Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
31.05.2011 Nonthaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 03:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

31.05.2011 Nonthaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/4/353.jpg



Her sker ikke så meget Dagbog, vi har haft nogle rolige dage i og omkring lejligheden hvor stresset er ved at forlade kroppen efter en hektisk måned.

Men vi havde da en lille tur ud til søster i Min Buri hvor Kat skulle have lavet sit nye ID kort efter hun blev skilt, så vi var tidligt oppe nu der ventede os en lang tur, og tog bussen til Sa Kret klokken 8 der på grund af morgentrafikken tog næsten 3 kvarter. Rundt omkring os og så langt øjet rakte i 360 grader, holdt der biler, busser og bikes der som os ventede på lidt fremgang. Bikes kørte med dødsforagt ind og ud mellem den øvrige trafik og kom lidt hurtigere frem end os andre, men jeg havde det fint med at sidde i bussen og ikke bag på en bike som så ud som det perfekte mordvåben Stres

I Sa Kret skiftede vi så til en minivan der var lidt mere rolig at køre i selvom trafikken var voldsom, og kom efter halvanden time frem til markedet i Min Buri hvor vi så skulle have en taxi det sidste stykke. Utrolige afstande nu vi stadig er i Bangkok og noget forvirrende, men jeg tager hatten af for trafikanterne der holder tilbage og bremser hvis det er nødvendigt for de biler der skifter kørebane. Ikke den forventede arrigskab som man kunne forvente, nej der bliver gjort plads til alle uden ballade, så det er meget positivt Thumb

I et forsøg på at gennemskue busruterne i Bangkok som selvfølgelig ikke lykkedes, fandt jeg dog som et + de her informative sider om busserne i hele Bangkok og omegn.

http://www.bbi-ai...index.html

http://www.thaiwa..._area.html

http://en.wikiped..._Authority

Nå, søster og kæresten ventede på os i lejligheden. De holdt en fridag for vores skyld og ville køre os til Krat Labang kontoret som vi nåede efter en halv time, men så begyndte Thai mentaliteten at skinne igennem !!!

For Kat skulle have taget et nyt billede til det nye ID kort på det samme kontor hvor hun blev skrevet ind i husbogen, men nu var det tilfældigvis fredag og folk stod i kø. Så hun blev afvist nu der kun var en time til fyraften for den stakkel der skulle tage billeder, så vi blev sendt tilbage til Min Buri til et andet kontor hvor billedet så skulle tages. Så efter endnu en halv times tid i bil, kom vi endelig frem til kontoret.

Og her blev Kat gal, for her manglede man papir til billederne og afviste alle. 2 kontorer sagde Kat, og ingen gider tage sig af folk, Thailand er Ding Dong rasende

Så den lange tur var forgæves og irriterende nu vandet stod ned i stråler og vi havde været opppe tidligt, jeg sad på bagsædet i bilen og sagde bare mai pen rai, for der var jo ikke noget at gøre ved det mens jeg tænkte mit sarcasm

www.thai-dk.dk/penfoto/4/175.jpg


Som plaster på såret kørte vi nu ud til Fashion Island som er et kæmpestort indkøbscenter, og som druknede mus på grund af afstanden fra parkeringspladsen til indgangen mødte der os en isnende kulde da vi åbnede dørene ind til centret. For hulen det var koldt og vådt, jeg fortrød straks at jeg havde sagt ja og frøs ad h til. Og da det gik op for mig at formålet med turen var at kigge på mad og intet andet, begyndte jeg sgu at skumme. For jeg er fyldt helt op med indkøbscentre efter de besøg og ture vi har været på den sidste måneds tid, for min skyld kunne de jævne dem alle med jorden uden at jeg ville få tårer i øjnene over det Thumb

Søsteren bestemte sig for at vi ville blive kørt helt hjem nu det hele havde været forgæves efter at have forhandlet om en Durian, fy for fanden det var ikke sjovt at stå der og lugte til de skraldeposer der flød med gamle og kasserede Durian. Det er åbenbart en videnskab at finde den rette frugt som gjorde at der blev banket og lyttet til mange forskellige inden hun allernådigst bestemte sig, manden der havde biksen stod tålmodigt og ventede mens han betjente kunder der havde stået der så længe at de var begyndt at danne diskrete skægvækster, og var meget tålmodig ved ikke. Kunstfærdigt begyndte han så processen med at skære frugten ud i fire stykker og havde prøvet det før, og hvor ved jeg det fra ??

