Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 07.09.2011 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 01:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

07.09.2011 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4974.jpg

Så blev det igen tid til at betale regninger....... ked

Strømmen skulle vi betale for denne gang nu vi har vaskemaskine, så den regning på 420 Bht for 144 Kw timer blev betalt i 7 Eleven og vandregningen på 97.58 Bht blev betalt på vandværket. Regningen på 968 Bht for Internettet blev betalt ned i butikken nu vi alligevel kørte forbi på vores vej til Tesco for at handle stort ind og huslejen blev også denne gang reguleret af mig, for udlejeren der tydelig vis har økonomiske problemer, havde ikke betalt for afhentning af affald i et år, så denne gang trak jeg 240 Bht fra og betalte så de resterende 3.260 Bht via ATM.

Den måde at betale regninger på herude er i mine øjne genial, 7 Eleven klarer alle regninger hurtigt og kræver ‘kun’ 15 Bht pr betaling som ikke er galt. Og den smertefri overførsel via ATM går lynhurtigt og er nem at forstå nu det står på Engelsk. Men den eneste grund til at jeg betaler strømregningen i 7 Eleven, er fordi det ikke er lykkes mig at finde ud af hvor elværket ligger og på den måde spare de 15 Bht, lidt nærig er man vel driller

Lidt blomster blev købt nu der var et par huller i rækken af potter, og som i kan se på billedet købte vi også en træ bænk der kostede 3.500 Bht efter lidt forhandling. Vi havde været lidt rundt på forhånd og tjekket priserne i de 2 butikker der handler med dem her i byen, og den første forretning der ligger tæt på broen over floden Kwai havde et meget stort udvalg. På grund af min ryg ledte jeg efter et bord/bænk sæt hvor det var muligt at have 2 stole i stedet for den ene bænk, og den unge gut der fulgte os irriterende tæt på sagde at det ikke var noget problem. 4 stole eller 2 bænke var til samme pris 3.500 Bht Thumb

Der kørte vi så ud igen efter at set den anden forretning der var en guldgrube i alle møbler i træ og i alle prisklasser, men her kunne jeg ikke finde noget jeg brød mig om. Så tilbage til forretning nummer 1 hvor en ældre kineser nu var i butikken, han prøvede at smigre mig og snakkede lidt Engelsk. Også han fulgte os rundt og kommenterede meget højlydt som var pisse irriterende, priser og kvaliteten på møblerne, men jeg havde bestemt mig for det vi så på første gang vi var der, og begyndte at forklare Kat at det skulle leveres samme dag klokken 14. Men så knækkede filmen sgu, for den her lynkineser prøvede at overbevise mig og Kat om at den unge fyr der havde fulgt os rundt første gang, ikke fattede en skid, så prisen var nu steget fra de 3.500 Bht til 6.500 Bht Sad

Nå, for ikke at spilde jeres tid med fortællingen om resten af den korte tid vi opholdt i forretningen, forlod vi stedet med en afskedssalut fra kineseren om at falang go home, you have no money. Så det blev en stor skuffelse at opdage at man fordi man er falang skal pelses så meget, så undgå den forretning der ligger på hjørnet af vejen ned til broen fra hovedvej 323 !!

Jeg var ikke engang gal til min egen overraskelse, men utrolig ked af oplevelsen der holdt lige indtil vi kom hen til den nye blomsterhandler jeg havde fundet. Her tussede vi rundt og kiggede på de blomster vi mente vi manglede og satte os ned i et møbel af samme slags som Kineseren ikke ville sælge til en ordentlig pris, og dælme om ikke det var til salg også. En kort forhandling fik prisen ned på 3.500 Bht som jeg mener må være rigeligt for den størrelse og blev leveret hjemme sammen med de blomster og krukker vi havde købt og en travl dag med at plante og gøre varede lige indtil klokken 8 om aftenen hvor vi halvdøde af træthed endelig kunne sætte os i de nye møbler og puste ud skaal

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4968.jpg


Så nu går vores hverdage lynhurtigt og meget behageligt med en masse pause hvor vi sidder og kigger på fiskene og blomsterne der er glade for den omsorg (læs gødning) vi giver dem. Det sidste jeg mangler at male, trækker ud på grund af regnen der til tider hamrer ned og gør alt vådt, men det går lige så fint nu vi kan sidde og hygge os derude, så der bliver slappet voldsomt af music

