Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Manse helt ved siden af??????????????????
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 08:35

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg, Manse tænker engang imellem, hvad pokker er det der gør os til individer som lyster, at beskrive om ting og ligegyldige ting på forskellige sites omhandlende mit nye land Thailand.

Dette spørgsmål må da være åbent, men jeg kan følge en hvis tindens til, at hvis Thailand ikke lige er inde med oplæg og indlæg, ja så skal der partout indsættes ligegyldige indlæg fra Manse eller andre personer, om ting som vi alle hver dag læser på danske webaviser, såsom ekstra bladet, BT eller andet.

Jeg kunne godt tænke mig at vide fra alle jer på denne side. Er der nogen der ikke læser danske nyheder hver dag. Jeg er da godt klar over, at jer der bor i det dejlige Danmark nok gør, men jeg er overbevist om, at os der bor herude læser de daglige nyheder mere intens, fordi det bliver en mere dagligdags morgenbegivenhed, at se nyhederne fra dagen før i Danmark til morgenkaffen. Altså for os der bor fast herude i Thailand.

Det er da prisværdigt, at der er nogen der gider, at informere om nyheder fra danske aviser eller andet, som har relevans til Thailand. Jeg personligt får jo nok ikke så meget ud af det, ud over som vi sagde i gamle dage. Det er spalteplads og det fylder trods alt i dagen avis.

Hihi ovenstående var egentligt bare et surt opstød, for jeg er jo nok ved at være lidt frisk igen.

Siden hedder jo Thai-dansk, så skulle vi alle Manse, Bamse, Freja og andre ikke til at fortælle anekdoter om vores oplevelser med Thailand herude, og med oplevelser med thailændere og os derhjemme.

Dette kunne i mine øjne være ganske interessant.

Jeg er godt klar over, at dette ikke er ekstra bladet eller manges interesse, men alligevel kunne det være et positivt for siden her, at når man brugte et klik på siden, ja så fik man oplysninger om Thailand o.s.v..

Konklusionen var egentligt som følger:

Lad os dog for fanden berette om hvad der sker i vores verden, til hjælp for nye.

Lad os dog for fanden berette om problemerne ved forhold, som vi indgår med anderledes tænkende individer… Her thailændere…

Lad os dog for fanden berette om problemer med at være farangs, såsom at blive taget i røven, både positivt og negativt. Her har jeg en hel bog.

Jeg kunne blive ved, men måske er det bare mig, der bliver ældre, måske er det bare mig der har været kloden rundt, måske er det bare mig der er en glad fyr, måske er hjernen bare positiv og ud fra dette, handler jeg.

Hold da helt op hvor ham Mansen sludre…jeg…

Tænk over det, og lad os få nogen konstruktive indlæg omhandlende jeres liv og oplevelser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 08:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse


jo da jeg er sikker på at de fleste af os læser aviser på nettet.
Men grunden til at jeg lægger de ting ind her er.
At når jeg lægger det ind,så kan det måske skabe en debat,
og det er jo i grunden det vi laver her,snakker og debatterer
Se nu lægger du det her indlæg ind,og det kan så skabe en debat, skide godt og vi er heldigvis ikke altid enige,
Og det er da lidt sund at ha en god debat,også selv om vi er død uenige,Man kan jo heldigvis snakke og hygge.


bamsen:LOL
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 09:18

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Min kære ven

Nu var dette ikke møntet på nogen bestemt person. Jeg forstår dig godt. Det skal der ikke herske nogen tvivl om, men engang imellem synes jeg personligt, det bliver for meget med Kina, biler og andet ligegyldigt.

Jeg kan ikke se at, at jeg som medlem på en side som denne. Det må man vel betragte sig som, da man skal bruge kode og andet, skal belemres med noget sådant, fordi nogle ønsker at skabe en eller andet debat, fordi man keder sig.

HIHI, nej kære Bamsen. Der skal være plads til os alle, men engang imellem mener jeg, SPECIELT LIGE NU, at man glemmer det siden er startet for. Thailandsk-danske, her staver jeg med lille i det danske fordi. Det er jo det siden slår sig op på.

Nå skidt nu med mine sure opstød, for nu vil jeg tage mig en iskold singha uden min elskede smøjjjjjj. Tæske konen og skælde datteren ud, når hun kommer fra skolen, ja så har jeg da haft en dejlig dag i det thailandske.

Nej nej, gu vil jeg ej. Jeg vil kramme min skønne og dejlige kone, og når datteren kommer fra skolen vil jeg fortælle hende, hvor højt jeg også elsker hende.

