Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
LEVEATTEST
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-02-2014 05:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

I perioden 1. februar – 31. april beder Udbetaling Danmark pensionister i udlandet om at dokumentere, at de lever. Den 1. februar sender Udbetaling Danmark en leveattest og en civilstandserklæring med posten. Udbetaling Danmark tager kun imod blanketterne i den nævnte periode. Derfor kan du ikke downloade dem før den 1. februar.
https://www.borge...cbd06ca210

En gang om året skal vi bede pensionister i udlandet om at dokumentere, at de lever. Derfor sender vi i starten af februar en leveattest og en civilstandserklæring til pensionister, der modtager pension i udlandet. Pensionister i Norge, Sverige, Tyskland, Nederlandene og Australien er som udgangspunkt ikke omfattet af leveattestproceduren, men kan undtagelsesvist være det.

Fristen

Du skal sende leveattesten og civilstandserklæringen til os sådan, at den kommer frem til os mellem den 25. januar og 30. april 2014.

Om at udfylde og underskrive

Du skal kun udfylde leveattestens felt med adresse, hvis du har fået en ny adresse.
Leveattesten skal underskrives af 2 vitterlighedsvidner, der bekræfter, at du er i live. I stedet for vitterlighedsvidner kan du vælge at lade en offentlig myndighed i dit bopælsland stemple og underskrive attesten.
Du skal selv underskrive civilstandserklæringen.

Om at sende

Send leveattesten og civilstandserklæringen med post til os. Mærk venligst kuverten "LEVEATTEST". Kurerpost modtages kun, hvis den er sendt til vores nye adresse.
Hvis du scanner dokumenterne ind, kan du sende dem til os per e-mail til [mail][/mail]Du vil modtage et automatisk svar om, at vi har modtaget din e-mail. Du kan læse om digital signatur i højre side.

Hvorfor beder vi om disse oplysninger?

Vi har pligt til løbende at sikre os, at folke- og førtidspensionister bosat uden for Danmark er i live, bor på den oplyste adresse og modtager pension på et korrekt grundlag.

Hvad sker der, hvis vi ikke modtager leveattesten og civilstandserklæringen rettidigt?

Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb.
Vi genoptager udbetalingen, hvis vi modtager erklæringerne senere, men først med virkning fra den 1. i måneden, efter at erklæringerne er modtaget. Det vil sige, at du mister din pension i ophørsperioden – den kommer ikke til udbetaling senere.

Download blanketten her:

Leveattst og civilstandserklæring (Word) Klik her

Leveattest og civilstandserklæring (pdf) Klik her
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-02-2014 01:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej

nu er jeg godt nok blevet lidt bange, nu hvor jeg skal sende min leve attest "som jeg nok ikke får pr post" til Udbetaling Danmark som ikke har det bedste ry

læs selv med

Det offentliges arrogance vokser i vores digitale hverdag
Udbetaling Danmark er et skrækindjagende eksempel på, hvad der venter os.

http://politiken....e-hverdag/

det ender med at jeg søger thai stats borger skab de får deres fede pension (600 baht) udbetalt uden bøvl hver mdr.


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2014 04:11

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Modtog brev fra UD forleden dag med overskriften "Vi mangler oplysninger".

I foelgebrevet naevnes intet om civilstandserklaering kun at de oensker en leveattest.

Mit bud omkring man ikke oensker civilstandserklaering maa vaere at man selv skal oplyse hvis der sker aendringer og paa den anden side betyder det intet eftersom folkepensionens stoerrelse er ens uanset om man er ugift/gift.

Mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-02-2014 12:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

NFP skrev:
Modtog brev fra UD forleden dag med overskriften "Vi mangler oplysninger".

I foelgebrevet naevnes intet om civilstandserklaering kun at de oensker en leveattest.

Mit bud omkring man ikke oensker civilstandserklaering maa vaere at man selv skal oplyse hvis der sker aendringer og paa den anden side betyder det intet eftersom folkepensionens stoerrelse er ens uanset om man er ugift/gift.

Mvh


hej NFP

tag mit skrevne ord for at du skal indsende begge attester, det har de forlangt af min kone igennem nu 10 år

læs selv her Hvad sker der, hvis vi ikke modtager leveattesten og civilstandserklæringen rettidigt?

Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb.
Vi genoptager udbetalingen, hvis vi modtager erklæringerne senere, men først med virkning fra den 1. i måneden, efter at erklæringerne er modtaget. Det vil sige, at du mister din pension i ophørsperioden – den kommer ikke til udbetaling senere.

kilde https://www.borge...cbd06ca210
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 01:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

hej NFP

sidste år og tiden før skulle pensions styrelsen altid have begge erklæringer, har selv modtaget brev fra udbetaling danmark hvor de forlanger kun leve attest,har sendt en mail og spurt om de ikke vil have civilstandserklæringen med
jeg har ikke fået svar endnu
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 01:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

hej NFP

sidste år og tiden før skulle pensions styrelsen altid have begge erklæringer, har selv modtaget brev fra udbetaling danmark hvor de forlanger kun leve attest,har sendt en mail og spurt om de ikke vil have civilstandserklæringen med
jeg har ikke fået svar endnu


Udbetaling Danmark svarer ikke nogen De er fuldstændige kolde
de fungere som en stat i staten og gør som det passer dem om mailer på sikker mail til dem eller du sender alm. post til dem er svaret efter adskillige hendvendelser det samme intet svar Men gør du noget forkert svarer de igen med det samme med at trække i dine ydelser ufattelig det bliver ved med at gå aviserne skriver sommetider om det men det går i sig selv igen hver gang og Udbetaling Danmark forsætter i samme stil intet svar
Mvh.Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 04:11

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Jeg kan ikke forstå, hvorfor I gider skrive mail til UD, gør dog som webmaster her på siten skriver, så er der ingen ko på isen.

Hellere et enkelt stykke papir for meget end for lidt, tænk på konsekvenserne!


Prøv at sætte jer på den anden side af skrivebordet!
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 04:19

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

yindee skrev:
NFP skrev:
Modtog brev fra UD forleden dag med overskriften "Vi mangler oplysninger".

I foelgebrevet naevnes intet om civilstandserklaering kun at de oensker en leveattest.

Mit bud omkring man ikke oensker civilstandserklaering maa vaere at man selv skal oplyse hvis der sker aendringer og paa den anden side betyder det intet eftersom folkepensionens stoerrelse er ens uanset om man er ugift/gift.

Mvh


hej NFP

tag mit skrevne ord for at du skal indsende begge attester, det har de forlangt af min kone igennem nu 10 år

læs selv her Hvad sker der, hvis vi ikke modtager leveattesten og civilstandserklæringen rettidigt?

Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb.
Vi genoptager udbetalingen, hvis vi modtager erklæringerne senere, men først med virkning fra den 1. i måneden, efter at erklæringerne er modtaget. Det vil sige, at du mister din pension i ophørsperioden – den kommer ikke til udbetaling senere.


kilde https://www.borge...cbd06ca210

@Yindee, hermed den fulde ordlyd af brev fra UD International Pension dateret 27. januar 2014. Intet omkring civilstandserklaering.
Den engelske version af brevet naevner ligeledes kun Life Certificate.

Vi mangler oplysninger
Vi skriver til dig, fordi du bor i udlandet og faar folkepension. Hvert aar har vi brug for oplvsninger fra dig, saa du faar den pension, du har ret til. Derfor sender vi en leveattest for 2014, som du skal udfylde.
Vi skal have modtaget leveattesten fra dig senest den 30. april 2014.
Hvis du ikke hoerer fra dig, kan vi ikke udbetale pension til dig fra den 1. maj 2014. Du kan faa pension igen, hvis du sender leveattesten senere, men foerst med virkning fra den 1. i maaneden, efter at vi har modtaget leveattesten. Det vil sige, at du mister din pension i den mellemliggende periode..
Saadan udfylder du leveattesten
• Punkt 1 -3 skal du selv udfylde
• Punkt 5 -12 skal udfyldes of 2 vidner, som skriver under paa, at du er I live. Du
kan ogsaa faa en offentlig myndighed, din bank eller advokat til at underskrive attesten.
Du skal sende attesten til Udbetaling Danmark, International pension, Sortemosevej 2, DK-3450 Alleroed.
Du kan printe ekstra eksemplarer of attesten paa www.borger.dk/lev...

