Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
tinner
Skrevet d. 03-08-2011 08:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
 Status: Offline

Hunger in Africa

Henrik Stubkjær om sultkatastrofe på Afrikas Horn

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
Skrevet d. 03-08-2011 09:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 615
Bopæl: København / Pattaya

Ja Tinner, det er ganske forfærteligt , dette er noget vi alle bør støtte, problemet er hvem hjælper man , uden at det meste går til administration. Læger uden grænser ??
ved ikke
freja
Skrevet d. 03-08-2011 12:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

lillemanden skrev:
Ja Tinner, det er ganske forfærteligt , dette er noget vi alle bør støtte, problemet er hvem hjælper man , uden at det meste går til administration. Læger uden grænser ??
ved ikke

Ja lillemanden det syntes jeg ville være en rigtig god ide, til forskel fra nogle andre, har msf et altid offentligt tilgængeligt regnskab. Samtidig mener jeg at ca 75-80 % går til selve nødhjælpsarbejdet og kun ca 5% til adm.

De lave adm. Omkostninger beror på at der er så mange frivillige ansatte.
tinner
Skrevet d. 03-08-2011 14:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60

lillemanden skrev:
ved ikke

hjælpe hvor,hvordan, alle tager en del af kagen kat Læger uden grænser ?? sikkert det bedste sted.

JackD du ramte et blødt punkt

20.453 visninger her på Thaidk og "Over there" kører der en tråd med nu 61.369 visninger om Hugo´s projekt!

Ubetalelig reklame...

Som Simon Spies sagde: "Dårlig omtale er bedre end slet ingen".

Måske ikke lige hvad Hugo havde tænkt sig...?

Men det mest utrolige er at der stadigvæk er folk der støtter det meget tydeligt gennemskuelige stykke "egenterapi" som Hugo, fæller og frænder udfører.

Hvad mener jeg?

Joh, det er helt i tidens ånd, man vil gøre en forskel, - som det hedder på 2011 nysprog - men sgu´ ikke for at hjælpe nogle, mere fordi man får et helt utroligt "kick" og en selvfed, selvgod fornemmelse ved lige nøjagtigt at være forskel-lig fra andre middelmådige borgere og livstrætte kynikere som jeg selv...

Kig på billedet:

2 repræsentanter fra "Nikolaj og Julie" generationen udfører hjælpearbejde for ludfattige, dårligt påklædte, AIDS-ramte børn, det er lige før jeg vræler ud over skærm og tastatur, men det bliver fandme af grin kan jeg godt fortælle Svendsen og andre tåbelige fjolser!

Tag dog til Afrika, eller andre hårdt ramte steder på kloden, hvor I virkelig kan gøre en forskel.

Thai´er lider ikke nød, de får føden hver dag, og har kluns på kroppen.

Hvis de ser lidt medtagne ud er det fordi de sover for lidt (TV kiggeri, ude sent om aftenen) - eller mor og far ikke gider shine dem op, ren og skær dovenskab, andet er det ikke...

Hugo hjælper sig selv via "projektet" - føler vel at han endelig gør lidt gavn, og det er jo også rart med en kassekredit/pengekasse til nødsituationer.

Svendsen´s hjælper også sig selv, som det ses på ovenstående foto, de er meget, meget glade, og det er altid godt med glade mennesker, istedet for os andre sure, vrisne, gamle mænd, vi er nogle kynikere er vi sgu´!

Alt i alt, herligt menneskelige egoister, alle hjælperne, minder en del om når Thai´er laver "bun" - for at sikre sig et bedre liv i næste inkarnation, bizness as usual in the Land of Smoke & Mirrors... Redigeret af JackD d. 02. August 2011 16:25

http://www.thai-d...wstart=260
kro90
Skrevet d. 03-08-2011 14:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 77

Freja
Du skrev
Samtidig mener jeg at ca 75-80 % går til selve nødhjælpsarbejdet og kun ca 5% til adm.

hvad går de sidste 15% så til ??

Medicinske indsatser 76%
Bidrag til projektstyring 6%
Informations og fortalervirksomhed 2%
Forskning og andet humanitært arbejde 1%
Fundraising 10%
Ledelse og administration 5%
JackD
Skrevet d. 03-08-2011 19:00

Bruger

Antal indlæg: 597

Quote fra DTW:

"Jeg har pr. dags dato fjernet Hugo's hjemmeside fra nettet ..."

http://danskthai....ost_167125

Det var sgu´ osse på tide, fup og svindel foretagende.

