Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danmark dejligt eller ???
maichai
Skrevet d. 11-02-2016 04:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1402
 Status: Offline
Bopæl: Chaiyaphum

Og det er nok mere værd end at sidde ude i en thailandsk rismark og brokke sig over sit forspildte liv

For det første har jeg ikke forspildt mit liv men jeg vil da hellere sidde her ude i det dejlige Thailand hvor der, for det meste er dejligt varmt og glæde mig over mit dejlige liv, fremfor at sidde som en sur gammel robåds fører og være pisse misundelig på alt og alle, over at det går andre godt og at de ikke skal leve i et mavesurt koldt Sverigesstan

Man kan jo tydeligt læse af dine såkaldte indlæg af de bærer præg af hvad du indtager i løbet af dagen og aftenen da de bliver mere og mere usaglige overfor andre skribenter her på siden det eneste du kan finde ud af er jo åbenbart at svine alle andre til. Så ja et forspildt liv i sverigestan, det er hvad du har af liv tilbage, det må være trist, mens du drømmer om at du kunne komme ud til Thailand og hygge dig.
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Elmer55
Skrevet d. 11-02-2016 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 91

det går godt i dagens danmark efter tre mdr. er det tidligere hotel totalt smadret, men det er ikke noget nyt, jo jo vi de danske politikerne forstår sandelig at ødelægge danmark

Kommune indlogerer 125 enlige mandlige flygtninge på tidligere firestjernet hotel med fantastisk beliggenhed

Park Hotel i Aalborg lukkede for nylig, men nu vil kommunen genåbne det for 125 enlige mandlige flygtninge.

Park Hotel ligger dejlig centralt i byen på John F. Kennedys Plads, og det var et firestjernet hotel.

Det er meningen, at mændene skal bo på hotellet i tre måneder på en slags introduktionskursus, hvor de lærer om byen.

http://denkorteav...liggenhed/

maichai
Skrevet d. 11-02-2016 06:09
Bruger avatar

Bruger

Regeringen vil betale virksomheder for at ansætte flygtninge
Nyt udspil fra regeringen vil give virksomheder en bonusordning for at ansætte flygtninge. Dansk Folkeparti kalder udspillet for bekymrende.

Ja virksomhedsejerne gnider sig i hænderne først penge fra regeringen Bagefter skal immigranterne arbejde for en elev/lærlinge løn men det er nok kun for en kort tid da immigranterne da ikke er kommet hertil for at arbejde men for at malke statskassen. Men som sædvanelig forstår de politiske korrekte såkaldte folkevalgte ikke en skid rasende
http://politik.tv...flygtninge

hej
yindee
Skrevet d. 11-02-2016 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3569
Bopæl: Thailand

når nu flygtninge får første ret til arbejde de har allerede førsteret til en bolig er det vel en form for forskelsbehandling
nu kunne jeg godt tænke mig at få et vide
..!!!!!
Hvad sige racismeparagrafferne om, at man forskelsbehandler folk, pga race,farve,religion..??!!
Og ovenikøbet med en bonusordning..!!

er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
maichai
Skrevet d. 11-02-2016 08:41
Bruger avatar

Bruger

..!!!!!
Hvad sige racismeparagrafferne om, at man forskelsbehandler folk, pga race,farve,religion..??!!

Du kan jo prøve at politi anmelde beskæftigelsesminister Jørn Neergaard det er jo så populært i denne tid at politianmelde sååå
yindee jeg glæder mig til at høre om resultatet Grin

hej
yindee
Skrevet d. 11-02-2016 09:11
Bruger avatar

Bruger

maichai skrev:
..!!!!!

Du kan jo prøve at politi anmelde beskæftigelsesminister Jørn Neergaard det er jo så populært i denne tid at politianmelde sååå
yindee jeg glæder mig til at høre om resultatet Grin

kan jeg desvære ikke, det kan ikke anmeldes over nettet se link https://www.polit...meldelser/

maichai
Skrevet d. 12-02-2016 10:02
Bruger avatar

Bruger

Sådan får de plads til flere migranter i Danmark staten betaler jo for skramlet

Boligforeninger om kontanthjælpsloft: Vi bliver nødt til at sætte folk på gaden

http://www.dr.dk/...aette-folk

hej
maichai
Skrevet d. 03-03-2016 12:08
Bruger avatar

Bruger

Ufattelig at Danmark ikke har råd eller lyst til at hjælpe egne borgere men følger benhårdt nogle latterlige FN konventioner for at behage muhammedanske migranter. Danmark bliver et mere og mere latterligt land
Enlig mor på kontanthjælp: Frygter vi ender på gaden
Heidi Rasmussen er enlig mor til to børn og på kontanthjælp. Hun mister godt 2.500 kroner om måneden, hvis regeringens nye kontanthjælpsloft bliver vedtaget.

http://www.dr.dk/...-paa-gaden

Men bygge nye boliger til rabiate utaknemmelige migranter det har Danmark råd til I dont like

