Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad skal vi med ThaiDK
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 12:49

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja ham den så lalleglade Manse. Han tænker sgu nok for meget over verdenssituation engang imellem, men han kan da ikke lade være med engang imellem at tænke over. Hvad pokker skal man egentlig bruge en sådan side som denne til, for det sker jo hver gang, at når en ny side popper op på internettet, ja så vil de profilere sig selv med noget nyt. Hvad er så nyt, ja jeg har brugt lidt tid til at tænke over dette. Ja det kunne jo være vore kære vens Claus’s side med landbrug, men den har vel også sine begrænsninger. Det kan også være den mere bløde side Thailand.dk som man jo egentlig kun bruger hvis man ikke har andet at lave. Det kan jo også være DTW, hvis man vil have sine aggressiviteter til at florere ud på nettet, fordi den jo nu har nået en form, som selv jeg tager afstand for.

Nu er jeg jo den heldige person, der har fået approval for en Manses klumme her på siden, hvorfor ved jeg egentlig ikke, men så længe jeg har den, vil jeg da benytte den.

Manse har en drøm om, at denne nye side kan blive et tiltag med hjælp til hinanden. Det være sig byggeprojekter. Det være sig økonomiske spørgsmål. Det være sig, hvad gør man nu med en ny forelskelses. Her mener ham Manse de økonomiske følger i noget sådant. Det kan være mange andre ting, men kan vi på denne side komme frem til at hjælpe hinanden i en positiv retning, uden ham politimanden yindees indblanding haha. Ja så vil jeg tro denne side i fremtiden vil blive den, hvor vi alle søger hen for at få råd og vejledning om dette så dejlige Thailand.

Min så dejlige og skønne kone er nu i gang med at lave Eyvinds dejlige medister fra Pattaya, som bliver serveret med det dejlige danske rugbrød med mine hjemmelavede asier til, så er livet ikke bare herligt.

Kan i alle herude have en god aften, og jer derhjemme en fortsat god dag.

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Manse

Ja det er nu dejligt at læse din klumme
man bliver i godt humør af det,
din glæde smitter af på mig.

vi ses
hyg dig og hils endelig din kone

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jammen vi skal hjælpe hinanden på alle måder hvis vi kan
og hvis Yindee blander sig for meget er jeg sikker på webmaster nok skal sætte mig på plads

jeg håber barer at denne side kan blive sjov at være på og at vi kan bliver uvenner og venner igen

a du er heldig du har din krumme og så ved vi andre også hvor
vi har dig*DR*

ha en go dag nu vil jeg spise ris masser af ris og når jeg kommer til DK vi jeg have masser af smørrebrød


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:05



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Manse har en drøm om, at denne nye side kan blive et tiltag med hjælp til hinanden. Det være sig byggeprojekter. Det være sig økonomiske spørgsmål. Det være sig, hvad gør man nu med en ny forelskelses. Her mener ham Manse de økonomiske følger i noget sådant. Det kan være mange andre ting, men kan vi på denne side komme frem til at hjælpe hinanden i en positiv retning, uden ham politimanden yindees indblanding haha. Ja så vil jeg tro denne side i fremtiden vil blive den, hvor vi alle søger hen for at få råd og vejledning om dette så dejlige Thailand.


For det første ville jeg da nødig undvære Yindee, webmostrene eller admins - jeg kan se at DTW stort set har givet op med hensyn til at moderere, det er vist ret lemfældigt - her har det endnu ikke været værre end at vi i fordragelighed kan kommer overens - men når debatten vokser, så gør googleplaceringen det også, og så kommer da også de mere aparte medlemmer fra dansk-pattaya website herover...

Jeg ser ikke noget problem i at "gavehovederne" sidder på DTW og kloger sig der - at der føres en lidt mere intellektuel, informativ tone på thailand.dk og at denne site kan blive en mellemting - hvor der kan blive rørt lidt rundt i suppen, men at moderator er tidligt ude - skulle enkelte medlemmer (Poul eller Per er ligegyldigt) bevæge sig over stregen... Debat til stregen er fint fint med mig...

