Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rygning.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2016 14:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg flyttede hertil fra kommentarboksen fordi jeg tror emnet har interesse for en del af jer andre også.

Nu ved jeg ikke hvor mange gange jeg har forsøgt at holde op med at ryge, det fortaber sig i det uvisse, og egentlig havde jeg opgivet håbet om nogensinde at kunne slutte.
For de fleste er det både en økonomisk og helbredsmæssig belastning at ryge, og vi ved det, men hvad skal man gøre.
De gange jeg har talt med en læge om det, har de foreslået nikotin tyggegummi og plaster, så ved jeg ikke om det var meningen man skulle sætte plastret over munden, det fungerede i alle fald ikke.

Så en dag var jeg oppe hos min svenske læge (fra Rusland selvfølgelig og hedder Svetlana, det hedder alle russere)
Hun lyttede til mine lunger og spurgte om jeg havde besvær med at gå i trapper, og det har jeg da.
Og så spurgte hun om jeg kunne tænke mig at holde op med at ryge, hun må have set mit overbærende udtryk i ansigtet, for hun kiggede sigende på mig og sagde, der findes medicin.
Så jeg slog til, det var første gang der var nogen der kom med et fornuftigt alternativ til deres sure tyggegummi.
Hun skrev en recept ud på noget der hedder Champix.
Jeg er nu nikotinfri på 7 uge, der er bivirkninger, men ikke noget der kommer op på siden af at ryge.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2016 14:56



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg har et par kollegaer der var på de piller, hold kæft de var dyre de piller, mener de gav over 1600 kr for dem. Det hjalp på dem, de ryger ikke mere, og det er mange år siden, de er bare blevet *lidt* meget runde i det.

Hvad skulle du give for dine piller? Bare for at være nysgerrig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2016 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

held og lykke med rygestoppet jeg håber det varer i 100 år, det er svært utroligt svært at holde op, selv om medicinen hjælper kræver det en stor vilje styrke og det varer mega lang tid før at tanken om at tænde en smøg er væk

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-12-2016 16:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Tror desværre aldrig tanken forsvinder, når man først har været ryger. Selv her efter snart 12 år får jeg nogle gange lyst til at ryge, især hvis jeg ser en der ryger pibe. Men heldigvis har jeg nu, selv magten over den rygedjævel der altid sad og råbte efter det forbandede nikotin.

Godt råd jeg altid gjorde da jeg stoppede, var at tygge alm. tyggegummi og stærkt lakrids, gik en helvedes masse ture hvergang trangen kom op i mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2016 02:44

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg stoppede for nok ca 20 år siden, dog efter mange forsøg forinden. Da jeg så endelig stoppede var det ren motivation der gjorde det....Ingen hjælpemidler og jeg har stort set ikke savnet det siden. Vilje og motivation er efter min erfaring særdeles vigtig i det forløb, og så holde sig beskæftiget så man ikke hele tiden tænker på røg

Med alkoholen måtte jeg så have hjælp fra Behandlingscenter Tjele i form af et 5 ugers ophold. Det er 7 år siden 6. Januar. Jeg er specielt taknemmelig for at være sluppet ud af alkohol helvedet. Det første år er svært da der er mange fristelser og situationer man skal lære at takle.

For begge dele gælder det jo at det er enten eller! LAD DEN FØRSTE STÅ siger vi i alkoholiker kredse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2016 07:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad skulle du give for dine piller?


