Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
gift i DK og i thailand
leif
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 11:24

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Der er ikke noget der hedder buddhistisk bryllup.
Man holder bryllups fest og der er der så ofte munke med.

For at få en skilsmisse attest skal man først have været på amphur og være blevet gift.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 11:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Undskyld,- men så er der nok 65 mill. mennesker der er forkert på den, og én som ved besked. -SorryStres

-Og jeg er igen blevet snydt (fik "Budhish wedding"skaal, ,men sådan er det jo bare i Thailand, ikk ?? Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Undskyld,- men så er der nok 65 mill. mennesker der er forkert på den, og én som ved besked. -SorryStres


ikke forståetGrin kom igen hvad mener du
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:01

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

At blive gift i Thailand kan sammenlignes med borgerlig vielse i DK ( på rådhuset ) næsten.
Næsten fordi det er ren papir arbi, man går på amphur og siger man gerne vil giftes og så udsteder de et fint bevis på det.
Hvis der ikke er kø tager det højst 15 min.

Det var mere rigtig at sige være gift på Thai maner end buddhistisk... Man holder festen for så kan man bare skride den dag man ikke gider mere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
AL 48 skrev:
Undskyld,- men så er der nok 65 mill. mennesker der er forkert på den, og én som ved besked. -SorryStres


ikke forståetGrin kom igen hvad mener du


-Jeg blev bare bildt ind at jeg blev budhistisk gift (Buddhis Wedding), men jeg er jo heller ikke for klog.-Men vi havde dog 5 budha-præster med, så der blev sgu en god fest Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej
men andre ord du er først rigtigt gift når du har været på det thailandske rådhus

Thai maner end buddhistisk...

er vel en form for kirkelig velsignelse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:08

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jamen så er du ikke gift AL, men i har holdt bryllups fest.

Nej buddhismen har intet med det at gøre, mange holder bryllups fest uden de gråde munke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
At blive gift i Thailand kan sammenlignes med borgerlig vielse i DK ( på rådhuset ) næsten.
Næsten fordi det er ren papir arbi, man går på amphur og siger man gerne vil giftes og så udsteder de et fint bevis på det.
Hvis der ikke er kø tager det højst 15 min.

Det var mere rigtig at sige være gift på Thai maner end buddhistisk... Man holder festen for så kan man bare skride den dag man ikke gider mere.


Vil det sige, at der slet ikke,-ifølge din 1. udtalelse, findes "Budhish Wedding". Altså budhistisk bryllup ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:11

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja jeg har aldrig mødt det, nogen vælger at betale munkene for at sidde og bræge andre ikke.

Du er jo ikke gift, har kun holdt fest
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3431
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej

V
il det sige, at der slet ikke,-ifølge din 1. udtalelse, findes "Budhish Wedding". Altså budhistisk bryllup ??


til det kan jeg sige, der findes et budhistisk vielse ritual som mange thaipiger elsker, men I er ikke blevet gift, kun i gåseøjne blevet velsignet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Ja jeg har aldrig mødt det, nogen vælger at betale munkene for at sidde og bræge andre ikke.

Du er jo ikke gift, har kun holdt fest


Jamen du har jo nok ret,-efter danske forhold. Men nu diskuterer vi jo thailandske forhold, og thailanske traditioner, samt hvad thailænderne tror på.

At du ikke tror på deres tradition gennem mange hundrede år,-det vil de da skide på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:19

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

thai skrev:
hej

V
il det sige, at der slet ikke,-ifølge din 1. udtalelse, findes "Budhish Wedding". Altså budhistisk bryllup ??


til det kan jeg sige, der findes et budhistisk vielse ritual som mange thaipiger elsker, men I er ikke blevet gift, kun i gåseøjne blevet velsignet

Ja sådan kan man også sige det.

For indgåelse af ægsteskab kan kun gøres på Amphur.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
thai skrev:
hej

V
il det sige, at der slet ikke,-ifølge din 1. udtalelse, findes "Budhish Wedding". Altså budhistisk bryllup ??


til det kan jeg sige, der findes et budhistisk vielse ritual som mange thaipiger elsker, men I er ikke blevet gift, kun i gåseøjne blevet velsignet

Ja sådan kan man også sige det.

