Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 10:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 54
 Status: Offline

Hr. Svendsen203 du skriver
Nej jeg så ingen bankbog eller andet, og har heller ingen what so ever interesse i det, da jeg som nævnt ikke har noget med nogen indsamling at gøre.

med andre ord skriver du så bare ikke, en lang smøre der forsvare hugo og at vi skal stole på en mand der nægter at fremvise et revideret regnskab,opdateret bankbog

dit forsvar er kun baseret på hugo,s ord for han lyver da ikke, nej da

din påstand om beskidte børn har vi også kun dine ord for og du taler naturligvis sandt

jeg takker dem Hr. Svendsen203 for deres forsvar af hugo, beklager manden er stadigvæk til trods for dine ord i mine øjne skyldig i bedrageri
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 11:19

Bruger

Antal indlæg: 23

NEJ NEJ og atter NEJ!!!!
Skriver ikke nogen smørre for at forsvare Hugo, men som jeg OGSÅ nævner i mit indlæg, for at se sagen med friske øjne (nogen som selv har været på skolen) - har du overhovedet det, eller sidder du bare og kritisere??

Jeg "renser" ikke Hugo, men nævner bare de forbedringer jeg så, så noget må han jo gøre rigtigt!
Og igen NEJ! - intet er baseret på Hugos ord, men på hvad jeg så med egne øjne, og ja min påstand om forholdende på skolen må du tro på eller ej, men hvorfor skulle jeg dog komme med sådanne påstande, jeg har jo intet økonomisk udestående af nogen art? - men det er åbenbart umuligt for dig at tro nogen gør noget uden at få noget igen!

Hvorvidt Hugo stadigt er skyldig i dine øjne, er jo dit valg, og har i sagens natur intet med mig at gøre, som nævnt adskellige gange har mit besøg intet med aidsboern.dk (eller nogen anden støtteorganisation) at gøre.
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 11:20
Bruger avatar

Bruger

AL 48 skrev:
Skal folk nu også til at krydsforhøres herinde af "folkets domstol", bare fordi de laver et indlæg der IKKE er negativt??

al48 jeg skriver dit navn med småt du fortjener ikke andet
dette er en debat side hvor folk kan udveksle meninger
og ikke som dig svine folk til eller provokerer andre i et grimt sprog
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 11:24
Bruger avatar

Bruger

Svendsen203 skrev:
NEJ NEJ og atter NEJ!!!!
Skriver ikke nogen smørre for at forsvare Hugo, men som jeg OGSÅ nævner i mit indlæg, for at se sagen med friske øjne (nogen som selv har været på skolen) - har du overhovedet det, eller sidder du bare og kritisere??

Jeg "renser" ikke Hugo, men nævner bare de forbedringer jeg så, så noget må han jo gøre rigtigt!
Og igen NEJ! - intet er baseret på Hugos ord, men på hvad jeg så med egne øjne, og ja min påstand om forholdende på skolen må du tro på eller ej, men hvorfor skulle jeg dog komme med sådanne påstande, jeg har jo intet økonomisk udestående af nogen art? - men det er åbenbart umuligt for dig at tro nogen gør noget uden at få noget igen!

Hvorvidt Hugo stadigt er skyldig i dine øjne, er jo dit valg, og har i sagens natur intet med mig at gøre, som nævnt adskellige gange har mit besøg intet med aidsboern.dk (eller nogen anden støtteorganisation) at gøre.

nej nej nej Hr.Svendsen jeg har skam forstået deres synspunkt De har været på skolen De Hr.Svendsen har set sandheden halleluja AMEN
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 11:29

Bruger

Så du har ikke set skolen, altså ved du faktisk intet om vilkår derude, men bruger alligevel en masse energi på at krititsere alt og alle som har noget positivt at sige om den minimale fremgang der sker derude, eller som gør noget for at hjælpe de stakkels fattige børn...hvorfor er mig en gåde.
leif
Skrevet d. 28-07-2011 12:02

Bruger

Antal indlæg: 685

Ja nu har jeg holdt mig til at læse med indtil nu.
Selvom jeg er blevet beskyldt for at være partisk og deltage under andre navne.. he he
Det viser bare at alle kneb gælder når noget ikke kan forsvares.

