Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Tips & Trick Windows 7
Anonym
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 03:37

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Jeg er stødt ind i flere tråde her på siden ifb. med det nye Windows 7 program.

De fleste handler om installation og skal, skal ikke.
Jeg opretter nu denne tråd for at brugerne af siden (mig selv incl.), kan få tips af Jer som allerede har installeret 7'eren.

Og til dig Pensionisten tak for dine meget informative indlæg i en anden tråd.

Men, men det er ikke alt hvad du skriver jeg forstår.

Feks. anbefaler du justering af hastigheden på cpu og ram, så maskinen ikke kører med fuld power...
Hvordan pokker justerer man det?
Og er du sikker på at den gamle vista version som ligger og fylder op, forsvinder når mappen old bliver slettet?

For mit eget vedkommende, har jeg besluttet mig for at få en til at købe en original version til mig i DK.
Men læste lige, at den dansk sprogede udgave først er klar i slutningen af november. Øv. Eller er der noget
jeg har misforstået?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 07:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
håber der kommer mange gode råd da jeg rejser til dk på jule ferie og har planer om at købe det nye Windows 7 program
som jo findes i alm og pro udgaven

hvilken udgave er den bedste
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 12:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej igen.

Det var en god ide at oprette en tråd om 7'ern, da jeg er sikker på at mange af jer på en eller anden måde vil stifte
nærmere bekendtskab med den.

Jeg vil meget gerne hjælpe hvis der er behov for det, men må advare om at jeg har den dårligste forbindelse i verden.
Klager, klager, og til sidst en klage bare for hyggens skyld har ikke hjulpet. Vi er mange her på Samui som lider under en
fejl som teknikkerne kalder problemer med indlæsning af udenlandske websider, og videre er der ingen der er kommet
endnu. Så det er meget tilfældigt hvornår jeg kan logge ind og læse, men jeg skal gøre hvad jeg kan for at hjælpe.

DK spurgte hvordan man justerer maskinens ydelse.

Nu har jeg som sagt kørt længe med den og kender den lidt, så jeg højreklikker på skrivebordet i stedet for den lange vej
Via kontrolpanelet, her kan du nederst i ruden vælge mellem flere forskellige indstillinger af ydeevne.

I kontrolpanelet vælger du oplysninger om og værktøjer til ydeevne, her vælger du imellem mange flere
indstillinger som jeg ikke vil beskrive da de vil være forskellige fra PC til PC pga. hardwaren.

Indrømmet, det ser frækt ud at skærmbilledet er blankt og utroligt skarpt. Men det presser CPU'en voldsomt da grafikkortet
skal mase for at holde den standard. Så her kan du justere lidt på opløsning, farver og mange flere ting der kan afhjælpe lidt.

Mange maskiner idag inklusive bærbare er udstyret med op til 4 GB ram og en hurtig processor, men som jeg fortalte i den gamle
tråd, justerer installations programmet ydelsen til maks. effekt i forhold til hardwaren. Okay, bruger du kun maskinen til surfing på nettet og afspilning af lidt musik, er det okay. Men så snart du installerer feks. et brænderprogram eller måske autocad eller lignende, begynder CPU'en at puste. Her er det så at du skal gøre op med dig selv om du vil kunne se indholdet i en rude når du trækker den, vil du som Freja nævner kunne bladre i dine åbne faneblade som i en bog. Der er simpelthen så meget gejl ved den her 7'er, ikke negativt. Men med en maskine der måske 'kun' har 2 GB ram begynder det at knibe hvis du beholder indstilleringerne fra installationen, hvis du kører flere programmer samtidigt. Microsoft har fået høvl for det mange gange, men de ønsker jo blot at vi får en fed oplevelse når vi starter PC'en, så pest eller kolera!!

Og ja.

Når du efter at have installeret din nye Windows 7 fra en Vista, gør du som før nævnt. Åbn C: og find mappen 'old'

I denne mappe ligger alt fra din 'Gamle' Vista installation.

For at du i det hele taget kan starte PC'en er du nødt til at have et styresystem (meget forenklet!!) Dette nye system for dig hedder
Windows 7, og ikke mere Vista. Så når du starter PC'en efter installationen behøver du helt enkelt ikke mappen 'old' mere, medmindre du behøver nogle af filerne selvfølgelig. Men 7'ern bruger ikke mappen 'old' til noget som helst da alt er lagt i nye mapper under installationen, og i øvrigt nok ikke er kompatibelt med de 'gamle' drivere fra Vista.

Så vær en tapper soldat, hold dig for øjnene og tryk på ja til at slette(hilsel.

Vær ikke nervøs, alt fra den 'gamle' installation ligger i en mappe du kan gøre hvad du vil med. Du har, og maskinen har slet ikke brug for nogle af de ting der ligger der, så vær ikke bange. Efterfølgende ville jeg nok anbefale en disk fragmentering pga. størrelsen af den mappe du sletter, 7'ern har en indbygget som du finder under kontrolpanel, administrator og disk værktøjer.

