Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Taxi i Pattaya
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2009 12:24

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Følgende forbrugeroplysning er fra Buffalo Bars website:
http://www.buffal.../where.htm

‘’The official fare tariff for a baht bus is 60 Baht if going to Buffalo Bar at your request from Central Pattaya (as on the main Baht Bus Route Zone). Normally they will ask for 100 baht, but usually you can negotiate a lower fare.

PATTAYA METER TAXIS are Bangkok style taxis in blue and yellow. Controlled by the Baht Bus Consortium, they will NEVER use the meter and will quote fixed prices 2-3 times reality or more. Do not waste you money. Use the traditional Blue Bagt Buses - Same company, but more reasilistic prices.’’

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2009 13:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Er det ikke kun 10 baht det koster nu hvis man kun skal køre en gade? Ved godt de vil have mere og nogle bliver pisse sure hvis man kun giver dem 10 baht, for ca 2 år var det kun 5 baht.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2009 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Jo og om aftenen er det 20 baht
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2009 15:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja de vil ha mere hvis man spørger dem om hvad det koster fra feks. beachroad. til buffalo bar.
det kan man så ikke får for 10 baht.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2009 17:05



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja bamse man må aldrig gå op og spørge, bare sætte sig op og betale når man står af. Spørger man først koster det bare 100 baht
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2009 01:02

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
ja de vil ha mere hvis man spørger dem om hvad det koster fra feks. beachroad. til buffalo bar.
det kan man så ikke får for 10 baht.
bamsen

Fidusen, man skal kende er følgende:
- Hvis man ikke siger noget om, hvor man skal hen, men bare stiger på, kører baht-bussen i rute, og det koster 10 baht. (Problnet her er, at det ikke er til at finde ud af, hvor ruten går.)
-Hvis man siger noget om, hvor man skal hen, går chaufføren over i taxi-mode og kører derhen, man har sagt, men så koster det
Problemet med baht-busserne er, at de ikke kan finde ud af, om de vil køre bus eller taxi.. Betragtet som taxier er de ubrugelige, da de ikke har taxameter.

Der finde taxier i Pattaya md taxameter, men de bruger dem ikke.

Da jeg jeg ville ankomme standsmæssigt hjem til hotellet med en go go dame, insisterede jeg på en taxi. Han forlangt 100 baht og brugte ikke meteret. En tilsvarende taxitur ville have kostet 60 bht i Bangkok.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2009 11:07

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg vil dog vove den paastand, at hvis du har vaeret i Pattya saa mange gange som du skriver, og du endnu ikke kender ruterne paa de forskellige taxi, ja saa skal man da betale, og saadan har det altid vaeret, vil du saettes af uden for ruten saa koster det. Jeg naegter simpelthen at tro paa du ikke kender ruterne, for de er da ganske nemme at huske.

Som Tizzer siger saa koster det 20 baht om aftenen og 10 baht om dagen og hvis du vil uden for ruten maa du forhandle, hvor svaert kan det egentligt vaere.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tizzer
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2009 19:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 19.06.09
 Status: Offline

Hej Bent
Ja vil du ha baht-bilen for dig selv non stop hjem, så koster det den formidable sum af 100 baht :-)
Derudover er det nu de samme sløfter bahtbilerne kører, så kan det godt være du må ta en omstigning, hvis du vil fra syd- til nord-Pattaya
Jeg kan se, der en prisforskel på BKK, men jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2009 19:53



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

TIZZER

Prøv nu lige at læse eller måske stave dig igennem Bents indlæg, så kan det jo være, at du kommer til at forstå, hvad han skriver!

Kunne det ikke være dejligt, at man læser et indlæg et par gange inden der fares i blækhuset for at skrive en dum bemærkning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efterhånden spild af tid, at kigge efter nyheder på ThaiDK.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-08-2009 22:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Bent

Ja du har ret i, at man ikke skal spørge, men når man står på gaden og skal have en bahtbus så peg den vej du vil så stopper de hvis de skal den vej, ellers ikke.

Taxameter Taxi i Pattaya "glem det" de kører taxameter til bankok, i Pattaya koster det 100 baht næsten overalt.

Det koster bahtbus også hvis man vil køre alene ja. Der har været forsøg med gratis busser, men det faldt til jorden, fordi ingen rigtig viste hvor, hvornår og hvorhen de kørte. Så er der kommert en rød ,og en grøn linie bus men de er temmelig dyre at tage, jeg husker ikke prisen, men det var dyrt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2009 00:20

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

manse skrev:
Jeg vil dog vove den paastand, at hvis du har vaeret i Pattya saa mange gange som du skriver, og du endnu ikke kender ruterne paa de forskellige taxi, ja saa skal man da betale, og saadan har det altid vaeret, vil du saettes af uden for ruten saa koster det. Jeg naegter simpelthen at tro paa du ikke kender ruterne, for de er da ganske nemme at huske.

