Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det røde Thailand
lindyras
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Du ligger vel indlæg på siden fordi di skal læses -----halvhjerne---griner

l.r.


...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 17:31

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

jesperfrb skrev:
Hans hjælp til de fattige kan i stikke op hvor solen ikke skinner!
De renter de har betalt i den landsby min kærste kommer fra er helt uhørte, 20-25% til Thaksin! Men Thaierne troede de fik pengene!
De kloge snyder de dumme!


Den historie bliver ved med at dukke op.

De bliver såmænd mindet om det på halv vejen,
tror det største problem er mange bruger lånene til alt muligt andet end formålet.

Det var og er stadig lån til produktion, hjælp til selvhjælp.
endda meget billigt. altså for dem der husker lånet forfalder i Januar. seneste betaling i februar.
Afdrags frit et helt år.

Dem som glemmer det, ja de futter ud på kineser markedet og betaler de dyre renter,
så vidt jeg husker er der ingen i moo bahn der får nye lån før alle har betalt.

Den ordning har kørt i mange år.. så lidt mystisk hvis nogen stadig kan være i tvivl om at det er lån..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 20:10

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Godt med lidt viden og perspektiv, istedet for "Isaan-rapand ævl", tak for det Leif!

Enhver der kender lidt til Thai´ers forhold, eller måske mere korrekt - manglende forhold til penge, lån og alm. økonomi, ved da udmærket godt at et lån betragtes som en gave, som sgu´ aldrig nogensinde vil blive betalt tilbage!

Endvidere vil opdragelsen i national-disciplinen "uansvarlighed" - samt en anden typisk kulturel "kvalitet" der kaldes "keep face" - bevirke at alle der har formået at få en idiot til at låne sig penge, vil gøre de mest fabelagtigt tåbeligt kunstfærdige løgnagtige krumspring for at undgå at en eneste Satang vil blive tilbagebetalt!

Derfor, I phucking latterlige nybegyndere, fald ikke for deres barnagtigt dumme bortforklaringer om dit og dat og 25% åger, og oh ve oh klage, det er pis og papir, og ynk og klynk som de bare skal proppe skråt op de satans abekatte!

De fik alle muligheder med Thaksin, de der greb den klynker ikke, modsat fjolserne som Farang-båtnakkerne jo kun typisk møder, der så istedet modtager almisserne fra den omvandrende blåøjede ATM.

Det er så jer tumpede fjolser vi andre skal høre fortælle om hvordan det hele hænger sammen, idioter og narrøve er I...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nnn
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2011 23:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 21.05.09
 Status: Offline

JackD skrev:
De værste Farang jeg har mødt, er de der efter få måneder i LOS er eksperter på stort set alle områder, og det gælder også dig Pen!

Max. 2 år har du opholdt dig i Thailand, og er sandsynligvis en af de typer der er nødt til at flytte fra sted til sted i en uendelighed, fordi du ikke fatter en brik af hvordan det hele fungerer.

Konflikter med gud og hvermand, tramper rundt som en buffalo i en glasbutik, og kvajer sig med stort og småt.

Har du overvejet at din handling med at fjerne Kat fra hendes "ejer" måske kan give dig problemer?

Nok en god ide hvis du aldrig nogensinde viser dig igen i det område i Nonthaburi, bare et godt råd fra en veteran.


Mht. Thaksin:

Min kones familie gik op i indkomst og især tro på fremtiden da Thaksin var den store rorgænger!

De dyrker ris udenfor Nakhon Sawan, er fornuftige folk, og lånte ikke mere end de sku´ bruge, modsat tåberne i Isaan!

Nedgangen skete først da al balladen med De Gule startede, og et senere militærkup, og Thaksin´s exit!

Du har da fuldstændig forskudt tidsregningen, ja du var vel ikke engang i Thailand i den periode?

Prisstigningerne er kommet efter Thaksin, hvor Abishit har lånt enorme summer hos sine venner i Kina, for at holde facaden og illusionen om en vis fremgang, men det er en stakket frist, de skal betales tilbage på et tidspunkt...

