Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
skipper
#61 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2011 11:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3271
 Status: Offline

sam skrev:
Skipper, nu skal du til at passe på med dine injurier overfor mig, du kan nemt pådrage dig en injuriesag, hvis du fortsætter din åndsvage linje.

Jeg ryster i bukserneIkke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#62 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2011 11:15
Bruger avatar

Bruger

Jeg tror sam er lidt i familie med ham her:

http://da.wikiped...Cnchhausen
music
XP
#63 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2011 14:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 235

Kære bestyrelse (hvis den findes?) for hugo,s skole har i slet intet at sige til den sørgelige historie

yindee
#64 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2011 15:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

XP skrev:
Kære bestyrelse (hvis den findes?) for hugo,s skole har i slet intet at sige til den sørgelige historie

hej XP
der findes en bestyrelse
den består af Bla.
Sam vores ven som deltager meget aktiv i debatten
Den danske lærer, Hugo Raunholt Thomsen på skolen, som intet vil sige

her et lille uddrag af deres regler

Vedtægter
For
Foreningen Doi Law’s venne
r.

1.
Foreningens navn er ”Doi law’s venner”.
Foreningens hjemsted er Randers kommune.

2.
Foreningens formål er at støtte skolen i Doi Law, Thailand.
Skolens thailandske reg.nr. er
Den danske lærer, Hugo Raunholt Thomsen på skolen, har hjemmeside på internettet om skolen: www.aidsboern.dk
Skolen er beliggende ca. 60 km syd vest for Chiang Mai i nord Thailand.
Skolen har ca. 150 elever, alle fra meget fattige familier, ca. halvelen af børnene har aids, mange forældreløse.

3.
Som medlemmer optages enhver der har lyst og vilje til at arbejde for foreningens formål.

4.
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Der afholdes én gang årligt, ordinær generalforsamling. Generalforsamling, ordinær eller ekstraordinær, indkaldes med mindst 14 dages varsel, via email på internettet.
Generalforsamlingen kan afholdes via internettet.
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
ABS
#65 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2011 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 42
Bopæl: Bangkok

sam skrev:
Skipper, nu skal du til at passe på med dine injurier overfor mig, du kan nemt pådrage dig en injuriesag, hvis du fortsætter din åndsvage linje.

Halløjsa på Badehotellet hvor det går. Alfa- Omega i denne sag er at Khun Hugo er meget tavs i denne sag.
www.abs-relocations.com
thai
#66 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 03:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2534

vi får ikke svar fra den side han holder kæft og forsætter med at snyde børnene Shock
bestyrelsen er ikke bedre de har et medansvar i næsten 2 år har de intet foretaget sig Angry for at stoppe rodet og bedrageriet
lindyras
#67 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 07:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

http://www.nielse...post_15684
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
yindee
#68 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 07:54
Bruger avatar

Bruger

udtag af vedtægter for For
Foreningen Doi Law’s venner.

Dagsorden på generalforsamlingen:
1. Valg af dirigent.
2. Evt. beretning.
3. Forelæggelse til godkendelse af regnskab.
4. Evt. Forslag
5. Evt. valg af bestyrelsesmedlemmer.
6. Evt. valg af revisor.
7. Evt.

hvor svært kan der være joss38

yindee
#69 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 08:40
Bruger avatar

Bruger

sidste nye foreningen er nedlagt nu køre de det som en privat indsamling

uden pligt til at lave regnskab verden er vidunderlig joss 38 fantastisk forsæt du bare

FCK
#70 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 13:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 196

thai skrev:
vi får ikke svar fra den side han holder kæft og forsætter med at snyde børnene Shock
bestyrelsen er ikke bedre de har et medansvar i næsten 2 år har de intet foretaget sig Angry for at stoppe rodet og bedrageriet

sørgeligt han skulle have et par lussinger Angry
skipper
#71 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2011 13:26
Bruger avatar

Bruger

yindee skrev:

uden pligt til at lave regnskab verden er vidunderlig joss 38 fantastisk forsæt du bare

Panikken breder sigFarvel
thai
#72 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 01:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2534

skipper skrev:
yindee skrev:

Panikken breder sigFarvel

fy fanden siger de på svensk jeg siger det på alverdens sprog อัปยศในคุณ hugo
IT
#73 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 03:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1375
Bopæl: Isaan

støt ikke Hugo's Skole i Doi Law pengene finder ikke vejen til skolen

อัปยศในคุณ hugo

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
claus31130
#74 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 05:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

Hele , halve , ingen sandheder ... mangel på udtalelser, for mange udtalelser .... det er ikke nok nemt at skelne skidt fra kanel for udenforstående ... ej heller for dem af os der er involveret på et eller andet plan .... Og hvad der er sandhed, kommer vel an på hvilke øjne der ser og hvad man selv vælger at se/tro...

