Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 26.11.2011 Kanchanaburi
kro90
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2011 21:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
 Status: Offline

Når man tænker på hvad Kanchalee tidligere har lukket ud af L... når han var fuld, havde tømmermænd var næsten ædru, så skulle han nok være den sidste til at komme med en kommentar som den i #19. Tænk på alt det gylde han har lukket ud omkring sit rigtige liv i det Thailandske.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 01:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

dardi skrev:
@Kanchalee

Forsvandt din "kone" ikke til England i en periode .. og kom tilbage til dig, da der ikke var flere lette penge at tjene ... gad vide hvad hun levede af "overthere"... hende der er så ren almindelig thai !!

Slip nu det med Dagbogen .. det er slut nu .. takket være .... slettet af censuren


Min kone skulle havet vaeret paa ferie hos hendes moster i England, det blev dog droppet.

Hun er ikke en alm. Thai......Hun er ren, veluddannet, Engelsktalende, smuk, slank og dejlig, det er der ikke mange Thai'er der kan blomstre sig af........Mht. hvad hun skulle have levet af i England, det tror jeg nu nok hendes moster mand skulle have fundet ud af, da han har flere firmaer der, saa drop du saamaend bare dine luder tanker inden jeg braekker mig over dig !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 01:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry suk jeg syntes heller ikke det er pænt det dardi skriver ? jeg tror du har en sød og meget tålmodig kone ? men du starter jo selv med at være lidt nedsættende om dagbogen som utroligt mange syntes var god og underholdene om daglig livet i Thailand ! og det er jo ikke alle der er her på heltid ved ikke rigtigt som dardi skriver ? så er vi jo en del der har fulgt med i dine op og nedture og syntes der har været nogle grimme ned ? men ok de er forhåbentlig glemt Thumb MVH
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 02:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Det er da fint at der nogen som syntes at dagbogen er spaendene, jeg forstaar heller ikke hvorfor Pensionisten stopper, men personligt interessere det mig ikke hvad andre faar dagen til at gaa med.

Beklager dybt, hvis jeg har virket nedladende.............
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 04:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Det er da fint at der nogen som syntes at dagbogen er spaendene, jeg forstaar heller ikke hvorfor Pensionisten stopper, men personligt interessere det mig ikke hvad andre faar dagen til at gaa med.

Beklager dybt, hvis jeg har virket nedladende.............


hej Kanchalee

du er ok et mandfolk du er stor nok til at beklage hatten af for det Thumb

hej Pen du burde også sige undskyld for det, jeg nu citerer dig for
Pen skrev
For snakkede hun Engelsk da jeg mødte hende, havde hun fået ti kolde tæer i røven, Thaipiger lærer sgu ikke bare Engelsk bare fordi de har lyst, nej så har de en bar eller massage fortid uanset hvad de og i siger.


her her du gået over stregen stemler mange Thaier som har tilkæmpet sig lidt viden og kunnen. En undskyldning er det mindste du kunne give
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 12:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hvis man ikke bryder sig om at læse dagbogen, kan man jo lade være med at klikke ind på tråden, så enkelt er det vel bare.

Hvorfor skal pen eller andre for den sags skyld, tilsmudses og latterliggøres, blot fordi han/de er så venlige, at lade os andre følge lidt med i hans/deres dagligdag, kunne det måske skyldes jalousi?

Hvad angår hans sprogbrug, tja personligt syntes jeg, der har været skrevet det, der var langt værre, uden at nogen så meget som løftede et øjenbryn.

Mon ikke han bare efterhånden, har fået nok, når bøtten er fuld, ryger låget som bekendt af med et brag.

Jeg tillader mig lige at bringe et udpluk fra et indlæg, Ida har postet for et stykke tid side, syntes hun fint påpeger en mulig årsag til den negative forandring, siden her har gennemgået.



ida
#32
Skrevet d. 02. November 2011 11:58

”som andre er inde på, findes der desværre overalt på nettet små grupper af ”utilpassede” der som nomader surfer fra side til side for at skabe splid hos ”konkurrenten”. Om dette var tilfældet i denne sag og hvis, om deres valg af denne side var udløst af sidens ” blandings bruger” skal jeg lade være usagt, men ikke desto mindre ændrede den stille brise sig hurtigt til orkan efter nogle nye brugers arrival. Spydigheder og klamme sammenligninger blev efterhånden ”dagens ret”
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 13:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

jalousi..hmm. NEJ.

