Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Der er ingen fastbond danskere i Thailand.
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 10:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

hva fanden jeg forsætter bare med alt den ordkløveri der kommer *DR*sarcasmrasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 11:18

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære ven

Så har du som jeg regnede med humor humor. Det er bare dejligtThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 15:01

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Bent. Hvis du vil lære folk at skrive korrekt dansk, må du lige bruge stavekontrol. Såmænd findes ikke i den danske ordbog, det hedder såmen.:)
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 21:51

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Bent. Hvis du vil lære folk at skrive korrekt dansk, må du lige bruge stavekontrol. Såmænd findes ikke i den danske ordbog, det hedder såmen.:)
'
Du tager fejl. 'såmænd' står skam i Retskrivningsordbogen. Då kan selv slå ordet op på
http://dsn.dk
(Dansk Sprognævns website)

Men du har ret i, at jeg som svagtsynt medlem af Dansk Blindesamfund må bruge stavekontrollen. Der må ikke være tastefejl i oversættelser af vigtige tekster.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 23:02

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
er du guds barn så hjælp dig selv jeg opgiver
....

Her har vi kammeraterimentaliteten igen. Dett her forum skulle helst indeholde værdifulde oplysninger for alle Thailand-interesserede, og de skulle helst være afgivet på en letlæselig og overskuelig måde.

Det er derfor ikke specielt mig, du skal hjælpe med dine oplysninger, men det er Thailand-interesserede i al almindelighed.

Folk spørger mig, om det i praksis kan lade sig gøre at emigrere til Thailand. Jeg forsøger så at komme til klarhd over, hvordan de thailandsk myndigheders regler er, og hvordan de administreres i praksis.

Der sker med mllemrum ændringer i reglerne. Nogt er blevet sværere for ikke-thailændere. Andet er blevet nemmere i tidens løb.

For eksempel gav en bekendt af mig for mange år siden en postfunktionær på posthuset i Pattaya en klat penge og fik så postboks nr. 1. Nu skal man gennem en gang papirnusseri på Immigration Bureau, før man kan leje en postboks, hvis man kan leje en postboks.

Da jg første gang kom til Thailand, kunne man som turist uden videre åbne en bankkonto. I dag er det uklart, om det kan lade sig gøre.

Da jeg første gang kom til Thailand, var det en ret simpel formalitet at indgå ægteskab med en thailænder. Nu er det mere omstændeligt. F.eks. skal den ikke-thailandske part dokumentere sine indtægtsforhold.

Pensioniststatus var der dengang ikke noget, der hed.

Man kunne dengang ikke købe en ejerlejlighed.

Man kunne kun opholde sig i 30 dage på et turistvisum, og perioden kunne ikke forlænges.

osv.

Set ud fra pensionisters og turisters synspunkt står valget ofte mellem Spanien og Thailand. Nu har Thailand netop fået hjælp af ETA, som har detoneret en bombe i et turistområde på Mallorca.

Det fine ved sådanne diskussionsfora som dette er, at alle kan deltage. Får man ikke svar fra den ene, kan der komme svar fra den anden.

En væsentlig mangel ved dette diskussionsforum om Thailand er, at det ingen thailandske medlemmer har. Thailandsk medlemme ville ellers kunne bsvare mange af spørsmålene vedrørende Thailand.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 23:23

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Bent. Såmænd er nogle der går på marken og sår. Shock
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-07-2009 23:26

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Bent. Det er nok korrekt, at der ingen Thaier er på denne hjemmeside, og dog. Bl.a. kan jeg trække på viden hos flere højtuddannede thaier i min omgangskreds, og gør det ofte.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 05:54



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
Her har vi kammeraterimentaliteten igen. Dett her forum skulle helst indeholde værdifulde oplysninger for alle Thailand-interesserede, og de skulle helst være afgivet på en letlæselig og overskuelig måde.

Det er derfor ikke specielt mig, du skal hjælpe med dine oplysninger, men det er Thailand-interesserede i al almindelighed.

Folk spørger mig, om det i praksis kan lade sig gøre at emigrere til Thailand. Jeg forsøger så at komme til klarhd over, hvordan de thailandsk myndigheders regler er, og hvordan de administreres i praksis.