Er der nogen der kan huske hvad det hele startede med ?

Det var.
Aidsbørn er plattenslageri
At der er rod i regnskab.

Hugo har indrømmet.
Aids børn er lodret løgn
Aidskole er løgn, det er en alm kommune skole.
Doi Law er løgn.

Så hvad pokker er det i prøver at retfærdiggøre. ?

Nu er sandheden kommet frem, om nogen så stadig vil støtte det, jamen alle har jo lov at være til grin for egne penge.
det kan andre ikke blande sig i.

Fattig skole.
Nu har jeg været hjælpe lærer på flere skoler og min kone er lærer.
Ud fra de billeder man kan se på hugo,s side og Peters side..
Så har man absolut ingen kendskab til skoler i Thailand, hvis man påstår det er en fattig skole.

dyrkning af grøntsager og fisk for at eleverne kan få mad.
Jøsses lær dog lidt om skoler inden i udtaler jer.

Lærer der arbejder gratis på en komune skole... he he ja altså meget er jo muligt. Så om der findes en enkelt skole i Thailand hvor det er tilfældet... Det kan jeg jo ikke påså er løgn, før jeg har været der.

Syge afd på skolen.
Det er altså kun de bedre stillede skoler der har det.

men jeg skal nok tage til Doi Lo og besøge skolen så snart jeg får mulighed for det.
jeg taler og forstår Thai nok til at få lidt indsigt i hvad det reeelt handler om.
..............

peters side og indsamling.
Den er da endnu mere klam.. Den gik udelukkende på at få en gratis ferie i Thailand, under dække af man støttede en aids-skole.
Da diskutionen begyndte skyndte de dem at fjerne aids, fra siden.... en verden udenfor... men de fortsatte med at platte sig til en gratis ferie.

tinner
Skrevet d. 28-07-2011 12:05
Bruger avatar

Bruger

Svendsen203 skrev:
Så du har ikke set skolen, altså ved du faktisk intet om vilkår derude, men bruger alligevel en masse energi på at krititsere alt og alle som har noget positivt at sige om den minimale fremgang der sker derude, eller som gør noget for at hjælpe de stakkels fattige børn...hvorfor er mig en gåde.

hvad brugte de deres tid på Hr.Svendsen en hel dag på skolen hvor de fik frokost. Hvad fik de stakles syge beskidte børn.
Gamle bøger samt en refleksbrik

så nu har De Hr.Svendsen gjort deres for de syge vi alle os der ikke har set sandheden må, skal nu beundre deres store gavmildhed

Hr.Svendsen de er et godt eksempel for os alle

Hugo Raunholt Thomsen er en tyv, dette er sandheden. Hr.Svendsen deres bortforklaringer hjælper intet
freja
Skrevet d. 28-07-2011 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Svendsen 203 du skriver, det ikke er for at forsvare Aids skolen, men alligevel skriver du, jeg citerer dig lige.

Du skrev
”Jeg vil nu efter lige at have besøgt skolen prøve at komme med mine svar på de beskyldninger som kommer både her og på DTW, dog vil jeg gerne gøre klart at jeg personligt mener Hugo har svaret fint på det hele så det er ikke for at være hans "advokat" men for at belyse sagen med "friske øjne".”

Du skrev
”- Er det hele fup og humbug, og bare en god forretning for Hugo som selv tager pengene? - NEJ!!!
Vi blev vist nogle af de ting som pengene var brugt til, herunder bl.a. et bibliotek, samt forbedring af nogle af klasseværelserne - og tro mig der er stor forskel på de gamle og de renoverede.”.

Hvordan kan du så bombastisk skrive NEJ!!! Har du da set historikken i regnskaberne og bankbøgerne?

Du skrev
” 1) Hugo og Nang stod på pinde for min kone og jeg hele den uge vi var i CM for at gøre ugen så god så mulig, og på intet tidspunkt bad de om noget (hverken penge eller andet) i retur, nej de gjorde det udelukkende fordi de er mennesker af den bedste slags, nemlig dem med hjertet på rette sted.”

