Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hobby Tråden......
soi7
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 20:45

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Ingolf skrev:
Hejsan!

Har ikke läst hele tråden, så lad väre at hoppe på mig om jeg spörger dumt!

Det med at lave sit eget öl lyder sjovt, men jag kan absolut ingenting om det, så det bedste for mig vil nok väre at köbe et komplet anläg typ det 25l i Vejers. Kan sådan et anläg köbes i Thailand?

Hvad koster det ca at brygge 25l öl?

Mvh Ingolf


--------------------------

Hej Ingolf,

Ang. priser, de står i mit tidligere indlæg :)

Det eneste du derudover skal bruge er ca. 1 kg sukker og vand :)

Jeg har kun lavet det 2 gange med 25l hver gang, har lige gang i noget dark beer nu ( 25L ) skaal

Ellers må du håbe på at skipper herinde fra byder ind, han ved mere om øl.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-06-2012 21:00

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

sank skrev:
Thumb Flotte fisk. Hobby tråden ?? jeg syntes dine Hobbyer bliver mere og mere Prof kat pusle griner



Nemlig Sank, flotte fisk Pen har :)

Hvad med dig, har du en hobby du vil bidrage med i denne tråd ??? alle er velkomne som Pen jo skriver :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 02:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hej Ingolf.

Jeg kan huske du skrev et andet sted, at du var på vej til enten Singapore eller Malaysia for at se Formel 1. Nu det er den eneste sport jeg ser, kunne det være herligt med endnu en Formel 1 tosse griner

Så kom ud af busken og fortæl nørd
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ked Jo jo soi7 jeg banker rust og Cykler rundt og finder gode steder at spise frokost og det skriver jeg så i min dagbog Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 12:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Ingolf skrev:
Hejsan!

Har ikke läst hele tråden, så lad väre at hoppe på mig om jeg spörger dumt!

Det med at lave sit eget öl lyder sjovt, men jag kan absolut ingenting om det, så det bedste for mig vil nok väre at köbe et komplet anläg typ det 25l i Vejers. Kan sådan et anläg köbes i Thailand?

Hvad koster det ca at brygge 25l öl?

Mvh Ingolf


hej Ingolf

thaierne er ikke de store øl bryggere, de er utrolig gode til at lave noget hjemmebrændt væske som gør at man bliver totalt skør oveni
intet er umuligt her ude, men jeg har nu aldrig set et anlæg til hjemme brygning af øl herude


lidt om thai øl

Thailand har et stort udvalg af de alkoholholdige drikkevarer at tilbyde turisterne. Og udover vin og spiritus, er der er en hel del lokalt øl brygget i Thailand til rådighed i landet. Thaierne brygger et bredt udvalg lige fra de billige øl til de mere fine luksus øl. Her er et kig på de fire mest populære øl i Thailand.

Singha øl

Singha er det mest etablerede ølmærke af dem alle i Thailand, det kom på markedet allerede i 1934. Øllet er utrolig populær blandt den lokale befolkning såvel som turister. På Flasken findes det kongelige symbol af en løve og den koster omkring 60 baht pr 640 ml. Drikken er meget fyldig i smagen og er god både til slukke tørsten og den passer fint til en god gang seafood. Singha øl indeholder omkring fem procent alkohol, og du vil føle dig glad og tilfreds efter at have indtaget den. Thaierne udtaler i øvrigt navnet Beer Singh.

Archa øl

Archa er et af de største bryggerier i Thailand. De kom på det Thailandske marked i 2004 og formåede at vinde guldmedalje i den australske International øl kåring i 2007. Denne øl er temmelig billig i forhold til andre mærker, med en pris på omkring 35 baht pr 640 ml flaske, får man altså god valuta for sine Baht her.

Chang øl

En anden populær øl blandt det thailandske folk kommer i form af Chang øl, hvilket betyder elefant øl. Og den har faktisk danske aner, idet Carlsberg indgik et samarbejde med Chang bryggeriet i år 2000. Carlsberg har dog siden trukket sig igen, men på etiketten af Chang flasken kan du se Carlsbergs karakteriske typografi. Flasken, som er mest almindelig i mål på 640 ml indeholder to elefanter, men øllen fås også i dåser og mindre flasker. Chang øl koster omkring 40 baht og har en lidt skarp smag. Smagen er helt acceptabel til den rimelige pris som Beer Chang tilbydes til. Men denne øl skal helst indtages i moderate mængder, da den godt kan have tendens til at give kraftige tømmermænd.¨¨¨