Han havde plastik handsker på griner

Endelig kunne vi så gå igen med byttet som stank ganske forfærdeligt og blev lagt i bagagerummet inden turen hjem til Non startede i styrtende regnvejr, kæresten som kører pænt men bremser som en sindssyg, kiggede konstant på sin GPS, og fandt så endelig lejligheden omkring klokken 15. Og her 7 timer efter start og uden at have fået noget som helst ud af dagen, forlangte jeg at der skulle købes et par kølige til os mandfolk, som blev købt uden protest og som blev nydt gevaldigt music

Søsterens kæreste som jeg ikke kan huske navnet på, kan godt lide mig sagde Kat da han gav mig hans yndlings Buddha. En utrolig flot gestus syntes jeg, som jeg takkede mange gange for, mens jeg tænkte på om jeg snart kom til at ligne et juletræ nu jeg har 3 halskæder ved ikke

Pigerne som allerede igen var sultne efter at have spist 12 - 14 mellemmåltider, tømte køleskabet og gnavede lystigt samtidig med at de snakkede om Annie som har åbnet sin nye restaurant !!

Og det blev en for mig herlig start, venner og bekendte blev drukket fulde på hendes regning og der blev snakket højt. Og om aftenen havde hun pelset dem så meget at de ville slås, så der var skrig og skrål som er helt uvant for beboerne her. Så jeg tror at den start ødelagde det for hende selv, ingen her har lyst til det nye koncept som går ud på at importere piger fra Sukhomvitt, og ingen her vil ses sidde og drikke derinde nu alle ved hvad det går ud på, som na na sarcasm

Dardi som har besøg af Bamsen hygger sig gevaldigt, og kom med en sjov historie. Bamsen og han sad uden for Big C og bassede den i solen, Bamsen blev tørstig og gik ind for at købe en vand til 4 Bht. Det er jo billigt i sig selv, og alt var fryd og gammen indtil han opdagede ved at læse på bonnen at han havde betalt 5 Bht og ikke 4 Bht. Så han gik tilbage for at få den ene Bht tilbage sparsommelig som han er Thumb

Næste dag sad de igen på bænken, og Bamsen blev selvfølgelig tørstig igen og gik ind for at købe vand. Bestyreren af forretningen har garanteret haft en søvnløs nat over skammen der fulgte i kølvandet på Bamsens krav om returnering af den for meget betalte Bht, så resultatet efter den søvnløse nat var nu at vandet kostede 5 Bht og ikke 4 Bht, hvem sagde talentløs griner

Dardi tager hjem igen Torsdag nat efter en god lang ferie, men kommer igen siger han hej Så for at være klar til endnu et besøg, har jeg behov for en ferie. Så Fredag tror jeg, tager vi igen en tur til Kanchanburi hvor jeg/vi vil nyde freden og roen, og måske finde et nyt sted at bo. Det skal være et sted uden den larm fra gaden som er ved at drive mig til vanvid, og får mig til at savne huset på Koh Samui, og ikke selve øen !!

Jeg savner at kunne gå ud af døren og gå i fred og ro, jeg savner at kunne være tæt på naturen som mangler her, og ikke som nu, hvor den konstante strøm af mennesker her vanskeliggør en ganske almindelig gåtur og stresser mig er jeg nået frem til. Alle mine to hjerneceller har behov for meget mere ro end der er her og vil videre, og gerne langt væk fra templer !!