Jeg synes, dit indlæg er træls. Du skulle som dansker være i stand til at se det åndssvage og utroligtt komplicerende i taxier uden taxameter, busser uden busnumre og busruter uden stoppesteder, og det i en by med måske 300.000 indbyggere. Det er ulandsagtigt, og du er ingen ting bevendt som ulandshjælper.

Det var et enormt fremskridt i Bangkok, da byen for ca. 20 år siden fik nye taxier med taxameter, så man ikke længere behøvede at spilde tid og blokere trafikken for at forhandle med en taxichauffør ind ad sideruden og altid blev snydt, navnlig hvis man var turist.

Alle songtaews i Pattaya ser nøjagtigt ens ud, så du kan ikke se, hvilken rute en vogn går på, hvis den i det hele taget går på nogen rute, og de formodede ruter er ikke angivet på noget kort eller afmærket med busstopskilte, så du har ingen muligheder for at gøre dig bekendt med, hvor de går, hvis de går.

Der udspys helt overflødigt enorme mængder og CO2 i Pattaya på grund af den åndssvage eller helt manglende måde, transportvæsnet i byen er organiseret på.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2009 19:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Bent
Nu lyder du meget negativ, det fungerer rigtigt godt, peg den vej du vil og bahtbussen stopper og han kører den vej du pegede.

Vi er Pattaya ½ år hvert år og det er ikke noget problem, ellers kan man jo sige så travlt har vi jo heller ikke, og hvis vi har travlt ,så tag afsted lidt før.

Det gode er jo at du bare trykker og så stopper bilen, ikke som med stoppesteder hvor de altid ligger lige langt på hver side af hvor man står.

Kære Bent du virker meget fortørnet over atl, jeg havde egentlig forstået, at også du holdt meget af Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-08-2009 20:21

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

tizzer skrev:
Hej Bent
Ja vil du ha baht-bilen for dig selv non stop hjem, så koster det den formidable sum af 100 baht :-)?

Nej, det koster normalt 60 baht at bruge en songtaew som 'taxi'. (Jeg bruger anførselstegn, da vognen ikke har noget taxameter.)

tizzer skrev: nu de samme sløfter bahtbilerne kører, så kan det godt være du må ta en omstigning, hvis du vil fra syd- til nord-Pattaya:-)?

Det kan vist slet ikke lade sig gøre at køre fra Syd-Pattaya til nord-Pattaya om aftenen i bil. Mit favoritsted at hente damer var X-Zone a go go i Soi 16. Jeg måtte sende damerne afsted på en motorcykeltaxi og selv følge efter på en anden. Ellers måtte vi spdsere ad gågaden til Pattaya South Road, hvor der på hjørnet holdt nogle songtaews, som kun kørte 'taxi'.

Ville man med en songtaew, der kørte i rute, skulle man spadsere yderligere et stykke op ad Pattaya South Road til hjørnet af Pattaya 2nd Road, hvor der ventede songtaews til 10 baht, som imidlertid ikke kørte forbi hotllet.

Resultatet blev som regel, at man i stedet tog en en ST i barens bollerum.
tizzer skrev:
Jeg kan se, der en prisforskel på BKK, men jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg ?

Forskellen består bl.a. i, at man i Bangkok altid kan bestille en rigtig metered taxi, hvilket man ikke kan i Pattaya.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2009 06:32

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:Vi er Pattaya ½ år hvert år og det er ikke noget problem, ellers kan man jo sige så travlt har vi jo heller ikke, og hvis vi har travlt ,så tag afsted lidt før..


Vorherre bevares! Skulle man forlænge sin ferie, fordi transportsystemet på feriestedet er åndssvagt indrettet?

lillemanden skrev:Det gode er jo at du bare trykker og så stopper bilen, ikke som med stoppesteder hvor de altid ligger lige langt på hver side af hvor man står...

Kære lillemanden,

Personer som dig gør mig fuldstændigt udmattet. Jeg skal forklare de samme ting igen og igen, og jeg skal forklare ting, som jeg troede var helt indlysende og omfattet af den typiske danskers almenviden. Nu skal jeg til at forklare, hvilke funktioner et bus stop har.

Du er godt klar over, at et bus stop er et sted, hvor busserne stopper, hvis nogen ønsker at komme af eller på. Men et bus stop har også en anden funktion.

