Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Good News from Thai Immigration – 90 day report is now possible online!
peter99
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2015 22:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 177
Tilmeldt: 06.02.15
 Status: Offline

Thai Immigration has confirmed to Thaivisa.com that it is now possible to make your Notification of Staying in the Kingdom over 90 Days online! Currently the system only works with Internet Explorer but it will be possible to do your 90 day report with other browsers soon.

Learn more about making your 90 day report online here: http://extranet.i...7Action.do
or visit Immigration web site for more details: http://www.immigr...

Thai Visa
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 00:27

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

peter99 skrev:
Thai Immigration has confirmed to Thaivisa.com that it is now possible to make your Notification of Staying in the Kingdom over 90 Days online! Currently the system only works with Internet Explorer but it will be possible to do your 90 day report with other browsers soon.

Learn more about making your 90 day report online here: http://extranet.i...7Action.do
or visit Immigration web site for more details: http://www.immigr...

Thai Visa


Det var da omsider et godt fremskridt her i landet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 02:49

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
peter99 skrev:
Thai Immigration has confirmed to Thaivisa.com that it is now possible to make your Notification of Staying in the Kingdom over 90 Days online! Currently the system only works with Internet Explorer but it will be possible to do your 90 day report with other browsers soon.

Learn more about making your 90 day report online here: http://extranet.i...7Action.do
or visit Immigration web site for more details: http://www.immigr...

Thai Visa


Det var da omsider et godt fremskridt her i landet.


Det bliver spaendende hvordan det kommer til at fungere. Kvitteringen som man faar elektronisk skal dog printes ud og isaettes i ens pas. Saa det kraever at man har en printer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


Det bliver spaendende hvordan det kommer til at fungere. Kvitteringen som man faar elektronisk skal dog printes ud og isaettes i ens pas. Saa det kraever at man har en printer
.
Hvis du ikke har en printer kan du vel gå hen på en netcafe og få det klaretnørd

Det var da omsider et godt fremskridt her i landet.

Er der nogen der ved om det også gælder uden for Bangkok jeg synes jeg kun kan læse at det gælder i Bangkok men så kommer de andre immigration vel efter senere (måske)ved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 06:23

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:

Det bliver spaendende hvordan det kommer til at fungere. Kvitteringen som man faar elektronisk skal dog printes ud og isaettes i ens pas. Saa det kraever at man har en printer
.
Hvis du ikke har en printer kan du vel gå hen på en netcafe og få det klaretnørd

Det var da omsider et godt fremskridt her i landet.

Er der nogen der ved om det også gælder uden for Bangkok jeg synes jeg kun kan læse at det gælder i Bangkok men så kommer de andre immigration vel efter senere (måske)ved ikke


Det skulle gaelde for hele Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 06:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det skulle gaelde for hele Thailand.

Kan man spørge dig NFP Hvor har du det fra en australier jeg kender var på Immigration i går og fik at vide online ikke gælder endnu i Khon Kaen men kun i Bangkok det samme hørte jeg fra en dansker i tirsdags på Phuket såå ved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Det skulle gaelde for hele Thailand.

Kan man spørge dig NFP Hvor har du det fra en australier jeg kender var på Immigration i går og fik at vide online ikke gælder endnu i Khon Kaen men kun i Bangkok det samme hørte jeg fra en dansker i tirsdags på Phuket såå ved ikke


Fra upålidelig kilde "mig selv" kan jeg oplyse at det kun er for Bangkok i første omgang, det er den besked jeg har fået på det lokale immigrations kontor
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 07:26

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Det skulle gaelde for hele Thailand.

Kan man spørge dig NFP Hvor har du det fra en australier jeg kender var på Immigration i går og fik at vide online ikke gælder endnu i Khon Kaen men kun i Bangkok det samme hørte jeg fra en dansker i tirsdags på Phuket såå ved ikke


Der er ingen der har naevnt noget som helst om per hvilken dato det skulle fungere. Paa immigrationens hjemmeside staar der at det er "work in progress".

Men ellers er der en masse skriveri paa Thaivisa omkring emnet.

http://www.thaivi...le-online/

Overskriften til Thaivisa's link er sikkert forkert formuleret i det der skrives "NOW" maaske skulle man have skrevet "will soon be possible" eller noget i den stil.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 07:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Der er ingen der har naevnt noget som helst om per hvilken dato det skulle fungere. Paa immigrationens hjemmeside staar der at det er "work in progress".

Ahae Nå derfor men rygtet har jo kørt at de skulle begynde i de sidste 3-4 måneder og som overskriften her i tråden Good News from Thai Immigration – 90 day report is now possible online! troede jeg faktisk at der kørte en slags forsøgsordning i Bangkok
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nille
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 07:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 11.02.15
 Status: Offline

Spændende nyheder. Følg venligst op på det. Jeg har svært ved at finde rundt i reglerne. jeg er pensionist, gift med thailænder og har et non o visa gældende for et år. Den Thailandske ambassade i DK fortalte mig, at jeg skulle foretage et såkaldt visarun hver 90. tyvende dag. Er det korrekt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 08:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nille skrev:
Spændende nyheder. Følg venligst op på det. Jeg har svært ved at finde rundt i reglerne. jeg er pensionist, gift med thailænder og har et non o visa gældende for et år. Den Thailandske ambassade i DK fortalte mig, at jeg skulle foretage et såkaldt visarun hver 90. tyvende dag. Er det korrekt?


ja det er korrekt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 08:10

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Der er ingen der har naevnt noget som helst om per hvilken dato det skulle fungere. Paa immigrationens hjemmeside staar der at det er "work in progress".

