Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
skipper
#81 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 17:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3271
 Status: Offline

Det er simpelthen horribelt.
En ganske almindelig kommuneskole, drevet af den thailandske stat, bliver udnyttet til at narre penge fra godtroende danskere, i den tro at de støtter Aidsramte, fattige, eller forældreløse børn.
Og en af dem der ihærdigst har forsvaret det manglende regnskab, sam, viser sig at være medlem af bestyrelsen.
Har vi mere tilgode?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#82 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 19:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Ret skal være ret, Hugo oplyser faktisk at donationerne ikke kun går til aids ramte, han oplyser samtidig at der modtages penge fra regeringen..

Men jeg er en smule forvirret, er det tillige et børnehjem der drives? Spørger fordi der står ”skole/børnehjem.”

Men på info siden om skolen står der ” Alle beløb indsamlet her på siden går ubeskåret til skolen for AIDS ramte børn og børn af meget fattige familier udenfor Doi Law , Chiang Mai , Thailand”

Der er således oplyst at donationerne går til både aids ramte og børn af fattige familier.

Samtidig oplyses det at den Thailandske stat bidrager med 7 bath pr. barn.
thai
#83 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 00:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2536

ret skal være ret skriver du Freja

alle skoler i thailand som ikke er private får penge fra staten

det er dem der driver skolerne

det er vist normalt overalt i verden selv i danmark

pirat
#84 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 01:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

skipper skrev:
En ganske almindelig kommuneskole, drevet af den thailandske stat, bliver udnyttet til at narre penge fra godtroende danskere, i den tro at de støtter Aidsramte, fattige, eller forældreløse børn.
Og en af dem der ihærdigst har forsvaret det manglende regnskab, sam, viser sig at være medlem af bestyrelsen.
Har vi mere tilgode?

abs skrev
Sgu, meget godt det hele angående Hugo og hans projekt. Kan ikke lave samme fortælling som på andre sider idet Khun Hugo ikke er her på denne side og kan svare. Bor Gud i Chiang Mai: Hvorfor spørger jeg om det.? Nu er det kommet frem at den pige som jeg ”skulle” have sponseret og som du fortalte mig havde AIDS, slet ikke har AIDS. Er det en misforståelse eller er der virkelig en Gud i Chiang Mai.? Eller er det måske en måde at få folk til at spytte i kassen på, ved at bruge små uskyldige børn og på mærke dem med mærkatet AIDS. At lyve om en lille pige på 12 år og at hun skulle have Aids er i mine øjne det laveste man kan gøre her i livet. Så set i lyset af dette kan jeg ikke anbefale nogen at støtte op dir projekt. Her er en anden side folk kan kigge på hvis de virkelig ønsker at støtte noget i Thailand. : http://www.friend...

hugo har noget til gode når jeg kommer ud
XP
#85 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 01:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 235

freja skrev:
Ret skal være ret, Hugo oplyser faktisk at donationerne ikke kun går til aids ramte, han oplyser samtidig at der modtages penge fra regeringen..

Men jeg er en smule forvirret, er det tillige et børnehjem der drives? Spørger fordi der står ”skole/børnehjem.”

Men på info siden om skolen står der ” Alle beløb indsamlet her på siden går ubeskåret til skolen for AIDS ramte børn og børn af meget fattige familier udenfor Doi Law , Chiang Mai , Thailand”

Der er således oplyst at donationerne går til både aids ramte og børn af fattige familier.