Der ER mennesker som er meget følsomme, og de vil jo blive stødt ved en voldsom debat - så er der de som jeg der dybest set finder alt moderation begrænsende, men kunne "man" - vi - finde den gyldne middelvej (nej det var ikke et religiøst indslag :LOL) så er jeg sikker på at denne side har både potentiale og dynamik til at blive et passende supplement til de der findes i forvejen...

Jeg har vist aldrig stødt på Claus landbrugsside - men jeg har på den anden side heller ikke landbrug endnu - men vi har andel i en fiskefarm, er der noget om den slags på den side - og har nogen (Claus evt. ) et link til den ???

Og så vil jeg da for helt personlig regning opfordre bamsen og admins på denne side til at tage en snak om at forfremme bamsen til moderator - han var een af 2 gode moderatore på DTW indtil de alle blev fyret, eller hvad det lige var der skete...

Det bliver så hvad jeg blander mig for denne gang :D :D :D




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

jamen jeg har da et link til bonde siden

www.nielsen.in.th
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 14:32

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Yindee

Nu var det faktisk ment enormt meget positivt, men ham Manse har det jo nok med at pakke det positive ind engang imellem, hvilket jeg selvfølgelig beklager, hvis jeg er gået lidt over stregen. Det du har startet er mere end godt, derom ingen tvivl, så det takker jeg for, derom ingen tvivl.

Jos jeg trækker ikke de andre sider frem fordi jeg ikke har sympati for deres formåen, men alene af den grund, at der jo skal være plads til alle, også du og jeg.

Claus er nu nem at finde, for hver gang han er her på siden har han sit logo med, så det er bare at aktivere dette. Jeg tror endda den kære Claus har fisk i sine rørte vande, så måske kan du få nyttige informationer der om dine fisk.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Joss
Tak for tilliden til at jeg skulle blive admin her inde
Men nej tak.
Jeg savner ikke at være admin.


Ja det er nu er meget rar side den her,
man kan hygge snakke, og også lave venskaber
som man kan på de andre thai sider.
Og det er en vigtig ting i livet. at hygge sig

Men claus side, den er ganske god
der får man mange gode oplysninger især om dele af landbruget
som nogen som vil prøve det i thailand,kan bruge.


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 21:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

manse skrev:
Det kan også være den mere bløde side Thailand.dk som man jo egentlig kun bruger hvis man ikke har andet at lave.


Det må stå helt for din egen regning.
Thailand.dk er for rejselystne danskere, hvoraf mange har været mange flere steder end du formentlig nogensinde kommer, hvilket også gælder debattørerne der. Hvilket tydeligt afspejles af dine mangel på indlæg, idet du så tydeligvis ikke har ret meget at bidrage med.
Og jeg har svært ved at se hvorledes debattørernes kvalificerede indlæg på thailand.dk omkring konkrete råd skulle være mere ligegyldige end dine snikke/snak indlæg om Sawangård.
Jeg vil anbefale dig, at forsøge at anskue tilværelsen fra andre synsvinkler end dine egne indgroede, velvidende at det ER svært at lære gamle hunde nye kunstner.
Samtidigt kunne det være interessant, om du kunne anskueliggøre hvorfor indlæg på dette forum i højere grad afspejler "nogle der har noget at lave"? Jeg venter spændt, samtidig med at jeg ikke just holder vejret.
Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at læse beretninger fra omtalte website, ville du vide at een af vores mest fremtrædende medlemmer her på denne site har postet nogle af de bedste og rigt illustrerede rejseberetninger, som jeg har læst på dansk i en meget lang tid.
Og husk næste gang, at positivitet breder sig som ringe i vandet og det gør din negativitet også.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 02:18

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Pokomon figurer, kvinder tager til thailand for sex, og andet snavs, ja så kan jeg jo se du er i dit es, og fred være dog med dette. Jeg har konstateret at du har en professionalisme for at trække en lille sætning ud af en helhed, og ud fra dette danne din helt personlige mening. Det kunne jo være interessant hvis din professionalisme ud i det skrevne, med din så udmærkede fremtoning ud i det sproglige, kunne lære det samme med hensyn til læsning.