Jeg har taenkt mig at tage en kopi af den tidligere civilstandserklaering og fortaelle dem at der ingen aendrnger er.

Nedenstaaende er fra borger.dk
Send leveattest som pensionist i udlandet
En gang om året beder Udbetaling Danmark pensionister i udlandet om at dokumentere, at de lever. Du skal som pensionist både sende en leveattest og en civilstandserklæring. Denne blanket indeholder begge. Vær opmærksom på at fristen er den 1. maj.

Samtidig staar der at "denne blanket indeholder begge". Det er korrekt fordi man downloader 2 formularer paa een gang.

Men som skrevet staar saa oensker de kun leveattesten og civilstandserklaeringen kan under ingen omstaendigheder bruges til noget som helst eftersom folkepensionister i Thailand kun faar grundbeloebet.

Mvh

PS - laeg ogsaa maerke til ordlyden i brevet efter offentlig myndighed staar der "din bank eller advokat" til at underskrive attesten. Det naevnes der intet om paa borger.dk. dvs omkring bank eller advokat.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 07:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

nu er det sådan at jeg ikke stoler på udbetaling danmark, rettere sagt de har ikke styr på noget som helst, derfor vil jeg som altid indsende begge attester

for som borger dk skriver citat Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb citat slut
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 10:27

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

yindee skrev:
hej

nu er det sådan at jeg ikke stoler på udbetaling danmark, rettere sagt de har ikke styr på noget som helst, derfor vil jeg som altid indsende begge attester

for som borger dk skriver citat Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb citat slut


Yindee - jeg tror jeg udfylder den alligevel men goer opmaerksom paa i foelgebrevet at UD ikke har anmodet om den blanket.

Da jeg ikke havde modtaget brev omkring pensionen for 2014 sendte jeg en e-mail og jeg fik da svar at brevet var paa vej.

Mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

NFP skrev:
yindee skrev:
hej

nu er det sådan at jeg ikke stoler på udbetaling danmark, rettere sagt de har ikke styr på noget som helst, derfor vil jeg som altid indsende begge attester

for som borger dk skriver citat Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb citat slut


Yindee - jeg tror jeg udfylder den alligevel men goer opmaerksom paa i foelgebrevet at UD ikke har anmodet om den blanket.

Da jeg ikke havde modtaget brev omkring pensionen for 2014 sendte jeg en e-mail og jeg fik da svar at brevet var paa vej.

Mvh


Husk,- tag kopi af al din korrespondance. Og send evt. ekstra kopi af dit følgebrev med 1. gang.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-02-2014 12:18

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

AL 48 skrev:
NFP skrev:
yindee skrev:
hej

nu er det sådan at jeg ikke stoler på udbetaling danmark, rettere sagt de har ikke styr på noget som helst, derfor vil jeg som altid indsende begge attester

for som borger dk skriver citat Vi stopper udbetalingen af din pension med udgangen af maj måned, hvis vi ikke har modtaget både leveattesten og civilstandserklæringen i udfyldt og underskrevet stand inden fristens udløb citat slut


Yindee - jeg tror jeg udfylder den alligevel men goer opmaerksom paa i foelgebrevet at UD ikke har anmodet om den blanket.

Da jeg ikke havde modtaget brev omkring pensionen for 2014 sendte jeg en e-mail og jeg fik da svar at brevet var paa vej.

Mvh


Husk,- tag kopi af al din korrespondance. Og send evt. ekstra kopi af dit følgebrev med 1. gang.


Takker for raadet. Det goer jeg altid og foer jeg sender noget med posten sender jeg en e-mail med bilag og fortaeller dem at der er post paa vej. Det burde vaere en helgardering.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 04:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

Hej

jeg fik svar fra udbetaling Danmark de skrev at jeg skulle læse reglerne på borger dkShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 04:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Hej

jeg fik svar fra udbetaling Danmark de skrev at jeg skulle læse reglerne på borger dk

Masa du er godt nok en heldig mand Du er den eneste eller en af de meget få der har fået et svar fra Udbetaling Danmark om du så kunne bruge svaret til noget er en hel anden sag man skal åbenbart selv kunne finde alt på deres hjemmesideGræder Men gør du noget forkert så kommer straffen med det samme Pengekassen lukket i med det sammeKrokodille
Mvh. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Swatdee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 09:27

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 07.04.12
 Status: Offline

Jeg har fået lignende ligegyldigt svar på min henvendelse til Ubetaling Danmark

Sidste år da jeg skulle have fornyet mit retirement visa
sendte jeg en mail fra min post (borger.dk) om de kunne sende mig mig en
brutto udskrift af min folkepension.