For indgåelse af ægsteskab kan kun gøres på Amphur.


Du "glemmer" stadig det lille ord registreret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:23

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jamen Anton jeg kan da ikke gøre for du laller rundt og ikke vil lære.

Og hvis du tror du er blevet gift så fred være med det, men du har altså kun holdt bryllups fest.

Og ja sådan gør mange Thaier det har du ret i.. af den ene grund, så er det nemmere at skride når man ikke gider mere. For man slipper bla for karrens perioden inden man kan hæve den næste Sinsot.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

leif skrev:
Jamen Anton jeg kan da ikke gøre for du laller rundt og ikke vil lære.

Og hvis du tror du er blevet gift så fred være med det, men du har altså kun holdt bryllups fest.

Og ja sådan gør mange Thaier det har du ret i.. af den ene grund, så er det nemmere at skride når man ikke gider mere. For man slipper bla for karrens perioden inden man kan hæve den næste Sinsot.


Jeg kan da heller ikke gøre for at du efterhånden, trods din store viden om Thailand, er blevet så gennemsyret af negativitet om alt thailandsk, deres traditioner osv.. -Bare fordi du røg på røven med dine fiskesøer (måské snydt af familien ?),- og fik en ordentlig røvfuld dernede. Måské fordi du var for negativ og så for meget ned på thailændere.
-Hvem "laller rundt" nu og venter på sin IP ??Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej kamphanerGrin

Traditional Thai Wedding
http://www.watdee...dding.html
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej-hej, vil du være dommer??Grin

Rart at se at jeg ikke blev helt snydt, men bare "laller rundt" og er lykkelig for min "kone" samt hendes traditioner.music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 13:03

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Rart at se at jeg ikke blev helt snydt, men bare "laller rundt" og er lykkelig for min "kone"


Det er da kun dig der taler om at være blevet snydt.

Hvad har det at gøre med at være negativ.. det er da bare fakta..
For reelt er man samlevende og har holdt bryllups festen på forskud.

Bla derfor kan mange 18 - 20 årige nå at have 2 - 3 såkaldte ægteskaber bag sig... Hvis de blev gift, havde de 9 mdr karrens tid efter skilsmissen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2013 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg blev gift på samme måde som AL 48, det foregik i et Tempel i Saraphi.

Ja rigtig gift blev vi ikke, det var nærmest en forlovelse, eller måske templets godkendelse af vi nu kunne leve sammen uden at synde, det havde vi ellers gjort et stykke tid må jeg indrømme.

Det var en flot oplevelse, selvom selve ceremonien i templet var langtrukken, og jeg var ikke vant til at sidde med benene overkors i så lang tid, så det tog lidt tid at få rettet benene ud igen.

Bagefter var munkene hjemme og stænke vand rundt i huset og hvad der nu hører sig til.
Der var mange thailændere og kun en farang tilstede, masser af mad, men lidt langt mellem bajerne kan jeg huske.

Så jeg gik en tur rundt om huset og mødte gartneren, der nok gik rundt og ventede på der skulle falde noget af.
Så jeg sendte ham over til købmanden efter et par bajere, og så satte vi os i redskabsskuret og drak dem.
Hver gang han hentede bajere gik jeg en runde og hilste smilende på gæsterne.

Der gik en rum tid inden konen lugtede lunten, men pludselig blev døren til skuret revet op og hun råbte, nå det er her du sidder.
Gartneren var begyndt at se lidt forpjusket ud, han var ikke i så god træning som mig.

Men konen grinede og gik ind og fortalte gæsterne om det, og så kom der ellers både øl og andet på bordet.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-11-2013 08:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej skipper
lever I dig og (konen) stadigvæk på polsk
eller er i blevet rigtig giftGrin, hvor, hvordan, hvorfor
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Smag på Thailand Hele Thailand 95 08-04-2024 17:14
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,075,893 Unikke besøg | jQ Blog