Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Stop for udstedelse af attester til brug for 1-årigt opholdsvisum
Je suis Charlie
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-12-2018 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

soi8 skrev:
Næste krav bliver sikkert at man skal fremvise kontoudtog med bevægelser på kontoen og overførsler fra DK det forløbne år..


I Surathani skal du fremvise original bankbog og de vil have fotokopier af alle sider, for at se om du får sendt 65.000 her til landet hver mdr

de vil også have et brev fra banken der beviser at du har 800.000 i banken
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-12-2018 09:28

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Altså de krav er der jo nok ingen der kan/vil indfri. Jeg skal tale med dem her i Rayong snart for at få at vide hvilke krav de stiller her. Jeg vil gå efter married visa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2018 02:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

soi8 skrev:
Altså de krav er der jo nok ingen der kan/vil indfri. Jeg skal tale med dem her i Rayong snart for at få at vide hvilke krav de stiller her. Jeg vil gå efter married visa.


jeg/vi hverken kan eller vil indfri de krav, derfor brugte jeg 43.000 på en visa agent, vi har sat hus,biler og båd til salg, vi flytter til Vietnam når det er på plads
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2018 09:27

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg har arbejdet 7 år i Vietnam indtil slut 2011 med base i Hanoi. Vietnam er helt ok at opholde sig i. Hvordan det er med visa ved jeg ikke da jeg jo havde arbejdstilladelse der så firmaet tog hånd om det hele.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2018 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Konen som er vietnameser siger det er nemt og billig

Visa type: Business Visa 1 Year multiple entry, kan søges online koster 180 USD
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2018 06:15

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Business visa var det jeg havde i forbindelse med arbejdstilladelse. Det var nu temmelig kompliceret første gang. Vi havde et advokatfirma til at hjælpe med den slags men alligevel var der en del ting man selv skulle sørge for bl.a. en ret gennemgribende lægeundersøgelse, men det kan også have været pga arbejdstilladelse. Jeg mindes jeg havde bakterier urinen og det kunne man ikke acceptere så på penicillin og ny undersøgelse, hvad det så end har med visa/arbejdstilladelse at gøre. Der er meget klare og skarpe retningslinjer i Vietnam pga af bl.a. det kommunistiske styre, men høj diciplin og meget lidt kriminalitet. Et ordenssamfund vil jeg sige. Jeg var glad for at bo der. Man har et politikorps som fungerer der i modsætning til her hvor det meste kan håndteres med kontanter.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
werner
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2018 05:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 11.11.18
 Status: Offline

Spørgsmål og svar vedr. visumansøgning til Thailand samt tidligere udstedelse af garantibreve

19.12.2018 10:27


Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål om ambassades praksisændring for udstedelse af garantibreve til brug for ansøgning om ét-års-visum hos de thailandske immigrationsmyndigheder. Samtidig beskrives nærmere hvad ambassaden kan hjælpe med fremadrettet.

Hvorfor udsteder den danske ambassade i Bangkok ikke længere garantibreve vedr. indkomstniveau til danske borgere?

Man er fra dansk side blevet opmærksom på, at de thailandske myndigheder har betragtet ambassadens bekræftelse af indkomster som en decideret garanti fra ambassadens side. Sådanne garantier har ambassaden ikke juridisk grundlag for at udstede.

På den baggrund har Danmark, i lighed med en række andre lande, været nødsaget til at gennemføre en praksisændring, idet ambassaden ikke er i stand til at garantere borgeres fremadrettede indkomstgrundlag.

Udenrigsministeriet og ambassaden har været i dialog med de thailandske myndigheder over en længere periode for at gøre opmærksom på udfordringerne for danske borgere.


Hvorfor har ambassaden indført en praksisændring pludseligt og ikke indført en indkøringsperiode?

En gennemgang af ambassadens virke har nødvendiggjort en øjeblikkelig praksisændring på dette område. Forklaringen er, at det juridisk set ikke er muligt for ambassaden i Bangkok at garantere over for de thailandske myndigheder, hvilken indkomst den enkelte person vil have fremadrettet i det kommende år.


Kan jeg få anden hjælp fra ambassaden?

Ambassaden kan fortsat udstede attester, som udgør en bekræftelse på faktiske forhold, som ambassaden kan verificere eller indhente oplysning om ved relevante myndigheder. Ambassaden har umiddelbart mulighed for at verificere oplysninger, som fremgår af CPR-registret f.eks. bopæl, dansk statsborgerskab eller civilstand, men det kan f.eks. også være pensionsoplysninger.