Samtidig oplyses det at den Thailandske stat bidrager med 7 bath pr. barn.

hej freja

hvor har du set at der står ”skole/børnehjem.”
ABS
#86 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 04:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 42
Bopæl: Bangkok

På siden Info om skolen står der bl.a "Skolen/børnehjemmet er beliggende ca 60 km fra Chiang Mai i et område der hedder Doi Law"

Der hvor jeg vil hen nu er flg. Pengene, ja vigtigt at vide, en ikke så vigtigt i mine øjne som det r at få vide angående den lille pige som Hugo sagde havde AIDS, som ikke har det. Det skal frem at han i mine øjne laver plat på små børn og sygdomme.
www.abs-relocations.com
freja
#87 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 05:21
Bruger avatar

Bruger

ABS skrev:
På siden Info om skolen står der bl.a "Skolen/børnehjemmet er beliggende ca 60 km fra Chiang Mai i et område der hedder Doi Law"

Der hvor jeg vil hen nu er flg. Pengene, ja vigtigt at vide, en ikke så vigtigt i mine øjne som det r at få vide angående den lille pige som Hugo sagde havde AIDS, som ikke har det. Det skal frem at han i mine øjne laver plat på små børn og sygdomme.

Enig det er uetisk.
AL 48
#88 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 06:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1842

pirat skrev:
skipper skrev:
Har vi mere tilgode?

abs skrev
Sgu, meget godt det hele angående Hugo og hans projekt. Kan ikke lave samme fortælling som på andre sider idet Khun Hugo ikke er her på denne side og kan svare. Bor Gud i Chiang Mai: Hvorfor spørger jeg om det.? Nu er det kommet frem at den pige som jeg ”skulle” have sponseret og som du fortalte mig havde AIDS, slet ikke har AIDS. Er det en misforståelse eller er der virkelig en Gud i Chiang Mai.? Eller er det måske en måde at få folk til at spytte i kassen på, ved at bruge små uskyldige børn og på mærke dem med mærkatet AIDS. At lyve om en lille pige på 12 år og at hun skulle have Aids er i mine øjne det laveste man kan gøre her i livet. Så set i lyset af dette kan jeg ikke anbefale nogen at støtte op dir projekt. Her er en anden side folk kan kigge på hvis de virkelig ønsker at støtte noget i Thailand. : http://www.friend...

hugo har noget til gode når jeg kommer ud

Hvis andre indlæg synes uetisk,- hvad så med dette?
At komme med billige trusler mod en mand der ikke engang er medlem her,- det er under lavmål.
Pirat: Hvis du endelig mener du har et mellemværende med Hugo, så skriv en mail til ham i stedet for at udstille din dumhed her.
På lang afstand kan alle jo trueSad
Har jeg nu også noget til gode??
XP
#89 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 06:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 235

hej
skole---- børnehjem----- aids----

denne sag er ret så indviklet efter hånden
vi er statister i et stort spil den ene side anklager den anden er tavs kommer med lidt løfter holder dem ikke

freja
#90 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 07:24
Bruger avatar

Bruger

Personligt støtter jeg ikke skolen/børnehjemmet, har således ikke noget i klemme hverken økonomisk eller følelsesmæssigt.
Jeg forsøger derfor at forholde mig objektiv til det skrevne.

En læser gav udtryk for, han ikke var klar over, at skolen fik et bidrag fra regeringen, en anden at det kun var aids ramte, de donerede penge gik til. Fakta er at Hugo har skrevet på sin hjemmeside, at de får penge fra regeringen og at de donerede midler er til både aidsramte og fattige familiers børn.

Hvis han så ”opfinder” aidsramte børn, tja hvad skal man sige?
Udover at det er dybt uetisk, bliver det også meget problematisk for ham selv, at få reddet trådene ud.