Livet er en dejlig ting, og glem det ikke, alle jer derude i den store verden…
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 09:35



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen der er vel ingen der tvinger dig til og læse dem manse, så næste gang der kommer et indlæg fra et blad så spring let og elegant over det. Eller er det bare for at brokke dig du skriver det indlæg?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 09:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

manse skrev:
Min kære ven

Nu var dette ikke møntet på nogen bestemt person. Jeg forstår dig godt. Det skal der ikke herske nogen tvivl om, men engang imellem synes jeg personligt, det bliver for meget med Kina, biler og andet ligegyldigt.

Jeg kan ikke se at, at jeg som medlem på en side som denne. Det må man vel betragte sig som, da man skal bruge kode og andet, skal belemres med noget sådant, fordi nogle ønsker at skabe en eller andet debat, fordi man keder sig.

HIHI, nej kære Bamsen. Der skal være plads til os alle, men engang imellem mener jeg, SPECIELT LIGE NU, at man glemmer det siden er startet for. Thailandsk-danske, her staver jeg med lille i det danske fordi. Det er jo det siden slår sig op på.

Nå skidt nu med mine sure opstød, for nu vil jeg tage mig en iskold singha uden min elskede smøjjjjjj. Tæske konen og skælde datteren ud, når hun kommer fra skolen, ja så har jeg da haft en dejlig dag i det thailandske.Nej nej, gu vil jeg ej. Jeg vil kramme min skønne og dejlige kone, og når datteren kommer fra skolen vil jeg fortælle hende, hvor højt jeg også elsker hende.

Livet er en dejlig ting, og glem det ikke, alle jer derude i den store verden…


Hej Manse
Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil sige, så skulle jeg måske lade være med at skrive noget, men jeg vover pelsen alligevel.
Jeg har tilladt mig at fremhæve din tekst, med sætningen "skal belemres med noget sådant, fordi nogle ønsker at skabe en eller andet debat, fordi man keder sig" jeg tror du har sat den ind med en humoristisk undertone, men jeg syntes alligevel den fortjener en anmærkning. Jeg er da ret sikker på at den debatør der sætter et indlæg i, mener det alvorligt og ikke er ude på at kede nogen, og jeg tror at hvis vi ikke, som Bamsen skriver, har nogle historier fra feks. ekstrabladet ja så dør debatten ud, for en sådan artikel kan jo netop være startskudet til en glimrende debat.
Jeg kunne godt fortælle nogle historier fra det virkelige liv, men jeg er underlagt en tavsheds pligt som jeg tager meget alvorlig, da jeg ved nuværende og tidl. kollegaer også læser disse sider, og måske også de personer historien omhandler.
Der er mange seriøse indlæg som er rigtig gode, men bliver der ikke givet plads til spontanitet og sjove indlæg, ja så tror jeg siden mister nogle af sine læsere. Med hensyn til relevans, så kunne jeg jo spørge, har din sygdomshistorie og dit rygestop, så nogen berettigelse på denne side?
Må jeg selv være den første til at svare på mit eget spørgsmål, ja det syntes jeg den har, for det er jo netop det der gør siden unik, man kan få gode råd, en morsom læsning, og samtidig kan man måske opdage at en sag kan ses fra flere forskellige vinkler, altsammen ved at læse de forskellige svar fra yderst forskellige mennesker. Men efter det du selv efterlyser, ja så hører sådanne indlæg ikke hjemme på denne side vel? Håber du forstår hvor jeg vil hen, og at jeg blot sætter tingene lidt på spidsen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 09:52

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jsh

Jeg er klar over hvad du hentyder til, men for at svare korrekt er man vel nødt til at læse det skrevne. Jeg brokker ikke, men det skal du vel ikke have eneret på eller hvad.

Hvis det er din side har du jo frit slag.

Jeg er bare træt og rodløs og savner rigtige thai historier, så skal man påduttes noget så simpelt i udtale. Kan du ikke lide lugten i bagerriet, så forlad det.

Livet er da heldigvis lidt anderledes end som så, men det kræver vel at man lever det!!!!!!!!

Kan i have en god dag derhjemme og god eftermiddag herude i vores land...

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 10:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har ikke eneret på siden her svare bare dit indlæg, brokker mig skam heller ikke syntes bare folk har vel lov at skrive hvad de vil bare man ikke sviner folk til.

Men ellers er det da rigtigt det freja skriver, det kan jeg kun tilslutte mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 10:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dette er ikke din side det er heller ikke min side
det er vores allesammens side og vi kan skrive hvad vi har lyst så længe vi føgler reglerne

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 10:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej manse

jeg savner også rigtige thai historier fra det virkelige liv ok jeg lever i thailand men er ikke god til at skrive om hvad jeg oplever det overlader jeg til andre

efter du har banket konen skal du huske at kysse hunden:MU *DR*



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 10:47

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det der nok fik mig til at skrive sidste indlæg var, at nogle tilfældige børn ville boykotte en ferie hvis de ikke fik deres burgere eller frikadeller, og ser man på resten af såkaldte interessante indlæg, ja så danner man sig jo sin egen mening. Nu skal den enkelte tænke i billeder og ikke i det skrevne.

