Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 13.11.2011 Erawan Waterfall
sank
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 03:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

driller Der er et link længere nede angående billeder driller Og nu skal du jo ikke skræmme ida så freja er nød til at dope hende undervejs griner jeg er ved at forsøge at samle pensionister til en lille jagt Krokodille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

interessant læsning. Insekter har jeg intet imod men slanger drimod æv dem kan jeg godt undvære. jeg var klar over der var slanger men havde ikke tænkt den tanke at de var i hobetal nær bebyggelse, havde nok forestillet mig de var mest udbredt i indien. nu skal vi overnatte delvis i det fri en del af turen så uha jeg får vist ikke lukket et øje. men på den anden side freja og alle i ande har jo overlevet turene i det fri, hvorfor skulle jeg så ikke også. jeg takker dog mange gange for svarerne og billederne rart at kunne få lidt faglig bistand fra de udeboende. jeg vil imidlertid ikke gå glip af turen så en fobi skal ikke få lov at spænde ben for mig, jeg må se frygten i øjnene. mande mig op som den stærke kvinde jeg jo er meeeeeeen det er med en vis bævren.Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 12:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Ja ja søde ida husk vi er mange herude til at holde et øje Foto
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 12:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

sank skrev:
Angry Ja ja søde ida husk vi er mange herude til at holde et øje Foto


Ih hvor jeg glæder mig, det kan jo være vi mødes sank ,måske bag en liggestol,Grin ser du også er en ivrig amatør fotograf som ligger på lur efter gode ”naturlige” motiver, men vi fotografer, må jo også være beredt, når kameraet spotter et godt øjebliks motiv. Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 12:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja Ida er mørkhåret og har brune øjne, så Sank du skulle ikke få det store besvær med at genkende hende i Thailand.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

pensionisten skrev:

Hvis du vil se den 6 meter slange jeg skrev om i går Ida, er jeg kommet i tanke om at jeg linkede til historien i Dagbogen dengang, fordi jeg var harm over at den nu skulle tilbringe resten af sit liv i fangenskab og bruges i såkaldte slange show ¤%/

Sidste år da jeg var heroppe alene og boede på Blue Star, fandt man en flot lysegrøn slange som normalt ikke er farlig, ved en bungalow dernede, men den her havde en rød halespids og blev behandlet som en skrøblig atombombe. Dens bid er dødbringende og sker så hurtigt at man ikke kan nå på sygehus, og ikke for at skræmme dig, men hvis du har slange fobi og insekt fobi, er Thailand sgu nok ikke det rigtige sted for dig ved ikke


Kom lige i tanke om at jeg havde besøg af en flot fætter der kravlede rundt i mine net ude på terrassen på Koh Samui, den kan du se her.




For nu at starte fra en ende af, har Ida helt ret.
Der er ikke klapperslanger i Thailand, dem holder Kobraerne væk Grin

Der findes slanger af samme familie, grubeorme, men ikke klapperslanger.
Endvidere når de slet, slet ikke samme længde, den eneste giftslange der kan nå en længde af 6 meter, er kongekobraen, som i øvrigt i vid udstrækning ernærer sig af andre slanger, giftige som ikke giftige.

Den flotte lysegrønne slange med rød halespids er en pit viper, Ngoo Khiao Haang Mai.
Den er giftig og farlig.

Slangen på din video er en golden flying snake, meget almindelig og den bliver regnet som harmløs, selvom den har en svag gift. Men den er ikke aggressiv.

mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nikki
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2011 18:07

Bruger

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 30.10.10
 Status: Offline

Ida skal du sov i det fri i en sovepose eller hvordan for så kan de jo godt kom forbi og nyde din varmekrop . den besked fik jeg selv af en ven i Sydafrika da vi snakket om en jagt tur Ikke SE men jeg fik sjov nok aldrig tid til den tur ha ha

mvh nikki :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 01:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Sorry for misforståelsen, selvfølgelig mente jeg kobra og ikke klapperslanger, og tak for rettelsen godag

Husk Ida at de sgu er mere bange for os end omvendt og gør alt for at holde sig væk undtagen i nødsituationer, så slap du bare af music

Men jeg kan nu ikke nære mig i ren nysgerrighed og glæde ved dyr, til at vise dig den her fætter som der er utallige historier om på nettet nørd

www.thai-dk.dk/uploads/n16giant pythons.jpg


http://www.pattay...tahip-3626
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 06:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Pens

Hvem af de 5 mænd er din fætter ... "fætter" ik en ski' griner
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 11:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

nej jeg mente jo nok der ikke fandtes klapperslanger i Thailand, men kære pen og rin det er dog et fedt om det er den ene eller anden slags når man som jeg har fobi. jeg ved godt de er mere bange for mig end omvendt, og at risikoen er lille, men en fobi gør netop at man ikke tænker rationelt jeg føler mig da også inderst inde lidt latterlig over min egen reaktion på en potientiel fare. kære nikki vi skal bo i en lille landsby, har set billeder af den hytte vi skal bo i hos en lile familie,og at dømme ud fra billederne er det for mig, det samme som at sove i det fri.Grin men som sagt nu har freja boet der flere gange og er kommet hjem i god behold.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 11:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Forstår dig, Ida.
Jeg nærede selv en irrationel angst for slanger da jeg var barn. Aner ikke hvad det kom af.