Men naar man paastaar at Thai som taler Engelsk har det fra et eller andet snavset sted, saa maa man vaere parat til lidt modstand, laengere er den saamaend ikke.

Der er trods alt veluddannede Thai'er som saetter en aere i ex. ogsaa at laere fremmedesprog, men det forstaar Pen. jo ikke......vel ?

Iovrigt er det flot at folk stadig kan huske hvordan jeg opfoerte mig for flere aar siden paa DTW, jeg maa jeg ha' gjort et vist indtryk. 55555music


Sjovt at se her ogsaa, jo flere indlaeg, jo stoerre status.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 13:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Tja Suk jeg tænker nu ikke på din opførsel på DTW når jeg skriver sådan tænker jeg nu mest på din sygdom som lød alvorligt ? men det lyder jo heldigvis som det går ok nu ? og er ikke i tvivl om at du har en sød og dygtig kone og som jeg skrev meget tålmodig griner og tror nu at Pens udtalelse var en ophidset udtale som du jo også kommer med når noget beskylder din kone for slide ting ? Og jeg har nu ikke læst Dagbogen som en spændings roman ? men som en godt skrevet beretning om en pensionist tilværelse på godt og ondt i Thailand ? og det har da været underholdene og en masse gode billeder ? og jeg håber da at han fortsætter sin dagbog der hjemme ? det er faktisk festligt at gå tilbage i ? især når konen siger nej nej du husker forkert det var for 3 år siden Shock Øjeblik hende dagbog og daske hende med music Men beklageligvis ryger der jo nogle grovheder ud af maskinen når man ikke har øjenkontakt Ikke SE nå men pyt nu er det snart Jul og freden må sænke sig nissefar
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 14:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Sank.

Vi er enige, jeg har moedt en del fra bla. DTW. og ja, det har vaeret ganske hyggeligt, vi har maaske ikke vaeret enige paa nettet, men naar man moedes face to face saa gaar det hele meget mere gelinde og det er jo rart.

Og du har ogsaa ret i at jeg bryder mig ikke om at folk genere min kone, de kender hende ikke , men jeg har trods alt haft fornoejelsen at kende hende i 7 aar, og jeg er stadig ny forelsket, det er da ogsaa dejligt.

Min sygdom er jeg kommet over, maa dog ikke overanstrenge mig, hvilket passer mig fint, nej det er lidt traels at man skal passe lidt paa.

Venlig hilsen til alle.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 15:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jo jo der ryger et par finker af panden for os alle. Men en hetz kan jo være ret systematisk.

Problemet er at man ofte glemmer det er et levende og sårbart menneske af kød og blod med følelser, der sidder bag skærmen.

Men uanset om det er den lille morlille, man møder in person i frugt boden, eller en man skriver med på nettet, så har vedkommende fortjent at man lytter og at man udviser den samme respekt og forståelse, som hvis vi sad face to face.

Det kan på nettet måske være svært for den enkelte at få formuleret sit budskab klart og tydeligt og det skrevne kan derfor på nogen, komme til at fremstå som en provokation.

En af grundene kunne altså være, at ikke alle er lige gode til at få sig formuleret og de efterfølgende svar kan derfor opleves som en fornedrelse af en selv, hvis man føler sig misforstået.

En anden kunne være, at man fra visse skribenters pen, er vant til, at der gang på gang, bevidst sker misfortolkninger, blot for at miskreditere den, der har sat indsat indlægget.

Uanset grunden vil en fejde hurtig opstå, også fordi enkelte individer kun sidder og venter på en anledning til at lave ballade.

Men ikke desto mindre kan skuffelsen over et andet menneske, man troede var troværdig og som man havde opnået en vis tillid til og respekt for, føles lige så stor, både på nettet som i den virkelige verden.

Dette ikke skrevet til nogen navngivne personer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 16:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Hun er ikke en alm. Thai......Hun er ren, veluddannet, Engelsktalende, smuk, slank og dejlig, det er der ikke mange Thai'er der kan blomstre sig af........!


