Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
ABS
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 09:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 42
 Status: Offline
Bopæl: Bangkok

At blive kaldt løgner og egoist på andre sider. Så stopper legen..

Der var engang en dansker med et godt hjerte der ankom til Chiang Mai.
I August sidste år ankom konen og jeg lidt forsinket grundet sygdom til Hugo og Nang i Chiang Mai. Vi glædede os til at møde dem og se deres projekt på skolen i Doi Law.
Jeg havde lovet at sponsorere en 12 årig pige ved navn Cat som har Aids. Men ville jo lige se Hugo, Nang, Cat og skolen med egne øjne førend jeg gav penge. Efter et vellykket besøg på skolen tog vi hjem til Hugo, hvor vi aftalte mit sponsorat af Cat. Jeg gav Hugo THB 30.000.00 til Cats skolegang og dertil hvad der høre til, samt tandlæge og Aids medicin. Samtidigt gav jeg Hugo THB 20.000.00 i HÅNDEN som jeg sagde var et sponsorat til skolen og at de kunne bruges til hvad som helst angående skolen. Så de burde være ført ind i regnskabet.
Aftalen med Hugo var at Cat skulle starte i skolen Oktober / November 2010, kan ikke lige huske hvilken måned. Godt tænkte jeg og var glad for at jeg kunne hjælpe Cat til en bedre fremtid.
Hugo ringende så til mig mens jeg var i Danmark og sagde at Cat ikke kan komme i skole førend til Maj 2011, fordi de havde været for sent på den med papir arbejde osv. Jeg sagde OK og lagde ikke mere idet.
Konen og jeg tager igen til Chiang Mai i December 2010 for at besøge dem alle. Hugo henter os i lufthavnen og alt ser ud som det skal. Jeg siger til Hugo at konen og jeg vil besøge Cat og hendes familie og tage dem med ind til Chiang Mai for at handle lidt og havde en god og hyggelig dag. Den kunne ikke lade sig gøre, sagde Hugo, med den begrundelse af at det var for besværligt.. Mærkeligt tænkt jeg og var lidt sur. Var jo mit sponsorbarn og man kunne ikke komme på besøg. I alt så vi Cat i 10 min. på skolen under vores besøg i Chiang Mai hvor vi overrakte hende en lille gave. Allerede der blev jeg lidt mistænkelig, men lagde ikke mere i det. Vi tog så tilbage til Hugo og Nangs hjem. Hugo sagde at de ikke havde nogen penge til at holde Jul for og af mit hjerte gav jeg Hugo og hans familie THB 10.000.00 så de havde lidt. Men det er en anden historie.
Her for ca. 14 dage siden sagde Hugo til mig at Cat ikke kommer i skole i år. Grunden skulle være at skolen i Doi Law og bedstemor satte sig på tværs. ARAI!!!!!!!!! Jeg personligt troede ikke på den forklaring og kommer aldrig til det. For skolen og Cats bedstemor og Cats far var glade for mit sponsorat og havde givet accept på at Cat kunne gå på skolen inde i Chiang Mai. Alt andet der bliver fortalt er helt hen i hampen. Min kone har talt med div. implicerede og siger at de er glade på Cats veje. Hvis der er sket noget andet siden, så er det uden min og min kones viden.
Det er så siden kommet frem at Hugo har brugt mine sponsor penge på hans hospitalsophold. Hvorfor sagde han ikke noget om dette da Vi besøgte dem i December.?? Altså ingen penge – ingen skole. Og til dags dato har Cat heller ikke været til tandlæge. Så det er grunden til at jeg trak mit sponsorat og forlangte mine penge tilbage. Synd for Cat.? Ja, meget synd. Men igen så er det ikke min og min kones skyld at Cat ikke kommer i skole. Vi havde glædet os til hendes første skoledag inde i Chiang Mai og skulle derop for at overvære den dag. Min plan for Cat var at jeg ville ikke bare sponsorere hende i de 3 år, men helt til hun fik en uddannelse. Så måtte det have kostet det det ville, for både jeg og konen tabte vores hjerter til Cat. Så hvad skal der ske nu.? Ja, er i tænkeboks. Men en ting er 100% sikkert. Jeg sponsorere ikke flere børn gennem Hugo. Vil jeg sponsorere skolen.? Hmmmm. Er mega skuffet over det der er sket.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.abs-relocations.com
M55
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 10:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1772
Bopæl: Surat thani/Esbjerg