Leo øl

Denne øl har en unik smag og er den første af sin slags i Thailand. Beer Leo som den kaldes af de lokale ligger i den dyrere ende af Thailands øl kun overgået af Singha. Leo øl er seks procent i volumen og har en sprød maltet smag, som passer godt de fleste måltider. Leo kommer som de andre øl i Thailand i de store 640 ml. flasker og koster omkring 50 baht per flaske. Øllen serveres i de fleste hoteller og restauranter, og også i de fleste supermarkeder og købmænd rundt omkring i landet


http://thailand-r...-thailand/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-06-2012 18:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her er en webside der handler om ølbrygning i Thailand:

http://www.homebr...iland.com/
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 05:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/-font-b-BOYU-b-font-Pond-Canister-Cylinder-font-b-Filters-b-font-integrated-withundefined.jpg

Fish Pond UV Bio Pressure Filter-Auto Wash System
BOYU 24W UVC Pressure Pond Filter with Backwash System-serious filter system for landscaping & garden pond.

One of highest range of external Fish & Ponds Bio Filter with 24W UV on market efficient filtration for faster breakdown of harmful substances and long operation.

3 Stage Filtration includes mechanical, biological, and chemical components.

These UVC Bio Pond filter are ideal for cultivating a true biological water component for the inhabitants of your koi fish Pond, This filter can support up to 15000L Pond.

3 stages of mechanical and biological filtration system containing 60 bio-balls (Lot more than other brands) and three layers of bio and filter sponge for removing harmful debris and breeding beneficial bacteria;

24W UV clarifier (with separate switch to turn on and off) with superior shatterproof quartz sleeve brings even better filtration performance;

Auto backwash system for sucked-in waste auto-removal (You don't have to hassle disconnect your outlet setting to do cleaning)

Included free of the following efficient filter medias: Mechanical filtration which consist three phase filtration. From stage-Coarse, medium-coarse and fine filtration. Each phase uses a specially designed foam sponge to effectively remove all sizes of unwanted debris.

Biological filtration which consist of 60 Bio Balls. The Bio-balls providing a habitat for beneficial bacteria to grow. These bacteria naturally convert harmful ammonia and other wastes into healthy nitrates that fertilize aquatic plants and support a healthy pond environment.Cover for filter basket.

Specifications: Voltage: 220-240V

UVC power: 24W

Recommend pump's flow rate. 4500- 18000 L/Hr

Pond Capacity: Max 15000L

Canister Capacity: 30L

Comes with hose connectors

Inlet Tube: 20mm/3/4" 26mm/1" 32mm/11/4"
Outlet Tube: 20mm/3/4" 26mm/1" 32mm/1 1/4"
Waste Outlet: 40mm 1-1/2"
Rating: Continuous
Size (cm):54*37*52cm

Det her filter forlangte fiskehandleren 8.000 Bht for, men nu har jeg fundet SeaSun aquarium 53, 85, 86, 87, ZoneD, JatujukPlaza, Ladyao, Jatujuk, Bangkok, Thailand 10900

Deres hjemmeside kan findes her med kort over området: http://seasunaqua...om_contact

Her forlanger man kun 6.200 Bht for filteret, så min forhenværende ven ville vist tjene gode penge driller

Den anden ting jeg spurgte om pris på, hvor jeg fik svaret 4.000 Bht, kan købes for 2.800 Bht. Så med de 3000 Bht jeg har sparet, siger Kat at jeg har fortjent en lille en til halsen, sød pige Love

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Aquarium Product Pump (Freshwater & Saltwater) Water Pump Resun Water Pump King1 Flow-1500 (1500 liters/hr)


seasunaquarium.com/home/components/com_virtuemart/shop_image/product/87ef483a72f40a30586fd44a71309f74.jpg


Brand : Resun

Series : Resun Water Pump King1 Flow-1500 (1500 liters/hr)
Barcode : Resun King1 Flow-1500
Price: - Bht 500.00


FEATURE
- More powerful and energy-efficient rare earth rotor
- Wear-resistant ceramic shaft ensures long life
- Optional in-line use
- Encapsulated epoxy resin motor ensures safety, reliability and durability
- Suitable for both fresh and marine water
- With flow control adjuster
- Choices of fountain jets/kits
- Suitable for aquarium, water garden fountain and waterfall display

Model : Flow-1500
Voltage : 220-240V
Frequenct : 50-60Hz
Working Current : 0.09A
Working Watt : 20w
Flow Max : 1500 liters/hr.
Hight Max : 2.0m.
Place for installation : internal & external use


