Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Brede flypassagerer kan få mere plads /Her er de mest irriterende flypassagerer
thaikurt
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 17:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Jeg har i sted for at bruge skulle oprette to tråde har jeg indsat dem i en tråd med med to indlæg.

Brede flypassagerer kan få mere plads

Flyproducenten Airbus indretter fremtidens fly med et ekstra bredt sæde ud mod midtergangen.

Flypassagerer med ekstra gods på sidebenene kan snart betale sig til lidt mere plads at brede sig på i forhold til sidemanden om bord på flyet.

Flyproducenten Airbus vil i fremtiden give flyselskaberne mulighed for at købe fly i Airbus A320-familien med et ekstra bredt sæde ud mod midtergangen, skriver Check-inn.dk.
De andre sæder skrumper

Sædet vokser dog på bekostning af nabosæderne. I dag er alle tre sæder fra midtergangen og ud til vinduet som udgangspunkt 18 tommer brede. Men ved at skrumpe vinduessædet og midtersædet ind til 17 tommer, er det muligt at udvide gangsædet til 20 tommer.

Behovet for større flysæder er vokset i takt med passagernes gennemsnitsvægt de senere år. Især i USA er behovet for mere plads i flysæderne steget.

Mødre med børn

Airbus vurderer, at det brede gangsæde også vil være attraktivt for mødre med små børn på skødet og den omkostningsbevidste forretningsmand.

- Passagererne i vinduessæderne er allerede glade, og de, der sidder i midtersæderne, er muligvis ikke villige til at betale for den ekstra bredde, siger Stefanie Von Linstow, chef for flyinteriør hos Airbus, til Check-inn.dk.

Hun ser muligheder for, at det ekstra brede sæde vil kunne skabe øget indtjening hos de flyselskaber, der vælger at tilbyde det, da det vil gøre dem mere attraktive for en særlig gruppe af rejsende.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 17:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Der er meget du kan gøre, hvis du vil gøre dig grundigt upopulær hos dine medpassagerer, når du skal ud at flyve.

Men mest af alt, skal du sørge for at springe over i køen - uanset om du er ved at boarde et fly eller ved at checke bagage ind.

Det viser en ny undersøgelse fra rejsesøgemaskinen Skyscanner.

Mere end 1.200 rejsende er blevet spurgt om, hvad der irriterede dem mest, og dårlig køkultur blev nummer et med 41 procent af stemmerne.

På andenpladsen med 17 procent af stemmerne kommer de egoistiske passagerer, der breder sig over flere pladser end nødvendigt, efterfulgt af de ligeledes egoistiske ignoranter, der ikke giver plads til andre ved bagagebåndet (11 procent).

På fjerdepladsen over mest irriterende flypassagerer kommer snørklerne.

Dem, der er langsomme og ubeslutsomme.

De glemmer, at bærbare computere skal tages op at håndtasken ved security, ligesom de ikke tager bæltet af, før de bliver bedt om det.

Med otte procent kommer promillerne ind på femte- og sidstepladsen.

Fulderikkerne, der alt for sjældent gør en god figur før, under eller efter flyrejsen.



- I lufthavnen møder man mange forskellige mennesker med andre nationaliteter, som hver har deres - ofte modstridende - opfattelse af, hvordan man bør opføre sig.

Mange har travlt med at nå deres destination, så tiden i lufthavnen kan derfor ikke overraskende føles stressende for nogle.

Hvor danskerne generelt tager det roligt og er vant til at vente pænt i køen, er der andre nationaliteter, som ikke er lige så tålmodige.

Og det er så dem, vi blandt andet bliver lidt irriterede over, siger Skyscanners danske rejseekspert Maria Paulsen.