Som jeg har sagt før. Det er virkelig upassende, at du har påtaget dig den store mester Rinpoche’s navn. Med de indlæg du fremkommer med på forskellige websites ja, så er det meget upassende at tilsmudse vores mesters navn.

Det kan da godt være, du mener at hverdagshistorier, der tilfældigvis ikke handler om at flytte sit IQ under bæltestedet er kedelige. Ja så lad dog være med at beskæftige dig med dem, og i det mindste kan du have den pli, at lade være med kommentere dem, bare fordi du vil kommentere uden anden tanke end, at gå efter personen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 07:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Når jeg virkelig får kløe i skrive/debat fingrene - så tænker jeg - jeg opretter dælme profil på DTW igen - men indtil videre har jeg kunnet klare det ved blot at lave en ny kop kaffe og så ellers surfe væk fra siden igen...

Jeg er meget glad for thailand.dk - og jeg fornemmer at rinpoche henviser til mig (tak for det siger jeg derfor helt hæmningsløst og uden skam) som værende en deltager med gode indlæg på thailand.dk...

Jeg kan godt lide thailand.dk netop for deres meget oplysende og stringente stil, og jeg fornemmer at lige præcis der komme de der har et oprigtigt ønske om at dele deres erfaring med de der kommer der i et oprigtigt ønske om at høste af erfaringerne gjort... Der er ikke voldsomt meget debat for debattens skyld - og det er det helt specielt fine ved den side - den er oplysende... og en lige over til rinpoche, du har på den side mange gode og lærerige indlæg, interessant nok også på DTW :D

Jeg er een af de der ikke på noget sted ser rinpoche tilsmudse nogens navn, ens profilnavn er jo blot et nick, som gør een genkendelig (når man ikke bliver faket som rinpoche også blev på en hedengangen side) - og jeg mener ikke at det tilkommer nogen at bestemme hvorvidt det er passende, sålænge det ikke overtræder dansk lovgivning...

Den eneste tråd jeg kan huske har bevæget sig under bæltestedet på thailand.dk var en hvor jeg skændtes med mine forældre, og som iøvrigt endte med at de slog hånden af mig totalt, om Pattaya by... Ellers så mener jeg ikke at thailand.dk på NOGEN måde bevæger sig ned i nærheden af bæltestedet - der er sjældent heller madtråde...

Da du skrev (manse)

Det kan også være den mere bløde side Thailand.dk som man jo egentlig kun bruger hvis man ikke har andet at lave.


Der blev jeg faktisk også lettere pikeret - men tænkte istedet for at skrive som rinpoche, at det må bunde i at du ikke aner hvad siden bliver og kan bruges til ? Siden er et overflødighedshorn af oplysning - ikke kun i debatten...

Om ikke andet fik thailand.dk noget billig reklame :D




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 07:25

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Du har ret Jos. Thailand.dk er en udmærket side. Jeg brugte den meget i starten inden jeg tog herud for en del år siden, så det skal der ikke herske tvivl om.

Jeg beklager da, at min mangel på sammensætning af de rigtige ord engang imellem, kan skabe misforståelser, hvilket jeg vil prøve om jeg kan ændre.

Jeg takker dig mange gange for dette indlæg, for det siger faktisk det jeg prøvede at sige om thailand.dk. Jævnt kedelig for debatter men enorm oplysende på mange andre områder.

DTW vil jeg ikke kommentere her, for så får vi bare negative bølger på denne her side også, og det ville være synd.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 07:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvad vi skal med den her side spørger du om!!!

Vi skal vel hygge os og have det godt med siden, være enige og uenige, debatere og ellers komme med gode råd.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 08:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej Manse

Jeg har hygget mig med dine klummer.