Massiv mangel på plejeboliger til demente
Kun hver tredje med demens kan få en plejebolig, der er indrettet til de specielle behov.

http://www.dr.dk/...il-demente

hej
maichai
Skrevet d. 13-03-2016 04:38
Bruger avatar

Bruger

Danmark er sku snart til grin i hele verden Domstolene bliver mere og mere mærkelige

http://nyheder.tv...n-i-vejret

hej
skipper
Skrevet d. 15-03-2016 15:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3398

Skide være med det, det er snart Julmusic
Anarki eller Kaos.
IB
Skrevet d. 16-03-2016 19:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70

Skide være med det, det er snart Jul

Det er rigtig skipper,. Thumb

Hvorfor bekymre sig, unødigt,. om alt det negative, som mange medier forsøger at få os til,
det er for længst bevist, at man får et bedre liv, helbred, og ikke mindst humør,
ved at fokusere på det positive her i livet,

indland d. 16.03.2016
Danmark er igen verdens lykkeligste land

Danmark er tilbage på en førsteplads over verdens lykkeligste lande i ny FN-rapport.

Danmark topper igen listen over verdens lykkeligste lande.
Det fortæller FN, som onsdag offentliggjorde rapporten »World Happiness Report 2016 Update«.

Danmark har siden rapportens lancering i 2012 hørt til i toppen af listen. Men i den forrige rapport fra 2015 var Danmark
henvist til en tredjeplads bag Schweiz og Island.
De to lande ligger bag Danmark i den nye rapport, som blandt andet måler tillid, frihed, sundhed og generøsitet.
Ifølge Christian Bjørnskov, økonomiprofessor på Aarhus Universitet, skyldes kåringen danskernes følelse af fællesskab.

»Danskerne stoler på hinanden. Når vi står sammen, kan vi lykkes med alting, samtidig med at vi har en stærk tro på, at vi har
selvbestemmelse over vores eget liv,« siger han til AP.

Danmark er dog langt fra en topplacering, når det handler om uligheden mellem de mest lykkelige og mindst lykkelige
grupper i en befolkning. Her ligger Danmark nummer 22 bag lande som Sverige, Finland og Holland.

Til sammenligning står det langt værre til i USA, som ligger nummer 85 bag lande som Rusland,
De Arabiske Emirater og Nigeria.

I det samlede regnskab står det generelt godt til i de nordiske lande, som alle befinder sig i top 10.
Her ligger Norge og Finland henholdsvis nummer fire og fem, mens Sverige akkurat sniger sig ind på en tiendeplads.

http://jyllands-p...gste-land/

VERDENS LYKKELIGSTE LANDE
1. Danmark
2. Schweiz
3. Island
4. Norge
5. Finland
6. Canada
7. Holland
8. New Zealand
9. Australien
10. Sverige

skipper
Skrevet d. 16-03-2016 19:58
Bruger avatar

Bruger

Det dejligste med alle de undersøgelser er at de viser forskellige resultater, alt efter hvem der spørger om hvad.

Her er der en anden der er lisså lalleglad som din IB.

http://www.dr.dk/...ykke-liste

Lidt skummelt at så mange danskere flytter til Thailand, når der nu er så dejligt derhjemme, men måske er det kun brokkehovederne der er flyttet og det er derfor de andre er så lykkeligeGrin
Anarki eller Kaos.
IB
Skrevet d. 16-03-2016 21:28
Bruger avatar

Bruger

Det dejligste med alle de undersøgelser er at de viser forskellige resultater, alt efter hvem der spørger om hvad.

Lidt skummelt at så mange danskere flytter til Thailand, når der nu er så dejligt derhjemme,

Så sandt som det er sagt, vi er alle forskellige, og har forskellige meninger om hvad der er godt, ikke godt,
heldigvis for det, ellers kørte der udelukkende ensfarvede biler rundt på vejene,
alle huse lignede hinanden, haverne var ens, (måske også konerne)
havde samme jobs, gik alle i samme tøj, gloede på det samme i TV, hørte samme musik, osv.

selvom mange foretrækker EU lande, !

er der da rigtig nok en hel del flytter til Thailand,
havde skam selv engang store planer om at flytte permanent til Thailand,
som så mange andre, - forudindtaget af de "vanvittige billige leveomkostninger",
der ikke mindst bliver bakket op, eller overdrevet af de fastboende
naturligvis afh, af levemåden, - familie / single, - pensionist / arbejder,

efter nu i en årrække,.. at have levet ca. 50/50 DK / TL
og personligt oplevet de ægte, virkelige priser og leveomk, i Thailand, sammenlignet med omk. i DK
kan jeg (som pensionist) se at der skal virkelig spares på alt, for bare at leve en hæderlig tilværelse i TL
altså et land uden det danske sikkerhedsnet, som fx. sundhedsvæsnet, boligsikring osv.

den luksustilværelse der for det meste bliver omtalt, ligger milevidt fra den virkelige verden,
stadig for alm. pensionister.