Den her pumpe har jeg så også bestilt nu der ikke er pumpe i filteret, og får sendt det med posten. Så jeg får sgu travlt når det kommer nu akvariet også skal flyttes, men med udsigten til rent kildevand til mine fisk der så gerne må begynde at yngle godag, tager jeg udfordringen op med godt humør Thumb

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 05:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Sådan pen Thumb

Du har noget at glæde dig til, og sparer en masse arbejde, så bliver der mere tid til at nyde fiskene og en ølkrus
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 07:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sarcasm Så så skipper han får ikke tid til at nyde fisk pusle
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 07:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

sank skrev:
sarcasm Så så skipper han får ikke tid til at nyde fisk pusle
Men jeg skal bare låse Cyklen så kan jeg nyde en god Singha som er den der smager af Øl skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-06-2012 13:24



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nå ok sank så forstår jeg bedre du ligner ham her meget goddrillerskaal

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Grauballemanden.jpg/800px-Grauballemanden.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2012 21:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hej pen.

Så blev det tid at rense mit nye UV-filter, en ting blev fastslået, det biologiske filter fungerer samtidig med UV.

Men jeg lagde mærke til at algerne kom tilbage efterhånden som det biologiske filter blev tilstoppet, godt jeg købte et billigt "prøvefilter", for nu ved jeg det er bedre med to seperate enheder, så er jeg sikker på at UVen fungerer hele tiden, uafhængigt af filtret.

Har du købt det nye kombi-filter endnu?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-07-2012 05:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hej Skipper (og alle jer andre der kigger med Thumb)

Jo det går rigtig fint med algerne, for de er forsvundet på den uge spanden nu har kørt, så super positivt music

Jeg har brugt ugen på at bytte slangerne ud med Pvc rør, pumpen fik sugeslangen til at kollapse så der næsten ikke var nogen vandgennemstrømning. Så jeg har drønet rundt for at finde noget jeg kunne bruge i stedet som ikke var helt nemt, men det lykkedes da til sidst.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7882.JPG www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7883.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7884.JPG


Men jeg havde selvfølgelig et uheld fredag morgen da jeg begyndte at skifte slangerne ud, en af studsene på spanden knækkede. Meget tyndt plastik der knækkede da jeg tog slangen af, så jeg ræsede som en sindssyg ind til de forretninger jeg plejer at bruge hvor jeg fandt noget jeg kunne bruge som lappeløsning. Det ser ikke så pænt ud som jeg havde ønsket, men det bliver ændret når jeg har fået købt en ny studs til spanden.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7893.JPG www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7895.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7894.JPG


Strømmen er der også kommet styr på så jeg nu kan afbryde de forskellige ting uafhængig af hinanden, så der røg en kølig ned fredag aften da jeg endelig var færdig med det hele mens jeg kiggede på de sultne fisk, sultne fordi jeg kun kan fodre med det frosne foder, de gider overhovedet ikke røre noget af det andet jeg har fodret med før, så de skal lære det skal de driller

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2012 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 882
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Pen den lille VVS Mester Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2012 11:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Det kan der også være fordele ved godagGrin




----------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2012 11:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det var et imponerende bygningsværk Pen, men jeg kan se det bar frugt sarcasm

Jeg startede et 200l akvarie for en uge siden, det fik lige plads inde i hjørnet.
Pris 1500kr, lettere brugt med 6 Malawi chichlider, filter og planter, problemet er det sædvanlige når man køber nyt grus, tåget vand i flere ugerrasende
Jeg har byttet 80% af vandet 2 gange på en uge, og det er stadig tåget.

Foruden de 6 nye cichlider har jeg flyttet mine egne Hongi over, installeret et ekstra filter, hvad der har sat gevaldigt fut i fiskebassernemusic og sidder nu og triller tommelfingre, afbrudt af en af de koldeølkrus og venter på vandet bliver klart.

Her er lidt om Malawi chichlider:

http://cichlideba...lider.html
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-07-2012 19:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Husk hav altid Garfa i huset når man leger med VVS griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-07-2012 00:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Godt gået Skipper Thumb

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der bruger tid i baren, altså undtagen hjemmebaren skaal

For hulen det er dyrt for et akvarie selv om der fulgte fisk med. jeg er sgu glad for at jeg har rimeligere priser herude der her ville have kostet omkring 500 kroner omregnet !!