Thaksin fik på ganske få år betalt gælden til IMF tilbage. Den gæld der blev stiftet under "Tom Yum Goong" krisen i 1997..

Abishit og det gule slæng er sgu´ da ikke demokrater, det er skuespil, de styres af Gen. Prem, Kongehuset og militæret.

Thaksin ville ændre dette, få folk til stemmeurnerne, også "de mørke i huden" ude på landet, de som Bangkok-eliten helst ser et forbud mod at de kan stemme!

Dine kommentarer om diktatorer, totalitært styre, Stickman etc. fortjener kun en hovedrysten fra min side, og de afslører din helt igennem fatale mangel på viden om hvordan Thailand rent politisk og magtmæssigt er skruet sammen, især hvis du læser Thai aviser!

Kan du virkelig læse Thai efter så kort tid derude..?

Du ville nok få mere præcis information via sladder og andenhånds snak!

Sad


+1 Thumb

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 02:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

Jack D den store mester

dig som ikke er glad for de lokale thaier, ikke ønsker at lære sproget , du ikke vil forstå den thailandske mentalitet .den er bundrådne skriver du

forklar lige os almindelige turister,der intet aner om landet. Vi er jo halv hjerner, tumper,eksperter,latterlige nybegyndere, tåbelige amatører, og NEWCOMERS!!!

hvor har du din store viden fra
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 04:01

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Kære JackD
Nu syntes ikke jeg er helt "novice" i Thailand!
Kender nok mere til hvad Thaksin gjorde for sin familie, end du gør! Har fuldt hele hans historie hele vejen!
Siger ikke at Abasith( de gule er bedre), men Thaksin er det
væreste R....l, med hensyn til korrution jeg har set i Thailand!

Du må mene hvad du vil om mig, men de lån jeg snakker om var til Landsbyens fællesskab, ikke små personlige lån!
Men til forbedring af strømforsygning, lægeklinik, skole, osv!
Kan ikke helt se at det skal koste mellem 20-25% i rente, som hele landsbyen hænger på!
Så din "HELT" er i mine øjne en tyveknægt, for renterne går til hans personlige virksomhed, selvom at pengene kom fra statskassen! AND THAT IS A FACT!
Hvem står for alt reklame på "Skytrain/metro": Thaksins Datter!
Hvem byggede Suvanabumi lufthavn: Thaksins famile ejede selskab!
Hvem står for alt sikkerhed i lufthavne/skytrain/metro: Thaksins Søn!
Read and weep!
Følg med i de Thailanske medier!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 04:50

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jesper der er noget som slet ik passer her.

El.. det sorterer under elværket og der er helt klare regler for det.
Alle har ret til el og får det gratis lagt ind bare der er 3 på vejen som betaler deres ejendoms skat.

skolerne er heller ik noget private investerer i. memindre man vil have andet / mere end andre.

læge klinikkerne.. dem jeg kender til sorterer under nærmeste sygehus... og det er læger derfra som praktiserer.

Men på bundlinien må de jo have skrvet under på et låne dokument og har de aksepteret 25¤ i rente.. ja ja ok er vi ude hvor ingen har gået i skole, kan de vel lokkes til meget.
Men alm bank rente er vel pt max 7 %

Og gider du så lige finde dokumentation for at Thaksin scorer statens renter... det lugter lidt meget af.. ham kan jeg ik lide...


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 07:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

leif skrev:
Jesper der er noget som slet ik passer her.

El.. det sorterer under elværket og der er helt klare regler for det.
Alle har ret til el og får det gratis lagt ind bare der er 3 på vejen som betaler deres ejendoms skat.

skolerne er heller ik noget private investerer i. memindre man vil have andet / mere end andre.

læge klinikkerne.. dem jeg kender til sorterer under nærmeste sygehus... og det er læger derfra som praktiserer.

Men på bundlinien må de jo have skrvet under på et låne dokument og har de aksepteret 25¤ i rente.. ja ja ok er vi ude hvor ingen har gået i skole, kan de vel lokkes til meget.
Men alm bank rente er vel pt max 7 %

Og gider du så lige finde dokumentation for at Thaksin scorer statens renter... det lugter lidt meget af.. ham kan jeg ik lide...





