Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Bolig i Thailand
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Isolering til loftet.
mp
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 08:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

Min kæreste har et hus, som i og for sig er udmærket.
Men det er ikke isoleret, så i løbet af dagen bliver det meget varmt i rummene.
Er der nogen her, der har erfaring med at isolere på loftet, hvilke materialer er bedst, og hvor kan man købe dem ?

Jeg har netop lavet en søgning her på siden, men fandt ikke noget nærmere om emnet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 08:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

mp skrev:
Min kæreste har et hus, som i og for sig er udmærket.
Men det er ikke isoleret, så i løbet af dagen bliver det meget varmt i rummene.
Er der nogen her, der har erfaring med at isolere på loftet, hvilke materialer er bedst, og hvor kan man købe dem ?

Jeg har netop lavet en søgning her på siden, men fandt ikke noget nærmere om emnet.



nu er jeg lidt på tværs af din tankegang du vil isolere loftet fordi det bliver varmt i huset når solen bager

jeg har isoleret lige under tagpladerne så varmen bliver kastet tilbage

materialerne kan købes i næsten alle byggemarkeder, pris og navn har jeg ikke styr på
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 09:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Den varme du mærker stammer mest fra væggene (det er nok kun en et-stens mur uden isolering).
Og varme vil jo opad, derfor kan det være en fordel ikke at isolere loftet, men sætte "alukraft" under tagpladerne. Det frastøder varme. Men så skal du have lavet udluftning, så varmen kan komme ud.

Men inden du går i gang med alt for meget, skal du sikre dig at taget er 100% tæt, også i regntiden hvor vinden kan blæse regnen op ad taget.

-God arbejdslystThumb


Sorry IT, du var lige 10 min. hurtigere, men inde på det sammeGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

Tak for tipsene!

Ja, der er lidt at gå i gang med. for der skal isoleres, men der skal også laves udluftning, lige nu er der ingen udluftning.
Jeg skal nu bare finde ud af, hvordan det skal gøres, så finder vi nok nogen, der tåler varmen oppe under taget, til det praktiske arbejde.
Men jeg kan jo altid prøve at udøve lidt kvalitetskontrol, for kvaliteten af det udførte arbejde halter mange gange her i Thailand, synes jeg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 11:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

At isolere sit tag i Thailand er da helt galimatias men at putte varmehæmmende alufolie op under taget er en god måde at holde varmen væk på men der skal være udluftning under aluen så varmen fra væggene kan komme væk I mit hus ligger aluen 10 cm nede under tagstenene og udluftningen er selvfølgelig nedenunder Det er jo ikke i norden vi er hvor isolering skal holde på varmen ked her gælder det om at generaserer varmen væk fra rummene nednunder
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 11:55

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er da så rigtigt altsammen, men hvis man kører meget med aircon kunne der måske være økonomi i at isolere væggene for at holde kulden inde og varmen ude, men det ville jo være umuligt at overbevise Thaierne om. Elektricitet og vand er jo ikke noget de regner med som et spare emne her, besynderligt nok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 12:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det er da så rigtigt altsammen, men hvis man kører meget med aircon kunne der måske være økonomi i at isolere væggene for at holde kulden inde og varmen ude, men det ville jo være umuligt at overbevise Thaierne om. Elektricitet og vand er jo ikke noget de regner med som et spare emne her, besynderligt no
Hvad fanden skulle det hjælpe at isolere væggene når vinduer og døre er piv utætte og vinduerne kun har et lag glas at isolere sine vægge tror jeg er spild af penge hvis man ikke samtidig gør noget ved døre og vinduer ved ikke Jeg kender masser der har døre og vinduer stående åbne samtidigt med at airconnen kører på fuld skrue ved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 12:13

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Det er da så rigtigt altsammen, men hvis man kører meget med aircon kunne der måske være økonomi i at isolere væggene for at holde kulden inde og varmen ude, men det ville jo være umuligt at overbevise Thaierne om. Elektricitet og vand er jo ikke noget de regner med som et spare emne her, besynderligt no
Hvad fanden skulle det hjælpe at isolere væggene når vinduer og døre er piv utætte og vinduerne kun har et lag glas at isolere sine vægge tror jeg er spild af penge hvis man ikke samtidig gør noget ved døre og vinduer ved ikke Jeg kender masser der har døre og vinduer stående åbne samtidigt med at airconnen kører på fuld skrue ved ikke