Jeg er ked af at du ikke læste om min fremgangsmåde, jeg bruger når jeg putter nye sten i glasset, det ville have sparet dig for en masse besvær. Rengør en tom plastikflaske, hæld sand eller sten i den (selv om det er lidt masende), og vend bunden i vejret på den når du har den under vand i akvariet, stenene falder nu ud mens flasken bliver fyldt med vand hvor alt det fine sand og snavs bliver, og når du kan se at flasken er ved at lukke snavs ud, vender du den blot om, tager den op, og tømmer den i en spand hvor du så senere kan fylde flasken med sten derfra. Havde du fulgt den fremgangsmåde, ville du som mig, have klart vand fra starten driller

Dine Malawi cikhlider er nogle flotte fætre, jeg havde dem på et tidspunkt hjemme, men var træt af at de var så hårde ved planterne, så jeg skilte mig af med dem. Og det minder mig om at jeg har glemt at fortælle om de planter jeg har nu...

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7900.JPG

Alle de planter jeg har købt herude til akvarier, er blevet totalt raseret af fiskene uanset art, så det var sgu et kedeligt syn at se på. Men den her plante jeg udelukkende har nu som jeg ikke har et brugbart navn på, er meget robust, og TOTALT sneglefri af en eller anden årsag, de snegle som dukkede op da jeg startede det store glas op, forsvinder stille og roligt fordi de ikke æder den slags planter. Hvis du er interesseret, skulle du kigge på de film jeg har taget så du måske kan genkende planten, for samtidig med at den er sneglefri, giver den skygge til mine Discus der nyder at stå under et stort blad. Jeg købte dem for 80 Bht stykket, og jeg er sluppet for bladrester, døde blade og andet snavs fra de andre planter jeg har forsøgt med mig, så en god ide er givet videre Thumb

Skål, og fortsat god ferie..................... ølkrus
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-07-2012 05:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

God morgen Pen.

Ja det var da ærgerligt jeg overså dit trick med flasken, mener du at du ikke vasker det nye grus inden du fylder det i flasken?
Desværre bliver jeg nok nødt til at udskifte det grus jeg købte i panik da jeg ikke kunne opdrive det grus jeg plejer at købe(engelsk søgrus).ked
Men så får jeg da chansen til at få afprøvet flasketricketThumb
Så det bliver nok en tur til Kalmar i dag eller i morgen hvor de har en stor akvariebutik med et gevaldigt udvalg af alt.
De planter du viser har jeg også, de tilhører Anubias-familien:

http://www.google...80&bih=581

Akvariet jeg købte er af samme model og størelse som dette:

http://www.blocke...?ca=21&w=1
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-07-2012 13:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Og en god aften til dig Skipper, håber din tur var god :-)

Jo for hulen, jeg er nok lidt for ivrig med rengøringen af sten, om de er nye, eller genbrug. Nu jeg bor her ude i varmen, er det dejligt afstressende at sidde på en plastikstol og spule dem godt og grundigt, og gerne i meget lang tid. Men du kan ikke slippe af med alt små gruset og sandet på den måde uanset hvor lang tid du bruger desværre, nogle gange koger jeg dem endda for at være sikker på at alle bakterier, snegle og andet skidt dør Angry

Lur mig om du ikke oplever noget vildt positivt når du bruger mit råd, jeg tror endda du i et svagt øjeblik, går så langt, at du tilbyder mig en kølig ølkrus

Og tak for oplysningen om Anubias, har du samme oplevelse som mig med hensyn til snegle angreb ??

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF7865.JPG

Flot akvarie du købte der, jeg så inde i Bangkok et kæmpe udvalg i den stil som jeg godt kunne tænke mig for at skjule alt mekanikken, men priserne er nok ikke falang venlige, så jeg må 'nøjes' med et almindeligt et. Det tiltaler mig at der tilsyneladende er borede huller i bunden til ind og udløb i det du linkede til, det har jeg lovet at give mig selv næste gang jeg får et anfald og køber et større akvarium ved ikke

Hils inde i Kalmar hvor jeg for over 30 år siden, i et år arbejde på Volvo da det ikke var muligt at finde arbejde hjemme, jeg husker stadig de forfærdeligt grimt smagende øl Sad

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Her i tråden er det tilladt at skændes lidt ... Diverse 6 31-07-2013 22:37
Gade pige tråden **Baren** 124 29-09-2011 21:27
Foto tråden Billeder fra Thailand 33 17-11-2010 23:59
Fodbold tråden :-D Alt mellem himmel og jord 39 25-06-2010 16:46
Hobby: At slå ihjel Nyheder på dansk 3 25-11-2009 10:45

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.61 sekunder | 97,839,642 Unikke besøg | jQ Blog