Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Homeless and stuck in Thailand: the tourists who never went home
skipper
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo selvfølgelig skal ret være ret farang baa, men han skrev om mødet med Ning flere år inden han sendte den video.

Men bortset fra det, hvorfor giver det ham ret til at svine alle piger fra Isaan.

Jeg mener, hvad ved han egentlig om en kvinde der søger kontakt på en datingsite, det er en af de klassiske fælder for ensomme mænd.
Og vær sikker på de aldrig fortæller sandheden om sig selv.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:07

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Kom nu og besoeg mig skipper, saa skal jeg forklare alt det som du hungre efter at vide, jeg gi'r gerne et par pils.

Saa vidt jeg kan se er jeg ikke roeget i nogen faelde, sandhede den faar du hvergang jeg skriver, husk, jeg har noget at ha' mit bskrevne i...Har du ?

Jeg sviner i oevrigt ikke alle piger fra Isaan til, jeg gentager. Mange ludere er fra Isaan og mange har en ringe uddannelse........Ka' du nu forsta hvad jeg mener, eller er du staaet helt af ?


Jeg skulle hilse fra min smukke rige kone. 555555555

https://www.faceb...=1&theater

Hun synes at det er hyggeligt at hun er saa interessant.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg må være stået helt af, du har ikke gjort meget andet end at kalde pigerne i Isaan for ludere og dårligt uddannede, i den ene debat efter den anden.
Så hvad er du så bange for, er det fordi du har fundet din sambo på Internet, og at hun er fra Isaan, men at hun i hvert fald ikke er som "de andre".nej

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:26

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Ning er stadig ikke fra Isaan, hun er foedt og opvokset i Phitsanulok, saa nu husker du galt igen.

Men hvis du mener at Phitsanulok hoere ind under Isaan, jamen saa maa jeg lige rette dig, det goer det ikke.

Sikke meget du ved om Thailand. 555555
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:30

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Grunden staar i Ning's navn, huset staar i vores begge navne, ergo der er lavet en dokument paa, at hvis Ning skulle falde fra foer mig kan jeg ikke blive bedt om at forlade huset......Det er ordnet gennem en advokat i banken, ja det var var Ning der ville ha' rene linjer.........



Hvis i ikke er gift vil jeg mene det kan blive noget boevlet noget.

Hvis der er gaeld i ejendommen tvivler jeg at banken vil vaere enig i at Suk99 kan blive boende. Grunden vil tilfalde hendes arvinger hvis hun skulle falde bort og paa trods af at de ikke mangler noget saa vil kasseapparatet lyse i deres oejne.

Jeg mener at have laest et eller andet sted at hvis der er farang ejerskab i ejendommen skal ejendommen afhaendes inden for 1 aar. Lad vaere med at haenge mig op paa den, men maaske vaerd at undersoege.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:33

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Der er ingen gaeld i huset, og der er lavet en klausul....Jeg haaber selvfoegelig ikke at jeg skal goere nytte af den klausul, det ville jo vaere frygteligt at miste hende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg tror ikke Suk har sat sig ind i det juridiske, og vel næppe heller har fået dokumentet oversat på den danske ambassade.
Han stoler fuldt og fast på hvad pigen siger, og det har sjældent ført til noget godt i Thailand

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:45

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Som sagt har bankens advokat lavet det dokument, saa slap nu lidt af. Hva' helvede skulle disse dokumenter dog igennem ambassaden for, du er da helt vaek...du lyder som en der har smagt " Thailandsk boef " sorry for you.

Den kloge narre den mindre kloge, i kender intet til mit forhold til familien, men det er ikke gribbe, de klare sig selv, saa stop nu det gaetteri.

Jeg har dokumenterne paa engelsk, det forstaar jeg dog, og ja, jeg kan ogsaa stole paa min kone, det er der desvaerre mange som ikke kan.

For pokker da, hvor er i dog mistroiske.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

NFP skrev:
Suk99 skrev:
Grunden staar i Ning's navn, huset staar i vores begge navne, ergo der er lavet en dokument paa, at hvis Ning skulle falde fra foer mig kan jeg ikke blive bedt om at forlade huset......Det er ordnet gennem en advokat i banken, ja det var var Ning der ville ha' rene linjer.........



Hvis i ikke er gift vil jeg mene det kan blive noget boevlet noget.

Hvis der er gaeld i ejendommen tvivler jeg at banken vil vaere enig i at Suk99 kan blive boende. Grunden vil tilfalde hendes arvinger hvis hun skulle falde bort og paa trods af at de ikke mangler noget saa vil kasseapparatet lyse i deres oejne.

Jeg mener at have laest et eller andet sted at hvis der er farang ejerskab i ejendommen skal ejendommen afhaendes inden for 1 aar. Lad vaere med at haenge mig op paa den, men maaske vaerd at undersoege.


du har ret ejendommen skal afhæendes inden for 1 år. og suk som ejer 50 prosent af huset skal hvis han bliver boende betale grundleje til de nye ejere en leje som de nye ejere vel og mærke selv bestemmer størrelsen på han skal ligeledes betale hus leje til dem der ejer den anden halvdel af huset

aftale dokumentet skal en tur rundt om amtet og tinglyses ellers er det ikke rets gyldigt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 10:54

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

@Suk99 - nu var mit indlaeg ikke moentet specielt paa dig og din situation men mere som en general situation som kan opstaa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Suk.
Jeg skal forklare dig hvad dit forhold til din Thailandske "Familie". er.
Hvis den dag kommer hvor din kone stiller pistøflerne, så er du totalt ude, du er bare en araber fra Danmark.