Det er/har vi andre altså så ikke eller hvad?

Du skrev
”Personligt synes jeg det er utrolig trist at folk bliver skeptiske så snart der er nogle der vil gøre noget godt for andre. Resultatet bliver gang på gang mistænkeliggørelse, måske man i stedet for at svine andre, selv skulle prøve at gøre en indsats.”
”Hvis alle gjorde bare 5% af hvad Hugo og Nang har gjort for børnene i Doi Law, ville verden være et meget bedre sted for rigtig mange som trænger til lidt ekstra.””

Det gør jeg sandelig også, tror alle er mere end villig til at give et bidrag i en god sags tjeneste, men det er rigtig svært at få folk til lommerne, efter sådan en historie er kommet frem.

Jeg vil minde dig om, at andre har en anden opfattelse af hvad deres donationer er blevet brugt til, dette bliver du nødt til at forholde dig til, (har du læst alle indlæggene?) og ikke antyde at andre debattører er nogle mistroiske hjertekolde mennesker, der udelukkende er ude på at sabotere skolen ved at svine andre til.

Så måden du skriver på, med dit forsvar, for det er jo det det er, se bare på dine egne ord, jeg har citeret dig for. Ja det kan altså med rette tirre de, der sidder og venter på at se det lovede regnskab og samt få en god forklaring.

Jeg har intet personligt kendskab til skolen, så min mening beror udelukkende på de skrevne indlæg, jeg vælger dog at tro på det bedste i ethvert menneske indtil det modsatte er bevist.

Men for pokker hvor ville jeg ønske, der kom et fyldestgørende svar fra Hugo, på alle de spørgsmål der er blevet stillet, så vi kunne få be- eller afkræftet beskyldningerne.
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 13:57

Bruger

Leif@
Hvad mener du med Doi Law er løgn?? - der ligger da en skole, uanset hvad man så mener om den og de projekter der kører der.

Jeg prøver ikke at retfærdiggøre noget som helst, blot fortælle om min oplevelse af skolen og hvordan jeg oplevede de vilkår og fremskridt jeg så.

Nu er sandheden kommet frem, om nogen så stadig vil støtte det, jamen alle har jo lov at være til grin for egne penge.
det kan andre ikke blande sig i.

Tjae nu mener jeg jo ikke at jeg er tilgrin fordi jeg har givet en hjælpende hånd til nogle trængende børn. Dette er så uanset om der er mange andre skoler i Thailand der er mindst lige så fattige, det betyder jo ikke at børnene i Doi Law ikke har brug for hjælp - men vil dog igen sige jeg ikke har set andre skoler i så ringe stand af de mange jeg har besøgt rundt i landet.

Men glæder mig da til at høre din mening når du har besøgt skolen som du siger du vil, både min kone og jeg taler og forstår også Thai, så vi ved godt hvad det reelt handler om.

Og hvad du mener om Peters projekt vil jeg ikke forholde mig til, da det intet har med mit besøg at gøre.

-------
tinner@

Hvad jeg brugte min dag på var at opleve en dag for på skolen. Jeg fik snakket med både personale og elever hvilket var ret lærerrigt, og derudover fik jeg givet (om dog en lille) hjælp - ja gamle var engelskbøgerne men dog stadigt bedre end ingen at have.

Og om hvorvidt du mener Hugo er en tyv er jo din mening. Du kan ikke bevise dette bedre end andre kan modbevise det, som nævnt forholder jeg mig ikke til hele debatten om opdateret regnskab mv. da jeg ikke har støttet aidsboern.dk med en kr. - forklarer dog at jeg kan se de forbedringer hans projekt har gjort for skolen, og at jeg personligt oplevede ham som en fantastisk rar mand.

--------
freja@

Du skrev
”- Er det hele fup og humbug, og bare en god forretning for Hugo som selv tager pengene? - NEJ!!!
Vi blev vist nogle af de ting som pengene var brugt til, herunder bl.a. et bibliotek, samt forbedring af nogle af klasseværelserne - og tro mig der er stor forskel på de gamle og de renoverede.”.
Hvordan kan du så bombastisk skrive NEJ!!! Har du da set historikken i regnskaberne og bankbøgerne?