De mest irriterende pasager-typer:

1. En passager, som forsøger at springe foran i køen ved check-in eller ved gaten (41 %)

2. En passager, som optager for mange sæder - ved at sprede sin baggage ud over sæderne - eller ved at optage flere sæder ad gangen, mens han/hun sover i venteområdet (17 %)

3. En passager, som tager evigheder om at blive klar ved security checks (12 %)

4. En passager, som ikke giver plads til, at andre passagerer kan få deres baggage af bagagebåndet (11 %)

5. En passager, som drikker sig fuld i lufthavnen, inden han/hun skal ud at flyve (8 %)

6. En passager, som har for meget vægt i sin kuffert og derfor skal bruge ekstra tid til at pakke sin bagage om ved check-in (7 %)

7. En passager, som støder ind i andre eller kører over andres fødder med sin kuffert (5 %)

8. En passager, som kommer i vejen, mens han/hun forsøger at komme frem med kufferten i den ene hånd og et barn i den anden (1 %)

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
cart
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 87
Tilmeldt: 12.01.12
 Status: Offline

hej

Thaikurt skriver
Brede flypassagerer kan få mere plads


flyselskabet stjæler lidt plads fra to sæder, for at sælge det til et tredje, fed forrretning
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

cart skrev:
hej

Thaikurt skriver
Brede flypassagerer kan få mere plads


flyselskabet stjæler lidt plads fra to sæder, for at sælge det til et tredje, fed forrretning



Ja og de to tommer skal man nok få lov at betale for, men jeg tvivler stærkt på at de to pladser hvor de blev taget fra slipper med tilsvarende nedadgående pris.-grøn-kort-
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 19:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Fede mennesker har brugt hele deres liv på at opnå deres enorme størrelse, de må bare betale ved kasse et, jeg gider ihverttilfælde ikke at have dem på skødet hele vejen til Thailand, som var tilfældet sidst jeg var afsted. Det giver om noget andledning til konflikter. Måtte efter flere albuer i hoved og mave meddele tyksakken at hvis det gentog sig ville han få på munden. Totalvægt, specielsæder, må være en del af løsningen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 20:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Lindy

Sikke noget pis at skrive at mennesker der overvægtig bruge hele deres liv på at blive det der er nogen menneskeren der let bliver overvægtig men hele livet gerne vil tabe sig men ikke kan af forskellige grunde.

Hvis du ikke ønsker at sidde ved sidde af en overvægtig så lad være med at rejse på økonomiklassen.

Du skulle skamme dig over være så egoistiske over for andre menneskerne pga af deres vægt

Det er god man ikke skal være medpassager når du skal til thailand.

Du skulle læse takt og tone skrevet af Emma Gad så kan der være du kan lære lidt om hvordan man behandler andre menneskerne

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
buller50
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 22:31

Bruger

Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 29.10.12
 Status: Offline

danske bedemænd har netop haft møde om de skulle udvide kisterne lidt mere som de allerede har gjort det i Ameriks.

Man kan jo ikke lægge de døde på højkant, så måske skulle vi begynde og bare lige lade det sidste stykke leverposteg stå.

Se jer omkring, de slanke er i mindretal.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 04:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

thaikurt skrev:
Lindy

Sikke noget pis at skrive at mennesker der overvægtig bruge hele deres liv på at blive det der er nogen menneskeren der let bliver overvægtig men hele livet gerne vil tabe sig men ikke kan af forskellige grunde.

Hvis du ikke ønsker at sidde ved sidde af en overvægtig så lad være med at rejse på Sport og motion

Du skulle skamme dig over være så egoistiske over for andre menneskerne pga af deres vægt

Det er god man ikke skal være medpassager når du skal til thailand.