Forestil dig at din harddisk er en æske tændstikker, men alle tændstikkerne som er dine bytes og dele af programmer er smidt ud over en kæmpe flade. Nu vil du så lægge stikkerne ned i æsken igen, men stikkerne ligger jo over det hele. Her er så det smarte program der samler alle stikkerne, og lægger dem i æsken så det går lidt hurtigere at samle dem sammen. Og når nu stikkerne (bytes) ligger tæt sammen på den store overflade, tager det ikke PC'en så lang tid at finde præsic den bytes den leder efter

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med info om DK sprogpakke, jeg har som sagt en betaversion af 7'ern hvor jeg har den danske sprogpakke. Men da det er en beta, er jeg ikke klar over om det kan skabe problemer med en kopi af min pakke. Sikkerheden i 7'ern er så ekstrem at du simpelthen bliver lukket ned hvis du prøver på noget uorganiseret. Så du må vente lidt endnu:@

Og yindee spørger hvilken udgave der er bedst.

Har du penge kan du få, men har du ingen må du gå!!
Med det mener jeg at jo større PC du har, jo større program kan du køre, Så igen, hvis dit behov for en PC strækker sig til at blive tændt om morgenen på terrassen for at læse nyheder, ville jeg sgu spare pengene og købe en kasse Chang inden inflationen kommer ræsendeskaal

Pensionisten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 13:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

http://www.dr.dk/...112131.htm

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 16:18

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline


Til Pensionisten!

Igen, mange tak for at du gider, at øse af din erfaring med 7'eren. Og hvor er du dog god til det. Håber at der er andre, der sætter lige så meget pris på dine informationer som mig. Tak.

Er du tidligere pædagog?sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 16:43



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

DK skrev:

Til Pensionisten!

Igen, mange tak for at du gider, at øse af din erfaring med 7'eren. Og hvor er du dog god til det. Håber at der er andre, der sætter lige så meget pris på dine informationer som mig. Tak.

Er du tidligere pædagog?sarcasm


Kan kun tilslutte mig her og sige mange tak til pensionisten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 03:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

kan det være rigtigt at skifter der fra xp , skal alt slettes før der kan oprette Windows 7 program.

.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 05:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej IT.

Du kan hvis du vil og har plads på din harddisk gemme din XP installation, altså behøver du ikke slette den.
Den vil forøvrigt også blive lagt i en mappe der bliver kaldt 'old' hvis du ombestemmer dig

Men OS ( Operativsystemet ) fra XP til OS i Windows 7 er millioner af lysår fra hinanden, så igen, 7'ern kan overhovedet ikke
bruge noget fra XP installationen. Så med mindre du vil gemme din XP installation for at kunne skifte mellem XP og
windows 7, er det min opfattelse af det er spild af plads.

Jeg må indrømme at jeg ikke selv har prøvet at boote skiftevis fra XP og 7'ern på samme PC, men min mavefornemmelse siger mig at
det vil give store problemer grundet kompleksiteten i Windows 7!!

Men du kan jo prøve, og så fortælle os andre hvordan det gikShock

Pensionisten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Jeg kan sgutte finde det du kalder old.
Jeg har ledt efter den for at fjerne vista

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 10:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg skal love for du smider om dig med detaljer og oplysninger, det gør det jo meget nemmereThumb

Nå, sjov og snot for sig :)

Har du prøvet at lave en søgning på C drevet ??

Prøv start, Computer, C: drevet, Herefter skriver du i højre sidebjælke aller øverst oppe, old.
Vær obs på at der helst skal stå: søg på C: drevet når du klikker søg nu.

Kan din PC ikke finde den, kunne det jo være at den ikke eksistere og derfor ikke kan slettes!!

Prøv til sidst at kigge i din brugerprofil, den ligger i øverste højre hjørne når du klikker start. Har du ikke
givet PC'en et navn under installationen, skulle der gerne stå BRUGER. Ellers tror jeg der står Bamsen måske !!

Prøv at se om du kan finde den her, er den ikke til at se, selv om du ved at den er der, kan jeg sende dig et meget
lille program der hedder Dirlister. Dette lille program laver simpelthen en indholdsfortegnelse over din PC, filnavne,
mapper,størrelser, art, ja alt der ligger på PC'en. Ud fra det kan jeg se om den skulle ligge et
andet sted på din PC


Pensionisten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 10:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Mange tak skal du ha

ja jeg havde prøvet som du havde skrevet første gang.
så nu prøver jeg igen

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2009 09:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Ja det problem har jeg ikke,
faktisk har jeg ikke nogen problemer med 7

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2009 09:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

http://beep.tv2.d...ml?forside


her er lidt mere om 7 og noget den kan..