For at du kan forstå det, må jeg bede dig tænke på, hvordan et bus stop ser ud. Du har sikkert set et bus stop i Danmark. Det består af en lodret stang, hvorpå der er anbragt nogle skilte. Skiltene angiver først og fremmest buslinjenumrene. Det er nemlig gerne således, at man i en by har forskellige buslinjer, som kører på forskellige ruter. Hvis man ikke kan se buslinjenummeret, risikerer man at komme på en forkert bus og havne et forkert sted i byen.

I Pattaya er der imidlertid ingen bus stop og altså heller ingen skilte til angivelse af, hvilke buslinjer der kører forbi. Busserne (som kaldes songtaew) fremviser ingen buslinjenumre, så man ved simpelthen ikke, hvilke linjer de kører på, hvis de i det hele taget kører på linjer. Det er fantastisk upraktisk, hvis man agter sig et bestemt sted hen inden for et rimeligt tidsrum. Man ved simpelthen ikke, hvor man havner, hvis man stiger på en bus.

Det bemærkes her, at det efter påstigningen ikke vil være muligt at forhøre sig hos chaufføren om, hvor han har tænkt sig at køre hen, da man sidder på ladet, mens han sidder i førerkabinen. Hertil kommer for turisters vedkommende typisk sprogvanskeligheder.

Det bemærkes også, at ikke alene har busserne i Pattaya ikke nogen linje- eller rutenumre, men de har ingen destinationsangivelser i det hele taget. De er alle sammn møkeblå og bærer den samme påskrift på thai: รถประจำทาง. Det betyder bus eller rutebil.

I Bangkok kan man tilkalde en meterd taxi over telefon. Det er meget praktisk, hvis man slæber på kufferter, eller man ønsker at ankomme standsmæssigt til hotellet med ens dame for natten. Det kan man ikke i Pattaya.

EN KOMKRET OPLEVELSE

Jeg ankom med dn rød bus fra Bangkok og stod af med en tung rejsetaske på hovedvejen ud for Pattaya Central Road. Jeg skulle til The Football Club, som lå i den anden ende af Pattaya Central Road nede ved Beach Road.

Der var ingen taxi, og man kunne ikke tilkalde nogen. En fyr med en motorcykeltaxi tilbød at køre mig til hotellet for 200 baht uden at vide, hvilket hotel der var tale om. Det forekom mig at være fire gange mere end rimeligt, så jeg ignorerede ham, gik over hovedvejen med min tunge rejsetaske og begyndte at gå ned ad Pattaya Central Road. Et stykke nede ad vejen holdt der en songtaew. Jeg håbede på, at den ville køre ligeud og steg på ladet sammen med nogle indere, som skulle til et hotel i Sydpattaya.

Vognen begyndte at køre, og jeg regnede med, at jeg ville kunne stå af ved The Football Club for enden af vejen. Men inden vognen var nået så langt, drejede den til højre og ind på Pattaya 2nd Road, som går mod nord. Det kom som en overraskelse både for mig og for de indiske turister. Vi trykkede febrilsk på knappen og steg af, hvorefter jeg måtte gå tilbage til Pattaya Central Road og stå på en anden songtaew, som kørte i den rigtige retning.

Sådan er det som oftest med transportsystemet i Pattaya: bøvl, besvær og tidsspilde. Man kan stige på et offentligt transportmiddel og komme på en magic mystery tour, hvor man intet ved om, hvor man havner. Det kan måske være meget underholdende tor turister, som har noget ferietid, de skal have brugt.

lillemanden skrev:Kære Bent du virker meget fortørnet over atl, jeg havde egentlig forstået, at også du holdt meget af Thailand.

Jeg beskæftiger mig her kun md transportsystemet - eller manglen på samme - i Pattaya.

Jeg abonnerer ikke på din opfattelse, hvorefter man, hvis man elsker et land, ikke må kritisere uheldige forhold i landet eller foreslå forbedringer. Tværtimod.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2009 10:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Bent

!. du behøver ikke belære mig om hvordan et stoppested ser ud , jeg bor ikke så langt fra Sundholm og er født og opvokset i københavn.

2. Det er temmeligt klart at du ikke har været I Pattaya i flere år, det lyser ud af dit sarkastiske indlæg. Det du åbenbart kender til Pattaya er go go barer, men Pattaya er andet end go go.

3. Der er faktist stoppesteder i Pattaya, til de røde og blå busser ( som til din oplysning er by busser. )

4. vi har været ½ år i Pattaya hvert år i 12 år så kom ikke og belær os om trafik forhold i Pattaya dertil er det for længe siden du har været der.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2009 15:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej i to kamphaner, man skulle tro i snakkede om 2 forskellige ting.