av av av tak til ABS for din beretning ,det er mega sørgelig læsning,jeg græder endnu ved ikke hvad jeg skal sige til modparten,mangler ord

nick
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 11:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 246

hej
hvorfor viser ham hugo ikke bare et udskrift af bankbogen

og får en til at kigge på regnskabet
IT
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2011 13:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1375
Bopæl: Isaan

hej
jeg kender ingen af de herrer personligt

abs er mere troværdig tak for din side af sagen

hugo du kommer med i min aften bøn
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
yindee
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2011 01:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

jeg venter stadigvæk som en sagde til mig

jae.. hvis de har alt på det rene var det hulens nemt at lukke munden på kritikerne.. en kopi af opdateret bankbog, et overskueligt regnskab.. så var den ik længere

vedkommende har jo ret 100 prosendt
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
IT
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-04-2011 19:07
Bruger avatar

Bruger

yindee skrev:
jeg venter stadigvæk som en sagde til mig

jae.. hvis de har alt på det rene var det hulens nemt at lukke munden på kritikerne.. en kopi af opdateret bankbog, et overskueligt regnskab.. så var den ik længere

vedkommende har jo ret 100 prosendt

Thumb
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
islander
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 04:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141

Hej.
Sørgeligt at denne sag trækker så langt ud, og efter ABS`s overbevisende indlæg kan det ikke gå hurtigt nok. Dels er det en træls sag ,men mest for børnenes skyld. Er det muligt at få vasket tavlen ren ?
venlig hilsen
islanderDanmarkThai
IT
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 11:27
Bruger avatar

Bruger

islander skrev:
Hej.
Sørgeligt at denne sag trækker så langt ud, og efter ABS`s overbevisende indlæg kan det ikke gå hurtigt nok. Dels er det en træls sag ,men mest for børnenes skyld. Er det muligt at få vasket tavlen ren ?
venlig hilsen
islanderDanmarkThai

desvære nej hugo forsætter i samme spor for som han siger for børnenes skyld
nnn
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 11:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162

rinpoche skrev:
"Thaier er gode ved deres børn"?

Newsflash for you. Overhovedet ikke i mange tilfælde.

Tærsk er dagligdag for manges vedkommende, for slet ikke at tale om forældrenes tilbøjeligheder til at "realisere sig selv" mens de efterlader børnene hos hvem der nu gider at tage sig af dem.

Fordi mange besøgende kan iagttage hvorledes thailændere godt kan lide en lille blond europæisk dreng/pige og nusser med ham/hende en kort stund, er det så absolut ikke et udtryk for at de derhjemme udøver et forældreskab, der har den ringeste lighed hermed.

De mest utilpassede forældre jeg nogensinde har haft den ulykke at iagttage har uden undtagelse været thailændere. I såvel Thailand som i Danmark.
Halvgamle damer der tror de stadig er discodronninger, partyqueens, ludomaner eller blot kvinder til fals, mens børnene sidder derhjemme alene for lud og koldt vand og deslige.
Mændene der skrider efter at have udøvet vold, druk, ludomani, utroskab, almindelig forsømmelse og aldrig siden tilkendegiver sig overfor børnene.

Ja, de er faneme gode. Hvorfor tror du der er børnehjem som det Huratho støtter?

Jeg har aldrig besøgt Hurathos børnehjem.
Men jeg har ikke den ringeste tvivl omkring hans og konens tydelige engagement.

Huratho er hverken en IT nørd eller en regnskabschef.
Han gør det så godt han kan. Og lad os lige ikke forglemme, at han lider under eftervirkningerne af et grimt fald.
JEG forlanger ikke mere og vil fremover være glad for lejlighedsvis at donere til deres fælles "hjertebarn".