Der sker med mllemrum ændringer i reglerne. Nogt er blevet sværere for ikke-thailændere. Andet er blevet nemmere i tidens løb.

For eksempel gav en bekendt af mig for mange år siden en postfunktionær på posthuset i Pattaya en klat penge og fik så postboks nr. 1. Nu skal man gennem en gang papirnusseri på Immigration Bureau, før man kan leje en postboks, hvis man kan leje en postboks.

Da jg første gang kom til Thailand, kunne man som turist uden videre åbne en bankkonto. I dag er det uklart, om det kan lade sig gøre.

Da jeg første gang kom til Thailand, var det en ret simpel formalitet at indgå ægteskab med en thailænder. Nu er det mere omstændeligt. F.eks. skal den ikke-thailandske part dokumentere sine indtægtsforhold.

Pensioniststatus var der dengang ikke noget, der hed.

Man kunne dengang ikke købe en ejerlejlighed.

Man kunne kun opholde sig i 30 dage på et turistvisum, og perioden kunne ikke forlænges.

osv.

Set ud fra pensionisters og turisters synspunkt står valget ofte mellem Spanien og Thailand. Nu har Thailand netop fået hjælp af ETA, som har detoneret en bombe i et turistområde på Mallorca.

Det fine ved sådanne diskussionsfora som dette er, at alle kan deltage. Får man ikke svar fra den ene, kan der komme svar fra den anden.

En væsentlig mangel ved dette diskussionsforum om Thailand er, at det ingen thailandske medlemmer har. Thailandsk medlemme ville ellers kunne bsvare mange af spørsmålene vedrørende Thailand.


Her er jeg tilbøjelig til at give Bent ret, MEN med den lille krølle på halen at dette debatforum måske er lidt bredere end blot alment oplysende, og såvidt jeg ved heller ikke tænkt som værende andet end et opholdssted for thailandsinteresserede, som så kan spørge, oplyse og debatere alt... også Thailand :)

Et forum som http://www.thaila.../index.php opfylder, på sin lidt mere stringente opbygning, nok i højere grad dit krav til oplysning (der er nu heller ikke overraskende mange thailændere der debatere derovre...

Mange ved jeg (incl. undertegnede) benytter så http://www.thaivi... som er engelsksproget, men jo har flere aktive deltagere end disse mindre dansksprogede fora...

Jeg deltager desuden på http://www.kapook... der selv om det er meget "ekstrabladsagtigt" eller billed blad, så er der mange gode oplysninger også, jeg benytter mest at søge efter rejsetips (og priser skaal )...

Endelig er der http://www.pantip... genial til mange ting (bl.a. der jeg mødte min hustru Thai *DK* )...

Og som abekatten skriver, så er der nok flere thailandske deltagere i debatten her, end medlemsnavnene siger, jeg rådfører mig tit og ofte med min hustru eller mine venner der altså, som abekatens venner, også befinder sig i de veluddannedes rækker, og de svar jeg får fra den kant, skriver jeg også i debatfora rundt omkring - ikke kun her jeg deltager trods alt :D

Men jeg giver dig ret i at, kunne "man" blive fri for de mere personrelaterede ting, og i stedet besvare indlæg fra et oplysende synspunkt, eller stille spørgsmål som relaterer sig til emnet, så ville man få et fint oplysende forum om thailand, men det er ikke nødvendigvis lige så sjovt at færdes i :LOL

Dette forum betragter jeg mere som cafeen - eller bæverdingen hvor alle emner er til debat, men udfra et fælles interesse ståsted (ikke en fælles forståelse eller erfaring)

Til det med fastboende - jeg er nybegynder - ikke rigtig turist da jeg ikke har turistvisum, men jeg bor her jo heller ikke med hverken den ene eller anden bog, men jeg befinder mig rigtigt godt her - så det er planen at jeg vil tage ind og ud af landet når visum kræver det, da jeg også synes at det er rart at komme i de andre lande i regionen her...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 09:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvorfor skriver i så herinde hvis i synes det er så sammenspist herinde eller kammerateri?

Det er da meningen man skal have det hyggeligt herinde og ikke alt muligt ordkløveri om hvem der kan stave bedst.

