Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Skal Skal ikke eller hvad
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 11:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Flere imamer støtter flerkoneri

Kone nummer to eller endda nummer tre? Det lyder som noget, der sker i andre lande, men ifølge Jyllandsposten foregår det også i Danmark

Jette Abou-Hawache fra Gellerup Parken i Århus kender seks muslimske kvinder, der lever i et flerkone-forhold. Og Mohammed Selfati fra København kender fem-seks mænd, der har to eller flere koner, ligesom han kender imamer, der ikke har problemer med at vie mænd til kone nummer to eller tre.

Lovligt med op til fire koner
Det skriver Jyllandposten i dag, og avisen har også talt med ph.d. Tina Magaard, som har redigeret en rapport fra Velfærdsministeriets Ligestillingsafdeling om muslimske kvinders leveforhold i Danmark, der peger på, at flerkoneri er mere udbredt, end man hidtil har troet. Tina Magaard siger til Jyllandsposten:

- Det væsentlige for ham (imanen. red) er, at det ifølge islam er lovligt for en mand at tage op til fire koner.

Men hvad mener du - skal kvinder have lov til at dele en mand, og skal mænd have lov til at have to koner?

Flerkoneri kan i Danmark straffes med op til tre års fængsel. Hvis den anden part har været uvidende om flerkoneriet, er straffen op til seks års fængsel. Naser khader advarer danske myndigheder mod blot at se igennem fingre med flerkoneriet.

- Det skal tages meget alvorligt og bekæmpes på alle måder.

kilde http://ekstrablad...156289.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 11:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen igen de gør nøjagtigt som det passer dem de muslimer, og de får lov til det åbenbart.

Nu kommer der nok snart en fra enhedslisten og siger det da helt i orden de har haft et hårdt liv, det må ikke være sjovt at være flygtning, eller hvad de nu finder på.

De skal da bare indordne sig unde vores forhold, men nej de ser da gerne det er os der skal indordne sig under deres middelalderlige forhold, hold kæft det er utroligt de ikke snart vågner op, eller er det den danske regering der snart skulle vågne lidt op og sparke det skravl ud.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 13:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Nu kommer der nok snart en fra enhedslisten og siger det da helt i orden de har haft et hårdt liv, det må ikke være sjovt at være flygtning, eller hvad de nu finder på.

De skal da bare indordne sig unde vores forhold, men nej de ser da gerne det er os der skal indordne sig under deres middelalderlige forhold, hold kæft det er utroligt de ikke snart vågner op, eller er det den danske regering der snart skulle vågne lidt op og sparke det skravl ud.


Jamen det er vel det de gør... indordner sig - jeg kender indtil flere mænd der har en elskerinde ved siden af hende de deler avis med - i tilfældet flerkoneri søger man blot at ligestille koner-/elskerinderne juridisk - og det ER da en nobel tankegang - jeg kan ved Gud/Allah/Khrisna eller Buddha ikke se at staten eller nogen anden skal blande sig i det for...

Faktisk har konerne det i flerkoneri nok en del bedre end de prostituerede der skal betjene frustrerede ægtemænd der lever "monogamt"...

Så fra min side - jeps - kan det sandsynliggøres at konerne er indgået i ægteskabet med åbne øjne og kan de leve under samme tag - så for min skyld kan de have så stort et harem de orker...




. (Nej jeg stemmer IKKE enhedslisten, jeg synes ærligt talt de er lige langt nok til højre for mig)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 13:42



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bare et spørgsmål jos!! Hvis nu de fik lov til og have 4 koner, skal de så også have fradrag for alle de 4 koner + med alle de børn de får skal de så også have børnepenge for alle dem?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 13:55



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

http://www.dr.dk/...m?rss=true
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja selvfølgelig skal de da ha deres koners fradrag
og så kan de leve af de børn de får i børnecheck og diverse
udbetalinger de skal ha.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 15:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja man sidder og fintænker lidt ,hvorfor sender vi unge mennesker ned til mulinske lande for at blive slået ihjel jeg ser ikke nogen mening med det så længe de ikke vil respetere verdenssamfundet og leve på andres bekostning,luk for udlandshjælp og økonomi før vi bliver helt til grinrasende

lindy


...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 16:01

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Haha flerkoneri og hvad så. Dette er sgu da kun småting i sammeligning med det jeg har oplevet igennem de mange år jeg har boet i Tyrkiet. Jeg fandt ud af, at hvis en tyrker var kommet til Danmark og efter nogle år fik dansk statsborgerskab, ja så kunne han sende op til 5.000.- gode danske kroner til familien i tyrkiet og trække dem fra i skat i Danmark.