Jeg er som de fleste sikkert ved den som driver Hugo's webside for ham , altså den er placeret på mit webhotel og jeg opdaterer den for ham når han har noget nyt til siden.

Jeg gik i tidernes morgen ind på at støtte det her projekt, ikke økonomisk, men med at sponsere en hjemmeside til Hugo's projekt, velvidende at det allerede på det tidspunkt var en privat indsamling foretaget af Hugo og Nang alene .....

Ting udvikler sig over tid og der kom et tidspunkt hvor der kom et brud med Jannik over tingene (Hugo's hjemmeside flyttede til sit eget domæne, men den historie er vist blevet tæsket igennem på et tidligere tidspunkt...), og i den forbindelse var der så ikke nogen dansk konto til indbetaling af donationer.

Jeg sagde dengang til Hugo at dem der var interesserede i at donere, såmænd nok ville betale for at overføre penge til en thailandsk konto, Der var dog andre der mente at en dansk konto skulle til.

Der blev undersøgt hvad der skulle til for at kunne indsamle penge lovligt i Danmark, og derefter blev der diskuteret ret kraftigt frem og tilbage hvordan og hvorledes... der var en advokat inde over også, for at få udformet vedtægterne så korrekte som mulige... den forening der blev stiftet i Danmark havde et eneste formål, at kunne indsamle penge lovligt og sende dem videre til Hugo's private indsamling i Thailand..
I en sådan bestyrelse skal der jo som sagt mindst 3 til, hugo som den ene, og så skulle der være mindst en der boede i Dk , og det var Girobank den eneste der gjorde ud af de der nu engang var involveret i snakken på daværende tidspunkt. Der manglede så en 3. mand i foreningen, der sagde jeg ja (havde jeg nok ikke gjort idag, da man kan se de beskyldninger det kan medføre).

Så foreningen var en realitet , og Girobank skulle sørge for de fornødne tilladelser hos politi og få oprettet en konto i foreningens navn, så indsamlingen kunne være lovlig...

Herefter har girobank sendt mig opdatering på hvad der er gået ind på den konto, som jeg så har sat på Hugo's side.

Hugo har så samtidig og nogle gange sendt noget til mig ... mange gange har jeg dog måtte bede ham om at sende noget nyt ... "det du skal sende skal være lige til at sætte ind på siden, jeg skal ikke sidde og regne sammen ... det kan du selv gøre" var nogenlunde det han fik i hovedet igen....

I November måned blev der allerede snakket om at nedlægge den danske forening.... der var en del skriverier frem og tilbage blandt medlemmerne af foreningen.

Min forståelse af den danske forening, er/var at den skulle forestå en indsamling i DK, som så videre formidledes til Hugo's private indsamling i Thailand (hvor Hugo ene og alene bestemmer hvad og hvordan han vil støtte skolen) ... men måske jeg har misforstået noget omkring det setup af forening...

Hugo bliver så syg og der går jo lidt stå i det hele mens han er indlagt på sygehuset...

om Hugo så har været god nok til at opdatere efter at han er kommet hjem fra sygehuset, jeg synes det ikke, og har punket ham nogle gange for noget opdatering af kontoen/hjemmesiden.

Nu kommer det her med beskyldninger/gisninger fra forskellige kanter om at pengene er væk, brugt til hospitals regning osv.

Det får da selvfølgelig en til at tænke en del over om hvad der er gang i.... og jeg har fået en masse henvendelser om hvad jeg tror, og har nok selv spurgt lige så mange mennesker rundt omkring .... både involverede og ikke involverede og har ikke selv kunne finde noget endegyldigt svar

Som jeg har skrevet før, så er jeg fuldstændig enig i at indsamlinger hvor der er svindel med i foretagendet skal stoppes/advares om ...