Ved I egentlig, hvad det hele går ud på.

Sikke en masse ævl om ingenting, det er meget oplysende for os andre.

hvis jeg engang kom til PAT, så ville jeg nok selv finde ud af transportmulighederne-uden jeres anvisninger - og betale det det koster, om det er 10, 20 eller 100 baht er fuldstændig ligegyldig!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2009 18:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Girobank


Ja det har du ret i og det er ganske nemt. Men undskyld jeg bliver sur når nogen mener jeg i en alder af 71 ikke ved hvordan et busstop ser ud.


Og det er bare tydeligt at Bent ikke har været der for nyligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-08-2009 19:35



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej Lillemanden

Det har du ganske ret i, mange har indlæg og bemærkningher til ting, de har oplevet for mange år siden og derfor ikke er opdateret med det sidste nye!
Skide irriterende med disse dumsmarte indlæg!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 01:05

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Hej Bent

2. Det er temmeligt klart at du ikke har været I Pattaya i flere år, det lyser ud af dit sarkastiske indlæg. Det du åbenbart kender til Pattaya er go go barer, men Pattaya er andet end go go..


Jeg var senest i Pattaya i februar 2008. To måneder senere tog jeg til Danmark af helbredsmæssige årsger. Jeg boede i Bangkok ved Bangna-Trat Road og og kunne nemt tage bussen fra lufthavnen til Pattaya, hvilket jeg gjorde masser af gange, når jeg ikke havde oversættelsesarbejde at udføre.

Ja, Pattaya er andet end go go, men lige meget hvad det er, så skal man jo frem til det på én eller anden måde. Spørgsmålet er, hvordan man kommer det.

Jeg har rigtignk været på de fleste go go barr i Pattaya. Derimod har jeg aldrig været på Buffalo Bar, som nævnes i mit indledende indlæg. Hvorfor? Fordi det er for besværligt at komme til den. Transportmulighederne er for dårlige. Det er derfor, Eatty, barens ejer, så grundigt må forklare på websitet, hvordan man undgår at blive snydt af taxierne. Hun er thai og har været i Pattaya længere end os begge til sammen.

lillemanden skrev:
3. Der er faktist stoppesteder i Pattaya, til de røde og blå busser ( som til din oplysning er by busser. ).

Må vi godt få lidt mere oplysning om dem. Hvilke ruter kører de på? Hvor ofte kører de? Hvad koster billetten? Kører de f.eks. på 3rd Road, hvor Buffalo Bar ligger?

Jeg tror nok, jeg har set en af busserne på Pattaya 2nd Road, men det er flere år siden. Der lå også, hvad der vist nok var et busstopskilt i rendestenen. Nogen havde tilsyneladende saboteret skiltet. Jeg gætter på, at det var en songtaewchaufførne. Jeg hørte noget om, at bystyret havde fosøgt at etablere nogle gratis bybusruter, men at songtaewchaufførrne var utilfredse med konkurrencn.
lillemanden skrev:
4. vi har været ½ år i Pattaya hvert år i 12 år så kom ikke og belær os om trafik forhold i Pattaya dertil er det for længe siden du har været der.


Jeg tror, i klarer transporten i Pattaya ved at køre på cykel. Det er også udmærket, hvis man har en cykel ved hånden.

I stedet for at argumentere med, at du har været så og så meget i Pattaya, synes jeg, du skulle komme med nogle konkrete oplysninger om transportforholden i byen til nytte for forsamlingen. Jeg synes, dit indlæg er meget informationsfattigt, når man tagr den tid i betragtnin, du har opholdt dig i Pattaya.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 01:13

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

girobank skrev:
hvis jeg engang kom til PAT, så ville jeg - - betale det det koster, om det er 10, 20 eller 100 baht er fuldstændig ligegyldig!

Se det er en turist, der falder i thailændernes smag. Håber du kommer til Pattaya. Du er sikker på at blive populær.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pattaya's Darkside. What's it like? Fri debat: Pattaya 1 11-04-2024 13:29
Pattaya’s Holi Festival 2024 a Major Success Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2024 11:29
Happy Holi Festival of Colours 2024 Returns on March 23rd to Pattaya Nyheder fra Pattaya 1 10-03-2024 05:33
Pattaya Police Seize 300 Bottles of Illicit Kratom Juice Nyheder fra Pattaya 1 07-03-2024 11:12
Discover Excellence at Regents International School Pattaya | Your Future Begins Here Amazing Pattaya 1 04-03-2024 10:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.66 sekunder | 99,458,634 Unikke besøg | jQ Blog