Jeg spurgte det danske skattevæsen om min daværende kone også kunne gøre det samme, da jeg af helbredsmæssige grunde var nødt til at blive i Tyrkiet. Jeg fik det svar, at jeg jo var dansk statsborger, så det kunne jeg ikke, men da jeg så sagde at muhamed også var dansk statsborger nu, fik jeg det fjollede svar, men han kom engang fra tyrkiet.:MU

Jeg fandt så ud af, at en anden muhamed havde sendt sit adfærdsvanskelige barn til hjemmelandsbyen til speciel opdragelse. Jeg spurgte så samme muhamed, hvordan han så havde råd til at have sin familie til at sidde i stort hus m.v.. Han grinede sgu af mig og sagde. I gammel danskere er bare så dumme. Hør min sagde han. Jeg får speciel plejetillæg for at få min søn opdraget her i Tyrkiet, ved min egen familie. Nå sagde jeg, det kan vel ikke give så meget.

Han sagde, du får et chock når jeg nu fortæller dig, at jeg får mere end 20.000.- danske kroner skattefrit plus lidt ekstra hver måned, for at jeg lærte mit barn hvordan han skulle være umulig.

Jeg tror aldrig jeg har følt mig så dum i mit liv før. Hvad fanden er det dog for noget, så jeg satte for mig at undersøge denne sag ydeligere, men kom til kort over for det danske væsen, for der var ikke lovhjemmel for at gribe ind i denn sag.

Jeg forstå sgu godt at de tyrkere jeg nu kender sige... slaraffenland Danmark.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 17:10



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Bare et spørgsmål jos!! Hvis nu de fik lov til og have 4 koner, skal de så også have fradrag for alle de 4 koner + med alle de børn de får skal de så også have børnepenge for alle dem?


Jeg har 6 børn (og det er altså ganske sandt) - de får - eller har fået - schlütterchecken, jeg betaler til de 4 (de 2 er over 21) - så der er det mig der betaler...

Jeg har aldrig haft hverken kæreste eller kone der ikke arbejdede, derfor har jeg aldrig kunne få hendes fradrag (tror jeg - har ærligt talt aldrig undersøgt det) - men de har jo alle som een bidraget til samfundsøkonomien - jeg har personligt aldrig haft noget imod at betale skat, og har intet problem med at nogen får mere end andre, eller jeg - jeg lider ikke af misundelse eller Jalousi, har aldrig udnyttet mine retsmæssige fradrag - eller for den sags skyld bedt om at få lønforhøjelse (min chef TVANG en lønforhøjelse ned over ørene på mig for nogen år siden, så lavede vi en lønaftale med bonus i stedet)...

Der er aldrig nogen der har grinet af mig, og ingen synes at jeg er dum - at jeg betaler min skat med glæde... Men det gør jeg, for den går til at sikre at mine forældre kan benytte sygehusene (ikke jeg - jeg bor jo her) at mine børn kan, samt at de har biblioteker, skoler og ordentlige veje...

En af mine venner mener ikke at han skal betale skat, for han kan ikke støtte en nation der sender folk i krig - men mit argument er at han derved ikke betaler til børnenes skoler - og at de derfor ikke lærer hvad det er der gør at krig er noget lort, og en dårlig måde at løse konflikter på, de lærer kun at regeringen sender soldater ned for at kæmpe en retfærdig kamp, for vor elskede leder Anders Fogh...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 17:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Hvis de kan få lov at have fire koner fordi det står i "kranen" , det viser jo bare hvor lidt de gider rette sige efter de love og rammer der er sat op i dk,så er det måske osse ok at mohammed lige skærer hånden af en butiks tyv han lige snupper i ham og hans fætters døgnkiosk.......
Næ lev efter de love vi har i Danmark.....ellers må de jo rejse hjem....
I DK må du kun have en kone....sådan er det.....
At deres Imamer så skider højt og flot på det og vier dem med op til flere fruentimmere ja så skal de jo osse ud.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
lindyras
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2009 20:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

de er ikke dummere end mensker,det er som claus skriver havde de lavet det lort i deres hjemland havde de ikke haft nogen hånd til at modtage kontanthjælp,så på det punkt er sharia loven ok.

lindy


...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 04:58



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

lindyras skrev:
de er ikke dummere end mensker,det er som claus skriver havde de lavet det lort i deres hjemland havde de ikke haft nogen hånd til at modtage kontanthjælp,så på det punkt er sharia loven ok.

lindy



Alle danskere er racister...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 05:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos 38 skrev
Alle danskere er racister...


ikke alle tror jeg, men jeg er racist

www.yindee.dk/foto%202/mu.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 07:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Der er sgu da ikke noget at sige til folk herhjemme bliver racister, selvom jeg synes ikke selv jeg er det så hold lige mig udenfor din statistik jos.