Ambassaden kan imidlertid ikke forsikre, at en attest vil blive accepteret af de thailandske myndigheder som grundlag for udstedelsen af et visum. Det er de thailandske myndigheder, der afgør dette fra sag til sag. Det anbefales derfor, at du på forhånd undersøger med dit lokale Immigrationskontor, om en sådan attest vil blive godtaget, før den indhentes.


Hvilke informationer indeholder en attest?

En attest indeholder en bekræftelse/opsummering på engelsk af de informationer, som angives af den danske myndighed eller pensionskasse, der kender oplysningerne. Det vil ikke være muligt for borgeren at anmode ambassaden om at tilføje informationer til attesten, som ikke i forvejen fremgår af de indhentede oplysninger. Derfor er det f.eks. ikke muligt for ambassaden at omregne pensionsbeløb til andre valutaer, da kurser hele tiden ændres.


Hvad er proceduren for at modtage en attest fra ambassaden?

Hvis du anmoder den relevante danske myndighed eller pensionskasse om at fremsende et pensionsdokument direkte til ambassaden, vil ambassaden efter modtagelsen kunne udstede en attest på engelsk, som bekræfter indholdet af de oplysninger, der fremgår af den tilsendte danske skrivelse.

Frembringer du selv dine pensionsdokumenter til ambassaden, vil proceduren være, at ambassaden på baggrund af en konkret vurdering sender dokumenterne til den udstedende danske myndighed eller pensionskasse for at få indholdet bekræftet.

Udstedelsen af sådan en attest er gebyrbelagt med DKK 1010,- per påbegyndte time og vurderes at tage 1-3 timer afhængigt af omfanget af dokumentation, som skal verificeres. Ambassadens sagsbehandlingstid vil afhænge af, den svartid den adspurgte danske myndighed eller pensionskasse har.


Andre eksisterende muligheder for at få visum til Thailand?

Som det fremgår af links nedenfor, kan du som hidtil fremvise en thailandsk bankbog med et indestående på THB 800.000 for enlige, og THB 400.000 for ansøgere, der er gift med en thailænder. Dette beløb skal være indsat på kontoen tre måneder før ansøgningsdatoen og være forblevet på kontoen lige siden.

Du kan søge om visum gennem den thailandske ambassade i København samt de thailandske udlændingemyndigheder. Der henvises til følgende hjemmesider:

http://thaiembass...plication/
http://bangkok.im...=procedure
http://bangkok.im...e=service#

Hvordan åbner jeg en thailandsk bankkonto?

Det er bankerne, der fastsætter proceduren, og det kan variere fra bank til bank, hvilken dokumentation der kræves, dog er det mest almindelige følgende: 1) Fremvisning af dit danske pas 2) Dokumentation for bopæl fra enten de thailandske immigrationsmyndigheder, ”Yellow Book” eller ID-kort ”Pink Card” 3) Minimums depositum på kontoen – 500,- THB.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at sende en e-mail til eller ringe til ambassaden på +66 23431100 i telefontiden fra mandag – torsdag i tidsrummet kl 10.00-12.00 og 13.00-15.00.

Kilde: http://thailand.u...00&fbclid=
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2018 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Attestens pris er 2 til 3 tusinde kroner, dyrt ja, Ambassaden kan imidlertid ikke forsikre, at en attest vil blive accepteret af de thailandske myndigheder, nå ikke, siger jeg bare
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2018 08:55

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er jo klart at hele denne polimik handler om korruption. Der er jo nogle korrupte immigration officerer der arbejder sammen med visa agenterne. Ellers ville det jo ikke være muligt for disse agenter at klare sagen blot ved at indsætte 800000 thb på ens konto, tage en kopi af bankbogen og så trække pengene ud igen og udfra det få fixet et Retirement Visa. Helt klart at der sidder nogle korrupte officerer og scorer halvdelen af kagen. Ved at trumfe igennem at garantibrevene ikke er gyldige kommer der meget mere arbejde til visa agenterne og masse penge i de korrupte officerer lommer.
Der findes jo ikke anden gangbar forklaring for skulle det ske at nogle ikke har den forventede indkomst som oplyst i garantibrevene så koster det jo ikke thailand noget da der jo ikke er nogen form for økonomisk hjælp at hente her. Derfor bliver dette tiltag selvfølgelig bakket op af de immigration enheder hvor der finder korruption sted.

