Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.orientalinvest.com/
Karisa
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 10:38

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 05.05.12
 Status: Offline

Pen skrev:
Jeg føler med dig Karisa, tonen i svarene kan opfattes hårdt, endda meget hårdt og ikke særligt pædagogiske. Men du har meldt dig ind i et forum hvor du får svar direkte som du har fået her, mange af os bor herude og har erfaring med alle Karl smart typerne der gør alt for at tjene penge, derfor får det svar du får. Hårdt men lige på. og sikkert langt fra det du/i har hørt fra jeres hjælpende hånd i Bangkok, så tag det ikke ilde op, svarene er nok de mest saglige du kan finde omkring køb af hus i Thailand på nettet. Vi bruger ikke så meget tid på at skændes som andre steder fordi vi nok ikke passer ind der, vi er ganske almindelige mennesker der blot ønsker at hjælpe som er det du oplever nu.

Et godt råd til dig/jer, ville være at læse loven omkring ejerskab af hus herude som falang, tro ikke på nogen eller noget før du har læst hvad grundloven i Thailand siger, brug Google eller andet hvis du ikke er stærk i Engelsk, men husk, stol ikke på nogen før du er færdig med at læse !!


Hej Pen

Jeg siger på ingen måde at i skal være pædagogiske - men men men høflighed koster INTET!

Mit indlæg, bad på ingen måde om svar på noget som helst, at i synes jeg skal have hjælp er jeg skam glad for, men så kan man jo starte med " hej ...... jeg ser i vil købe, ved i godt at........" jeg bryder mig ikke om de udfald mit indlæg (uden spørgsmål) har bragt op her i tråden.

Med venlige tanker

Karisa
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 12:34

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Karisa

Kan kun give dig ret ud i dine betragtningen omhandlende.... hvem ved hvad....

Det vil altid være sådant i et forum, at der er folk som har brugt enorm megen tid på at finde de rigtige paragraffer, og ud fra det handler man så..

Det bedste for dig Karisa er, at finde dit eget ståsted, altså hvis du mener Thailand skal være det nye, for der er faktisk enorm mange muligheder i dette vidunderlige land.

Hvad der sker på webmasters sted og pensionistens gamle sted Koh. Samuie, behøver ikke at være det faktuelle andre steder..

Det er jo nok det der gør, at de forskellige sider kan blive spændende på deres egen måde.

Det, der jo nok kunne være et positivt for dig, og mange af os andre at vide er.

Hvorfor er der ikke poppet en side op med svar på alle de spørgsmål, rent juridiske, man har, når man nu har et problem med hus, eller for den sags andre ting, som kan lette hverdagen for en der vil flytte til Thailand.

Det skyldes vel nok Karisa, at vi alle gerne være enere med hensyn til vejledning.

Tag du bare af sted... Gør dine egne erfaringer og ud fra dette handle...

Du er altid velkommen til at sende en PB, hvis spørgsmål ønskes belyst, men jeg har jo ikke samme erfaring som mange her på siden, så det bliver jo nok begrænset hvad jeg kan bidrage med, vil jeg tro.

Håber BUDDHA må være med dig i dag og i fremtiden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pen
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 12:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Hej godag

Nej, høflighed koster intet, og dog er det er det vi viser hinanden hver dag her på Thai-dk hver dag. Men omvendt bruger vi heller ikke så meget tid på at sige hej, vi kender hinanden (nogle privat, og andre gennem siden !!), og behøver ikke at indlede hvert svar med hej. Vi behandler hinanden med høflighed uden at vise den på skrift, og som jeg ser det (min opfattelse), går det det da udemærket.

Men jeg forstår dig godt, du har hørt noget andet, og støder nu panden ind i et forum hvor du får serveret sandheden råt for usødet uden plads til at stille spørgsmålstegn ved det skrevne. Hvis du læser på samtlige forum der omhandler Thailand, kan du læse dig til at spørgsmålene er ens, men anderledes formuleret, og på et tidspunkt får folk nok, og svarer i en eller anden form for overgivelse som de gør ved ikke

Hvis du har tid, skulle du prøve at læse replik boksen, her bliver der skrevet alt fra god tur, god weekend, god ferie og så videre, vi er skam flinke ved hinanden her, uden partout at sige hej hver gang godag

For at gøre det kort, kan du ikke eje land herude, og du kan ikke få arbejdstilladelse til at foretage dig noget som helst en Thai kan gøre, Det gælder lige fra gadefejer til medie mogul. Jeg må end ikke male mit eget hus hvis jeg skal følge reglerne, så hårde er reglerne som nogle dog ser let på, og det er dem du skal passe på !!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 12:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Så er alt jo sat på plads af Pens , så Karisa, hvis du har spørgsmål du mener der skal belyses yderligere, er du velkommen til at sende en PB...kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Karisa
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 13:08

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 05.05.12
 Status: Offline

Takker jer begge Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2012 17:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Vi har jo Oriental Invest inde på siden, måske kan de hjælpe med de juridiske spidsfindigheder?godag

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Karisa
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-05-2012 09:30

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 05.05.12
 Status: Offline

skipper skrev:
Vi har jo Oriental Invest inde på siden, måske kan de hjælpe med de juridiske spidsfindigheder?godag



GrinThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2012 11:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Se till att Få Ett “Tor Tor Sam”
En utlänning som köper en lägenhet måste överföra pengar i utländsk valuta från ett utländskt bankkonto till ett bankkonto i en thailändsk bank. Namnet på den som överför pengarna måste vara detsamma som namnet på den som kommer stå som ägare i det slutgiltiga köpbeviset.
Överföringarna som görs måste uppgå till minst USD 20 000 eller mer för att kvalificera för ett bankcertifikat kallat “Tor Tor Sam” som utfärdas av köparens bank. Om köparen ej har ett thailändskt bankkonto dit köparen för pengarna från utlandet kan köparen föra över pengarna direkt till säljarens thailändska bankkonto. Säljarens bank kommer då utfärda detta certifikat.
Detta certifikat är ett bevis för att pengarna kommer från ett annat land än Thailand och i en annan valuta än thailändska baht. Detta bankcertifikat bevisar att pengarna används för köp av lägenhet i Thailand. Markdepartementet “Land Office” vägrar godkänna ägarskap av lägenheten om detta bankcertifikat inte kan visas upp.
Ett Tor Tor Sam är viktigt vid försäljning av din bostad eftersom du då inte behöver skatta för de pengar du fört in i landet. Utan Tor Tor Sam måste du skatta för hela försäljningsbeloppet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-05-2012 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Ingolf skrev:
Se till att Få Ett “Tor Tor Sam”
En utlänning som köper en lägenhet måste överföra pengar i utländsk valuta från ett utländskt bankkonto till ett bankkonto i en thailändsk bank. Namnet på den som överför pengarna måste vara detsamma som namnet på den som kommer stå som ägare i det slutgiltiga köpbeviset.
Överföringarna som görs måste uppgå till minst USD 20 000 eller mer för att kvalificera för ett bankcertifikat kallat “Tor Tor Sam” som utfärdas av köparens bank. Om köparen ej har ett thailändskt bankkonto dit köparen för pengarna från utlandet kan köparen föra över pengarna direkt till säljarens thailändska bankkonto. Säljarens bank kommer då utfärda detta certifikat.
Detta certifikat är ett bevis för att pengarna kommer från ett annat land än Thailand och i en annan valuta än thailändska baht. Detta bankcertifikat bevisar att pengarna används för köp av lägenhet i Thailand. Markdepartementet “Land Office” vägrar godkänna ägarskap av lägenheten om detta bankcertifikat inte kan visas upp.
Ett Tor Tor Sam är viktigt vid försäljning av din bostad eftersom du då inte behöver skatta för de pengar du fört in i landet. Utan Tor Tor Sam måste du skatta för hela försäljningsbeloppet.

Dette gälder også huse!!kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Karisa
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-05-2012 12:25

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 05.05.12
 Status: Offline

Tak for jeres interesse - vi har nu skrevet under på en, efter advokatens udsagn, rigtig go kontrakt - og overført penge på en lukket konto, som kun vi kan frigive.

I Juli tager vi ned og overtager vores hus.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-05-2012 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Karisa skrev:
Tak for jeres interesse - vi har nu skrevet under på en, efter advokatens udsagn, rigtig go kontrakt - og overført penge på en lukket konto, som kun vi kan frigive.

I Juli tager vi ned og overtager vores hus.


hej Karisa

tillykke med huset håber i får en god tid i landet der smilergodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Karisa
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-05-2012 14:15

Bruger

Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 05.05.12
 Status: Offline

eneber skrev:
[quote]Karisa skrev:
Tak for jeres interesse - vi har nu skrevet under på en, efter advokatens udsagn, rigtig go kontrakt - og overført penge på en lukket konto, som kun vi kan frigive.

I Juli tager vi ned og overtager vores hus.


hej Karisa

tillykke med huset håber i får en god tid i landet der smilergodag[/quote



Mange tak skal du ha' Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
SofiaB
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 08:35

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 14.05.12
 Status: Offline

Jeg synes også trådens tonen er lidt hård. Men igen det er også vigtigt at være ærlig.
Her kan du kigge på tøj.Tjek den ud
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 13:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

SofiaB skrev:
Jeg synes også trådens tonen er lidt hård. Men igen det er også vigtigt at være ærlig.


Er der noget jeg virkelig har afsky for, er det at blive snydt til at læse en reklame.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 13:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Græder Tja SofiaB når man lige dumper ind i sådan en diskussion kan det godt virke lidt voldsomt ? tror noget af tonen kommer fordi mange har set og hørt om nogen der er bliven snydt og bedraget ? så derfor prøver at advare ved ikke ellers er vi nu fredelig folk her Thumb det hender at nogen kommer ind og prøver på at ødelægge tonen ved ikke men de holder sjældent så længe her tid
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 17:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

freja skrev:
SofiaB skrev:
Jeg synes også trådens tonen er lidt hård. Men igen det er også vigtigt at være ærlig.


Er der noget jeg virkelig har afsky for, er det at blive snydt til at læse en reklame.


hej smukke dejlige søde rare flinke Freja vi er 100 prosendt enige det burde være forbudt Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 18:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu fristedes jeg ikke til at trykke på linket, og ved derfor ikke hvad nasserøven reklamerer for, men I kan jo for eftertiden springe hans/ hendes indlæg over, der kommer nok ikke noget spændende fra den kantThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-05-2012 18:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

haløjsa sikke en flot kompliment AK81, selv er jeg også 100% enig.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2015 05:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

ja ja, manden forstår at sælge sig selv

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2015 13:18

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Udsendelsen er der ikke noget i vejen med. Den har maaske 3 - 4 aar paa bagen.

Hvad man saa synes om projektet er saa op til een selv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Websitet http://www.dan-thai.dk Alt mellem himmel og jord 23 02-07-2009 15:15

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.35 sekunder | 99,085,255 Unikke besøg | jQ Blog