Leif der var engang, snip snap snude den historie er ude

i dagens thailand betaler du for elmåler og el kabel fra vej ind til huset så gratis nej

alle betaler til skolerne de kræver penge op hos forældrene ca 2 til 3000 pr år staten betaler ikke nok siger de

læge klinikkerne, ja de drives af læger fra de lokale syge hus, gratis er det ikke de tager sig godt betalt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 12:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Jeg er ked af at du tager sådan på vej JD, det synes som om du sigter på noget usynligt med dine meget vrede svar og indlæg. Som en anden skrev virker det som om du ikke bryder dig om noget som helst her i landet, så hvorfor egentlig deltage i dabatten hvor der er tale om Thailand ??

Men fortsæt endelig, for du har jo en stor viden om landet som jeg nyder at læse om, og ville savne hvis du blev væk !!

Hele dagen har jeg tænkt over om jeg skulle svare dig og dermed fortsætte i debatten, jeg kan godt skelne mellem skidt og kanel og er ikke stødt på manchetterne på nogen måde. Men jeg blev sgu ked af at du så aggressivt gik til angreb på min opfattelse af hvad der er rigtigt eller forkert, og kunne ikke lade være med at tænke over dine ord om at Danskere eller falanger for den sags skyld, blev så helvedes kloge i løbet af kort tid, så derfor svarer jeg dig. For du udnævner dig jo selv som ambassadør og en af de eneste der virkelig ved og forstår hvad og hvordan tingene hænger sammen, alle vi andre er som Egon Olsen starter sin svada med, en samling hundehoveder og hvad der så ellers følger af skældsord for at retfærdiggøre at HAN/DU har ret.

Jeg skriver ikke Dagbogen for at belære nogen om noget som helst, jeg skriver helt konkret om mit liv herude og hvad der sker i min hverdag og intet andet. Så din beskyldning om at jeg nu efter et kort stykke tid ved alt, er helt ude i hampen. Jeg tager selvfølgelig stilling til hvad jeg læser og hører nu jeg lever HVER DAG i det Thailandske samfund hvad det så end måtte fører med sig, derfor skrev jeg som jeg gjorde. For jeg er her blandt Thaier dagligt og er ikke turist som du, så jeg har selvfølgelig andre oplevelser helt inde på kroppen i forhold til dig der kommer herud i kort tid. Og jeg hører selvfølgelig folk tale dagligt om netop deres problemer der selvfølgelig skyldes et eller andet, bare ikke dem selv ved ikke

Om øjnene kun ser de hvide, gule, blå eller røde farver er ikke noget jeg kan tillade mig at blande mig i offentligt her, men det betyder jo ikke at jeg ikke har lov til at læse de iøvrigt Engelsksprogede Thai aviser for på den måde at sætte mig ind i hvordan tingene hænger sammen, og på den måde måske forstå bare lidt af kulturen!!

Jeg forholder mig til fakta og ikke en skid andet, tal og opgørelser derimod som hudløst fortæller sandheden er baggrunden for min kommentar, og intet andet. Jeg er ikke farveblind i den forstand og kan ikke tillade mig det heller, nu jeg er Dansk og er gæst her i landet, så opfat venligst mit indlæg som en fortælling om min opfattelse og mening og intet andet.

Det ligger ikke til mig at fordømme andre eller dig dig fordi du har en anden mening end mig, og på den baggrund bruge det du har fortalt om om dig selv og dine erfaringer og negative oplevelser herude imod dig, ej heller kunne jeg drømme om at blive så personlig som du. Så undlad venligst at indvie gud og hvermand i din opfattelse af Kat som jo gør hende til et dårligt menneske som jeg endnu ikke har fået øje på hun er, hvad du har haft af oplevelser skal vel ikke gå ud over hende, vel ??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2011 20:47

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Er det et krav at man skal falde på maven i bar benovelse over alt hvad der har med Thailand at gøre, bare fordi man synes det er et udmærket land at holde ferie i nogle gange?