Jeg kan sige det hele ikke er fup mv. da jeg har set nogle af de forbedringer der er sket, ergo kan Hugo ikke have stjålet hver en kr.

” 1) Hugo og Nang stod på pinde for min kone og jeg hele den uge vi var i CM for at gøre ugen så god så mulig, og på intet tidspunkt bad de om noget (hverken penge eller andet) i retur, nej de gjorde det udelukkende fordi de er mennesker af den bedste slags, nemlig dem med hjertet på rette sted.”Det er/har vi andre altså så ikke eller hvad?
Kender jer ikke så det kan jeg ikke udtale mig om, siger bare hvordan jeg oplevede Hugo og Nang.

”Personligt synes jeg det er utrolig trist at folk bliver skeptiske så snart der er nogle der vil gøre noget godt for andre. Resultatet bliver gang på gang mistænkeliggørelse, måske man i stedet for at svine andre, selv skulle prøve at gøre en indsats.”
”Hvis alle gjorde bare 5% af hvad Hugo og Nang har gjort for børnene i Doi Law, ville verden være et meget bedre sted for rigtig mange som trænger til lidt ekstra.””
Det gør jeg sandelig også, tror alle er mere end villig til at give et bidrag i en god sags tjeneste, men det er rigtig svært at få folk til lommerne, efter sådan en historie er kommet frem.

Enig at der kommer dårlige historier frem gør det svære og svære at få folk til at støtte, hvilket er ærgeligt. Forstår derfor heller ikke alle dem der giver mig kritik for at have hjulpet, jeg har jo ikke samlet en kr. ind fra et eneste menneske!

Jeg vil minde dig om, at andre har en anden opfattelse af hvad deres donationer er blevet brugt til, dette bliver du nødt til at forholde dig til, (har du læst alle indlæggene?) og ikke antyde at andre debattører er nogle mistroiske hjertekolde mennesker, der udelukkende er ude på at sabotere skolen ved at svine andre til.
Er helt klar over hvad nogen mener, og har de doneret mv. og ikke kan se regnskaber er det klart der kommer kritik, men hvorfor skal den nu ramme alle der vil gøre noget for skolen? - jeg har vist ikke kaldet nogen for mistroiske hjerte kolde - men igen undre jeg mig over hvordan det hagler ned over mig med kritik fordi jeg fortæller om min oplevelse og mit projekt (som igen INTET har med hverken aidsboern.dk eller en verden udenfor at gøre).

Så igen, jeg har ikke samlet en kr. ind fra et eneste menneske, har intet med aidsboern.dk eller en verden udenfor at gøre - har bare selv samlet nogle ting for at hjælpe nogle fattige børn. Tingene er samlet i min fritid, og aflevet i min ferie, så det forstår jeg ikke folk kan have ondt af. At folk mener det er et forsvar af Hugo jeg har skrevet, forstår jeg heller ikke helt. Fair nok at folk der har noget i klemme ser al positiv tale som et forsvar, jeg har bare berettet om mine oplevelser af skolen, udviklingen deroppe, og så om hvordan jeg ganske personligt oplevede Hugo og Nang som mennesker.
Så hvis min beretning blot skal udvikle sig til en massiv kritik er mig, er jeg som sagt uforstående, og ønsker egentligt ikke at skulle retfærdiggøre at have hjulpet nogle der trængte, men har folk nogle reele spørgsmål svarer jeg naturligvis gerne på disse.
tinner
Skrevet d. 28-07-2011 14:15
Bruger avatar

Bruger

Hr.Svendsen

de vrøvler
leif
Skrevet d. 28-07-2011 14:25

Bruger

Jamen det er da nemt at svare på..

søg på Doi Law og se om du kan finde det på et kort..

Og hugo har indrømmet at det vist nok var skrevet forkert, men kom ikke med den rigtige adr.
Og afstanden, ja den passer jo med Doi Lo

Så mere er der såmænd ikke i det. Kan jo kun forholde mig til det der bliver skrevet..
Tvivler da på Hugo går ind og indrømmer noget hvis der ikke var noget om det.