Du skulle læse takt og tone skrevet af Emma Gad så kan der være du kan lære lidt om hvordan man behandler andre menneskerne




hej thaikurt

læs lidt her

Over halvdelen af befolkningen - 52 procent - er i dag overvægtige. Det er næsten ti procent mere end for fire år siden, hvor 49 procent var overvægtige. Tallene fremgår af en ny stor befolkningsundersøgelse i Region Midtjylland om livsstil og helbred, skriver Ritzau.
politiken.dk/tjek...nd-slanke/


det er mange som er for tykke og det er for det meste selvforskyldt, for meget fed mad, for lidt Sport og motion

de betaler i dag samme pris for et sæde som alle andre, det at de er overvægtige giver dem ikke retten til at brede sig ud over det sæde som de har betalt for, så måske var det en god ide at de overvægtige flyttede ind på en anden klasse, hvor pladsen er større og dyrere
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 17:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Lindy skrev:
Fede mennesker har brugt hele deres liv på at opnå deres enorme størrelse, de må bare betale ved kasse et, jeg gider ihverttilfælde ikke at have dem på skødet hele vejen til Thailand, som var tilfældet sidst jeg var afsted. Det giver om noget andledning til konflikter. Måtte efter flere albuer i hoved og mave meddele tyksakken at hvis det gentog sig ville han få på munden. Totalvægt, specielsæder, må være en del af løsningen.


Lindy inden du stryger alle overvægtige over en kam, syntes jeg, du burde tænke på, at fedmen ikke altid kun skyldes en svag karakter, hos mange ligger der også en psykologisk årsag bag.

Et psykologisk traume kan være den udløsende faktor, der får den ene til at trøste/overspise, mens fedmen hos en anden, kan være arvelig eller medicinske betinget.

Der findes mange former for medicin, der giver vægtøgning, feks. den såkaldte tricykliske antidepressiva beh. der tilbydes til depressive. Eller betablokkerne til hypertensions pt. en galdevejslidelse osv. mange af disse medicinske pt. kan oplever vægtøgning som bivirkning.

Jeg tror bestemt den overvægtige i forvejen slås med både de psykologiske og sociale konsekvenser, de behøver således ikke de medrejsendes fordomme, såsom han /hun må da være, dum, grim, lugtende, doven og karaktersvag.

Langt de fleste af disse mennesker lever hver dag med bevidstheden om konsekvenserne af deres overvægt, det må vist i sig selv være slemt nok , tror du ikke?

Er de selv skyld i deres tilstand, nogle måske men bestemt ikke alle.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 23:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Løsningen er vel ikke at lave et dyrere sæde der er to tommer (5 cm) bredere til en dyrere pris, jeg kunne så forstå hvis man rev tre sæder ud og satte to ind i stedet så kunne de store pladskrævende mennesker jo betale 50% mere for pladsen, og det således ikke bare var flyselskabet det skulle score mere på prisen.Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 03:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Pleasantville skrev:
Løsningen er vel ikke at lave et dyrere sæde der er to tommer (5 cm) bredere til en dyrere pris, jeg kunne så forstå hvis man rev tre sæder ud og satte to ind i stedet så kunne de store pladskrævende mennesker jo betale 50% mere for pladsen, og det således ikke bare var flyselskabet det skulle score mere på prisen.Angry


jeg tilslutter mig denne gode ide
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Så er det store spørgsmål bare HVORNÅR er vi for fede til at side i et almindelig sæde og hvem skal bedømme det,er det når vi vejer 25 kilo for meget eller er det når vi vejer 75 kilo for meget? skal vi til at opgive højde og vægt når vi bestiller billeter.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja ser du , når vi skal tjekkeind , skal vi på bagagebåndet og vejes, og så står der en med et målebånd, og er målepind for højden. så skal vi bare betale for overvægt, på bredden skal vi bare alle have en tur i den maskine der pakker kufferter i plastik, indtil vi har den rette bredde.
musicThumbShockhejgriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Lilleman..

Du er inde på det rigtige,man betaler efter vægt,det gør du når du sender en pakke,har du over vægt i din baggese betaler du for overvægt....

Jeg vejer kun 75 kg,driller

...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

lindyras skrev:
Lilleman..