Jeg lander vel på 1400-1500 kr., det er så for 5 måneders behandling, det er sådan set billigt når jeg sparer 7500 kr. på cigaretterne.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2016 22:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Ja Champix virker skam, men for mit vedkommende oversteg bivirkningerne min lyst til at stoppe. Ondt i maven, mavesyre, hjerteflimmer, trykken for brystet, depression, og selvmordstanker. Så jeg ryger videre indtil der kommer noget der er bedre egnet til mig.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2016 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Lindy skrev:
Ja Champix virker skam, men for mit vedkommende oversteg bivirkningerne min lyst til at stoppe. Ondt i maven, mavesyre, hjerteflimmer, trykken for brystet, depression, og selvmordstanker. Så jeg ryger videre indtil der kommer noget der er bedre egnet til mig.Grin


Der findes et andet godt middel uden så kraftige bivirkninger: -Zyban

For en hel del år tilbage (ca. 15) fik jeg det selv, og opdagede ingen bivirkninger. -Blev røgfri i 5 år, men fik så "tilbagefald" af årsager, som er næsten umulige at forklare.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2016 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er flere oplysninger om Zyban og Champix:

http://www.nicoti...g-champix/
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2016 23:08

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Godt gået med rygestoppet :)

Jeg holdte med at ryge i 20 år, savnede det evt. i starten , men i de mange år imellem savnede jeg ikke røgen. Fik dog for 10 år siden en cigaret i nattelivet i Thailand på ferier, men ellers ikke. måske lige til næste gang i Thailand igen he he...nej det går sku ikke med kæresten, hun hader røg Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2016 10:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Prøv om i kan se den her film, om hvordan tobak industrien manupulere med nikotin og dermed rygere bl. a.





Man kan også prøve at læse bogen endelig ikke ryger af Allen Carr. Den er nok svær at få fat i, men hvis man er på facebook kan man melde sig ind i gruppen endelig ikke ryger.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-12-2016 13:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

læs med her og du stopper med det samme aldrig mere røg


Hvad indeholder tobak?


Fakta
Tobaksrøg, som inhaleres og udåndes af rygeren, indeholder 4000 kemiske forbindelser. Herunder partikler som indeholder kræftfremkaldene tjærestoffer og det svært vanedannende stof nikotin

I gasfasen af tobaksrøg findes blandt andet den giftige luftart kulilte

Efter rygestop skiller kroppen sig gradvist af med de skadelige stoffer


Moderne tobaksprodukter indeholder mange tilsætningsstoffer

Moderne cigaretter er højteknologiske industriprodukter, hvor smag, nikotinindhold og andre faktorer bliver bestemt under produktionen. Tobaksindustrien har defineret cigaretten som den optimale måde at administrere det vanedannende stof nikotin på.

Der findes forskellige tobakstyper og forskellige måder at forarbejde tobakken på. Snus, cigaretter og rulletobak var fra starten rene naturprodukter, men moderne tobaksprodukter indeholder en lang række tilsætningsstoffer.

læs mere her https://www.sundh...der-tobak/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2016 03:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så røg den kur,kat bivirkningerne blev bare værre og værre den sidste uge, og til sidst var svimmelheden så voldsom at jeg følte det som at jeg lige var stået af en karrusel, og det stod på fra jeg vågnede om morgenen til jeg gik i seng om aftenen.

Det kunne jeg ikke leve med, jeg måtte jo samtidig kunne fungere i dagligdagen.
Så jeg sluttede med medicinen den 22 dec. og er langsomt ved at få det bedreThumb

Efter 3 døgn uden medicinen er jeg stadig nikotinfri og sådan håber jeg det vil fortsætte.

En fortsat god jul og et godt nytår til jer alledanse

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2016 08:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Du må i gang med en kold tyrker, det er det eneste rigtige. Jeps det er hårdt de første måneder, men tro mig det går over.

Held og lykke med at blive nikotinfri.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2016 09:55

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Ja, det er motivationen der skal bære værket, også for at det skal holde på længere sigt.
Godt gået.....keep it up!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2016 19:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det var da svært så længe bivirkningerne sidder i, i dag fik jeg igen anfald af svimmelhed.