Nej man er ikke til grin fordi man hjælper.
Men Hogo har indrømmet hans projekt ikke er helt ren i kanten.

Så kan man jo kun undres over andre forsvarer det, når han ikke selv gør.

At jeg tog den anden indsamling med.. jamen du postede jo i denne tråd hvor det er en del af det.
freja
Skrevet d. 28-07-2011 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Det er så fair nok, du har haft en god oplevelse. Ville egentlig også bare have dig til at forstå, at det ikke gælder alle, hvorfor dit fortsatte forsvar, så kan virke provokerende.

Joh implicit kalder du os hjerteløse, os der kunne lære noget af Hugo og hustru, men lad det nu ligge, fint du har doneret noget til nogle trængende børn, det kan og vil ingen da bebrejde dig. Thumb
eneber
Skrevet d. 28-07-2011 14:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 761

er du ikke lidt forkert på den makker

Så hvad pokker er det du prøver at retfærdiggøre. ?
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 14:35

Bruger

Leif@
Doi Lo/ Doi Law - tjae nu har jeg studeret Thai i en rum tid, og har derigennem været igennem adskellige lydskrifter, da det Thailandske alfabet jo er en del anderledes end vores, hvorved jeg har erfaret at ord (oversat til vores alfabet) kan staves på adskellige måder.
leif
Skrevet d. 28-07-2011 14:35

Bruger

Jeg prøver ikke at retfærdiggøre noget som helst.

jeg forholder mig til det hele sagen startede med og hvad hugo så har svaret på det..

Går da ud fra Hugo han ved bedst..

Om nogen så fortsat vil støtte ham.
Det rager men en pap and.
Pointen må ligesom være at det er fair folk ved hvad de støtter..

eneber
Skrevet d. 28-07-2011 14:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 761

Svendsen203 skrev:
eneber@
Forstår ikke helt dit indlæg, er det minded på mig? - hvis så, venligst uddyb

Så hvad pokker er det du prøver at retfærdiggøre. ?

ja det er til dig helt alene bestem dig nu hvad vil du støtte hugo som ikke vil udlevere regnskab og opdateret bankbog

hugo som heller ikke opdaterer sin hjemmeside han er syg siger han det er sku nok fuldesyge
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 14:59

Bruger

Eneber@
Jamen jeg har ikke støttet Hugos projekt!! - jeg har støtten skolen i Doi Law med ganske personligt indsamlede ting, IKKE gennem aidsboern.dk, og igen mit indlæg var ikke et forsvaraf Hugo og/eller aidsboern.dk - men en beretning om mine oplevelser af skolen, de fremskridt der er sket på skolen og om hvad jeg mener om Hugo ganske personligt
IT
Skrevet d. 28-07-2011 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1375
Bopæl: Isaan

Svendsen203 skrev:
Eneber@
Jamen jeg har ikke støttet Hugos projekt!! - jeg har støtten skolen i Doi Law med ganske personligt indsamlede ting, IKKE gennem aidsboern.dk, og igen mit indlæg var ikke et forsvaraf Hugo og/eller aidsboern.dk - men en beretning om mine oplevelser af skolen, de fremskridt der er sket på skolen og om hvad jeg mener om Hugo ganske personligt

al ære og respekt for det så forsæt du med at hjælpe
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Svendsen203
Skrevet d. 28-07-2011 15:10

Bruger

IT@
TakGrin - det er også planen. Fantastisk at så små gaver kan skabe så meget glæde i andre menneskers liv.
ABS
Skrevet d. 28-07-2011 15:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 42
Bopæl: Bangkok

Er det Hugo i forklædning eller er det Jos_38 i forklædning.? En helt ny profil herinde og på DTW, der roser et svindler projekt til skyerne. Mage til ævl skal man da lede længe efter. Se den officielle hjemmeside. Har aldrig været en dødsgang, har aldrig været en AIDS skole. Som min kone siger så har hun set skoler i Thailand stillet dårligere end denne skole. Denne skole for både offentlig og lokal støtte. Hvis folk vil støtte Hugo og hans projekt er op til folk selv. En her er blevet godt og grundigt snydt af den ”gode” Khun ” Hugo.
www.abs-relocations.com
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768