Du er inde på det rigtige,man betaler efter vægt,det gør du når du sender en pakke,har du over vægt i din baggese betaler du for overvægt....

Jeg vejer kun 75 kg,driller


Fedebolle dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

ja jeg vejer nok for meget , men til gængæld er jeg ikke så høj !!!!

Grinhejgriner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja-ja Lille..

Men Sank er jo en slankt mand i sin bedse alder så det må jo gå lige op..Grinved ikkedansGræderskaal

Kan i ha en forsat go tur i China..Farvel

...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 19:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Ja så kom den med sygdom fra Freja, det var jeg sådan set ikke i tvivl om at den nok skulle dukke op.
Samtlige fede hævder at de lider af den MEGET sjældne sygdom med stofskiftet der gør at netop de er fede, men nej nej og atter nej, de æder såmænd bare for meget.
Fakta er at de bare hælder i hoved, skider på om de skubber og maser andre medrejsende.
Pli er vel det man kalder det. Vejer man for meget så tag ekstra hensyn, i stedet for at vælte ind over sidemandens sæde, og være nærmest desperat med indtagelsen af mad når turen " kun " varer 12 timer.
Lillemand det er rimeligt let at konstatere om man er overvægtig BMI over 25 ja så er man nærmest fed.

Under alle omstændigheder, sæt jer ikke på MIT sæde, i modsat fald skal man regne med konsekvenser af ens handling.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2013 01:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

ok lindy , jeg er nu ikke større end jeg kan være på mit eget sæde. men rigtigt hensyn til hinanden er det vigtigste.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2013 02:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Lindy skrev:
Ja så kom den med sygdom fra Freja, det var jeg sådan set ikke i tvivl om at den nok skulle dukke op.
Samtlige fede hævder at de lider af den MEGET sjældne sygdom med stofskiftet der gør at netop de er fede, men nej nej og atter nej, de æder såmænd bare for meget.
Fakta er at de bare hælder i hoved, skider på om de skubber og maser andre medrejsende.
Pli er vel det man kalder det. Vejer man for meget så tag ekstra hensyn, i stedet for at vælte ind over sidemandens sæde, og være nærmest desperat med indtagelsen af mad når turen " kun " varer 12 timer.
Lillemand det er rimeligt let at konstatere om man er overvægtig BMI over 25 ja så er man nærmest fed.

Under alle omstændigheder, sæt jer ikke på MIT sæde, i modsat fald skal man regne med konsekvenser af ens handling.


Ja og så er der dem med flap ører og så meget jord i hovedet at det også drysser på sidemanden, nogen af dem er åbenbart så selvglade at de ikke mener at når de nu har betalt for en flybillet så vil ha hele flyet for dem selv og har overhovedet igen respekt over for andre menneskers udseende , ta dog en Taxa næste gang hvis du er så selvglad eller endnu bedre cyklen.-Rød-kort-

Jeg vejer selv 25 kg for meget men jeg har ingen problemer med at være i de sæder der er i flyet, og har sku aldrig bredt mig ud over sidemandens plads, og skulle jeg en gang komme til det håber jeg det er dig jeg kommer til at side ved siden af, så kan vi jo se hvem af os der for på munden splejs.Sad
www.thai-dk.dk/uploads/fed.png
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Det mest luksuriøse hotel i THAILAND Mövenpick Resort Nordøst Thailand 2 01-06-2023 08:02
Det er den mest utrolige og anderledes familie, vi nogen sinde har mødt. Film, bøger etc 5 30-05-2023 11:53
Chiang Mai er nok det mest luftforurenede sted på jordkloden lige nu Nord Thailand 3 04-04-2023 16:02
DR sender “Jorden rundt i 80 dage” – i en ny og mere politisk korrekt udgave Film, bøger etc 2 21-03-2022 09:39
De mest usædvanlige seværdigheder i THAILAND Hele Thailand 7 04-02-2022 18:37

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,456,316 Unikke besøg | jQ Blog