Og de vil skide på dig, som du også ville skide på ham, hvis din datter havde været sammen med en fejlfarve, der troede han var en del af familien, fordi han havde lemmet lidt penge til den fælles husholdning.
Sådan ligger landet, og det er en af grundene til at der er så mange faranger på fortovene i Thailand.
Og det sjove er at de selv har givet deres penge væk.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:10

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Endnu engang lyder du som en lille stakkel Skipper.

Hvor vil du hen med alt dit vroevl, du udtaler dig om noget som du intet aner noget om, jeg synes at du gaar under lavmaalet lige nu.

Mangler du lidt penge, jamsen saa sig til, saa sender jeg dig gerne lidt moent saa dit humoer kan komme paa ret koel igen.

God bedring.

PS. Lad venligs vaere med at tale daarligt om min Thailandske fam,, for kommer jeg efter dig, hva' helvede bilder du dig ind.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

Antallet af udenlandske hjemløse i Thailand stiger

Ifølge velgørenhedsgruppen Issarachon Foundation er antallet af udenlandske hjemløse støt stigende i Thailand. Gruppen vurderede, at der kunne være 200 udenlandske hjemløse i landet. Natee Saravari fra Issarachon Foundation observerede at:
I Pattaya ser vi dem sortere affaldet foran McDonald's for at finde noget at spise og hænge ud foran restauranter, hvor de spørger gæsterne om penge

Paul Garrigan, en udlænding bosat i Thailand, gav sin version af grundene til, hvorfor nogle udlændinge ender som hjemløse i Thailand:

Jeg troede fejlagtigt, ligesom mange andre før mig, at mine problemer skyldtes mine omgivelser, og at det at leve et eksotisk sted som Thailand ville forbedre situationen for mig. Det gjorde det ikke. Mit liv begyndte at smuldre, og jeg ville næsten med sikkerhed have været død nu, havde det ikke været for det thailandske folk og Thamrkabok-templet i 2006. Jeg kunne sagtens være blevet en af de udenlandske hjemløse i Thailand.

Når vi stiger af flyet, kan det se ud som om, at de normale standarder ikke fungerer. Det faktum, at vi ikke forstår reglerne omkring den thailandske kultur, giver os det falske indtryk, at der ikke er nogle.

læs mere http://da.globalv...13/09/6331
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Suk, du har ikke en thailandsk familie, du er ikke gift med pigen, og har ingen genetiske bånd.
Du har mødt hende på Internet, og ved kun hvad hun har fortalt dig om sit tidligere liv.
I har kun kendt hinanden i en kort årerække, og du ved vel egentlig kun hvad hun har fortalt dig.
Bliv bare sur, men jeg har trods alt kommet i Thailand i 35 år, og pas på med hvad du tror du ved, for det er sjældent hvad du håber på du ved.
Men jeg håber da det går godt for dig derude.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#75 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:38

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

35 aar. og du omgaaes stadig graaZonen, trist at laese. Lad nu vaere med at blande dig i mit liv og MIN Thailandske fam. Du aner intet.

Kort tid, ja, jeg har kun vaeret her i 10 aar, men fornemmer at jeg har 10. aars mere erfaring end dig. Men dog de 10 bedste aar i mit liv.

Saa tak, jeg har det fint, og det haaber jeg da bestemt ogsaa at du har.


Sol.

Den artikel giver jeg intet for, det maa vaere et hvert menneskes pligt at kunne tage vare paa sig selv, og lade vaere med at indgaa forhold til gribbe.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#76 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 11:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu ved jeg ikke hvad gråzonen er Suk, eller hvad der er så trist at læse.
Bortset fra du åbenbart har levet dine 10 år i Thailand i en spirituståge, og kun har haft din postordre kone til at klare ærterne for dig, ellers var du nok gået ned med flaget.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#77 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 12:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nå, så smuttede han over på postordredame debatten igen.
Nå hvad fanden, det kan jo blive småt for enhverGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#78 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 12:20

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Traaden her handler om hjemloese, jeg er ikke hjemloes.

Postordre, kan du uddybe det i den interesante trad.

Havde jeg nu fundet min kone paa en luderbar i PTY saa havde jeg vaeret accepteret, isaer hvis hun ogsaa var fra Isaan og bare sad og kraevede ind. 5555
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#79 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 12:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo det kan jeg da Suk.
Jeg mødte engang min nuværende kone på en coffee shop på Sukhumvit road, på den modsatte side af soi 8, hvor det gamle Mermaids Rest lå, det var dengang du, endnu ikke, havde forladt dine fars små rynkede kugler.
Og langt før man fandt sit livs kærlighed ved at skrive små løgnehistorier på Internet.
Hun studerede på universitetet, og jeg sejlede i maskinen hos ØK, et umage par?, både ja og nej.
For vi har holdt sammen siden, og har fået to dejlige børn, og så har hun et hus i Chiang Mai, hvor jeg ikke en gang ejer halvdelenAngry.
Hvordan det skal gå ved vi ikke, vi famler os frem, men hvem fanden gider bo i en knaldhytte oppe i bjergene i Chiang Mai.

Det havde ikke været noget for dig heller Suk, der er flere kilometer til nærmeste bøssebar, gudskelov.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#80 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2015 13:02

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Faktisk et paent og sobert indlaeg, men hvorfor skulle den sidste linje med, det forstaar jeg ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 96 19-04-2024 10:22
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 99,126,880 Unikke besøg | jQ Blog