Min nye ven Indo, en 4 år gammel hunhund er et herligt bekendskab for mig der elsker hunde. Som jeg tidligere har fortalt får den tæv med kosten når den ikke lige kommer hurtigt nok ind, manden som er politibetjent og nogle gange er væk i næsten en uge af gangen, sparker ud efter hende når hun logrende tager imod ham når han kommer hjem. Så det er helt nyt for den at nogle kæler med hende, og det har taget hende et par uger at finde ud af at hun ikke skal ha tæv når Kat fejer, eller vander blomsterne, så lige så snart den kan se sit snit til at luske herind får vi en hyggelig sludder. Og jeg har nu fået lov til at hente hende over nu de har set hvor glad jeg er for hende, så der ryger selvfølgelig også foder ned i skuffen på den her tykke hund der hygger sig og følger mig alle vegne, både inde og ude som det tog lidt tid at forklare de gamle at jeg havde det fint med, en dejlig varm oplevelse godag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4981.jpg

Alle de her ting og så gaven jeg har fået, en helt ny Kat der gør hverdagen lys og munter Love gør at den planlagte tur til Bangkok hænger som en sort sky over os. Vi er så afslappede og glade for den stilhed her i huset der gjorde at vi blev lidt småstressede da vi sad uden for barberen til 50 Bht nede på falang street og ventede på at det blev min tur, biler, knallerter og alt andet gjorde ventetiden noget anstrengt. For vi er simpelthen så vant til at kun høre fuglene og kvæget der med sine træklokker om halsen græsser bag ved huset, ikke alle de her helvedesmaskiner der selvfølgelig næsten alle har modificeret udstødningen for at larme mest muligt kan vi høre. Vi blev hurtigt enige om at vi savnede huset, og blev lige så enige om at det var godt vi ikke som først planlagt, fandt et hus dernede. Vandværket og barberen er den eneste årsag til at vi kører derned, ikke noget med at sidde og drikke øl dernede, er jeg tørstig som jeg er to gange om dagen skaal, køber vi dem hos den lokale købmand og nyder dem udenfor huset i vores botaniske have som Danskeren der kom på besøg i går, omtalte haven som kat

Han var her i 6 timer og blev mere og mere benovet over alting, og ikke mindst stilheden her. Han bor selv i et Thai kvarter, som hvor der ifølge ham er en helvedes larm døgnet rundt. Så han var sgu svær at komme af med igen griner

Vi aftalte at han skulle tage sin Thai dame der arbejder i et shoppingcenter med herud, så pigerne kunne lære hinanden at kende på Torsdag. Kat har ‘kun’ damerne her på vejen at snakke med (undtagen naboen !!) og hans dame har heller ingen stor bekendtskabskreds, så de skal møde hinanden skal de. Og han fik endelig forklaret mig hvor butikken hvor jeg kan købe luftgeværet ligger så jeg kan få ryddet op i den store bestand der er her, og jeg skal lige huske at sige at jeg selvfølgelig har fået Kat til at spørge samtlige på vejen hvad de syntes om mit korstog, alle som en var glade sagde de og glæder sig til at slippe af med dem og deres svineri. Og det til trods for de 3 af damerne er meget religiøse og hver dag beder til Buddha og giver ham blomster og vand uden for deres huse i de små ‘templer’ mens de messende stemmer fra deres radioer fylder luften. Kan jeg bare skræmme dem væk er jeg tilfreds, jeg behøver ikke slå dem ihjel for at have det godt, så jeg vil forsøge at strejfe dem og håber at jeg ikke får slået alt for mange ihjel !!

Nå, i mellemtiden har jeg så fået taget et par billeder
http://s657.photo...1QQtppZZ20 , igen af blomster og et enkelt af en græshoppelignende ting der gemte sig i en blomst. Og desværre kunne Kat ikke vente på mig da jeg var udsendt som dueskræmmer hos pigerne der bor overfor, hun kom skrigende løbende ud på vejen og sagde at en kobraslange på tommelfinger størrelse i omfang havde rejst hovedet da hun forstyrrede den bag ved vasketøjskurven som står uden for døren til toilettet. Jeg stod 3 meter oppe på min nye stige og kunne ikke komme så hurtigt ned som hun ville, så hun gik tilbage og fik den på en eller anden måde ud af huset hvor den forsvandt i et hul i muren. Så det og så et andet tilsvarende hul ud til grunden bag ved huset har nu fået nogle hjemmelavede net sat i så vi kan slippe for flere slanger selv om jeg tosse skide gerne ville kunne tage billeder Foto