Generelt er det jo også sådan at Thailand kun er interesserede i rige udlændinge der ligger nogle penge i landet. Men sådan er det jo tildels i alle andre lande også
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2018 14:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det kan hurtigt blive en dyr historie det her.

Hvis jeg ellers har forstået det rigtigt så skal man indsætte 800,000 Bath 3 måneder inden visum træder i kraft, allerede 9 måneder efter man har taget hul på det første visum skal man indsætte yderlige 800,000 til det næste visum.

Det vil sige man skal lemme med 1,6 millioner Bath på 12 måneder, da man jo er tvungen til kunne fremvise at man har futtet de første 800, 00 afved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2018 15:06

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er der så forskel på. Jeg var på immigration en her i Rayong i går for at tale om det. De er meget venlige og hjælpsomme her. Her kræver de ikke at se bevægelser på kontoen. De anbefalede mig at undersøge hvordan det er hvis jeg ansøger om visaet på den Thailandske ambassade i København. Der kunne evt være mere lempelige regler sagde de. De er meget regulære på immigration en her og prøver virkelig at hjælpe
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2018 08:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det er jo klart at hele denne polimik handler om korruption. Der er jo nogle korrupte immigration officerer der arbejder sammen med visa agenterne. Ellers ville det jo ikke være muligt for disse agenter at klare sagen blot ved at indsætte 800000 thb på ens konto, tage en kopi af bankbogen og så trække pengene ud igen og udfra det få fixet et Retirement Visa. Helt klart at der sidder nogle korrupte officerer og scorer halvdelen af kagen. Ved at trumfe igennem at garantibrevene ikke er gyldige kommer der meget mere arbejde til visa agenterne og masse penge i de korrupte officerer lommer.
Der findes jo ikke anden gangbar forklaring for skulle det ske at nogle ikke har den forventede indkomst som oplyst i garantibrevene så koster det jo ikke thailand noget da der jo ikke er nogen form for økonomisk hjælp at hente her. Derfor bliver dette tiltag selvfølgelig bakket op af de immigration enheder hvor der finder korruption sted.

Generelt er det jo også sådan at Thailand kun er interesserede i rige udlændinge der ligger nogle penge i landet. Men sådan er det jo tildels i alle andre lande også


ok vi er enige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2018 08:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Det kan hurtigt blive en dyr historie det her.

Hvis jeg ellers har forstået det rigtigt så skal man indsætte 800,000 Bath 3 måneder inden visum træder i kraft, allerede 9 måneder efter man har taget hul på det første visum skal man indsætte yderlige 800,000 til det næste visum.

Det vil sige man skal lemme med 1,6 millioner Bath på 12 måneder, da man jo er tvungen til kunne fremvise at man har futtet de første 800, 00 afved ikke



ja det er korekt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2018 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det er der så forskel på. Jeg var på immigration en her i Rayong i går for at tale om det. De er meget venlige og hjælpsomme her. Her kræver de ikke at se bevægelser på kontoen. De anbefalede mig at undersøge hvordan det er hvis jeg ansøger om visaet på den Thailandske ambassade i København. Der kunne evt være mere lempelige regler sagde de. De er meget regulære på immigration en her og prøver virkelig at hjælpe


kan man søge om visaet på den Thailandske ambassade i København. Når man opholder sig i thailand, brug af en visa agent er nok den nemmeste udvej selv om det koster lidt ekstra
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 10:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Nu kommet det vil du bo herude hele året kræves der sygeforsikring

et forsikringsselskab er klar med priser på den krævede forsikring alle aldersklasser kan være med,
se her hvad den dækker og hvad prisen er for dig: »Health Insurance for a Long Stay Visa

Foreigners with one-year Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) will have to compulsorily arrange health insurance, according to new proposals of a key committee.

The criterion under the Immigration Act 1979 was approved by the Medical Hub Committee, Dr Kittisak Klapdee, adviser to the Minister of Public Health, said on Sunday

læs mere her
http://www.nation...s/30360990
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Er det ikke gået over i det komiske nu.

Man kan jo for fanden leve billigere hjemme.

Så hvorfor betale for at leve i et skod-land, hvor de myrder voldtager og snyder turisterne i hoved og røv, ja jeg spørger bare.ved ikke


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 14:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Er det ikke gået over i det komiske nu.

Man kan jo for fanden leve billigere hjemme.

