Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Den hellige forargelse.
AL 48
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

M55 skrev:
Dovne Robert arbejdede sort i weekenden
Knap så doven Robert: Jeg kender forskellige håndværkere, der har brug for hjælp

http://ekstrablad...834412.ece

Dagens Danmark snyd og bedrag er ok , husk skægget Sad


Ja!

- Hvad mener du? Jeg arbejdede en time og fik 200. Det var en timeløn, siger Robert


- En rigtig "hertug". Pisser os op og ned af ryggenSad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 17:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

200 kr i timen er sgu da billigt, min søster søgte en pensionist til at hjælpe hende med haven efter sin mands død, hun fik flere henvendelser, men alle ville have 300 kr i timen, og de skulle være sorte.

Og når man så lægger til at hun selv har brugt sort polsk arbejdskraft til at lægge nye fliser på sin trappe, så er vi ved at nærme os niveauet for danskernes skattemoralLove

Den sidste Robert er ikke født endnu, der er rigtig mange Roberter derude blandt de helligt forargede, hvad med dig selv?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 18:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

300 kroner i timen, sort, udført af en pensionist? Grin

Jeg må le.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 19:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Skipper skrev.
Den sidste Robert er ikke født endnu, der er rigtig mange Roberter derude blandt de helligt forargede, hvad med dig selv?
--------------------------------------------------------------------------------


Jamen jeg har da også arbejdet sort, hvem har ikke det??
Men samtidig havde jeg mit normale arbejde, som jeg betalte massevis i skat af. Jeg var ikke på bistand, og fik heller ikke boligsikring, børnetilskud osv.. Sommetider havde jeg endda to oficielle arbejdspladser for at få det til at løbe rundt (gik vagt på skibe om natten,-kaffeskibe i Århus havn).Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bebe
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2012 00:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 11.01.12
 Status: Online

rinpoche skrev:
300 kroner i timen, sort, udført af en pensionist? Grin

Jeg må le.


Hvis er pensionist kan få 300 kroner sort i timen for have arbejde, har folk for mange penge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2012 05:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
300 kroner i timen, sort, udført af en pensionist? Grin

Jeg må le.





Om det er sjovt ved jeg ikke, jeg blev nærmest lidt chokeret og eftertænksom, og søster var paf over grådigheden, det eneste de skulle stille med var sig selv, alle haveredskaber fandtes på plads.
Nok bor hun i det der regnes som en af Københavns velhaver kommuner men alligevel.
Jeg sad faktisk og ærgrede mig over jeg ikke ved ret meget om havearbejde, så havde jeg gerne pendlet mellem Danmark og Sverige for den timeløngodag

Nu skal det så tilføjes at hun ikke havde råd til at betale den løn, men selv måtte æsle surmulende rundt i havenked
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2012 17:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
M55 skrev:
Dovne Robert arbejdede sort i weekenden
Knap så doven Robert: Jeg kender forskellige håndværkere, der har brug for hjælp

http://ekstrablad...834412.ece

Dagens Danmark snyd og bedrag er ok , husk skægget Sad


Ja!

- Hvad mener du? Jeg arbejdede en time og fik 200. Det var en timeløn, siger Robert


- En rigtig "hertug". Pisser os op og ned af ryggenSad



Ork AL 48, her er der nogen der er meget værre end Robert og hans små finurligheder for at overleve i arbejdsgivernes paradis.
Jeg ved ikke hvornår det blev moderne at arbejde i Danmark, og betale skat i hjemlandet, det var ikke noget jeg oplevede da jeg svejsede vindmøller i Herning, og betalte dansk skat ( 47% + restskat året efter) samtidig med jeg boede i Sverige.

http://www.arbejd...ter-kassen
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2012 05:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3427
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

Intet varer evigt Grin

Dovne Robert har fundet arbejde
Danmarks mest berømte kontanthjælpsmodtager, Robert Nielsen, arbejder nu for sin kontanthjælp.Thumb
http://avisen.dk/...92042.aspx
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2012 12:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Herligt Robertmusic