Bare vent til du er lidt mere udlært i faget - "Why do the locals smile all the time" - og vågner op til chokket, og forstår at de hyler af grin over dig, ja, dig, du imperialist, du tåbeligt naive taber-udlænding der er skrottet i dit hjemland, og nu lever højt på Asiaternes lunkne accept og valne regler for længere ophold.

Vågn op mand, inden det er for sent!

Diskussionen om Rød eller Gul er mig egentlig inderligt ligegyldig, som fruen har sagt til mig flere gange, "why you care, not your country" - og det er så sandelig rigtigt!

Hvad de smilende og livsfarlige Siamesere vil med deres mærkværdige land er op til dem, og de har lang vej til et mere fornuftigt og retfærdigt samfund, og det lever Pensionisten så højt på...

Lige denne her til slut:

"Så undlad venligst at indvie gud og hvermand i din opfattelse af Kat som jo gør hende til et dårligt menneske som jeg endnu ikke har fået øje på hun er, hvad du har haft af oplevelser skal vel ikke gå ud over hende, vel ??"

Åh, du har da ellers været ude med den personlige pinlige snak og kaldt hende alt muligt grimt, det har jeg dog aldrig gjort med min HIV-smittede kone...

Du er en hykler, en Mistah Two-Face, der er desværre mange af din slags i LOS...

Jeg har haft mange gode oplevelser med ludere, men min kone er ikke fundet i en bar, selvom hun er syg.

Alt tyder på at du måske ikke var klar over hvad din Kat lavede i den "restaurant" ?

Oh shit, hvor er du naiv mand!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 03:13

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

leif skrev:
Jesper der er noget som slet ik passer her.

El.. det sorterer under elværket og der er helt klare regler for det.
Alle har ret til el og får det gratis lagt ind bare der er 3 på vejen som betaler deres ejendoms skat.

skolerne er heller ik noget private investerer i. memindre man vil have andet / mere end andre.

læge klinikkerne.. dem jeg kender til sorterer under nærmeste sygehus... og det er læger derfra som praktiserer.

Men på bundlinien må de jo have skrvet under på et låne dokument og har de aksepteret 25¤ i rente.. ja ja ok er vi ude hvor ingen har gået i skole, kan de vel lokkes til meget.
Men alm bank rente er vel pt max 7 %

Og gider du så lige finde dokumentation for at Thaksin scorer statens renter... det lugter lidt meget af.. ham kan jeg ik lide...





Åhh jo det passer!
Der er intet gratis i denne landsby!
Læge klinikken er ikke dyr at bruge, men skulle bygges før der kom en læge.
Det måtte landsbyen betale for!
Skole var der ikke, så de måtte bygge 1, eller lade deres børn køre med Tuk Tuk i en time hver vej!
Elektrisitet kom når det passede elværket, så de måtte bygge deres eget, med diselgeneratore,
alt det fik de lån til for at fremme deres levestandard! Men "thaksin" glemte bare at fortælle om renten!
Og ja, jeg kan ikke lide ham!
Prøv at modbevise de anklager jeg retter mod ham!
Han statede som politimand i Chang Mai!
Men er blevet blandt landets rigeste mennesker, intet korruption idetIkke SE
Du vil se jeg har ret!
Han er så korrupt at JEG tror det er løgn!Sad
Og du forholder dig slet ikke til de Fakta, jeg har skrevet, omkring hans familie!

http://search.for...MT=Thaksin

Kunne som en afslutning skrive at han også har gjort gode ting for den Thailanske fattige del af befolkningen!
MEN DE BETALER SELV!
De ved det bare ikke!
Så ja, vil gerne have de røde, der vil at befolkningen kommer op på en bedre levestandard!
Nej til de gule der vil holde dem nede!
MEN KÆMPE NEJ TIL THAKSIN OG KORRUPTION!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 03:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

En artikel som denne her er hvad jeg forholder mig til, prøv at gnide det røde maling af dine læsebriller og giv dig tid til at forstå hvad der bliver skrevet !!

http://www.bangko...-tdri-says

Economists claim govt will lose tens of billions

Rice scheme a money pit, TDRI says


The government will lose tens of billions of baht in taxpayer money annually if it revives the rice mortgage scheme as planned, economists warn.