Selvfølgelig skal det også handle om thailand, men livet er altså mere end thailand, så at der kommer andre ting kan vel ikke skade nogle, man kunne jo lade være med og læse det, hvor svært kan det være.

Det er da godt vi har et sted vi kan skrive hvad der passer en selvfølgelig til en hvis grænse, sådan noget som at svine andre til høre til andre steder.

Men til orientering, så kender jeg ikke en herinde personligt, ikke andet end bamsen som jeg har mødt nogle gange i pattaya.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 09:09

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Men jeg giver dig ret i at, kunne "man" blive fri for de mere personrelaterede ting, og i stedet besvare indlæg fra et oplysende synspunkt, eller stille spørgsmål som relaterer sig til emnet, så ville man få et fint oplysende forum om thailand, men det er ikke nødvendigvis lige så sjovt at færdes i

Kære Jos

Kan kun give dig ret i ovennævnte synspunkt, hvor ville en side dog blive kedelig hvis ikke den enkelte har lov til at udtrykke sig om dagligdagen i Thailand, for skal denne side udvikle sig til tør jura om visa og andet som folk almindeligvis kan finde ved søgning på nettet, ja så blev det da tørt og kedeligt mener jeg.

Jeg har givet webmaster et forslag gående ud på, at der her på siden bliver lavet et opslagsværk der dækker.

1. Hvis du vil ansøge om pensionist visa skal følgende betingelser opfyldes, og følgende papirer være til stede.
2. Hvis du skal giftes herude skal følgende papirer ligge til grund for dette.
3. Hvis du ønsker den gule bog, som i al fremtid vil gøre det nemmere for den enkelte at ansøge om ditten og datten, ja så skal følgende betingelser opfyldes.

Ja der er meget mere, men hvis det ærede medlem her på siden Hr. Bent ønsker den form for information, ja så kan det vel ikke være så vanskeligt at honorere dette krav ved at lave dette.

Hvis man efter at have læst de forskellige opsætninger af punkterne 1,2 og 3 o.s.v.stadig er i tvivl, ja så er vi da mange her, der til enhver tid vil være behjælpelige, hvis tvivlsspørgsmål skulle komme op..

Hvis du Jos mener at personrelaterede ting er noget skidt, ja så blev denne side jo hurtigt tømt for medlemmer, for som du selv mange gange har skrevet og jeg også, så er Thailand altså andet end visa ansøgninger og andet tørt stof. Måske har jeg igen misforstået det, men tror det nu ikke???

Jeg undskylder da mange gange, at jeg for det meste lader det personrelaterede komme til overfladen, for nogen er det nok en irritation, men dette vil ikke få mig til at stoppe dette, for Thailand har også meget positivt at byde på, og det vil jeg gerne fortælle om. :MU

Jeg vil da ikke undlade at sige, at hvis jeg eller andre skulle have lyst til at lave en hjemmeside udelukkende med noget sådant, ja så kan dette jo ikke være så svært.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 09:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej manse

en go ide du laver barer et udkast med alle relevante
oplysninger og jeg er sikker på det vil blive opsat som du ønsker



....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 10:15

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

hehe der fangede du mig. Bare giv mig lidt tid, så skal jeg nok klare dette okayThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 10:23

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det kunne være interessant at vide, om vi kunne lave en gruppe. Jeg laver oplæg på forståeligt dansk hehe, og andre nærlæser dette og kommer med eventuelle ændringer til det skrevne, så der ikke opstår fejl og misforståelsersarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Simsalabim
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 01.05.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det kunne være interessant at vide, om vi kunne lave en gruppe. Jeg laver oplæg på forståeligt dansk hehe, og andre nærlæser dette og kommer med eventuelle ændringer til det skrevne, så der ikke opstår fejl og misforståelsersarcasm


Spørg Bent - Så har I Super Gruppen :LOL Thumb sarcasm
Heart and soul - Never feel old
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#75 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 12:15

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det var ikke særligt velovervejet det svar hehe, men måske har du ret.sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Simsalabim
#76 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 15:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 01.05.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det var ikke særligt velovervejet det svar hehe, men måske har du ret.sarcasm


Hej Manse.

Well - Det var et skud fra hoften - samt en test af profil m.m.m.