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4977.jpg


Så igen ja, alle de positive oplevelser og venlige mennesker her omkring gør at jeg tror jeg nu er faldet til ro og gerne vil blive her i meget lang tid. Kanchanaburi som jeg vist er kommet til at fortælle, er utroligt smukt med de omkringliggende bjerge og ikke mindst floder og damme der kun venter på mig og Kat og min trofaste knallert der lige er blevet belønnet med en ny slange i forhjulet, et nyt blink relæ, og nye støddæmpere til ialt 900 Bht så den er klar til de kommende ture, så jeg er ikke faldet så meget til ro at jeg er færdig med at opleve og er sikker på at mange oplevelser og ture venter mig music

Men jeg skal som sagt lige have overstået Bangkok turen inden, og det sidste dyre maling der venter på at komme op på væggen og facaden, 1850 Bht kostede 18 liter som dog er givet godt ud, for det er ren acrylmaling der ikke som det første maling jeg købte, bliver slået af i regnvejr Græder

Som med opfordringen jeg fik om at at køre ud og tage billeder af damen i saltlagen, er i meget velkomne til at komme med forslag om hvor jeg skal køre rundt her. Har i læst noget der interesserer jer her i omegnen, melder jeg mig under fanen som farende svend, for om ikke andet får jeg da lettet røven Grin

Buddha bliver igen takket for det han giver mig som er stort..... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/3/DSCF4961.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 03:25

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Lyder godt, at du er kommet ovenpå igen!
Takker igen, igen for dagbogen!
Alt held og lykke fra mig!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 07:12

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Med risiko for at blive kaldt negativ igen..

Så er der måske en grund til at overveje jagten på duer ( nook pilab ) en ekstra gang.

Selv om det kun er et luft gevær, så kræver det våben tilladelse.
Og den kan vi farang ikke få.

Med en våben tilladelse som Kat måske kan få.. Så må den stadig kun bruges på egen matrikkel nr.
Og i et tæt bebygget område, som i bor i.. Vil det nok knibe meget at holde haglene hjemme ved jer selv, for ramme duerne hver gang sker nok ik.



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej pen

Det ligner en vandrende pind, den der græshoppe lignende tingest.

Ha´en god dag !

music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 18:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

pens.

Hold dig væk fra de duer, det kan give dig store problemer, som farang i et overvejende thai område rangerer du på samme niveau som en muslim i et dansk villakvarter, hvad tror du ville ske hvis en muslim begyndte at skyde danske duer?





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 18:53

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Nu ikke for negativ skippy, det tåler man ikke ude i den "on-going Himmapaan Thai Lakorn i Kansnartbliburetinde"!

Negative vibes er uønskede...

Bare p!sirriterende at følge en Farang kvaje sig så enestående, og samtidig håne de der prøver at gelejde tumpen på ret kurs..

Lige det her gylp til gnieren: Øj, hvor det da handler om penge og priser hele, hele tiden, hvordan fanden kan du leve på den måde mand???!!

Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 19:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der findes et gammelt ordsprog der hedder, skik følge eller land fly.
Og det har jeg febrilsk forsøgt at holde i Thailand, ikke altid med held, i begyndelsen.
Senere gav jeg fanden i det, og lod konen ordne det, det er vel det man har dem til.Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Sabai Sabai
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 20:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15.04.11
 Status: Offline

skipper skrev:
pens.

Hold dig væk fra de duer, det kan give dig store problemer, som farang i et overvejende thai område rangerer du på samme niveau som en muslim i et dansk villakvarter, hvad tror du ville ske hvis en muslim begyndte at skyde danske duer?







Skipper ... Du er inde på noget !.... MEN MEN MEN !!!!

Hvis en muslim skyder duer i et dansk villakvarter,.... ville danskerne løbe af helvede til !!!!


I dette tilfælde vil Thaierne angribe !!

Det som Pensionisten har gang i ude i Thailand, kan og VIL kun gå meget galt !!


En farangs status er ikke på højde med en hundelort !


Bare det at Pensionisten har malet sit hus og lavet en flot lille have, og nu også har sendt forspørgelser/infomation ud, om at skyde duer i kvarteret... har skabt et kæmpe had , misundelse, foragt, sladder osv.. det er et kun et spørgsmål om tid før nogen, eller hele kvarteret eksplodere !!!!

Pen ... pak sydfrugterne i en fart !!!
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2011 20:45

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Jamen, herregud, lad dog fjolset vade rundt i glasbutikken og lad os andre høre på klynkeriet når det går galt, for det vil gå galt, 100%!

Husker i James Christensen?

http://www.dansk-...admore=396

Google selv videre, gider ikke...