The programme will also significantly distort prices in the local market, Thailand Development Research Institute economists said yesterday.

TDRI economist Ammar Siamwalla said the high prices promised under the mortgage scheme would encourage farmers to increase their plantations, resulting in a vicious cycle where the government would have to spend an "unlimited amount of taxpayer money" to keep rice prices at the promised levels.

He dismissed as impractical plans to coordinate with Vietnam and other regional rice exporters to push global prices higher.

"Being able to set rice prices in the world market has been a pipe dream of politicians from almost all of the parties," Dr Ammar said.

Thailand is the world's largest rice exporter, with a target of 11 million tonnes in exports this year, or one-third of the total global trade in rice.

Commerce Minister Kittiratt Na-Ranong said last week the mortgage programme would begin on Oct 7, with farmers able to pledge "every single grain" from the second crop.

The Pheu Thai Party attracted strong rural support with its pledge to reinstate the government crop mortgage programme with prices fixed at 15,000 baht per tonne of paddy rice and 20,000 baht per tonne for Hom Mali rice, prices that are significantly higher than current market prices.

According to the Agriculture Ministry, white rice paddy prices have averaged 8,500 baht per tonne in the first seven months of the year, with Hom Mali paddy averaging 12,244 baht per tonne.

The scheme, essentially a subsidy programme for farmers, was cancelled by the Abhisit Vejjajiva government in favour of a price insurance programme that paid cash if market prices fell below benchmark prices.

Under the mortgage programme, the government is the primary buyer of rice, using funds paid through the Bank for Agriculture and Agricultural Co-operatives (BAAC). The bank estimates first-year costs for the programme at 190 billion baht.

Mr Kittiratt said the government was committed to the programme and that it was his responsibility, as deputy premier and commerce minister, to ensure transparency.

Last week, he said the mortgage programme could be limited or farmland shifted to other crops if supply increases significantly.

But Dr Ammar said such a policy was ludicrous.

"I would like to ask which amat (elite) will tell farmers to stop growing rice," he said. "It's their inalienable right." he said.

Rice prices have begun to increase ahead of programme launch, with traders warning that Hom Mali rice could rise by 25%, or 40-50 baht, per five-kilogramme bag starting next month.

Dr Ammar said the government may have to set aside additional funds to help subsidise rice prices for consumers.

"I believe the cabinet members are just trying to come up with a solution to implement their election promises," he said. "Obviously, the promises were poorly thought out."

Nipon Poapongsakorn, the TDRI president, agreed it was practically impossible to imagine the government avoiding losses from the programme.

Export prices are far below the level required to match the pledging prices. And the government is unlikely to risk consumer anger by selling the rice domestically at a price required to cover costs.

Dr Nipon said the government could be forced to buy more than 10 million tonnes of paddy next year to meet its promises. Any delays in selling its stocks, or if it is sold at a discount, would impose a liability on the state-owned BAAC.

During the 2004/2005 and 2006/2007 rice harvests, the last time the crop mortgage scheme was implemented, the government incurred 141 billion baht in liabilities for 300 billion baht in crop loans by the BAAC.

Of the 10.3 million tonnes in paddy purchased by the government under pledging schemes from 2004 to 2007, only 53%, or 5.5 million tonnes was sold. The rest remains in storage, with its value declining by the day due to storage losses.

The TDRI said the government also incurred 7.6 billion baht in operating expenses over the period from warehouse rentals, miller processing charges and other losses. In 2006, 5.2 million tonnes of paddy were pledged at 316 baht per tonne above market prices. The government lost 19 billion baht as rice was sold at a discount to exporters.

Dr Nipon said that if the government had used a crop insurance programme at the same price, with the same returns offered to farmers, it would have cost 7.4 billion baht to cover the entire year's crop of 23 million tonnes.