Jeg har ofte sagt til Hugo, du er nødt til at se på dit projekt der i Doi Law som en forretning, for det er i bund og grund det som det er .... ihvertfald når du indsamler, du har et produkt du skal sælge (fattige syge børn) , det hjælper ikke kun at tænke med sit hjerte, man skal også have hovedet med når man går offentligt ud med sådan et projekt som det her.... Og dengang websiden blev lavet, blev det besluttet at have en side med "regnskab" hvor der når der kom lidt ind og ud, ville blive opdateret, samt hvad der blev brugt af penge. Når man vælger at gøre det på den måde, ja så er man også nødt til at være lidt om sig med at få tallene opdateret, gerne hver uge f.eks

At der er/har været rod i regnskabet for Hugo, er der nok ikke nogen tvivl om , om Hugo har brugt pengene til hospitals regning eller andet, er så op til en selv at tro på om han har gjort eller ikke gjort....

Det her skrevne er om ikke andet min oplevelse/version af tingene som er sket, ...

Fortsat god dag herfra

www.nielsen.in.th
yindee
#75 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 05:46
Bruger avatar

Bruger

claus31130 skrev
At der er/har været rod i regnskabet for Hugo, er der nok ikke nogen tvivl om , om Hugo har brugt pengene til hospitals regning eller andet, er så op til en selv at tro på om han har gjort eller ikke gjort....

vi er enige der er rod i regnskabet , at hugo kryber udenom emnet får mig til at sige , der er også svind i den kassen , når en person der samler penge ind ikke vil offentlige gøre er regnskab med bilag og dertil hørende ,kan det kun skyldes at personen har lånt af kassen

sagen er klar og tydelig igen en indsamling i thailand . hvor vi med ro i sindet kan sige det er en ommer

pirat
#76 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 07:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

frem skridt nu udtaler personen der opdaterer hugo side

at der er/har været rod i regnskabet for Hugo, er der nok ikke nogen tvivl om

tak Thumb
AL 48
#77 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 07:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1842

Min forståelse af den danske forening, er/var at den skulle forestå en indsamling i DK, som så videre formidledes til Hugo's private indsamling i Thailand (hvor Hugo ene og alene bestemmer hvad og hvordan han vil støtte skolen) ... men måske jeg har misforstået noget omkring det setup af forening...

Det vil sige, at lige fra start er det udformet så en mand er enebestemmende vedr. regnskab osv. i Thailand.

Tror sgu jeg finder tre venner i DK, og gør det samme. Fed fidusSad
Derefter kan pengene jo overføres til DK igen,- skattefrit hvis små portioner!!

Rent ud sagt,- den tror jeg ikke er gangbar.
Hej
ABS
#78 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 13:56
Bruger avatar

Bruger

Sgu, meget godt det hele angående Hugo og hans projekt. Kan ikke lave samme fortælling som på andre sider idet Khun Hugo ikke er her på denne side og kan svare. Bor Gud i Chiang Mai: Hvorfor spørger jeg om det.? Nu er det kommet frem at den pige som jeg ”skulle” have sponseret og som du fortalte mig havde AIDS, slet ikke har AIDS. Er det en misforståelse eller er der virkelig en Gud i Chiang Mai.? Eller er det måske en måde at få folk til at spytte i kassen på, ved at bruge små uskyldige børn og på mærke dem med mærkatet AIDS. At lyve om en lille pige på 12 år og at hun skulle have Aids er i mine øjne det laveste man kan gøre her i livet. Så set i lyset af dette kan jeg ikke anbefale nogen at støtte op dir projekt. Her er en anden side folk kan kigge på hvis de virkelig ønsker at støtte noget i Thailand. : http://www.friend...
www.abs-relocations.com
yindee
#79 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 14:04
Bruger avatar

Bruger

ABS intet nyt uden solen den skole som hugo støtter er ingen jeg gentager ingen AIDS skole eller skole for meget fattige børn

det er en ganske alm thailandsk komune skole skole intet andet

ABS
#80 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2011 14:10
Bruger avatar

Bruger

Ja min kone siger.: Government school. At alle børn i området kan gå på skolen, rig som fattig..
www.abs-relocations.com
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768