Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvad med thailandske oplevelser
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 12:43

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Denne side har nu været oppe i et stykke tid, så nu er vi tordenskjolds soldater tilbage med vores tilfældige kommentarer. Ikke sagt at det er dårligt, men jeg kunne da godt tænke mig at få forskellige folks oplevelser ind også. Her mener jeg rejseoplevelser, visa ansøgnings oplevelser og alt andet godt fra Thailand, ja for den sags skyld også Danmark.

Jeg skal selv på et nyt visarun et nyt sted i oktober, så de oplevelser jeg får med dette, vil jeg da fortælle om, så andre kan få en viden om dette.

Og du kære Bamsen. Du er jo i den lykkelige situation at vi er mange der holder af dig. Hvad med du fortalte en lidt om dine oplevelser på dine ture rundt om i thailand. Tror der er mange der vil grine og synes om disse.

Kære Claus deroppe på det dejlig bøhland. Du kunne jo fortælle om dine oplevelser ud i det sjove, at bo som en thailænder.

Og du kære abekatten. Ingen tvivl om at du oplever meget også i dagligdagen. Det kunne da være hyggeligt hvis du gav dig til kende med dette, for jeg tror du har en god tid herude, og vi er nok mange andre der kunne lære noget af dette.

Leif den kære Leif som har haft en omtumlet tilværelse på det sidste, kunne jo fortælle lidt om sine tanker der, uden at det hele skal ende op i noget fnidder fnadder, for jeg tror vi er mange der kunne lære af dette.

Du kære Huggo ved jeg har nok at gøre med dit dejlige hjem for de aidsramte børn. Du fortæller meget og meget positivt, så det håber jeg du vil fortsætte med.

Yiendee. Jeg ved jo af gode grunde ikke så meget om dig, ud over du til tider tager på rundfart i det ganske Thailand. Kunne da være hyggeligt at høre bare lidt om dine ture og for den sags skyld også, hvad du oplever i dagligdagen på dit dejlige sted.

Og så den så kære Freja. Jeg holder utroligt meget af din viden. Håber du vil fortsætte med dine oplysninger til os alle om alskens flueee og andet godt vi kunne have glæde af. Stor respekt fra mig.

Ja sådan kunne jeg jo blive ved med hver enkelt af de 106 på denne side, men hvis det bare skal være hygge, ja så bliver det da bare hygge for os 106, men det mener jeg er forkert, fordi kan vi få nye til at få interesse for denne så udmærkede side, ja så lære vi gamle også noget nyt, og det kan jeg ikke kan skade nogen af os.

Lad nu være med at fare i blækhuset for at sige at ham Mansen stadig er en drømmer, for ingen er sådan, at de ligger deres inderste tanker ud på nettet. Hvorfor ikke siger jeg bare. Det er det der giver oplevelser for nogen og ligger til had for andre.

Jeg må nok af erfaring sige, at det postive langt hen af vejen overgår det negative.

Kærelige hilsen

Ham drømmeren

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 13:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

ja nu er det ikke alle som er så velskreven som dig
Så det er nok derfor,
folk de ikke skriver om dres rejse oplevelser.
Ja jeghar lige været ude på ambassaden og få et gratis visum til thailand,
det er bare irreterende at man ikke kan få, det stykke papir derude som man skal udfylde til imigration,
så det kan udfyldes hjemmefra.
Så bamsen er rejseklar med remoulade og det hele,
men skal til phuket med bror mand, der har jeg aldrig været før.så det bliver spændende.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 13:52

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Du er en skidt fyr, vil det sige vi slet ikke ser dig denne gang, og så siger du remoulade o.s.v.. Ja du er en skidt fyr hehe:@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 14:16



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Skidt med remuladen, den laver vi selv. Bamsen hvornår kommer du til Chiang Mai?
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

HEHE
manse ja den remoulade var sørme til dig.:P
og så kalder du mig en skid knægt. :|

Bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 15:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Hurato

ja jeg vil se hvad en flybillet den koster fra phuket til
chiangmai,og så kan jeg jo tage bussen sydpå til manse derfra
men det vil jeg se på, jeg aner ikke hvad sådan en flybillet koster.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 16:33

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Manse, hvorfor i alverden skal du på visarun, jeg troede du havde det så frit med din dejlige kone. Jeg har ikke været udenfor Thailand siden 2005 og det behøver du heller ikke, i vor høje alder, er visarun OUT. Hvis ikke du er sød, kommer min kone (36), min datter (6) og mig, sammanlagt 106 snart og besøger dig. Jeg kender Bamse og han kender mig, det bliver ikke Cola Light NB jeg var inviteret til dit bryllup.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 17:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har fået at vide idag at jeg snart kommer til Chiang Mai :D Jeg vil forsøge om jeg kan forlænge besøget til også at få en dag på skolen...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 02:19