Der tager du helt, helt fejl. De thailandske universiteter sprøjter 10.000`er af disse ud hvert år. Alene Ramkhamhaeng Uni, som er sydøstasiens største og i øvrigt et af de største i verden har 60.000 studerende. Og hvad de øvrige ting angår, så er der 100.000`er af andre med tilsvarende kvaliteter i Thailand. Beauty is in the eyes of the beholder.

Jeg vil her blot komme med en generel kommentar på tråden.
Det er ALDELES smagsløst, upassende og generelt overordentligt øretæveindbydende at komme med nedgørende kommentarer omkring debatdeltageres koner/kærester whatever. Ikke mindst fordi de ikke selv deltager i debatten.

Man kan så indvende, når nogle debattører tit, ofte og gerne selv inddrager deres bedre halvdel i debatten (og jeg er sikker på at dette sker uden deres vidende), enten for at bevise en pointe eller forherlige sig selv, så beder man selv om en gang flak fra tid til anden. Ikke fordi jeg nogen sinde vil forfalde hertil.

Tilbage til emnet.
Jeg har nydt pensionistens beretninger og billeder. ( De blev i øvrigt bedre og bedre) De er ikke nødvendigvis præget af skelsættende begivenheder, men en skildring af en mand, der er videbegærlig, aktiv og openminded, en mand som har sin opdagelsestrang og videbegær intakt og som har et stort fortælle-gen. Hans åbenlyse ærlighed gik også som en rød streg igennem hans beretninger.
Han forfaldt heller aldrig til at blive en thai wannabe, noget som en del nyligt tilflyttende til Thailand er tilbøjelige til - i en periode.
Hvor mange i hans situation havde ikke blot sat sig ned og været enten passiv, negativ, forsumpet eller alle 3 dele.

Så, til Pensionisten. Fortsæt din dagbog, selvom det måske kun er for dig selv, din familie og dine venner. Det kan også være et terapeutisk værktøj eller blot en glæde at genlæse senere hen. Det kender jeg selv til.

Du har - ulig andre - aldrig gjort dig til mere end du er. For dette har du min respekt.
Det var dejligt at opleve Thailand gennem dine øjne. (Nye øjne ser bedst :) )
De bedste ønsker til dig og Kat.

mvh
rinpoche
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-11-2011 16:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:

Iovrigt er det flot at folk stadig kan huske hvordan jeg opfoerte mig for flere aar siden paa DTW, jeg maa jeg ha' gjort et vist indtryk. 55555music



Nu skal du ikke være beskeden.
Du har også begjort dig på tilsvarende vis i andet regi af langt nyere dato...
Hvis du har behov for en genopfriskning af din hukommelse, så siger du bare til.
I am at your service.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 05:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Endnu engang vroevler du Rin. Min bedre halvdel ved udmaerket hvad jeg skriver om hende, efter endt Uni er det saa vidt jeg ved ikke ulovligt at traekke mere viden til sig.

Jeg er stadig ikke enig i det Pen. skriver om at tillaerte sprog kun opnaaes i beskidte miljoer.

Indrage sin kone, Rin spis broed til, jeg har adskellige gange laest om at din kone er sygeplejerske og at hun klarede uddannelsen som en mis ( Bravo for det )...........Utroligt hvad det kan foere til naar man ikke lige er enig.

Nye oejne har det med at se det de kun vil se !

Forherlige sig selv, nej Rin, det handler om ikke at nedgoere en Thai som har gjort et stykke arbejde for at opnaa en viden som raekker lidt laengere end hvordan man laver som tam.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 08:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Endnu engang vroevler du Rin. Min bedre halvdel ved udmaerket hvad jeg skriver om hende, efter endt Uni er det saa vidt jeg ved ikke ulovligt at traekke mere viden til sig.

Jeg er stadig ikke enig i det Pen. skriver om at tillaerte sprog kun opnaaes i beskidte miljoer.

Indrage sin kone, Rin spis broed til, jeg har adskellige gange laest om at din kone er sygeplejerske og at hun klarede uddannelsen som en mis ( Bravo for det )...........Utroligt hvad det kan foere til naar man ikke lige er enig.

Nye oejne har det med at se det de kun vil se !

