Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pension udenfor Europa
soi7
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2016 19:30

Bruger

Antal indlæg: 323
 Status: Offline
Bopæl: Kina

Der er jo ingen pention til min "unge" generation i Dk alligevel, jeg regner med at arbejde mig selv ihjel, dø som 80 årig af overanstrengelser...alderen for pention hæves jo hele tiden, og det bliver mere og mere strikst, man får ikke én eneste krone fra staten, det er kun i disse år, altså de forkælede der kan nyde et otiom...det har de så også fortjent ! bare sørgeligt det ikke sker i fremtiden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2016 20:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3271

Hej soi7.
Nu ved jeg ikke hvem du mener er forkælede.
Det er nok ikke os der har arbejdet mere end 50 år, for at have fortjent en pension vi knapt kan betale vore regninger med.
Hvis du mener politikerne, så holder jeg med dig.
Men så kan du/I/ jeg, jo bare lade være med at stemme på dem.
Personligt hader jeg dem som pesten.
De er fyldt med løgn, og forgøgler de kan give os alle et bedre liv, hvis vi bare stemmer på dem.
Indtil videre har det haltet med alle de gyldne løfter, men hvem der altid skummer fløden ved vi af bitter erfaring.

Hvad skal vi gøre?
Ja vi kan jo skide i bukserne, og lade det tørre, som mine forældre foreslog for snart mange år siden da jeg spurgte.

Og det holder vel stadig stik?
Anarki eller Kaos.
thai
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2017 02:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2537

www.thai-dk.dk/uploads/12802795_465029090354169_283042086116693897_n.jpg
ove
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2017 02:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74

skriv under gerne i dag godag

VIKINGDKER skrev:
Pension udenfor Europa

Hvis en dansk pensionist vælger at bosætte sig udenfor EØS, skal vedkommende klare sig for pensionens grundbeløb på under 6000 Kr. pr. md. minus skat til Danmark. mister sin stemmeret og skal selv tegne sygeforsikring

Hvis man derimod flytter til et land indenfor EØS, får man alle tillæg og sygesikring med.

Det er urimeligt at der skal være den forskel, så en pensionist, der har været med til at skabe det velfærdssamfund vi kender i dag, ikke kan få sin retmæssige pension med, hvis vedkommende vælger at bo udenfor EØS. Det er ovenikøbet en fordel for samfundet, at slippe af med ældrebyrden.

Man kunne gavne livskvaliteten for mange af disse pensionister, ved at lade dem beholde den fulde pension og ældre checken, ved en udrejse til et land udenfor EØS, istedet for at de skal pendle frem og tilbage hver halve år. og bruge penge på flybilletter og ekstra husleje i Danmark.

Samtidig ville samfundet spare en formue til kontrol, pleje, boligstøtte og alle de tillæg en fattig pensionist har ret til, som borger i Danmark.

Her er virkelig tale om en win win situation til gavn for alle, uden det koster en bøjet 50 øre.

Hvis du også synes, det er en uretfærdig bestemmelse, så medvirk ved din underskrift til ændring af reglerne på SKRIVUNDER.NET, og send et link til dine venner

Med venlig hilsen

Kurt Rasmussen

www.thai-dk.dk/uploads/petition7.jpg
SKRIV UNDER HER
skipper
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2017 06:48
Bruger avatar

Bruger

Her er endnu en sviner fra, ja gæt selv hvemSad

http://finans.dk/...ctxref=ext
Anarki eller Kaos.
reve
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2017 10:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 148

skipper skrev:
Her er endnu en sviner fra, ja gæt selv hvemSad

http://finans.dk/...ctxref=ext

jes, det går altid ud over det arbejdene folk, politikerne arbejder jo ikke, derfor får de i hoved og røv Sad
skipper
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2017 13:31
Bruger avatar

Bruger

es, det går altid ud over det arbejdene folk, politikerne arbejder jo ikke, derfor får de i hoved og røv Sad

Ja og det de ikke får, det sidder de og fordeler til sig selv og hinanden.
De vil sgu da ikke nøjes med det de mener pøblen (vælgerne) har fortjent.
Anarki eller Kaos.
skipper hans
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2017 22:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Bopæl: Las Pinas City / Philippines

ove skrev:
skriv under gerne i dag godag

VIKINGDKER skrev:
Pension udenfor Europa

Hvis en dansk pensionist vælger at bosætte sig udenfor EØS, skal vedkommende klare sig for pensionens grundbeløb på under 6000 Kr. pr. md. minus skat til Danmark. mister sin stemmeret og skal selv tegne sygeforsikring

Hvis man derimod flytter til et land indenfor EØS, får man alle tillæg og sygesikring med.

Det er urimeligt at der skal være den forskel, så en pensionist, der har været med til at skabe det velfærdssamfund vi kender i dag, ikke kan få sin retmæssige pension med, hvis vedkommende vælger at bo udenfor EØS. Det er ovenikøbet en fordel for samfundet, at slippe af med ældrebyrden.

Man kunne gavne livskvaliteten for mange af disse pensionister, ved at lade dem beholde den fulde pension og ældre checken, ved en udrejse til et land udenfor EØS, istedet for at de skal pendle frem og tilbage hver halve år. og bruge penge på flybilletter og ekstra husleje i Danmark.

Samtidig ville samfundet spare en formue til kontrol, pleje, boligstøtte og alle de tillæg en fattig pensionist har ret til, som borger i Danmark.

Her er virkelig tale om en win win situation til gavn for alle, uden det koster en bøjet 50 øre.

Hvis du også synes, det er en uretfærdig bestemmelse, så medvirk ved din underskrift til ændring af reglerne på SKRIVUNDER.NET, og send et link til dine venner

Med venlig hilsen

Kurt Rasmussen

www.thai-dk.dk/uploads/petition7.jpg
SKRIV UNDER HER

det skriven under startede for et par aar siden ogsaa her paa philippinerne men der er minimal af tilslutning og underskrifter at det goer noget indtryk paa dem der egentlig skulle tage sig af det og goere en forskel, der skal nok andre tiltag og midler til hvilket ikke kommer til at ske i en for dem der har sat naesen op efter lidt flere lommepenge og en lidt bedre saakaldt livskvalitet indenfor en overskuelig tid, men haabet har man da lov til at ha', har i oevrigt selv skrevet under for 3 aar siden da jeg lige havde en entusiastisk time samt troen paa retfaerdighed, men har indset at det nok er bedre at fortsaette ude paa boelgen blaa et par aar endnu hvor der trods alt er mad paa bordet hver dag og en sjat Margrethe $$$$ paa bogen hver maaned.

Men anyway held og lykke til med projectet

mvh

skipper hans
Las Pinas City
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI's første rute til Europa fylder 45 år Flyselskaber 1 19-05-2017 17:12
Thai pension. Diverse 1 19-04-2017 07:20
Café Europa i Krabi er lukket efter 26 år Syd Thailand 2 13-04-2017 07:49
Danmark er verdensmester i pension Nyheder på dansk 5 10-10-2013 08:18
Dansk-pension-i-udlandet. Nyheder på dansk 4 23-03-2013 09:56

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768