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej abekatten

Jeg ved sørme da godt hvem du er. Du skal vel også engang om året have fornyet dit retirement visa. Det var det jeg mente. I skal være så velkommende bare det ikke bliver inden for de næste 3 uger for jeg får andre på besøg og jeg skal tur til jomtien for at spille golf også.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 09:13

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Manse, jeg har fået fornyet mit retirementvisa siden 2005, men jeg har da ikke een gang været ude af Thailand.:):):)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 09:19

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Bamse, tag dagtoget Chiang Mai - Bangkok, der er masser at se på, og du kan stå af i Nakhon Sawan.
Et lille tip til andre end Bamse, dagtoget, i modsætning til nattoget, sælger ikke øl, men togbetjenten (konduktøren) kan bestikkes til at overtale togføreren til at blive holdende på en station, indtil han har været i byen og købe øl til jer. Såvidt jeg husker er Nakhon Sawan særlig nem, da der ligger en 7 - 11 på perron 1.:):)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs svend

Ja det kunne være man skulle prøve at tage toget
ned derfra,jeg er sgu mere bange for flyveturen op til chaingmai,med den vægt jeg har i min bagage

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 14:28

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Plus din egen vægt. :):):) jeg ville sgu heller ikke være rolig.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 19:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Nej det er sgu mere alt det jeg slæber rundt på i min kuffert og rygsæk.
jeg kan jo ikke lægge det nogen steder.
Og det er kun med thai jeg kan ha så mange kilo med,
og thai er jo de dyreste

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 22:03

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser Manse
Ja jeghar lige været ude på ambassaden og få et gratis visum til thailand,

Det må være et tuistvisum, for det er den eneste visumtype, der er gratis.
det er bare irreterende at man ikke kan få, det stykke papir derude som man skal udfylde til imigration,
så det kan udfyldes hjemmefra.
Immigration? Thailand er ikke et immigrationsland. Det er et xenofobisk land, hvor ordet 'integration' er ukendt (bortset fra i matematisk sammenhæng). Desuden er du ikke emigrant. Du er turist.

De formularer, der er downloadable fra Immigration Bureau er her:
http://www.immigr...e=download

Den sidste formular er interessant. Det er et skema for ansøgning om skift af visumtype under opholdet i Thailand. Jeg troede ikke, det kunne lade sig gøre. Hvis nogen har hørt om, at nogen nogensinde har skiftet f.eks. fra turistvisum til non-immigrantvisum, hører jeg gerne om det.[/quote]

Med venlig hilsen
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 22:52

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

bamse, tag toget begge veje, nattoget er hurtigere og ret behageligt.
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-07-2009 23:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Hvor lang tid bliver du i th bamsen--jeg kommer först den 23 sep.

Og abekatten--kommer du til Jomtien igen sep/okt?--og helst ädru den her gang*DR*

Ingolf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-07-2009 08:54

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Hej Ingolf, det skulle ikke undre mig, det med ædrueligheden, tør jeg ikke love, og så skulle det komme netop fra dig.*DR**DR**DR*
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-07-2009 10:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

uha vi er sgu kommet godt væk fra den egenlige tråd.

Abekat kan man køre i tog hele vejen fra phuket til chiangmai
det vill jo være et hit.

Ingolf så er jeg der når du kommer herud igen.
Så kunne vi jo finde et bedre sted at spise næste gang, *DR*


Og jeg skal jo op og se om manse stadig har en cola,
jeg glemte at drikke sidste gang Thumb :MU

bammsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-07-2009 19:23

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser
Abekat kan man køre i tog hele vejen fra phuket til chiangmai
det vill jo være et hit.

Nej, der er ikke jernbane til Phuket. Du først med bus til Surat Thani (Phun Phin) eller Chumpon, og du skal skifte tog i Bangkok.

Det nemmeste er at tage en V.I.P.-bus fra Phuket til Bangkok. Eller en flyver.

Jeg savner stadigvæk klarhed ove, hvad det var for et gratis visum, du fik på den thailandske ambassade.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
10 Thailandske gidsler er frigivet Nyheder på dansk 7 30-11-2023 10:03
Transformerproducenten Kohsel satser på deres thailandske faciliteter Nyheder på dansk 1 30-11-2023 09:52

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 98,982,109 Unikke besøg | jQ Blog