Helt enig maichai. Det kræver en total holdnings ændring som vil tage generationer men man skal starte et sted. Og ja, naturligvis tætte døre og vinduer og dobbelt glas, men som du selv nævner...de fatter det ikke. Åbne døre og aircon, fan's på fuld skrue hvadenten der er folk tilstede eller ikke, tændt lys osv, osv, men der er jo masser af penge at spare, men få dem til at forstå det er en stor opgave. Du kan lære dine børn det fra de er små selvfølgelig og det gør du nok også formoder jeg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Du kan lære dine børn det fra de er små selvfølgelig og det gør du nok også formoder jeg.
soi8 du har helt ret og ja mine børn slukker tv, lys, vifter og aircon efter sig selv om de kun er 5-3-2 år sarcasm Men min kone lader alt være tændt når hun forlader et rum med det resultat at hun aldrig kan finde fjernbetjeningerne for dem har jeg gemt music
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 13:48

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det er da så rigtigt altsammen, men hvis man kører meget med aircon kunne der måske være økonomi i at isolere væggene for at holde kulden inde og varmen ude, men det ville jo være umuligt at overbevise Thaierne om. Elektricitet og vand er jo ikke noget de regner med som et spare emne her, besynderligt nok.


Naa goer de ikke det ? Min kone er meget bevidst omkring stroem........Men i oevrigt er det nemmere at koebe et hus med fast tag / loft, istedet for de der plader.

Vores hus er med fast tag/ loft, men der en tilbygning som jeg bruger som computerstue / rum og her er de latterlige plader og her kan blive varmt i forhold til resten af huset.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 13:57

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
maichai skrev:
Det er da så rigtigt altsammen, men hvis man kører meget med aircon kunne der måske være økonomi i at isolere væggene for at holde kulden inde og varmen ude, men det ville jo være umuligt at overbevise Thaierne om. Elektricitet og vand er jo ikke noget de regner med som et spare emne her, besynderligt no
Hvad fanden skulle det hjælpe at isolere væggene når vinduer og døre er piv utætte og vinduerne kun har et lag glas at isolere sine vægge tror jeg er spild af penge hvis man ikke samtidig gør noget ved døre og vinduer ved ikke Jeg kender masser der har døre og vinduer stående åbne samtidigt med at airconnen kører på fuld skrue ved ikke



Helt enig maichai. Det kræver en total holdnings ændring som vil tage generationer men man skal starte et sted. Og ja, naturligvis tætte døre og vinduer og dobbelt glas, men som du selv nævner...de fatter det ikke. Åbne døre og aircon, fan's på fuld skrue hvadenten der er folk tilstede eller ikke, tændt lys osv, osv, men der er jo masser af penge at spare, men få dem til at forstå det er en stor opgave. Du kan lære dine børn det fra de er små selvfølgelig og det gør du nok også formoder jeg.


Soerme nogle fornuftge koner i har, hvor er det dog typysk for mange farang at ende der, men i betaler vel bare for stroemmen.5555555555
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 278
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

en løsning kan være at male taget hvid for den farve optager ikke så meget varme fra solen
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 14:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Der er mange gode råd her, Jeg ved ikke om
hassel skrev:
en løsning kan være at male taget hvid for den farve optager ikke så meget varme fra solen
var ment som en vittighed men det er faktisk en nem og god begyndelse.
I New York har man en projekt hvor de gør netop det: http://www.whiter...oject.org/

At isolere væggene vil kun have lille effekt medmindre de er udsat for direkte sollys, se den lille lune fra Rockwool:
http://www.rockwo...lille+lune

Hvis væggene er udsat for sollys ville jeg hellere plante nogle hurtigt voksne planter til at skygge for dem.

Hvis man ikke har brug for rummet mellem tag og loftet ville jeg lægge 200-300 mm. rock- /glasuld på loftet, HUSK dampspærrer. Jeg ved ikke hvor de købes men har set isolerings-bats her i Thailand. www.thai-dk.dk/images/userprofilepics/%5B736%5D1416750284.jpg - www.thai-dk.dk/images/userprofilepics/%5B736%5D1416750352.jpg
Jeg ville også lave udluftning af loftsrummet, en lille blæser man kan starte og køre kort tid, en times tid efter solnedgang så man får den varme luft væk fra loftrummet.