Så var det jeg tænkte at jeg nok trængte til et par hjemmebryggede, og nippede forsigtigt til en 4-5 stykker.
Det hjalp ikke ret meget, det blev nærmest værre, men bare lidt sjovere, hvis I forstår hvad jeg menermusic

Og nu til noget meget alvorligere, konen er også begyndt på kurenShock
Hun er jo lidt tørstig, men det er ikke min skyld, det var hun allerede da jeg mødte hende.nej
Og hun havde jo så lagt mærke til jeg ikke drak så meget når jeg tog den medicin, og det var noget hun havde brug forkat
Ryger gør hun stadig.

Hvordan det her ender ved kun en thailænder, jeg afholder mig fra alle kommentarerStres
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2016 21:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Så må du sgu finde en kone der ikke ryger
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2016 01:31

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Det var da svært så længe bivirkningerne sidder i, i dag fik jeg igen anfald af svimmelhed.

Så var det jeg tænkte at jeg nok trængte til et par hjemmebryggede, og nippede forsigtigt til en 4-5 stykker.
Det hjalp ikke ret meget, det blev nærmest værre, men bare lidt sjovere, hvis I forstår hvad jeg menermusic

Og nu til noget meget alvorligere, konen er også begyndt på kurenShock
Hun er jo lidt tørstig, men det er ikke min skyld, det var hun allerede da jeg mødte hende.nej
Og hun havde jo så lagt mærke til jeg ikke drak så meget når jeg tog den medicin, og det var noget hun havde brug forkat
Ryger gør hun stadig.

Hvordan det her ender ved kun en thailænder, jeg afholder mig fra alle kommentarerStres


"The ways of a Thai are inscrutable".....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2017 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Lige et par kvæk og et host herfra.

Efter jeg stoppede med mit rygestop forrige år, har jeg røget råtobak jeg kunne købe billigt på nettet, dvs. 230kr/mån. i stedet for 1500krThumb

For et par måneder siden fik jeg en følelse af at jeg røg mindre end jeg plejede.
Normalt ryger jeg 20 cigaretter pr. dag.
Jeg plejer kun at "rulle" 5-8 cigaretter pr. gang så jeg prøvede at rulle 20, bare for at se om det nu kunne have sin rigtighed.
Og sandelig, jeg var gået ned med intet mindre end 30%, dvs. jeg røg 20 på 34 timer. efter endnu 2 uger er jeg nede på 20 cigaretter på 40 timer!!

Der har jo været megen snak i krogene om at tobaksfirmaerne tilsætter stoffer i tobakken der gør os mere afhængige af deres produkter, og det er jeg nu overbevist om at de gør.
Den råtobak jeg ryger, skal efter sigende, ikke være tilsat noget som helst kemikalie, og det er også sådan jeg oplever det, mit røgsug er blevet mærkbart mindre på de måneder der er gået.
Jeg har stadig 2.5 Kg tilbage af den råtobak jeg købte, om jeg så behøver dem ved jeg ikke, jeg håber jeg snart er klar til en ny kamp.
For det er egentlig ikke et spørgsmål om hvor meget det koster, men mere et spørgsmål om helbredet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-11-2017 02:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

Skipper Skrev

Der har jo været megen snak i krogene om at tobaksfirmaerne tilsætter stoffer i tobakken der gør os mere afhængige af deres produkter, og det er jeg nu overbevist om at de gør.


helt korrekt der tilsætter ca 300 forskellige stoffer lige fra chokolade til ligtergas

her er lidt af se på
www.thai-dk.dk/uploads/Cigarettes-Chemicals.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Nu falder hammeren i ferieparadis: Rygning kan ende med fængselsstraf Nyheder på dansk 5 08-02-2018 15:48
Hash rygning/straf heraf Helvede 113 05-12-2013 17:25
Hvad med jeres rygning????????? Manse's Klumme 7 14-02-2010 03:19
Rygning-FEDME-død??????? Manse's Klumme 10 23-11-2009 15:24
cigaret rygning Alt det andet 7 03-07-2009 13:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,058,954 Unikke besøg | jQ Blog