Og så er der også kommet et dementi, tror jeg, fra Nihilistisk Folkeparti.
De kender ikke Robert, og vil heller ikkeGrin

http://www.nihili...view&id=86


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2012 13:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2489
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

skipper skrev:
Herligt Robertmusic

Og så er der også kommet et dementi, tror jeg, fra Nihilistisk Folkeparti.
De kender ikke Robert, og vil heller ikkeGrin

http://www.nihili...view&id=86




pist sig det ikke til andre,lås ,Robert stemmer på de blåmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2018 09:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2489
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

her er han jo i næsten live tv, den dejlige dreng Grin



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2018 05:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2489
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

mere Robert meget mere Robert

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-11-2018 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Dovne Robert fængslet
Robert Nielsen er varetægtsfængslet. Han er sigtet for hashhandel på Christiania



Klarede Pusher Street det, som samfundet aldrig fik gennemtvunget - at sætte 'Dovne Robert' i arbejde?

Selv nægter 'Dovne' Robert Nielsen sig skyldig i politiets mistanke om, at han har deltaget i den organiserede handel med hash i Christianias berømte hashgade.

Ikke desto mindre er han i dag, tirsdag, blevet varetægtsfængslet, efter han er sigtet for overtrædelse af lov om euforiserede stoffer.

Den tidligere 'Robinson'-deltager er sigtet i fire forhold omkring salg af hash på Christiania som led i den organiserede hashhandel på Christiania og med henblik på videreoverdragelse. To af forholdene udspillede sig mandag aften på Christinia, mens de to andre forhold skete 2. oktober.

- Han er sigtet i fire forhold, hvor han har erkendt to af forholdene og nægter sig skyldig i de to andre, siger Anders Roed, der Robert Nielsens forsvarsadvokat i sagen, til Ekstra Bladet. Han har ikke yderligere kommentarer i sagen.

Robert Nielsen er varetægtsfængslet i 13 dage.

51-årige Robert Nielsen forklarede i retten, at han dagligt ryger hash, og at han bruger cirka 1000 kroner om måneden hertil, men at han ikke har noget at gøre med nogen af boderne på Christiania. Han forklarede videre, at han var kommet på Christiania gennem lang tid og havde en længere tilknytning.

Anholdt
Robert Nielsen blev anholdt mandag aften i den københavnske fristad, selvom han fik et zoneforbud 2. oktober i år. Zoneforbuddet betyder, at han ikke må opholde sig på Christinia.

En uniformeret politipatrulje var på vej ned mod Pusher Street, da der på et tidspunkt bliver råbt 'ost'.

Sælgeren, der er blevet genkendt som værende Robert Nielsen, ved bod 50 skynder sig at pakke bodklædet sammen, og have gemt det bag en spånplade. Sådan lød det fra anklageren under grundlovsforhøret.

Robert Nielsen blev først anholdt 20 minutter senere af sikkerhedsmæssige årsager, som Ekstra Bladet ikke er bekendt med.

Da han blev visiteret, fandt politiet 2470 kroner, 8,5 gram hash og en joint. Han er også sigtet for at være besiddelse af yderligere 242,7 gram hash, 90,4 gram skunk, 34 almindelige joints, en stor joint og fire hashkager, som var i bodklædet.

I retten fortalte Robert Nielsen, at pengene var nogle, han havde fået overdraget fra en kammerat, og at de skulle bruges til at købe hash for, men han nåede dog ikke at bruge pengene. Robert Nielsen ville ikke sige noget om kammeraten under grundlovsforhøret.

Erkender to forhold
To af forholdene, Robert Nielsen er sigtet for, skete 2. oktober på Pusher Street, hvor han havde 4597 kroner på sig og besiddelse af 195 gram hash, 33 almindelige joints, 17 store joints, 155 gram skunk og 57 hashkager.

Her forklarer han, at nogle af kontanterne var hans egne.


https://ekstrabla...et/7403818
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2018 20:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ærlig talt, er den mobning af Robert ikke ved at tage overhånd.
Jeg mener, først brokker de sig over han nægter at tage et underbetalt lortejob, og når han så skaffer sig et velbetalt sælgerjob på Christiania, så er det sgu også galtAngry

Lad nu for fanden folk være i fred, det har vi det allesammen bedst med.