Isolering direkte under tagpladerne kan være svært på et allerede eksisterende tag men bør være et most når man skifter tag.
Og tjek selvfølgelig taget for huller.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 15:37

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

cacaokurt: venligst bemærk jeg skrev at hvis der bruges meget aircon er det en ide at isolere væggene. Hvis man ikke bruger aircon vil det ganske rigtigt ikke rigtigt have nogen videre effekt. Hvis du har 33 grader ude og køler ned til 23 inde som mange gør kan du helt klart spare meget ved at isolere væggene, tætne vinduer og døre og montere dobbelt glas. Jeg taler i den forbindelse om energibesparelse, og om at holde den dyrebare kulde inde i huset og naturligvis vil det også have in vis effekt på varmen udefra. Forstil dig et køleskab eller en dybfryser uden isolering. Det ville give et enormt energiforbrug.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 02:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

rock- /glasuld på loftet vil jeg sige nej af den simple grund at det hurtigt vil blive befolket af alt mulig kryb

når der indrettes en bank eller 7/11 bruger de isolerings plader på alle indervægge og loftet med, selv stolperne bliver pakket ind

pladerne forhindre varme i at kommer ind samtidig med at det holder på kulden (aircondition)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 02:42

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
rock- /glasuld på loftet vil jeg sige nej af den simple grund at det hurtigt vil blive befolket af alt mulig kryb

når der indrettes en bank eller 7/11 bruger de isolerings plader på alle indervægge og loftet med, selv stolperne bliver pakket ind

pladerne forhindre varme i at kommer ind samtidig med at det holder på kulden (aircondition)


Nemlig....en bank har jo forstand på penge og det har 7/11 tydeligvis også og der er store beløb at spare. Selvlukkende døre som i 7 er jo også et godt tiltag selvom de kunne være mere tætte og isolerende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 02:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

yindee skrev:
rock- /glasuld på loftet vil jeg sige nej af den simple grund at det hurtigt vil blive befolket af alt mulig kryb

når der indrettes en bank eller 7/11 bruger de isolerings plader på alle indervægge og loftet med, selv stolperne bliver pakket ind

pladerne forhindre varme i at kommer ind samtidig med at det holder på kulden (aircondition)


Det lyder jo meget godt, men hvad er det så for isoleringsplader, hvilket materiale, hvor tykke er de, og hvor kan man købe dem ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 02:53

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

mp skrev:
yindee skrev:
rock- /glasuld på loftet vil jeg sige nej af den simple grund at det hurtigt vil blive befolket af alt mulig kryb

når der indrettes en bank eller 7/11 bruger de isolerings plader på alle indervægge og loftet med, selv stolperne bliver pakket ind

pladerne forhindre varme i at kommer ind samtidig med at det holder på kulden (aircondition)


Det lyder jo meget godt, men hvad er det så for isoleringsplader, hvilket materiale, hvor tykke er de, og hvor kan man købe dem ?


Hvis det er FLAMINGO PLADER der tænkes på kan de købes i ethvert velassorteret byggemarked til små penge. Det er de hvide "skumplader" som du nok kender. Det samme materiale som bruges til isolerende kasser til eksempelvis madvarer og frugt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 02:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Nemlig....en bank har jo forstand på penge og det har 7/11 tydeligvis også og der er store beløb at spare. Selvlukkende døre som i 7 er jo også et godt tiltag selvom de kunne være mere tætte og isolerende
I 7/11 tror jeg de bruger flere penge på at dørene går op og i hele tiden på grund af strømforbruget end de sparer på el til airconnen driller
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-11-2014 03:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

mp skrev Det lyder jo meget godt, men hvad er det så for isoleringsplader, hvilket materiale, hvor tykke er de, og hvor kan man købe dem ?



laver du en søgning på "กระดานฉนวนกันความร้อน" kommer dette link op kortlink.dk/fb8t på den side kan du en mange former for isolerings materialer der bruges og kan købes herude i det nu kolde land, Al48 fryser Grin du skal ind i en af de store byggemarket tag gerne et foto med af det du leder efter, det det hjælper på forståelsen

tykkelsen på de plader der bruges i 7/11 er ca 5 cm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.35 sekunder | 99,398,356 Unikke besøg | jQ Blog