For den sidste måned tror jeg, har været et mareridt. Hver morgen klokken 4 starter torturen ved at en munk hoster højt ind i karaoke anlægget ovre på den anden side af vejen, folk i byen står ret ved siden af sengen ved det brøl der kommer, og alle snakker om den styrke anlægget er sat på. Men nu det er Thailand og man ikke kan være ærlig og slet ikke over for en munk, er der ingen der tør sige til templet at der er noget galt Stres

Og desværre kan man ikke købe ordenlige sovepiller i de små apoteker, næh man skal til et hospital, indskrive sig og betale 900 Bht inden man kommer hen til skranken hvor man betaler for medicinen. Så jeg savner dyrlægen på Koh Samui hvor jeg kunne købe alle de valium jeg ville uden problemer til 5 Bht stykket Thumb

www.thai-dk.dk/penfoto/4/113.jpg


Nå, så fik jeg sagt pænt farvel til Dardi og Bamsen som jeg også mødte. Det skulle ske i MBK hvor Dardi ville kigge på de famøse Kingston USB stick, og igen Græder tog vi den lange tur ind til Bangkok med bus og tog som i dagens anledning tog 2 timer. Så klokken blev halv 12 inden vi pustende mødte rødderne + dame uden for MBK inden vi i samlet flok kunne gå i gang med invasionen...

Tak for kaffe det er stort, 6 etager tror jeg der var med alskens plastik og kulørt stof samt alt det andet bras. Men alligevel hyggeligt fordi forretningerne er blandet i en stor pærevælling, så ikke noget med 3000 ens forretninger man hurtigt bliver træt af. Priserne på telefoner og IT var meget billigere end Phantip Plaza, og udvalget meget større. Men suvenier var dyrere end andre steder, og udvalget ikke så stort selv om der var meget at vælge imellem !!

Og vi fandt biksen som vi kommet for, Magic Phone kalder den sig og ligger på 4 etage og har et stort blåt Samsung skilt som blikfang. 2 kingston 512 GB USB stick blev handlet til 2.500 Bht stykket og alle var glade, faktisk så glade at vi fandt et sted hvor der blev solgt skaal sammen med mad som pigerne selvfølgelig var i underskud for ved ikke. Kun 2 1/2 time efter Kat havde spist morgenmad og var mæt som hun havde sagt, rumlede maven nu igen som Mon's også gjorde, så de gnavede lystigt griner. Bamsen som jeg har mødt engang hjemme uden at han dog kunne huske det og jeg, fik os en ordentlig sludder mens den skaal blev nydt nu den kostede 35 Bht og vi hyggede os music

Men vi var jo slet ikke færdige og gik igen rundt og kiggede, min 1 år gamle telefon er færdig og skal skiftes ud, så det lurede jeg lidt på og fik nogle priser. En kopi Iphone kostede 2.700 Bht men havde ingen intern hukommelse, så ikke så interessant for mig desværre. For det ville være en god kombination med en telefon med min uundværlige musik og plads til billeder, men jeg turde simpelthen ikke købe den fordi jeg var sikker på at der ingen returret ville være, selv 20 minutter efter købet !! Så det endte med at jeg tog hjem uden en ny telefon, ja det vil sige både og !! For Dardi gav mig en Nokia telefon inklusiv taske og oplader han havde haft med hjemmefra, og tusind tak for det. For nogle af tasterne på den 'gamle' virker ikke og gør at jeg ikke kan skrive sms'er, og telefonen lever iøvrigt sit eget liv og gør hvad der passer den rasende

Efter 42 timer, sådan føltes det i ryg og ben der var godt brugte hos Bamsen og jeg, satte vi os endelig udenfor for at slappe af, og nød en definitiv afskeds skaal mens vi sad og kiggede på en meget effektiv betjent der stoppede et utal af taxier og tuk tuk og beslaglagde deres kørekort. Selv en jernkæde kom i brug så tuk tuk'en der holdt parkeret fik fodlænke på, og gutten måtte på stationen og betale 500 Bht det kostede at parkere der, så der var liv og glade dage hej Men sjovt nok holdt der en tuk tuk der på en eller anden måde var fredet, chaufføren sludrede med betjenten der knaldede alle de andre og det var tydeligt at de var venner. For han forsøgte at kapre kunder lige præcist der hvor alle de andre blev knaldet driller