Jeg siger bare, gid der var flere ildsjæle som Huratho, og færre småtskårne skeptikere som alligevel aldrig kunne bringe deres lille kræmmersjæl til at punge ud med noget som helst til et godt formål. Men i stedet bruger deres energi på at kværulere og mistænkeliggøre

ทำดีได้ดีทำชั่วได้ชั่ว

Jeg kunne skrive min egen tekst, men i dette tilfælde ville det jo stort set bare blive en afskrift af ovenstående, så derfor nøjes jeg med at citere rinpoche.

nnn

yindee
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 15:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3554
Bopæl: Thailand

hej nnn og rinpoche

Ja, de er faneme gode. Hvorfor tror du der er børnehjem som det Huratho støtter?

hugo støtter ikke et børnehjem men en skole

bare for en ordens skyld
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
skipper
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 16:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3271

Og så kan det se ud til at ABS er inde for at reklamere for sit flyttefirmaSad
nnn
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2011 18:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162

yindee skrev:

hej nnn og rinpoche

hugo støtter ikke et børnehjem men en skole

bare for en ordens skyld

Hej yindee,

Ja, det har du da helt ret i !
Da jeg citerede rinpoche, lagde jeg ikke mærke til, at der stod børnehjem i stedet for skole.

nnn
thai
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2011 05:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2534

en sørgelig sag som igen er oppe og vende det er jo ikke første gang der skrives negativ om Huratho

alt vil blive rettet skrives der på anden side citat fra http://www.nielse...post_15602

der opstår ind imellem ophedede debatter, og ja her er der jo et persongalleri inde over, men det ser ud til at der kommer nye tiltag på hjemmesiden http://aidsboern.dk/ og der står som jeg kan forstå det også mennesker klar i kulissen til at hjælpe Hugo og Nang med det administrative.

Og jeg synes ærligt talt at det vigtige må være at Hugo og Nang tager sig af selve skolen, samt fordelingen af midlerne, og ikke alt det administrative bøvl.

Til Hugo og Nang for at se det positive i alt den støtte I får og har fået, og jeres vilje til at fortsætte, så børnene også fremover har en bedre hverdag generelt.

til alle I der støtter op om Hugo og Nang, det er sgu et eller andet sted meget fedt at opleve

det er ikke hugo selv der skriver det, han er syntes jeg, meget tavs ..... hvad det så skyldes......hvem ved
vi andre kan kun vente og se til
nick
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2011 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 246

vente og se skriver du hvor længe ved ikke
indtil alting er glem Ikke SE
har de ikke haft tid nok til at lave et ordenligt regnskabved ikke
kassen er tom derfor intet responsgodag
basse50
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2011 08:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 8
Bopæl: Århus N

Som dagene går, og er gået er der mer, og mer der lugter, ja kom ud af busken Hugo!Dette er ikke en beskyldning,men underlig er det sku Hm HmShock
tiny
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2011 11:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 86

basse50 skrev:
Som dagene går, og er gået er der mer, og mer der lugter, ja kom ud af busken Hugo!Dette er ikke en beskyldning,men underlig er det sku Hm HmShock

Thumb
sam
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2011 20:19

Bruger

Antal indlæg: 222
Bopæl: Danmark

Har nogen af jer støttet med penge til Hugos skole ?

Nej det har Ï nok ikke, så der er intet der lugter.
Hugo og Nang gør et stort arbejde for skolen og børnene.

Tænk lige på hvor mange af de indsamlede millioner, der her i weekenden blev indsamlet til Kræftens bekæmpelse, der bruges på admininstration!!!
pirat
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 01:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 663

sam skrev:
Har nogen af jer støttet med penge til Hugos skole ?

Nej det har Ï nok ikke, så der er intet der lugter.
Hugo og Nang gør et stort arbejde for skolen og børnene.

Tænk lige på hvor mange af de indsamlede millioner, der her i weekenden blev indsamlet til Kræftens bekæmpelse, der bruges på admininstration!!!

jeg har støttet skolen må jeg så stille spørgsmål, får jeg også en kopi af en opdateret bankbog

eller er det en hemmelighed

skyldes det måske at pengene er brugt til at betale for hugo,s regninger på hospitalet
basse50
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 05:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 8
Bopæl: Århus N

Har også selv støttet, med kammerat, har været på skolen, så glem den!!!!! Husk det er et frivilligt arb Hugo udførerer uden tag selv fra buffeen. God dagShock
sam
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-04-2011 09:42

Bruger

Antal indlæg: 222
Bopæl: Danmark

Stop nu al den bagtalelse af Hugo, og de uhyrlige påstande. Det har jo overhovedet intet med virkelighden at gøre.

Men et gammel dansk ordsprog skal måske skrives nu: tyv tror hver mand stjæler!

Lad nu Hugo og Nang være i fred.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768