Jsh

Du har ret til at mene hvad du vil, samme har jeg, men se lige på forsiden, så taler dit indlæg vel ikke til at justify mine intentioner. Jeg har lært at leve med det, håber også du gør.

Prøv lige at se på front siden før du kommer med dine personlige angreb.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Okay jeg har en lille sød historie med en happy ending, jeg gerne vil dele med jer. Tid, sted, land og navne er med vilje ikke nævnt. Dog har jeg tilladelse til at bruge historien i undervisnings øjemed, det kan man vel også forsvare her med at I måske har unge teenager børn i kan fortælle den til. Ja en selv kan jo også lære af det.

Efter en lang vagt ville jeg tage mig en fortjent power napping, har dog ikke sovet ret længe før der bliver kaldt, der er brug for mig på skade stuen, pronto.
Jeg bliver mødt af en sygeplejerske, der fortæller mig at en ung mand på 16 år er blevet indbragt af xxxxx, Han har fået lidt for meget under vesten.
På briksen ligger en lille pæn veltrimmet og soigneret ungersvend , gejlet op til det helt stor festivitas, wax i håret, nystrøgne bukser og nye sko. Han havde deltaget i sådan en lille hyggelig ”før fest” . Nu var det endelig blevet weekend, også skulle der drikkes igennem, før tipsne fra den store score guide skulle afprøves. skaal
Men men men, drikker man 10 shots inden for en lille time, ja så ender man altså på sygehuset i stedet for på baren, og man kommer ikke til at afprøve de tricks, der skulle have udviklet en fra dreng til mand.:)
Uheldigvis for ham, havde han ikke selv formået at tømme maveindholdet, før ankomsten, så der var ikke anden udvej end at udpumpe ham, naturligvis for at begrænse forgiftningen. Sonden skulle lægges, og vi ville påbegynde, at aspirere mavens indhold, men lige da spidsen af sonden passere svælget, blev hans bræk refleks aktiveret og han brækkede sig ud over det hele, en vammel duft af chokolade frøer blandet med vodka bredte sig i hele rummet, mums lige det man har brug for kl. lort om natten. Vi flygter i alle retninger for ikke at blive ramt af de stråler af flydende chokolade der nu kommer, alt i mens den lille fyr, grædende hikser, ” I må ikke, klippe mit tøj i stykker, for jeg har lige fået det af min mor”. Jeg fortæller ham at vi sandelig ikke ødelægger hans tøj, men at hans fine nye sko, t.shirt og bukser nok skulle en tur til rensning. Da maven er tømt, og drengen er helt udmattet, tager jeg hans hånd og sætter mig ved siden af ham, han ligger bare og hulker” undskyld moar, undskyld” Jeg fortæller ham at jeg ikke er hans mor, men at jeg bliver hos ham, indtil der er ringet efter hende.
Næste morgen bliver jeg opsøgt af en meget stille bleg og genert lille fyr og hans mor, der kommer til mit kontor. Der er nu ikke meget party løve, eller score Kaj over ham mere, han undskylder mange gange og lover aldrig at deltage i sådan noget mere. Da jeg spørger ham, om han ikke vil have en lille en, at tage hjem på, springer han chokeret tilbage og siger” nej jeg skal ikke drikke mere”.

Denne lille dreng fik på den hårde måde at føle, at det nok ikke er på denne måde, man skal imponere pigerne og at popularitet ikke kan opnås gennem alkohol.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2009 11:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Det der nok fik mig til at skrive sidste indlæg var, at nogle tilfældige børn ville boykotte en ferie hvis de ikke fik deres burgere eller frikadeller, og ser man på resten af såkaldte interessante indlæg, ja så danner man sig jo sin egen mening. Nu skal den enkelte tænke i billeder og ikke i det skrevne.

Jsh

Du har ret til at mene hvad du vil, samme har jeg, men se lige på forsiden, så taler dit indlæg vel ikke til at justify mine intentioner. Jeg har lært at leve med det, håber også du gør.

Prøv lige at se på front siden før du kommer med dine personlige angreb.


Jamen manse jeg takker for jeg må have min mening for digThumb Men jeg syntes nu ikke jeg angriber dig, men ok det er så din mening den skal du have lov at haveølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 02:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

hej freja

ungdommen forandre sig aldrig skaal

wax i håret, nystrøgne bukser og nye sko. sådan var det også i 50 erne er der en sang der heder
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 08:26

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Haha Freja

Du har en evne til at finde punkterne..............