Ak ja, det er jo Thailand ved ikke

www.thai-dk.dk/penfoto/4/098.jpg


Og så blev det tid til at give hånd og skilles, ikke så muntert nu vi havde det så godt og hyggede os sammen Farvel. Pigerne var selvfølgelig forsvundet ind i Mekka nu de liiiiige havde fået øje på noget de ikke kunne leve uden, og Dardi og jeg måtte til lommerne til deres store glæde hej. På gensyn og gode hilsner godag blev udvekslet inden Dardi, Bamsen og Mon sjoskede op mod stationen for at tage toget hjem mens Kat og jeg forsøgte at kapre en taxi. Min erfaring fortalte mig at tidspunktet ikke var det bedste at tage tog på, for myldretiden var sat ind, og der var rigtig mange mennesker allevegne. Men der var sgu ingen som ville tage turen, der var for langt sagde de, og for mange biler, så vi måtte overgive os og tage toget hjem ved ikke. Som i Japan hvor man på Tv ser folk blive skubbet ind for at dørene kan lukke, blev vi her efter at have stået pænt i kø og ventet på 2 propfyldte toge der var fyldt til bristepunktet, mast godt og grundigt sammen med en million mennesker der ikke alle havde forståelsen for at stå sammen, så der blev mast og skubbet til den store guldmedalje, inden der endelig blev lidt luft og folk stod af så man kunne trække vejret igen.

Mo Shitt hvor vi stod af var også ramt af myldretiden, i 4 vognbaner holdt busser og taxier stille og det så sgu umuligt ud. Og også her sagde de første 5 chauffører nej til turen inden en ældre mand endelig kørte os hjem i sneglefart, en hel time tog den normalt hurtige tur i dag, så klokken var 19 inden stolen på altanen blev foldet ud og brugt til stor glæde for mine gamle ben og ryg music

Nu mangler jeg kun at beslutte hvor jeg vil hen og hvornår, jeg er jo lidt mærkelig og kan godt lide at tage en hurtig og ikke særlig velovervejet beslutning, så alt kan ske ved ikke

Lotterikuponen er købt og Buddha må gerne tænke lidt på mig i den forbindelse nu jeg har drømt nogle gode numre...... kat

Men det er fint nok hvis han glemmer det, for han passer på mig i hverdagen som er mere vigtigt, og tak for det...... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/4/158.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 04:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

livet i en storby er dejligt men ikke lykken du kan få alt bare ikke fred og ro

livet på landet er dejligt der er maser af fred og ro men intet af alt det sjove

hvor skal vi bo Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 05:57

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Thjaaa. Jeg bor i Min Buri, ca 20 min fra Fashion Island, selv i myldretid, men mellem rismarker og den enste støj vi har er fuglefløjt og hanegal!

Takker igen for Dagbogen, elsker at høre/læse om dit liv i Thailand!Thumb
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 08:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Er du gået helt agurk ?? Nedlægge Stor Centrene ? det er utroligt at bamsen ikke har dasket dig en over naggen ? der skal du se fyldte indkøbsvogne når bamsen er i Stor Centre griner og de har da mange gramse ting og gode spisehuse driller men det er rigtigt man får frost i tærene rasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 11:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hmm.....

Kat snakkede om Min Buri og de millioner hun kunne tjene på at sælge kaffe der, men jeg kan sgu ikke finde hoved eller hale i den by. Den føles 147 kilometer lang og kedelig, med palmer og grønt og dejligt ja, men så heller ikke mere !!