Men fuldstændig korrekt som Sabai-Sabai er inde på... Thai´er finder sig sgu´ ikke i noget, men det der forvirrer os primitive Farang er at hele "chikane/payback" scenariet sker med store smil og venlige gebærder!

De smiler mens de afliver dig, satans gooks...

Ikke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 01:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Der findes et gammelt ordsprog der hedder, skik følge eller land fly.
Og det har jeg febrilsk forsøgt at holde i Thailand, ikke altid med held, i begyndelsen.
Senere gav jeg fanden i det, og lod konen ordne det, det er vel det man har dem til.Grin


Du har ret koner skal bruges men også holdes nede.Det er ikke nem at være os i dette land
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 03:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nej du bliver ikke beskyldt for at være negativ Leif, overhovedet ikke. For snakken om luftgeværet som jeg inden jeg overhovedet tænkte på at købe det, spurgte jeg naboen som er politimand om det var lovligt. Og svaret var ja som jeg nu efter dit indlæg har fået at vide fra en anden, ikke er sandt ved ikke

Jeg kan uden tilladelse købe splatter pistoler og de små pistoler til plastikkugler som jeg nu vil lure på i stedet for luftgeværet, iøvrigt fik jeg samtidig at vide at falanger kan få våbentilladelse til de sammen våben Thaier kan købe. Så tak for dit indlæg som gav mig en ny viden Thumb

Om det er en vandrende pind har jeg ikke forstand på, er de ikke meget tynde ???

Men en god oplevelse med alle de insekter og dyr der kravler rundt i blomsterne, sgu mere spændende en lus og spindemider Angry


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

leif skrev:
Med risiko for at blive kaldt negativ igen..

Så er der måske en grund til at overveje jagten på duer ( nook pilab ) en ekstra gang.

Selv om det kun er et luft gevær, så kræver det våben tilladelse.
Og den kan vi farang ikke få.

Med en våben tilladelse som Kat måske kan få.. Så må den stadig kun bruges på egen matrikkel nr.
Og i et tæt bebygget område, som i bor i.. Vil det nok knibe meget at holde haglene hjemme ved jer selv, for ramme duerne hver gang sker nok ik.





korrekt og alligevel ikke, faranger som bor i thai på et Non-Immigrant Visa kan godt få våben tilladelse.forstå det hvem der kan jeg kan ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 04:17

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Ja det er en af de ting som til tider gør det svært at finde ud af hvad vi må/kan.
For tit får vi ikke det rigtige svar når vi spørger en som teoretisk burde vide...
Ganske enkelt fordi de ikke ved det og så siger de hvad de tror.

Det skal så lige siges det var i 2004 jeg forsøgte at få våbentilladese til ex-konen. Så meget kan også være ændret.

Er der i øvrigt nogen der ved om alm jagtgevær findes i Thailand, jeg har aldrig set dem brugt.
For det kunne godt være interessant for os persille nørder der helst vil bo ude hvor der også findes vilde kaniner music

Og et luftgevær er ik velegnet til jagt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 05:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

google er din ven søg på ซื้อปืนลูกซอง
frem kommer



http://www.phuket...pic=3395.0 på thai brug din ven og oversæt

så får du det her http://translate....=&ie=UTF-8
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 18:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad er der sket med pensionisten, han har ellers virket så venlig og rar, nu pludselig er han blevet grebet af trang til at bære våben mod ubevæbnede duer, som trods alt var der før ham.

Kan det være en begyndende kedsomhed, som jeg genkender efter mine år i Thailand, eller er det hvad jeg kalder Farang-syge, det betyder at man efter et par år ikke længere føler man er udlænding, og skal opføre sig som gæst, men begynder at tro man ER blevet ligeværdig med thailænderne, og derfor kan gøre som dem.

Det kan man ikke, bare fordi naboen sparker sin hund, skal man ikke tro man som farang kan gøre det samme.

En anden, meget vigtig ting er Jante-loven, den eksisterer skam også i Thailand.

Nabokonerne holder nøje kontrol med hvad du futter rundt og laver, maler, køber potteplanter, møbler, akvarie osv. osv.

Så er der lagt op til åndelig Spanking når den stakkels thaimand kommer hjem fra arbejde.

"Se hvad farangen gør, og hvad gør du, hvorfor har han flere penge end dig, uden at arbejde, hvornår maler du huset, hvorfor køber du aldrig blomster jak jak jak jak.
I den retning er de sgu ikke bedre end de danske, ja faktisk er de ens over hele verden.

Efter en vis tid begynder thaimændene at kigge skævt til dig.
Har du ikke undret over din nabo politimanden gav dig falsk information om luftgeværet, han burde jo vide.

