som syge og dødsdømte børn er - alt andet lige...

.
jsh71
Skrevet d. 09-04-2009 22:48

Bruger

claus31130 skrev:
hehe...det er så min skyld....jeg ver inde og rode "inde bagved" og fik så lige øje på at tråden var gledet væk fra forsiden.....
når jeg roder inde bagved er man jo logget på siden som administrator,og der har man så nogle muligheder i forum,en af dem er at "genopfriske emne", dettte gjorde jeg med tråden og så har den fået nyt dato stempel på det sidste indlæg.....
så du kan slappe helt af JSH71 der er ikke nogen der har lavet numre....

nørd

Puha Claus for jeg var lige bange for at der var en på jobbet der havde været inde og skrive noget skrammel på min profil, fordi jeg havde glemt at logge mig af. Det kan de nemlig godt finde på, eller nogle bestemte kan, så man lige pludselig går i dametøj hæ hæ. Og det vil jo være lidt synd for den her tråd her.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bo gratis i Hua Hin for enlig mor eller far med børn Bolig i Thailand 2 23-01-2017 08:46
Børn og thai-boksning Hele Thailand 5 16-06-2015 10:56
Hvis du elsker børn, ikke giver dem Candy Diverse 4 15-06-2013 05:58
HIV/AIDS - 'Country in crisis' Nyheder på andre sprog 1 30-11-2012 02:04
Børn, forsinkelser eller sidemænd: Hvad irriterer mest på flyturen Diverse 43 04-11-2012 00:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768