Og så syntes jeg lige i skulle have at vide at min lille bøn til Buddha blev hørt, han er en travl herre ved jeg med alle de mennesker der snakker til ham hver dag. Så da telefonen ringede og Mon fortalte at de numre jeg havde drømt var gode, gik vi ned i kiosken og tjekkede om det nu også kunne være rigtigt ved ikke

Og jeg havde såmænd vundet 9.750 Bht

Tak Buddha....godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 11:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

tillykke med gevinsten hvad er det for et spil du har vundet i godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 11:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Tillykke, - det giver bedre end en kaffeshop, og så kan du ligge ned til detThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 12:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

*Davser Pen

ja det var da kanon hyggeligt at møde dig,
og ikke noget med at nedlægge de centre,
hvor skal jeg så tage hen.Shock
Sikken en dejlig dag vi havde.
vi mødes igen på et tidspunkt.....

puha sank ja den dag vi mødtes sidst der var sgu fyldt godt op i vognen griner

Jamen tillyke Pen med gevinsten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 15:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Ja tillykke så har du jo råd til en Bådtur driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-06-2011 23:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja det er rart med lidt medvind, men inden Kat får øje på et nyt center og får våde øjne, tager jeg på tur. Så om et par timer tager vi bussen mod Kanchanaburi, og derfra op mod de 3 pagoders pas tæt på Burma hej

Og selvfølgelig ses vi Bamse music

Hov jeg var lige ved at glemme det, spillet kører parallelt med det statslige lotteri men er ikke lige så lovligt godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-06-2011 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Er kendt som หวย Huay.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2011 02:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Er kendt som หวย Huay.


Hvem styrer spilletved ikke
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-06-2011 05:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

ja i mbk

jeg købte jo et af de usb stik,
men igen blev jeg snydt
det var kun på 4 gb og ikke 512 gb

men sådan er livet jo.
Desværre, de thaier er sgu nogle snydere
Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-06-2011 06:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
ja i mbk

jeg købte jo et af de usb stik,
men igen blev jeg snydt
det var kun på 4 gb og ikke 512 gb

men sådan er livet jo.
Desværre, de thaier er sgu nogle snydere
Angry


Den skal reformateres med exFAT og ikke som den er nu med FAT32 ... så kommer den op at stå igen.... bare kom med den !!!nørd
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
BentBP
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2011 10:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 163
Tilmeldt: 22.03.11
 Status: Offline

Hej bamsen.
Et USB stik på 512GB ?? Kan det passe , fås de så store ?
Forsat god dag til alle her . Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2011 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/kinston.jpg

Kingston DataTraveler 310 - 256 GB
Bedste pris: 3.040,00 DKK
Kingston's DataTraveler 310 USB Flash drive features 256GB capacity, making it the highest capacity drive available on the market. There's plenty of room for movies, high-resolution photos, applications, graphics and other large files - all on a compact device not much larger than a standard USB drive

fundet her http://www.edbpri...pid=794887
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2011 11:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Jeg har købt 2 stk 512 GB og 1 stk 256 GB Kingston USB stick's ... og de virker allesammen .. har testet dem 100 %.

købte dem i MBK i Siam Bangkok
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2011 04:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hvad var prisen??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2011 04:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Prisen for 512GB var banket ned fra 3.900 til 2.500 bath .. men 256GB kunn jeg ikke presse ham .. så 1.700 bath .. de skulle jo også bare tjene lidt .. he heThumb
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-06-2011 09:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Paveraya skrev:
Hej bamsen.
Et USB stik på 512GB ?? Kan det passe , fås de så store ?
Forsat god dag til alle her . Grin






Ja de er ,men de tog røven på mig,den jeg fik er kun 4 gb.ÆV

men sådan er de thaier.snydere

det er sgu sjovt at man stadig gider tage derud Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dansker død i Nonthaburi De fastboende 18 03-01-2018 17:23
Will this year be like the 2011 floods? Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 13-10-2016 04:26
Dagbogen 31.12.2011 Kanchanaburi Dagbogen 10 06-01-2012 01:46
Top odd news of 2011 Nyheder på andre sprog 1 02-01-2012 02:09
Dagbogen 28.12.2011 Kanchanaburi Dagbogen 20 31-12-2011 14:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.55 sekunder | 97,890,742 Unikke besøg | jQ Blog