Det har jeg dog lagt bag mig nu, ved tilsvarende ikke hvorledes det kom i stand :)

Nå, men jeg har mødt rigtig mange slanger i Thailand - også fordi jeg opsøger dem i deres habitat - de interesserer mig.
Med en enkelt undtagelse, har de alle gjort deres bedste for at undgå mig, når jeg ville tage billeder af dem. Men jeg har dog en god del. Du siger bare til, hvis du vil se dem :)

Den eneste undtagelse var en grøn slange - jeg fik ikke en præcis identifikation af den - der om aftenen lå foran vores bungalow i Phetchabun.
Den ville overhovedet ikke flytte sig fra sin plads foran døren, og min søn smed en sandal efter den inden jeg kunne stoppe ham.
DET kunne den ikke lide og den rejste forkroppen og hvad hedder det? Hvæste?

Nu er jeg ikke just Steve Irving, så jeg tog den med en gren op satte den op i et træ. Det tog den meget pænt.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
DKPete
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 11:53

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Randers regnskov har kørt "kurser" for folk med slange fobier... om det hjælper ved jeg ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ida
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 12:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 153
Tilmeldt: 04.11.10
 Status: Offline

jeg tror netop det er vigtigt, som du så rigtigt siger Rin, om ikke ligefrem at forstå hvoraf angsten udspringer så dog lære at acceptere at den er tilstede, og håbe på den forsvinder. Jeg har også stor respekt for naturen, men en Steve irving nej du godeste det er jeg sandelig heller ikke, der er mere mandfolk i din søn end i mig.
Kender du det med at være ambivalent, det er jeg lige nu, en del af mig brænder for at se billeder, mens en anden skriger nej. Men selvfølgelig siger jeg ja tak til dit tilbud, jeg vil rigtig gerne se dem, andet ville da være barnligt.
Min frygt og de tilbagevendende natlige mareridt, er naturligvis at handle uhensigtsmæssigt hvis jeg uforvarende skulle møde en slange. Heldigvis har jeg i freja en god psykisk støtte, og samtidig er hun jo en yderst kompetent førstehjælper, hvis uheldet skulle være ude, om ikke andet så lidt godt til de flossede nerver.Grin

Nå nu skal jeg ikke trætte jer mere med mine sikkert unødvendige spekulationer. Tak fordi I ville give jer tid til at lytte. nu kalder arbejdet igen. er ikke tilbage før i morgen igen. ciao tutti.



DKPete skrev:
Randers regnskov har kørt "kurser" for folk med slange fobier... om det hjælper ved jeg ikke.


Jeg har faktisk lige bestilt en tid hos en lokal terapeut, der mener han kan hjælpe mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nikki
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 13:04

Bruger

Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 30.10.10
 Status: Offline

jeg sys nu du en ok hård hund når du vil sov i sådan en hytte :) det kommer jeg aldrig selv til at prøv med mine fobi for ædekopper og jeg har prøvet sådan en tur med en terapeut og ja det hjælp mig ikke Sad . men altså du har Freja med så det skal nok gå kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2011 13:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Et problem med slanger er at de søger hen til et sted der er varmt, så måske skulle ida stille et par underkopper med isvand under sengestolperne.
Et andet problem bliver så at udskifte dem hver halve time.ved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-11-2011 02:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Kom lige i tanke om de her billeder jeg tog ude i haven på Koh Samui, desværre gjorde min interesse for optrinnet at gartneren Somchai efterfølgende slog dyrene ihjel rasende Græder

Og de grønne slanger som der var mange af på øen, drattede tit ned fra palmerne og var noget jeg så tit på mine ture derovre. Og de må åbenbart være velsmagende, for de lokale skyndte sig at slå dem ihjel og tage dem med hjem ved ikke

www.thai-dk.dk/uploads/Slange 011.JPG www.thai-dk.dk/uploads/Slange 018.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/Slange og gekko.jpg

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Erawan Museum: An absolute one of a kind museum with wonderful architecture Central Thailand 5 27-11-2022 16:24
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Car Crash hits Erawan Shrine Nyheder på andre sprog 1 23-07-2016 07:10
Two Hong Kong superstars pray at the Erawan Shrine Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 29-09-2015 10:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,085,829 Unikke besøg | jQ Blog