Men alle de nævenyttige parasitter på Christiansborg der har deres på det tørre har altid haft ondt i røven over dem der ikke står strambuk for en flok endnu værre nassere.

Der er sgu ikke mange af dem derinde der nogensinde har udført bare èn dags ærligt arbejde, og de kommer nok heller aldrig til at gøre det.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2019 02:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Dømt: 'Dovne Robert' skal i fængsel

9. januar var Robert Nielsen en tur i Københavns Byret, hvor han blev idømt tre måneders fængsel for handel med hash. Det fremgår af en domsudskrift fra 9. januar, som B.T. har fået aktindsigt i.

Lønnen og arbejdsvilkårene som hashpusher er åbenbart så attraktive, at Robert Nielsen ad flere omgange har arbejdet i Christianias berømte og berygtede hashgade - i folkemunde kaldet Pusherstreet.

I efteråret 2018 blev han to gange taget på fersk gerning af politiet, mens han var i færd med at sælge fjolletobak på fristaden.

læs mere her https://www.bt.dk...i-faengsel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2022 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Robert ska ikke have skylden for samfundets egne fejl. Han bringer en god pointe om du kan lide ham eller ej.driller

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2023 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Fandt lige denne gamle vidio

I 2012 skabte Robert Nielsen voldsom debat og blev kendt som ”Dovne Robert”, da han i et DR2-program fortalte, at han foretrak offentlig kontanthjælp frem for et job, der ikke gav mening for ham.

Han blev kritiseret fra mange sider, og han blev brugt som et af argumenterne, da kontanthjælpsreglerne blev strammet.

Robert Nielsen står fortsat fast på, at arbejde skal give mening, men han har nu sagt farvel til kontanthjælpen og tjener selv penge.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-06-2023 09:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

I dag bor Dovne Robert i campingvogn og er adskillelige gange blevet taget for butikstyveri på Strøget i KBH.

ak ja intet nyt alt ved det gamleGrin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2023 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Dovne Robert har skam været AKTIV griner i Robinson EkspeditionenThumb

se vidioen her: https://www.youtu...iN72B2ftmw


se vidioen her: https://www.youtu...mqIkxHhNEY


Dovne Robert forklarer, hvad han planlægger at fortælle New York Times om Danmark

se vidioen her: https://tv.tv2.dk...jQ0MzY1MzU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-06-2023 11:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

Vi slutter lige af med rosinen i pølse enden Grin

Dovne Robert er en helt! - Livet er mere end kontanthjælp og arbejde

Livet er mere end kontanthjælp og arbejde. Massere af forargelse og hårde ord har lydt mod kontanthjælpsmodtageren Robert, da han erklærede, at han nægtede at tage lortejobs og har været på kontanthjælp i 11 år.

Men filosoffen Arno Victor Nielsen maner til besindighed og advarer mod den hårde tone.

- Et samfund, der kun definere borgernes værdi ud fra, hvad de yder, ender med at se dem, der ikke yder, som undermennesker, siger Arno Victor Nielsen. Han mener, at først er man menneske med ret til ikke at sulte og fryse - og så er man samfundsborger.


Filosoffens anliggende er en voldsom bekymring over manglen på forståelse for, at ikke alle mennesker er ens og at der skal være plads til os alle sammen, uanset indstilling og villighed til at bøje sig for systemets krav.


- Det, Robert siger, er, at jeg vil gerne tage et job, men jeg vil ikke gøre det på bekostning af min menneskelighed, og jeg vil ikke have et job, som jeg finder uværdigt, og det vil formentlig også knække ham psykisk, siger Arno Victor Nielsen.


Han mener, at det er blevet vanskeligt at komme ind på arbejdsmarkedet, fordi kravene til kvalifikationerne hos de ledige er vokset og vokset, og derfor bliver stadig flere mennesker udstødt fra arbejdsmarkedet.


- Arbejdsmarkedet har udviklet sig sådan, at det næsten kun er de allerstærkeste, som kan klare sig, siger Arno Victor Nielsen.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.38 sekunder | 97,900,322 Unikke besøg | jQ Blog