Sorry , no bad feelings Thumb ved ikke
Heart and soul - Never feel old
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#77 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-07-2009 22:29



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Hvis du Jos mener at personrelaterede ting er noget skidt, ja så blev denne side jo hurtigt tømt for medlemmer, for som du selv mange gange har skrevet og jeg også, så er Thailand altså andet end visa ansøgninger og andet tørt stof. Måske har jeg igen misforstået det, men tror det nu ikke???


Jeps manse, jeg tror du har en hitrate på lige under 100% når det kommer til at bevidst eller ubevidst misforstå, og eller overfortolke...

Når jeg taler personrelateret, så mener jeg dialoger som "du er en idiot" - "det kan godt være men du er et fjols" - det er personrelateret, da det ellers kun kan være indlæg fra en debat om fortolkning...

Personrelateret er OGSÅ men ikke i denne sammenhæng, indlæg skrevet ud fra en personlig mening eller et personligt ståsted, som : "jeg mener at Pattaya er forfærdelig" det er MIN mening, det er ikke nogen andres mening men altså en personlig betragtning, det kan jeg skrive helt uden at fornærme nogen eller noget, for det er det JEG føler, og min følelse er jo min... HVIS jeg skrev at : "jeg synes du er en idiot fordi du kan lide at tage til Pattaya og spille golf", så ville det være rettet mod din person, og intet have med Pattaya at gøre... Der er forskellen (for mig) - og jeg mener at man generelt skal holde sig for god i den debat til at tolke andre, men jeg synes omvendt at man gerne må give udtryk for sine egne personlige holdninger til et emne...

Så jo... med usvigelig sikkerhed - du ramte helt forbi... (en personligt rettet sarkastisk bemærkning, som i dette tilfælde var ment som godmodigt og kærligt drilleri, men som læseren jo ikke ved, eller har nogen forudsætning for at vide, og derfor lægger læseren SIN tolkniing i mine skrevne ord, og så kunne det jo synes rigtigt modbydeligt - kan I sove godt)...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#78 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2009 02:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej alle

jos38 skrev
Men jeg giver dig ret i at, kunne "man" blive fri for de mere personrelaterede ting, og i stedet besvare indlæg fra et oplysende synspunkt, eller stille spørgsmål som relaterer sig til emnet, så ville man få et fint oplysende forum om thailand, men det er ikke nødvendigvis lige så sjovt at færdes i


jamen det ville da være dejligt hvis man kunne få begge dele


jos38 skrev
Og som abekatten skriver, så er der nok flere thailandske deltagere i debatten her, end medlemsnavnene siger, jeg rådfører mig tit og ofte med min hustru eller mine venner der altså, som abekatens venner, også befinder sig i de veluddannedes rækker, og de svar jeg får fra den kant, skriver jeg også i debatfora rundt omkring - ikke kun her jeg deltager trods alt


her har du ret der er mange thaier som er aktive her på siden de skriver nok ikke selv men de skriver indirekte gennem venner mand kæreste

jos 38 skrev
Dette forum betragter jeg mere som cafeen - eller bæverdingen hvor alle emner er til debat, men udfra et fælles interesse ståsted (ikke en fælles forståelse eller erfaring)

din beskrivelse af forumet er rammene og netop en grund til at man gider komme her
'
jos 38 skrev
Til det med fastboende - jeg er nybegynder - ikke rigtig turist da jeg ikke har turistvisum, men jeg bor her jo heller ikke med hverken den ene eller anden bog, men jeg befinder mig rigtigt godt her - så det er planen at jeg vil tage ind og ud af landet når visum kræver det, da jeg også synes at det er rart at komme i de andre lande i regionen her...


hvornår er man rigtig turist:LOL og hvor når er man så forkert turist *DR*eller for den sags skyld fast eller løs boende

....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#79 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2009 03:29

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Så så kære Jos

Jeg var ikke klar over, at du havde patent på den danske humor, men måske tager jeg fejl Shock:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#80 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-08-2009 04:48

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

syntes ikke i burde køre en personlig hertz imod bent og andre bare fordi de har et andet syn på livet end jer...vend blikket indaf istedet. bare et øjeblik
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49
Smag på Thailand Hele Thailand 97 20-04-2024 15:16
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.71 sekunder | 99,453,356 Unikke besøg | jQ Blog