Ahae Nå derfor men rygtet har jo kørt at de skulle begynde i de sidste 3-4 måneder og som overskriften her i tråden Good News from Thai Immigration – 90 day report is now possible online! troede jeg faktisk at der kørte en slags forsøgsordning i Bangkok


Jeg har 85 dage foer jeg skal rapportere naeste gang saa maaske virker det til den tid ?

Alting tager sin tid. I juli maaned fik vi tilbuddet om high-speed-internet fra TOT til alle beboere i vores Moo Baan.

TOT var rimelige hurtige med at komme og laegge underjordiske kabler og foere kabler ind i huset samt installere en boks til modem og telefon.

Per dags dato er der ikke sket mere. Jeg spurgte i november maaned sidste aar hvornaar det ville blive faerdig

Svaret var foer nytaar saa hvis vi er heldige bliver det saa foer nytaar i aar.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 10:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg har 85 dage foer jeg skal rapportere naeste gang saa maaske virker det til den tid ?
Tror du griner
Nille skrev
Spændende nyheder. Følg venligst op på det. Jeg har svært ved at finde rundt i reglerne. jeg er pensionist, gift med thailænder og har et non o visa gældende for et år. Den Thailandske ambassade i DK fortalte mig, at jeg skulle foretage et såkaldt visarun hver 90. tyvende dag. Er det korrekt?

Nille hvis du ikke gider tage på visarun hver 90 dag kan du jo også søge 1 års visa retired (TM7) så slipper du med den her omtalte 90 dages rapport som man forhåbentlig snart kan e-maile ind i stedet for at poste den eller selv møde op
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 10:47

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

nille skrev:
Spændende nyheder. Følg venligst op på det. Jeg har svært ved at finde rundt i reglerne. jeg er pensionist, gift med thailænder og har et non o visa gældende for et år. Den Thailandske ambassade i DK fortalte mig, at jeg skulle foretage et såkaldt visarun hver 90. tyvende dag. Er det korrekt?

Som jeg har læst det..
Visa run, eller møde op på emigration.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 13:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nille du skriver at du har et non o visa gældende for et år.

er det det vi kalder for et "Non-Immigrant Visum (multiple entries)"
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 13:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Som jeg har læst det..
Visa run, eller møde op på emigration.

Leif hvis det er lavet i Danmark (og hvad det koster der har jeg ingen ide om men et eller andet koster det vel til thai ambassaden) så er det et Non immigrant multiple entries og så koster det 1900 bath hver 90 dag hvis du vil undgå at tage på visarun Shock 1900 bath er det samme som 1 års non emmigration retired koster for et 1 år altså er der en besparelse på 3 x 1900 regn selv Ok jeg kan da gøre det for jer der ikke gider 5700 bath pr år + det det kostede på ambassaden i Danmark................ SÅÅÅved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2015 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

maichai skrev:
Som jeg har læst det..
Visa run, eller møde op på emigration.

Leif hvis det er lavet i Danmark (og hvad det koster der har jeg ingen ide om men et eller andet koster det vel til thai ambassaden) så er det et Non immigrant multiple entries og så koster det 1900 bath hver 90 dag hvis du vil undgå at tage på visarun Shock 1900 bath er det samme som 1 års non emmigration retired koster for et 1 år altså er der en besparelse på 3 x 1900 regn selv Ok jeg kan da gøre det for jer der ikke gider 5700 bath pr år + det det kostede på ambassaden i Danmark................ SÅÅÅved ikke


Maichai: Allle dine vise ord her, kræver de slet ikke at manden først har tilmeldt sig en fast adresse sammen med konen. - Det står der jo intet om at han har gjort??

Et non immigration multiplé visa koster 1050kr. i DK. Men hvem siger det er multiplé? -Single entry/ double entry kan stadig købes, eller kunne i Oktober sidste år. (Pris pr. entry kr. 400,-)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2015 03:22

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

her er en opdatering af gebyrerne:

Fees for Consular Services
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nille
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2015 03:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 11.02.15
 Status: Offline

Først tak for Jeres svar. Jeg har betalt 1050,- dk på ambassaden i Hellerup. Jeg kan ifølge ambassaden rejse frem og tilbage i et år, men skal ha`et stempel i passet efter 90 dage. Jeg kom til Thailand den 4. februar i år og rejser hjem den 19. oktober i år. Så jeg skal have stemplet mit pas to gange inden afrejsen. Jeg bor i nærheden af Nakon Sawan så måske kan jeg få stemplet mit pas på det stedlige immigrations kontor.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2015 04:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

AL48 Maichai: Allle dine vise ord her, kræver de slet ikke at manden først har tilmeldt sig en fast adresse sammen med konen. - Det står der jo intet om at han har gjort??
Nej AL48 det gør det ikke du kan sagtens have adresse i Danmark og have et retiret non-imm jeg har selv haft mit 1 årsvisa nu i 6 år og først fået fast adresse her i 2013nej Og man kan da sige at 1900 bath om året er da billigere end 1050 dkr. SÅÅ
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Inside a Thai prison... and more stories Discover Thainess 9 28-03-2024 09:47
Thai man survives black bear attack during ant egg hunt Nordøst Thailand 1 13-03-2024 14:14
World Muay Thai Championship Kicks Off Today on Jomtien Beach! Nyheder fra Pattaya 1 11-03-2024 14:18
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35
One in five Mekong river fish face extinction: report Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 05-03-2024 14:36

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.81 sekunder | 97,865,083 Unikke besøg | jQ Blog