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2009 14:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

http://www.comput.../art/53636

og nok lidt om den 7

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2009 08:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Koalaen...

http://www.busine.../91028068/

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2009 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Koalaen...

http://www.busine.../91028068/

lindy


måske skulle man prøve jeg henter programmet ned herfra http://www.ubuntu...u/download og ser hvad der sker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2009 15:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
eneber

ja når du har downloadet den , så skal du bærnde den ned på en dvd skive
og så derefter instalere den,og den fortæller at der vist kun er 2 uger til man skal købe licens til den.
Jeg troede at den var ganske gratis. rasende

bamsen

Men jeg tror den er god.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2009 15:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Her er lidt mere...

http://www.pcworl...ter&i=1038


lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-11-2009 05:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lidt nyt om Windows 7 sakset fra http://epn.dk/tek...artner=pol

Derfor klarer Windows 7 sig bedre end Vista

Vista fik tæsk, mens Windows 7 får ros. Hvad gik der galt for Vista, og hvorfor peger alt på, at Windows 7 bliver en succes? Få svarene her.


Windows 7 er kommet godt fra start, og flere analytikere er overbevist om, at Microsofts nye styresystem bliver en succes.

Blandt de forbedringer, som analytikere hos Jyske Bank mener, trækker Windows 7 i vejret, er følgende:

* Antallet af forstyrrende og irriterende pop up's med alarmer, advarsler om at du er i gang med at downloade en fil eller bekræftelse af, at du vil installere denne fil eller driver, er reduceret mærkbart.
* Windows 7 indeholder en ny og forbedret proceslinje (linjen, der er til højre fra start knappen), der blandt andet opdeler åbne programmer i grupper, hvilket giver et hurtigere overblik.
* Mange benchmarks viser, at Windows 7 kan åbne programmer og udføre opgaver hurtigere end Vista.
* Windows 7 har opnået en øget batterilevetid på bærbare computere .
* Windows 7 indeholder bedre sikkerhedsløsninger. For eksempel er firewall softwaren blevet forbedret, og der er kommet nye funktioner til. Det nye program BitLocker beskytter filerne (via kryptering). Desuden er backupfunktion blevet mere fleksibel, og med DirectAccess bliver det lettere at installere og anvende hjemmearbejdspladser.
* For den private pc-bruger bliver det mere simpelt at oprette hjemmenetværk, hvis blot alle computerne har Windows 7, samt forbinde andre forbrugerelektronikapparater (eksempelvis Xbox 360) til netværket.

Selvfølgelig er der også ulemper ved det nye styresystem. En af de større er ifølge Jyske Bank, at Windows XP-brugere er tvunget til at geninstallere alle de gamle programmer.
Kom straks i gang med at skifte

Mens lanceringen af Windows 7 ifølge mange meningsdannere markerer en milepæl for almindelige forbrugere, så er det for erhvervslivet ifølge analysehuset Gartner et vink om, at det snart er tid til at lægge planer for den kommende uundgåelige migration til det nye styresystem,

- Vi tror, at Windows 7 får en markant bedre modtagelse end Vista, og vi forventer, at Windows 7 bliver det dominerende styresystem i løbet af de kommende år for både private brugere og erhvervslivet, siger Peter Søndergaard, der er Senior Vice President, Global Research, Gartner.

Gartner er overbevist om, at Windows 7 i løbet af fire år bliver det dominerende styresystem såvel i erhvervslivet som for private brugere.

De fleste erhvervsbrugere er ifølge Gartner mere bekymrede over, at Windows XP-supporten ophører i april 2014, end de er over at skulle implementere Windows 7.

- Det er også værd at lægge mærke til, at vi forventer, at tredjeparts-supporten så småt forsvinder sidst i 2011, og at den udvikling tager til i 2012, siger Peter Søndergaard til pcworld.dk.

Gartner regner i øvrigt med, at arbejdet med at migrere til Windows 7 vil tage mindst 12 til 18 måneder for de fleste virksomheder, så det er ikke spor for tidligt at komme i gang med forberedelserne.
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2009 04:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

pænt godag til alle godag

Står du med en pc, der trænger til at bliver fyldt op med god og gratis software? Så skal du bruge det her geniale værktøj, som sparer dig for massevis af tid.

http://www.pcworl.../art/11261
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Slange-trick går helt galt: Pludselig angriber den publikum Nyheder på dansk 6 29-12-2019 10:42
Stor Windows-opdatering kan slette dine filer Computer 1 08-10-2018 15:11
Mand bliver angrebet under krokodille-trick i det nordlige Thailand Nyheder på dansk 1 31-07-2018 07:20
15 tips: Sådan opfører du dig i Thailand Hele Thailand 2 25-03-2018 12:42
Sikker rejse tips .... Kun i Thailand Skik og brug 1 17-10-2017 04:54

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.31 sekunder | 99,101,427 Unikke besøg | jQ Blog