Men man har vel lov at have en mening om dem, ligesom de mener vi er vantro.

Hold op i skulle bare lige have oplevet dem herpå arbejdet i weekenden, Det var fandme lige før jeg havde tilkaldt politiet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 10:05

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej kære venner

Nu skal vi vel ikke til at blive for personlige, men JSH, jeg kan da godt give dig lidt ret hen af vejen. Jeg har jo arbejdet mange år i udlandet, så jeg er vel ikke racist, men jeg er da imponeret over, at vores nydanskere så hurtigt kan finde ud af at bruge det danske system effektivt. Dermed ikke sagt at det er forkert, men vores politikere skal vel bare til at vågne lidt op, og se på de gældne regler.

Det der nok er galt er, at i den store danske kasse, er det jo ikke ret meget, så man mener ikke det er så interessant, også selvom jeg f.eks. har gjort opmærksom på denne skævdeling.

Ja nu er jeg vel racist fordi jeg tillader mig at bringe et sådant emne op, men dette er ikke tilfældet, for som jeg sagde til ham Muhamed, vil du ikke lære mig, og det gjorde denne nydansker. Ja Manse var bare ikke god nok til at finde ud af sine rettigheder, og skal så til dette sige, at jeg lærte meget af den kære muhamed.

Racisme er jo mange ting, men jeg har da brugt den til noget positivt.:MU


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nej... ALLE danskere er IKKE racister (jeg er også dansker) - jeg bliver sgu bare så træt i ansigtet over de der generelle - "alle muslimer er terrorister, der hæver kontanthjælp og sender hele dynen hjem til sine 4 andre koner i Turkmenistan" - for det er de IKKE...

Og jeg kender en hel del muslimer, som IKKE har mere end 1 barn... og jeg kender INGEN muslimer der har så mange børn som jeg har - men jeg kender een anden dansk familie der har - nemlig min første kone og hendes mand (og ingen af børnene er mine - de er alle fre deres eget ægteskab )...

Man kan lovgive sig ud af meget - men det generer jo oprindelige danskere, hvis noget tages fra dem (så som børnecheck, kontanthjælp eller pension) og jeg mener altså ikke at man kan lovgive etnisk...

Dansk Folkeparti har nu i 15 år forsøgt (med delvis held) at indfører sharialovgivning i Danmark - samtidig med at de tordner derud af med hvor skrækkeligt det er at andre lande ønsker at indføre sharia...

Skal det gøres ulovligt at besøge ludere i Danmark ?? Jeg er for - specielt hvis det er gifte mænd der gør det (og det er det primært) - eller at tage sig en elskerinde ??? Jeg synes at det skal - og straffen bør være stening offentligt... Eller i det mindste offentlig kastraktion...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos38 skrev
Skal det gøres ulovligt at besøge ludere i Danmark ?? Jeg er for - specielt hvis det er gifte mænd der gør det (og det er det primært) - eller at tage sig en elskerinde ??? Jeg synes at det skal - og straffen bør være stening offentligt... Eller i det mindste offentlig kastraktion...


puha Jos38 nu er du da vist helt oppe på dubberne *DR* det glæder mig :MU

men ok syntes du det skal være tilladt at have mere en en kone

og nu vil jeg gerne have et umuligt svar fra dig:LOL

ja eller nej:HI


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:34

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære Jos

Nogle af de bedste år af mit liv har jeg trods alt haft i de mulimske lande. Jeg har aldrig haft problemer med dem, for jeg har lært en masse, mener jeg da. Jeg har så brugt dette i mit videre liv, og det har da været enormt positivt. Så jeg giver dig ret................
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 11:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
jos38 skrev
Skal det gøres ulovligt at besøge ludere i Danmark ?? Jeg er for - specielt hvis det er gifte mænd der gør det (og det er det primært) - eller at tage sig en elskerinde ??? Jeg synes at det skal - og straffen bør være stening offentligt... Eller i det mindste offentlig kastraktion...


puha Jos38 nu er du da vist helt oppe på dubberne *DR* det glæder mig :MU

men ok syntes du det skal være tilladt at have mere en en kone

og nu vil jeg gerne have et umuligt svar fra dig:LOL

ja eller nej:HI


..


Ja




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 12:17

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg sidder nu her med en dejlig velskænket Singha af konen, omringet af hendes 200 smukke orkideer, så livet kan da ikke være andet end positivt, eller har jeg ikke forstået en dyt af jeres dejlige flerkoneri snak. Jeg har haft mange koner, og jeg har ikke fortrudt en af dem, så jeg går ind for dette med mange koner haha:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.32 sekunder | 99,530,248 Unikke besøg | jQ Blog