Svaret var: kig i din indbakke.

Jeg tror dem som svarer tilbage, når de gør det, er skole elever.
Det kan ikke være voksne mennesker som opfører sig sådan

/Swatdee
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 10:32

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Swatdee skrev:
Jeg har fået lignende ligegyldigt svar på min henvendelse til Ubetaling Danmark

Sidste år da jeg skulle have fornyet mit retirement visa
sendte jeg en mail fra min post (borger.dk) om de kunne sende mig mig en
brutto udskrift af min folkepension.

Svaret var: kig i din indbakke.

Jeg tror dem som svarer tilbage, når de gør det, er skole elever.
Det kan ikke være voksne mennesker som opfører sig sådan

/Swatdee


Og oversaettelserne til engelsk i de breve de sender ud er lavet af Bing og Google i faellesskab.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 11:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Og oversaettelserne til engelsk i de breve de sender ud er lavet af Bing og Google i faellesskab.

NFP Hvorfor læser du den engelske skrift De må da sende det ud på dansk hvis de sender til en dansker i udlandet så jeg er da skide ligeglade med deres engelsk bare de ville sende noget på dansk det er da det der er problemet det gør de ikke de sender ikke noget og når de endeligt sender noget er det åbenbart ligegyldigt
Mvh. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 12:07

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Og oversaettelserne til engelsk i de breve de sender ud er lavet af Bing og Google i faellesskab.

NFP Hvorfor læser du den engelske skrift De må da sende det ud på dansk hvis de sender til en dansker i udlandet så jeg er da skide ligeglade med deres engelsk bare de ville sende noget på dansk det er da det der er problemet det gør de ikke de sender ikke noget og når de endeligt sender noget er det åbenbart ligegyldigt
Mvh. Maichai


Det kunne jo taenkes at man var noedsaget til at faa en ikke dansk talende/laesende person til at fungere som vitterligheds vidne, derfor.

Jeg udfylder som regel baade den danske og den engelske version. Det koster ikke noget ekstra.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2014 12:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det kunne jo taenkes at man var noedsaget til at faa en ikke dansk talende/laesende person til at fungere som vitterligheds vidne, derfor.

Jeg udfylder som regel baade den danske og den engelske version. Det koster ikke noget ekstra.

Ja hver sin lyst men enhver kan jo skrive Jens Jensen Peter Petersen Hans Hansen osv. Hvis man er lidt kreativ Udbetaling Danmark kan da få det som de vil sådan som de behandler borgerne
MVH. Maichai
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2014 02:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

NFP skrev:
maichai skrev:
Og oversaettelserne til engelsk i de breve de sender ud er lavet af Bing og Google i faellesskab.

NFP Hvorfor læser du den engelske skrift De må da sende det ud på dansk hvis de sender til en dansker i udlandet så jeg er da skide ligeglade med deres engelsk bare de ville sende noget på dansk det er da det der er problemet det gør de ikke de sender ikke noget og når de endeligt sender noget er det åbenbart ligegyldigt
Mvh. Maichai


Det kunne jo taenkes at man var noedsaget til at faa en ikke dansk talende/laesende person til at fungere som vitterligheds vidne, derfor.

Jeg udfylder som regel baade den danske og den engelske version. Det koster ikke noget ekstra.


det kunne jo også tænkes at det er en thailander, som skriver under, det på trods af at de ikke aner hvad de skriver under på
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Leveattest - for alle der modtager pension udenfor Danmark De fastboende 1 18-06-2023 18:36
Leveattest 2017 De fastboende 1 27-01-2017 05:27
Send leveattest fra udlandet De fastboende 1 11-02-2015 00:40
Blanketter -LEVEATTEST- dansk pension i udlandet De fastboende 6 13-03-2013 11:21
LEVEATTEST Alt det andet 4 02-02-2012 04:22

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.25 sekunder | 99,471,099 Unikke besøg | jQ Blog