Så hvorfor betale for at leve i et skod-land, hvor de myrder voldtager og snyder turisterne i hoved og røv, ja jeg spørger bare.ved ikke



Det samme jeg er kommet frem til.

Thai'er kender ingen grænser, når det drejer sig om at ta' røven på farang.! Hvis man regner prisen på de mange flyrejser, samt de konstant stigene priser på leveomkostninger (især alkohol) samt visa hovedpine med, er det nok en god ide', at se sig om efter et alternativ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvad de er ude på.

Er de ude på at slippe af med os, eller er de bare på hælene og mangler fremmed valuta til landet og de rige familier.

Der er ikke rigtig nogen mening med at rippe turisterne så meget af, at de finder nye steder at holde ferie, men med thailændere er alt muligt.

Tilstrømningen af turister er sikkert meget lavere end jubelbrølene fra TAT giver udseende af, på Phuket er hotellerne kun delvist belagte i højsæsonen, og har været det i flere år, og mon ikke billedet er det samme over hele landet, jeg har set tal der viser en nedgang på rundt 30%, men ved så ikke om det er korrekt, de stammer fra fastboende på Phuket.

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2018 23:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvad de er ude på.

Er de ude på at slippe af med os, eller er de bare på hælene og mangler fremmed valuta til landet og de rige familier.

Der er ikke rigtig nogen mening med at rippe turisterne så meget af, at de finder nye steder at holde ferie, men med thailændere er alt muligt.

Tilstrømningen af turister er sikkert meget lavere end jubelbrølene fra TAT giver udseende af, på Phuket er hotellerne kun delvist belagte i højsæsonen, og har været det i flere år, og mon ikke billedet er det samme over hele landet, jeg har set tal der viser en nedgang på rundt 30%, men ved så ikke om det er korrekt, de stammer fra fastboende på Phuket.


Jeg tror jeg ved hvad de er ude på. Mine erfaringer med Thai'er er, at de aldrig kan få nok!!!


Min fornemmelse vedr. TAT er også, at der bliver 'pyntet på tallene. Og dog. Det vælter ind med kinesere og det ser ud som om russerne er på vej tilbage.

Men den type turister lægger ikke mange penge i landet. De køber ikke ret meget og helst kun de steder deres guider anbefaler. Nemlig hos de firmaer som ejes af kinesere eller russere. De har også egne Vognmands firmaer her, der bla. henter omsætning på busudlejning til de nævnte grupper.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2018 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

up2you skrev:
skipper skrev:
Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvad de er ude på.

Er de ude på at slippe af med os, eller er de bare på hælene og mangler fremmed valuta til landet og de rige familier.

Der er ikke rigtig nogen mening med at rippe turisterne så meget af, at de finder nye steder at holde ferie, men med thailændere er alt muligt.

Tilstrømningen af turister er sikkert meget lavere end jubelbrølene fra TAT giver udseende af, på Phuket er hotellerne kun delvist belagte i højsæsonen, og har været det i flere år, og mon ikke billedet er det samme over hele landet, jeg har set tal der viser en nedgang på rundt 30%, men ved så ikke om det er korrekt, de stammer fra fastboende på Phuket.


Jeg tror jeg ved hvad de er ude på. Mine erfaringer med Thai'er er, at de aldrig kan få nok!!!


Min fornemmelse vedr. TAT er også, at der bliver 'pyntet på tallene. Og dog. Det vælter ind med kinesere og det ser ud som om russerne er på vej tilbage.

Men den type turister lægger ikke mange penge i landet. De køber ikke ret meget og helst kun de steder deres guider anbefaler. Nemlig hos de firmaer som ejes af kinesere eller russere. De har også egne Vognmands firmaer her, der bla. henter omsætning på busudlejning til de nævnte grupper.


her på Koh Samui er der langt imellem turisterne, mange restauranger reklame med 20 til 30 prosent rabat,selv hotelener har mange fine tilbud her i den såkaldte højsæson
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Men: Stop telling women what to wear Diverse 1 28-08-2023 16:09
Du kan få brug for nogle lommetørklæder til denne videoer Fra Pattaya 4 13-01-2022 15:04
Stop diskrimination af Danske Førtids- og Folkepensionister der bor udenfor Europa Pension undenfor for EU 2 10-07-2021 20:23
Fortsat stop for flyvninger fra De Forenede Arabiske Emirater Flyselskaber 1 27-01-2021 16:11
Thai Woman's Breasts Won't Stop Growing Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 23-06-2019 11:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,093,726 Unikke besøg | jQ Blog