Jeg vil da her gerne have lov til at sige undskyld for mine mere eller mindre smarte synspunkter.

JSH du vil altid i mine øjne have lov til at have dine egne synspunkter, også dette uden jeg skal belemre andre med min personlige mening om sagte.

Jeg undskylder mange gange, men hov hov jeg savner sgu den smøg. Får jeg den ikke, ja så ryger der sgu nok lidt ekstra indenbords, og dette skete i går, for dette undskylder jeg mange gange.

Hold da helt ferie engang undskyldninger, men jeg mener det sørme, men det røre ikke ved mit indlæg, for det vil jeg ikke fra stå et sekund, for hvis man vil lave spalterytteri, ja så har man da haft succes.

Taler vi ikke om Thailand-----Danmark relationer, eller har jeg misforstået noget. Det er jo ikke første gang, jeg har den æra at se en side udvikle sig i en sådan retning som denne…..

Hvad med at webmoster laver nogle sjove knapper på siden der siger.

Hvis du vil have jokes….. TRYK HER..

Hvis du vil vide noget om Thailand…. TRYK HER……

Hvis du vil vide noget om fly tilbud og fly tider deslige….. TRYK HER…..

Hvis du vil o.s.v…. Ja man kunne vel blive ved, men jeg tror ikke dette er en god løsning.

Det er da rigtigt som nogle siger, spring det da over og lad det være. Hihihi det er da nemmere sagt end gjort, for man skal da lige ind og se om ham Manse nu dummer sig igen, eller JSH kommer med sin løftede pegefinger (undskyld JSH kunne ikke dy mig ihhi).

Gu kan man ikke ej lade være, for man skal da lige se……måske er jeg bare den eneste der har dette problem.(hilsel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 08:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

mor'n Manse
Hvorfor undskylde? du har da som andre ret til at lufte dine synspunkter, håber jeg du kunne læse ud af mit indlæg.
Jeg har set en anden web side hvor der også blev opfordret til at imdlæggene skulle omhandle kun Thailand, siden gik nærmest istå, og omhandlede kun de samme gamle emner om flypris, solcreme, visa. Ikke særlig spændende læsning når det er det eneste der skrives om. Nu hvor der så igen er åbnet op for andre indlæg, så kører den igen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 09:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

*DR* Ja såfremt der ikke er plads til at mobbe bamsen og freja lidt vil det blive en kedelig side ?? sarcasm naturligvis ikke noget jeg kunde finde på :MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det der nok fik mig til at skrive sidste indlæg var, at nogle tilfældige børn ville boykotte en ferie hvis de ikke fik deres burgere eller frikadeller, og ser man på resten af såkaldte interessante indlæg, ja så danner man sig jo sin egen mening. Nu skal den enkelte tænke i billeder og ikke i det skrevne.



Nu var det ikke nogle tilfældige børn, det var en af medlemmernes børn. Et medlem der udbad sig råd mht mad til børnene forud for en rejse til sydthailand. Uvant kost kan være et problem for børn, hvilket os med børn kan nikke genkendende til.
Et særdeles relevant indlæg, hvilket responsen også tydede på, no?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 09:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja jeg kender op til flere som tager til thailand ,
som slet ikke vil spise thai mad.
så de spiser dansk,pizza,burgere,og lidt andet,men ikke det lortemad som de kalder thai mad.
Jeg syntes jo det er lidt underligt,at folk de slet ikke tør smage på thai maden.
Men ok jeg kender også tyhaier som kommer til dk,
som overhovedet ikke vil spise andet end thai mad .
folk er underlige,jeg selv vil gerne prøve alt muliget fra andre lande.

madbamsenThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 09:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

sank skrev:
*DR* Ja såfremt der ikke er plads til at mobbe bamsen og freja lidt vil det blive en kedelig side ?? sarcasm naturligvis ikke noget jeg kunde finde på :MU


Jamen her kan jeg kun give dig 100 % ret. Ikke fordi jeg kunne finde på det, men retten skal være derThumbskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2009 09:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse

se nu dit indlæg har lavet en god debat
Thumb
Og der skal være plads til at vi kan være uenige og måske skælde ud i venskabelighed.sarcasm

bmasne


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Sådan aktiverer man et link her på siden Kom indenfor 1 09-03-2023 12:29
Dansk mand savnet siden 2015 Nyheder fra Phuket 2 02-03-2022 19:19
Thailand vil åbne landet helt om fire måneder Hele Thailand 7 01-07-2021 20:00
Et indblik i den thailandske konges ikke helt så typiske royale liv Den Royale blog 4 23-10-2020 11:22
Thailand åbner helt op 1. juli Hele Thailand 10 11-06-2020 16:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,902,517 Unikke besøg | jQ Blog