men mon ikke der levet et par stykker, som lod sig begejstre af de "vildt billige Thailand historier",
solgte alt dansk, måske oven i købet smidt de sidste sparepenge i "kærestens" familie,
og herefter kasseret, måske har nogle af dem fortrudt i dag,
dem hører man til gengæld ikke meget til, - der er naturligvis heller ikke meget at prale af,

men påfaldende, man kun hører om dem med de vildt fantastiske liv og tilværelser.

ps. det sidste jeg skulle have fat i her i Thailand, var en ganske simpel dåse barberskum,
jo det fås da,.. til ca. 3 - 4 gange prisen i DK.
yindee
Skrevet d. 17-03-2016 02:16
Bruger avatar

Bruger

Hej Ib du skriver

"ps. det sidste jeg skulle have fat i her i Thailand, var en ganske simpel dåse barberskum,
jo det fås da,.. til ca. 3 - 4 gange prisen i DK."

det lyder lidt vildt i mine øre, hvor har du købt den barberskum og til hvilken pris? har har du et foto af produktet

maichai
Skrevet d. 17-03-2016 05:10
Bruger avatar

Bruger

Er det ikke bare det sædvanelig gylle IB lukker ud om Thailand han synes jo alt er forfærdeligt dyrt her i Thailand se blot her i #31
Men når alt kommer til alt har han jo ingen ret i sine mange mærkelige påstande Sad

http://www.thaidk...post_41851

hej
NFP
Skrevet d. 17-03-2016 06:01

Bruger

Antal indlæg: 427
Bopæl: Samutprakan

Den pris paa barberskum lyder helt vildt. Jeg fandt Schick barberskum i Makro og mener at prisen var THB 72.-, hvis det er 3 - 4 gange prisen saa ligger prisen i DK et sted mellem THB 18 - THB 24.- saa mon ikke IBs pris er ude paa overdrevet ?
soi8
Skrevet d. 17-03-2016 08:13

Bruger

Antal indlæg: 358

Jeg køber Gilette skum og det er ikke dyrt. Såvidt jeg erindrer Ca 200 thb, men det kommer jo an på hvad man sammenligner med. De aller billigste i discount butikkerne i DK kan da måske godt gå hen at være lidt billigere men det er jo ikke sammenlignings grundlag. Man kan heller ikke sammenligne kg prisen på bananer og vindruer
skipper
Skrevet d. 17-03-2016 10:31
Bruger avatar

Bruger

Brug almindelig håndsæbe, det har jeg gjort i over 30 år, og det fungerer ganske udmærket.
Anarki eller Kaos.
IB
Skrevet d. 17-03-2016 10:34
Bruger avatar

Bruger

Jeg køber Gilette skum og det er ikke dyrt. Såvidt jeg erindrer Ca 200 thb, men det kommer jo an på hvad man sammenligner med. De aller billigste i discount butikkerne i DK kan da måske godt gå hen at være lidt billigere men det er jo ikke sammenlignings grundlag. Man kan heller ikke sammenligne kg prisen på bananer og vindruer

Helt korrekt soi8
jeg kunne næsten ikke beskrive det bedre selv,
i DK giver jeg en 10'er for 300 ml skum i LIDL, den fungerer særdeles udmærket for mig,
den kan jeg desværre ikke købe i Thailand,.. kun "finere mærker" til 3 - 4 gange prisen,.. faktisk 5 gange,
har indtil nu forsøgt i bl.a. BigC, Tesco, CP, 7/11, Tops market o.lign.

dog undtaget Makro, da man normalt kun kan købe store portioner / flere stk.

mht. bananer,
så er det vel også påfaldende, at prisen, i forhold til størrelsen, er MINDST lige så dyr i
"vildt billige Thailand", som i "vanvittigt dyre og afgiftplagede Danmark",... målt på skrællet vægt.

-------------------------------------
maichai
du har det med at "krybe udenom" alt hvad der kan betegnes som seriøs,
i tråden du henviser til,.. var du ellers meget 'fremme i skoene',
om hvor billigt ALT er i Thailand, incl. leje af bolig.

lige indtil jeg stillede spørgsmålet om billige lejemål i Kanchanaburi,
så blev du pludselig tavs som en østers,.... !
soi8
Skrevet d. 17-03-2016 11:52

Bruger

Antal indlæg: 358

Nu er prisen på en dåse barberskum jo i det hele taget ganske uvæsentlig da den jo sagtens holder et halvt år.....
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mød Den Danske Ambassade & Den Danske Kirke torsdag d. 31 maj på Hotel Danmark i Jomtien/Pattaya. Nyheder fra Pattaya 1 24-05-2018 13:35
Danmark og Thailand kan i år fejre 160 året for de diplomatiske relationer mellem landene Alt mellem himmel og jord 1 22-05-2018 11:21
Det ville jo nok udløse en sur smiley og et straks påbud i Danmark Thaimad 1 23-03-2018 09:16
Luftfragt fra Thailand til Danmark. Diverse 12 22-03-2018 05:20
Til den eller dem der overvejer at køre på motorcykel eller lignende i Thailand. Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 01-03-2018 10:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768