Forherlige sig selv, nej Rin, det handler om ikke at nedgoere en Thai som har gjort et stykke arbejde for at opnaa en viden som raekker lidt laengere end hvordan man laver som tam.


hej Kanchalee
du kæmper en brag kamp. Selv om du har tabt forsætter du , giv den endelig gas, jeg hygger mig gevaldig

Kanchalee husk på, de andres koner, piger, kærester er altid de bedste, de ved bedre og vi kan slet ikke være med i det selskab. for som thaipigens danske mand altid vil sige min kone er ikke som de andre hun er nemlig den bedste

Guds fred være med jer, lad os alle bede om godt vejr og finde en måde, hvordan vi kan snyde julekalenderen Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 09:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Jeg svare saamaend bare paa det som bliver skrevet.

Jeg skriver samaend ikke for at vinde, der tager du helt fejl.

Siden her er naesten ligesaam DTW. var foer, man skal godt nok passe paa hvem og hvad man svare, naa men jeg skriver nu hvad det passer mig, ogsaa selvom du M55 opfatter det som en konkurence.

Det piner mig dog at saa mange her aabenbart mener at man skal ha' vaeret bar, massagepige eller det der er vaere for at kunne tale engelsk ( Der er der mange en thai's mand der saa har tabt )driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Jeg er ikke som de andre, jeg er meget værre. fruen i huset kan sige det samme Grin vi kan sige det I kor vi er ikke, som de andre. Tak for detgodag


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 10:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Jeg svare saamaend bare paa det som bliver skrevet.

Jeg skriver samaend ikke for at vinde, der tager du helt fejl.

Siden her er naesten ligesaam DTW. var foer, man skal godt nok passe paa hvem og hvad man svare, naa men jeg skriver nu hvad det passer mig, ogsaa selvom du M55 opfatter det som en konkurence.

Det piner mig dog at saa mange her aabenbart mener at man skal ha' vaeret bar, massagepige eller det der er vaere for at kunne tale engelsk ( Der er der mange en thai's mand der saa har tabt )driller


Nu vrøvler du, du må skrive om hvad du vil og til hvem du ønsker. Men du skal da forvente at få respons på dine indlæg og selvom de ikke falder i din smag, er det da ikke ensbetydende med, du er uønsket.

Vi er her, som andre steder.. mennesker med forskellig - baggrund, køn og opfattelse af etik og moral.
Derfor vil meningerne også være forskellige.
Men ingen er mere værd end andre, høj som lav, tyk som tynd, ordsnedker eller analfabet.

Alle med respekt for andre er da velkomne med deres bidrag.

Vi er blot en lille blandet flok af forfatterspirer der holder af Thailand og Danmark på godt og ondt.

Hva’ så om ens kone har været en” sidewalk Sally”, gør det hende til et dårligere menneske?

Det er jer selv, der har den fordom, ellers ville I ikke have behov for at retfærdiggøre jer over for andre og bruge ord som, min pige er ren osv..

Det er jo netop erfaringerne fra livets op og ned ture, der har været med til at forme dig som menneske og gjort dig til hvem du er i dag.

Og som Terkel så rigtigt siger hva’ med dig selv.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 10:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

træ Så så i unge menesker ? lad nu Julefreden sænke sig over os danse Nu er det længe siden jeg har været hjemme til Jul men mener at det er nu man skal synge Julia julia hop sa da ? nissefar
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Jeg svare saamaend bare paa det som bliver skrevet.

Jeg skriver samaend ikke for at vinde, der tager du helt fejl.

Siden her er naesten ligesaam DTW. var foer, man skal godt nok passe paa hvem og hvad man svare, naa men jeg skriver nu hvad det passer mig, ogsaa selvom du M55 opfatter det som en konkurence.

Det piner mig dog at saa mange her aabenbart mener at man skal ha' vaeret bar, massagepige eller det der er vaere for at kunne tale engelsk ( Der er der mange en thai's mand der saa har tabt )driller


hej Kanchalee

ok jeg er skam på din side mit indlæg var ironisk ment sorry godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-11-2011 14:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

nej hvad er det nu for noget, hvorfor vil du pen ikke skrive mere? for hulen da også hvorfor er der altid nogen der skal ødelægge det og tage fornøjelsen fra andre. Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,890,160 Unikke besøg | jQ Blog