Aidsboern, det giver jo en god topplacering på søgemaskiner og flere klik...

ved ikke
freja
Skrevet d. 03-08-2011 20:00
Bruger avatar

Bruger

kro90 skrev:
Freja
Du skrev
Samtidig mener jeg at ca 75-80 % går til selve nødhjælpsarbejdet og kun ca 5% til adm.

hvad går de sidste 15% så til ??

Medicinske indsatser 76%
Bidrag til projektstyring 6%
Informations og fortalervirksomhed 2%
Forskning og andet humanitært arbejde 1%
Fundraising 10%
Ledelse og administration 5%

Hej kro90
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men går ud fra, du har de oplyste tal fra msf eller hvad? Du har således selv fundet svaret.
kro90
Skrevet d. 03-08-2011 20:47
Bruger avatar

Bruger

Du har ganske ret freja. Det er fra deres egen side.
Kun 76% går til medicinske indsatser, herunder medicin og andet.
Projectstyring, fundraising, ledelse og adm. info og fortaler virksomhed ?? hvad det så end er udgør 24%
altså kun 76% til uddeling, det samme giver Røde Kors.
Tror ikke der findes noget der giver 100 % måske Hugo. måske ikke. hvem ved, jeg tror, og det er godt nok for mig
yindee
Skrevet d. 04-08-2011 01:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3573
Bopæl: Thailand

kro90 skrev:
Projectstyring, fundraising, ledelse og adm. info og fortaler virksomhed ?? hvad det så end er udgør 24%
Tror ikke der findes noget der giver 100 % måske Hugo. måske ikke. hvem ved, jeg tror, og det er godt nok for mig

enhver er salig i sin tro

vi vi andre kender sandheden

hellerer aids care end hugo hvis det skal være
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
freja
Skrevet d. 04-08-2011 09:25
Bruger avatar

Bruger

kro90 skrev:

Hej kro90

Mener nu kun røde kors bruger ca. 30 % på egentlig katastrofe nødhjælpsarbejde i kriseramte områder, en større del går til udvikling og forebyggelse. Men lad det nu ligge.

Vel heller ikke det væsentligste, det må være at støtte projekter, man kan stå inde for, og det kan jeg for MSF, andre vil vælge noget andet fair nok, det vigtigste er at hjælpe de trængende.

Men MSF deltager i mange forskellige humanitære opgaver, både af kortvarig men også af mere permanent karakter.
MSF har mange projekter i gang. Så en del af de indsamlede eller fast donerede midler, går således også til de forskellige hold, der sendes til steder, for måske kun i første omgang at vurdere situationen, det være sig både på det medicinske, men også på det sanitære område.

De forskellige hold, som kan bestå af flere forskellige faggrupper er med til at identificere, diagnosticere, forebygge og/eller behandle mennesker ved de forskellige kriser, vaccinationsprogrammer eller epidemier rundt om i verden.
Opgaverne er mangeartede store som små.

Der bruges således også penge, på at få det hele koordineret, få alt det praktiske til at fungere, her tænker jeg på at få medicin og forskelligt udstyr frem, en kæmpe opgave som involverer mange mennesker.

Men i det mindste går pengene i begge organisationer røde kors eller MSF til humanitære kriser menneske- eller natur skabte.
Livet som udsendt kan være særdeles hektisk og psykisk belastende, men er samtidig også meget givende.

og hjælpen sættes ind, hvor nøden er størst i hele verden og ikke kun et enkelt projekt.
kro90
Skrevet d. 04-08-2011 11:40
Bruger avatar

Bruger

Freja skriver
Mener nu kun røde kors bruger ca. 30 % på egentlig katastrofe nødhjælpsarbejde i kriseramte områder, en større del går til udvikling og forebyggelse. Men lad det nu ligge.
Nej Det mener jeg ikke altså de 30 % og det har jeg heller ikke skrevet
men derimod kun 76% til uddeling, det samme giver Røde Kors.
bare lige for at rette dig, Røde Kors opgiver deres regnskab på en lidt anden måde, her er administration opgjort til ca 7%, gad vide om det er incl. de store fratrædelses ordninger,.

Nu har alt dette jo ikke noget med trådstarten / Overskriften at gøre. så jeg stopper her.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 09:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 05:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 07:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 09:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 17:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768