Når det så er sagt, har jeg alligevel en vis interesse i udviklingen, idet jeg støtter andre projekter og mener en sag som denne kan være skadende for disse. For hver eneste gang, en sag om svindel med donerede midler dukker op, er der en stor risiko for at andre hjælpeorganisationer, mister bidragsydere.
IT
#91 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 08:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1376
Bopæl: Isaan

hugo skriver på DTW citat

Ja, det er korekt at skole er en kommunal skole
læs resten her http://www.dansk-...ost_161265

jeg giver ham ret det er en kommunal skole på ligefod med alle de andre skoler rundt omkring
han må nu laver sin hjemmeside om til Hjælp en kommunal skole
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
swed
#92 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 10:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155

IT skrev:

jeg giver ham ret det er en kommunal skole på ligefod med alle de andre skoler rundt omkring

Han har ændret det før , fra at der kun var aidsbørn på skolen til at der også var meget fattige børn , og nu til det er en almenelig skole, måske uden syge og fattige , imorgen ingen skole ? kun Hugo
M55
#93 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1772
Bopæl: Surat thani/Esbjerg

så lang så godt

er bange for at mister hugo ikke laver noget om på hans hjemme side
af den simle grund hvem gider støtte en almindelig kommune skole
Webmaster
#94 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 13:12
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 83
Bopæl: Thailand

jeg har fjernet linket til aidsboern.dk da siden efter min mening er meget vildledende og med de negative ting der er kommet frem
omkring hugo måde at samle penge ind og forvalte samme kan Thai-dk ikke støtte siden

det står alle medlemmer frit for om de vil linke til siden
forsat god dag til alle
thai
#95 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 14:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2536

swed skrev:
IT skrev:

Han har ændret det før , fra at der kun var aidsbørn på skolen til at der også var meget fattige børn , og nu til det er en almenelig skole, måske uden syge og fattige , imorgen ingen skole ? kun Hugo

håber hugo er så fornuftig at han afleverer resten af de penge der er i kassen til en rigtig Aids skole og lukker www.aidsboern.dk
JackD
#96 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-04-2011 18:34

Bruger

Antal indlæg: 597

TIT = This is Thailand.

Folk vil gøre alt for at blive der, hvad der til stadighed undrer mig!

Typerne der bliver der er som regel outcasts eller folk med en "spændende" baggrund.

Skal vi ha´ gravet Ole Skyum sagen op igen?

ved ikke

JackD

PS: Jeg bor ikke i LOS!

bamsen
#97 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-04-2011 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1139

Tak til claus for sin beretning
det kan være lidt svært at følge med i det her.
Jeg vil ikke dømme nogen,og har derfor heller ikke deltaget i debatten, da jeg ikke kan finde hoved og hale i det,
Men et er sikkert hugo og nag de har gjort et godt stykke arbejde for den skole, den ros skal de ha,om der er forsvundet penge uha det håber jeg ikke for skolens skyld.
ABS
#98 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 05:30
Bruger avatar

Bruger

Så er Songkran snart forbi.. Gad vide om der så sker noget.?ved ikke
www.abs-relocations.com
pirat
#99 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2011 05:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

ABS skrev:
Så er Songkran snart forbi.. Gad vide om der så sker noget.?ved ikke

nej

hvad med den lille pige som ikke har AiDS fik vi svar på den historie
ABS
Skrevet d. 15-04-2011 06:07
Bruger avatar

Bruger

Nej ikke svar på noget som helst..
Nu har tavshed aldrig været et godt forsvar. Tværtimod så er tavshed i mine øjne lig med skyldig. Hvad ville jeg få ud af at fortælle løgne om Hugo og hans projekt.? Hvorfor skulle jeg lyve om den lille pige og derved ødelægge mig selv og alt hvad jeg har bygget op.?? Han har haft rigeligt af tid til at bevise både det ene og det andet. Der er forsvundet penge. Hvor mange aner jeg ikke, men ved at mit sponsorat blev brugt til Hugo´s hospitalsophold. At så mit sponsorat er tilbagebetalt er da OK og hvor Hugo har fået penge til det fra, kan man jo kun gisne om. Igen så er penge kun en død ting, men det er en 12 år pige der løgnagtigt er påstemplet mærkat AIDS ikke. Så sandheden kommer nok kun frem hvis konen og jeg kan fremtrylle en blodprøve fra den lille pige. Men det er sgu også noget skidt. Stakkels pige.
www.abs-relocations.com
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768