Og nu al den snak om splatterpistoler og små pistoler til plastikkugler, glem det, hvis du ikke vil have duerne bygger rede under dit hustag, så sørg for de ikke kan bygge rede.

Så enkelt er det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 18:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Til JackD
Jammen herregud, spring tråden over, hvis du ikke orker at læse den! Jeg tror vi er mange som nyder at læse om pens. små og store problemer. Jeg glæder mig ihverttilfælde, og du behøver jo ikke at kommenterer ALT, I SAMTLIGE THAIFORUM,S eller er du så sølle, så du ikke har andet at lave?
V.h. Lindy
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 18:20

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Jamen herregud Lindy, tråde skal da læses for h..... mand, hvad laver vi ellers her?!

Jeg har da med stor intereresse fulgt Pensionistens skriverier, men jeg bliver p!ssed når han direkte lyver om nogle begivenheder i Nonthaburi, og især når han efter min mening er ved at starte noget der ku´ende som en "James Christensen episode" - derude i provinsen...

Jeg er fuldstændig enig med skipper i indlæg nr. 15, Pensionisten bevæger sig i sin danske fladpandethed lige på grænsen til noget der kan blive temmelig ubehageligt.

Ligeså hjælpsomme og venligt smilende Thai´er kan være, ligeså moralsk/etisk/åndeligt pilrådne er de hvis det passer dem!

Er man ikke blevet klar over det efter 1½ til 2 år i LOS, så er det sateme på tide at få det lært...

Har fortalt min kære frue om fjolset, hun har følgende kommentar: "Birds were in the house first, you can go back to Denmark if you don´t like here"

Sad

PS: Lindy skrev: "og du behøver jo ikke at kommenterer ALT, I SAMTLIGE THAIFORUM,S eller er du så sølle, så du ikke har andet at lave?"

du er selv sølle , hvad laver du ellers her på et ligegyldigt Thaiforum????

hej Jack D har slettet et par grimme ord i dit indlæg
hilsen Web
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Webmaster
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 18:42
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 83
Tilmeldt: 16.02.09
 Status: Offline

hej det er ok at være sure og uenige brug venligt et ordenlig sprog
tak
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 19:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvad er der sket med pensionisten, han har ellers virket så venlig og rar, nu pludselig er han blevet grebet af trang til at bære våben mod ubevæbnede duer, som trods alt var der før ham.

Kan det være en begyndende kedsomhed, som jeg genkender efter mine år i Thailand, eller er det hvad jeg kalder Farang-syge, det betyder at man efter et par år ikke længere føler man er udlænding, og skal opføre sig som gæst, men begynder at tro man ER blevet ligeværdig med thailænderne, og derfor kan gøre som dem.

Det kan man ikke, bare fordi naboen sparker sin hund, skal man ikke tro man som farang kan gøre det samme.

En anden, meget vigtig ting er Jante-loven, den eksisterer skam også i Thailand.

Nabokonerne holder nøje kontrol med hvad du futter rundt og laver, maler, køber potteplanter, møbler, akvarie osv. osv.

Så er der lagt op til åndelig Spanking når den stakkels thaimand kommer hjem fra arbejde.

"Se hvad farangen gør, og hvad gør du, hvorfor har han flere penge end dig, uden at arbejde, hvornår maler du huset, hvorfor køber du aldrig blomster jak jak jak jak.
I den retning er de sgu ikke bedre end de danske, ja faktisk er de ens over hele verden.

Efter en vis tid begynder thaimændene at kigge skævt til dig.
Har du ikke undret over din nabo politimanden gav dig falsk information om luftgeværet, han burde jo vide.

Og nu al den snak om splatterpistoler og små pistoler til plastikkugler, glem det, hvis du ikke vil have duerne bygger rede under dit hustag, så sørg for de ikke kan bygge rede.

Så enkelt er det.


ak ja de kvinder

det er ikke nemt at være farang herude i smiles land, der er så mange ting vi ikke forstår, eller kommer til at forstå selv efter mange år herude
'Jante-loven den trives også herude i bedste velgående
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2011 19:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:

Har fortalt min kære frue om fjolset, hun har følgende kommentar: "Birds were in the house first, you can go back to Denmark if you don´t like here"

Sad


Ha ha, hvad med at fortælle din kone, at " the fucking birds don't pay the rent "

Hvor har pen skrevet, at han vil skyde duer, jeg kan ikke se det noget sted i denne tråd ?

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 97,852,101 Unikke besøg | jQ Blog