He said the programme benefited only 38% of all rice farmers, less than one-quarter of all rice millers and perhaps 10-20 exporters out of a total of 150 firms. The top two rice traders captured as much as 60% of the total benefits, owing to the lack of transparency in the auction process.

"The mortgage scheme also led to a doubling in the capacity of millers, who have since seen their operations fall sharply under the insurance scheme. It is no surprise then that it is the millers, not the farmers, who have lobbied for the return of the mortgage policies," Dr Nipon said.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 04:13

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Hvis den er henvendt til mig, så vil jeg gerne sige: Hvis de kan hæve leve standarden på landet boende Thaier, er det for mig ligegyldigt hvad farve de har, så kan det være grøn-lyseblå med stjerner på!music
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 04:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Nej den var ikke til dig Jesper, men til overhovedet !!


Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 05:21

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Jesper hvad hedder den landsby.

Det må have været mange tuk-tuk der skulle afsted hver dag når det kan gå at bygge en skole selv.

Det er jo ikke bare at bygge skolen, men også drift af en privat skole.
Det er ikke risbønder der har råd til det.

Ja det er korrekt han startede som betjent, var det med vilje du undlod at skrive hvad han så tjente sine penge på inden han kom ind i politik.
Om han har været korript.. he he find bare 1 politiker i Thailand som ikke har været det..
Jeg tror det bliver svært.

Undrer mig stadig hvorfor de betaler 3 x renter.
Det må jo have fremkommet af papirerne, da de fik lånet.
Og så er det jo vel egentlig dem i landsbyen der stod for det som har sovet i timen. Eller måske lige kom til at forsøde deres egen tilværelse lidt.

Og så den med at Thaksin får renterne.. Er det privat lån fra Thaksin ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 10:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

ATM skrev:
http://www.bangko...ical-posts

Taksin og familien kommer snart til at styre landet ud i en borger krig
familie og venner bliver anbragt på høje poster i regeringen, for at gøre klar til den nye mester og hersker

Verden siger i disse timer farvel til en diktator, ved navn Muammar al-Gaddafi , imens gør Shinawatra familien klar til en ny

Gud bevare Thailand. Long live the King

Der har været mange dumme indlæg på flere thaisider gennem årene , men dit ryger ind i top 5 med her og nu , jeg må give de gule ret i en ting hvisse mennesker er for dumme til at stemme da deres forstand ikke er fuldt udviklet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 13:01

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Hæ!

Ja, det er et af deres bedre forslag, for hånden på p!kken:

Hvor mange Thai-bonderøve har forstand på politik?

Forstanden rækker lige til de 3-400 THB de får for at stemme på en eller anden gangster pooyai...

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 13:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

ATM skrev:
http://www.bangko...ical-posts

Taksin og familien kommer snart til at styre landet ud i en borger krig
familie og venner bliver anbragt på høje poster i regeringen, for at gøre klar til den nye mester og hersker

Verden siger i disse timer farvel til en diktator, ved navn Muammar al-Gaddafi , imens gør Shinawatra familien klar til en ny

Gud bevare Thailand. Long live the King


swed skrev:
Der har været mange dumme indlæg på flere thaisider gennem årene , men dit ryger ind i top 5 med her og nu , jeg må give de gule ret i en ting hvisse mennesker er for dumme til at stemme da deres forstand ikke er fuldt udviklet.


tusind tak hvilken æremusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 20:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

JackD skrev:
Hæ!

Ja, det er et af deres bedre forslag, for hånden på p!kken:

Hvor mange Thai-bonderøve har forstand på politik?

Forstanden rækker lige til de 3-400 THB de får for at stemme på en eller anden gangster pooyai...

ved ikke

Det har du ret i , men er vi danskere bedre (klogere) ? , jeg tror det ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JackD
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-09-2011 20:15

Bruger

Antal indlæg: 596
Tilmeldt: 07.02.11
 Status: Offline

Ingen forskel, vi loves bare velfærd i hoved og røv!

Same, same, but different.

Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 2 24-04-2024 18:18
Smag på Thailand Hele Thailand 98 24-04-2024 18:02
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.23 sekunder | 99,466,402 Unikke besøg | jQ Blog