Når så talen falder på DWT og Thailand DK. ja så ser man jo tydeligt at en del af dem der er slettet på DTW netop er her.

Jeg er bange for at denne debatside ender som DTW her er jo også nogen der ved alt, kender til alt, og nedgør alle andres meninger, det er sundt at være uenige men nogle syntes det er fint bare at have en anden mening for at starte en diskution.

Nogen starter et nyt emne og fluks er det også bare at angribe det, ja men man skal også respektere at andre kan have bedre kendskab, og eller viden om nogle ting.

En soper debat er godt, men når man absolut skal skrive dårligt om de andre debatsider der findes om Thailand ( landet som vi jo alle elsker ) hvis man ikke sympatiserer med deres meninger så bliv dog derfra.

hilsen bulder
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 09:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

bulder skrev

Jeg er bange for at denne debatside ender som DTW her er jo også nogen der ved alt, kender til alt, og nedgør alle andres meninger, det er sundt at være uenige men nogle syntes det er fint bare at have en anden mening for at starte en diskution.


denne side er vores side ikke en kopi side af DTW
og vil aldrig komme til at ende som DTW

bulder skrev

Nogen starter et nyt emne og fluks er det også bare at angribe det, ja men man skal også respektere at andre kan have bedre kendskab, og eller viden om nogle ting.


ja du har ret man skal også respekteret andre

bulder skrev

Når så talen falder på DWT og Thailand DK. ja så ser man jo tydeligt at en del af dem der er slettet på DTW netop er her.


ja et sted skal vi jo være


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 09:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Alle siderne har vel lov til at være her, så kan man jo gå ind på dem eller lade være. Det er da kun godt man har lidt og vælge imellem, og selvfølgelig skal man respektere alle har en mening.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 09:49



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bulder skrev

Når så talen falder på DWT og Thailand DK. ja så ser man jo tydeligt at en del af dem der er slettet på DTW netop er her.


Efter hvad jeg kan forstå så er der vist ikke mange der er slettet men er gået selv eller hva ved jeg.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 09:51



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev

ja et sted skal vi jo være



Jamen hvorfor skulle vi ikke kunne være alle steder?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 10:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
yindee skrev

ja et sted skal vi jo være



Jamen hvorfor skulle vi ikke kunne være alle steder?



jammen det har du ret men der er jo nogle der ikke må være alle steder


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 10:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bulder skrev:
Når så talen falder på DWT og Thailand DK. ja så ser man jo tydeligt at en del af dem der er slettet på DTW netop er her.


Jeg er ikke slettet fra DTW - jeg tog mit tøj (ikke min avatar den kan stadig findes derovre) og gik - eller i det mindste forsøgte jeg at gå, prøv at blive slettet fra DTW - det er ikke muligt (iøvrigt i strid med dansk lovgivning)...

bulder skrev:
Jeg er bange for at denne debatside ender som DTW her er jo også nogen der ved alt, kender til alt, og nedgør alle andres meninger, det er sundt at være uenige men nogle syntes det er fint bare at have en anden mening for at starte en diskution.


Det er forbandet svært at få debat ud af enighed og rygklapperi - Hvis du ligger inde med viden som er i modstrid med min viden, eller ligger inde med synspunkter der er i strid modstand til mine, så ryst posen og kom frem med dem...

Jeg personligt nægter at ligge under for nogen form for meningstyrani - og som skrevet så udløste min modstand mod Pattaya og det meget synlige natteliv der, altså at jeg blev fjernet fra familiealbummet af mine forældre, der bor i Pattaya og altså totalt misforstod mine indlæg, og troede at det var henvendt mod dem, ikke Pattaya og sexindustrien (som jeg på ingen måde kunne mistænke dem for at være en del af - folk der har mødt min mor vil nok give mig ret)

bulder skrev:
Nogen starter et nyt emne og fluks er det også bare at angribe det, ja men man skal også respektere at andre kan have bedre kendskab, og eller viden om nogle ting.


Det er jo netop det man skel, respektere at nogen sidder med en viden som andre ikke har - men hvis jeg sidder med den viden at INGEN thaier snyder (da jeg aldrig har oplevet det selv) - betyder det så at jeg ikke må fremkomme med dette synspunkt i en tråd der handler om at ALLE thaier snyder ??? Nej vel ??? Debat er netop andet end blot rygklapperi og enighed...

Jeg er ikke på nogen måde enig med yindee eller (fornemmer jeg) jsh71 - men vi har nogen pragtfulde debatter, synes jeg - og vi ville have dem IRL også - yindee er et dejligt menneske - og jeg vil anbefale folk der ikke har gjort det endnu, at sørge for at møde ham...

Jeg håber at møde mange andre herinde fra - og det må GERNE være de argeste modstandere i debatter, jeg havde en debat med spand på thailand.dk - det gik aldrig op for ham at det var meningsudveksling - så det forhindrede ham i at mødes med mig, mine forældre mener at jeg hader dem - hvilket jeg vitterligt ikke gør - men alene fordi jeg ikke bryder mig om Pattaya by...

Og det er vel netop achilleus hælen i debatfora - vi opfatter tingene forskelligt - jeg føler mig ikke truet i en debat - og er der nogen i en debat der finder på at skrive at jeg skulle have et lag tæsk, så tænker jeg - jaja kom du bare - så kan vi jo se om udfaldet er givet... jeg lader mig ikke intimidere - hverken på en debatside eller IRL - og har aldrig kunnet forstå når folk tog det så forbandet alvorligt - sabaay sabaay la

bulder skrev:
En soper debat er godt, men når man absolut skal skrive dårligt om de andre debatsider der findes om Thailand ( landet som vi jo alle elsker ) hvis man ikke sympatiserer med deres meninger så bliv dog derfra.


Jo altså hvis det var muligt at blive væk fra DTW - men jeg skal jo ind og checke om Kim følger landets love (det gør han ikke) DTW har ikke mere noget med Thailand (landet vi alle elsker ??) at gøre - det er blevet pik, patter og Pattaya fordi webmaster ikke tør dele sol og vind lige - jeg har virkelig en forhåbning om at webmaster og admin på denne side har lidt større menneskelig indsigt og lidt større klodser når det kommer til at hive gule kort op af lommen - til ven såvel som fjende... Kun tiden kan vise om jeg har ret eller tager fejl...

Indtil da - er jeg et glad medlem af denne side - der dog gerne så flere medlemmer deltage i debatter - med meninger...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 10:42

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvor er den så glade Manse dog glad for alle disse positive indlæg. Det viser trods alt, at os der virkelig elsker dette så dejlige land, at også vi har vores berettigelse. Det der nok engang imellem skimmer nethinden er, at jeg altid har ønsket denne tone, men måske har jeg i min fattige lærdom, ikke lært at udtrykke mig, så alle kan forstå det jeg skriver. Så derfor har jeg jo også modtaget mange tæsk og mordtrusler. Det skal lige siges, at jeg endnu ikke har mødt dette på denne side.

Som den kære Jos siger, så findes der jo andet i Thailand end den IQ forskubbelse nedad af kroppen, men der er jeg jo nok den naive type haha, eller er jeg ved at blive for gammel:MU

Jeg elsker mit Thailand på godt og ondt. Derom skal der ingen tvivl være, og derfor vil jeg ja godt være med til at fortælle om det virkelig liv, som vi nu lever herude engang imellem. Hvis det bliver for meget, så venligst informere, så jeg kan stoppe en tid, men min entusiasme er ærlig....

Manse vil ikke stoppe med at fortælle om den simple hverdag endnu, for han lever og han lever bare lykkeligt og dejligt:MU

I skal alle i denne tråd også rinpoche havde tak for en sober tone.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Denne tallerken skal få tykke thailændere til at tabe sig Thaimad 7 22-05-2022 13:25

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 98,963,039 Unikke besøg | jQ Blog