Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
http://www.aidsboern.dk
nnn
Skrevet d. 15-04-2011 11:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 162
 Status: Offline

ABS skrev:
Hvem er det der bruger en lille pige. Ikke alene en pige, men en hel skole fuld af børn.? Ikke mig der har lavet noget lort der.. Dette er ikke reklame for mig eller firmaet. Giver sgu ikke flere kunder af at jeg sværter Hugo til.. Tværtimod. Men igen så er I på disse sider hellere ikke potentiale kunder. Men igen om det så skal koste mig firma og en masse penge, så vil jeg have Hugo og hans projek ned med nakken. Så øf I bare om reklame osv..

Dine udtalelser siger meget mere om dig end om Hugo, og stadig har du ikke ført et eneste bevis for dine påstande.

Hvornår kommer du med beviser på dine påstande ?

nnn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Sabai Sabai
Skrevet d. 15-04-2011 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 25

Efter at have fulgt med fra sidelinen på flere af de danske/thai forums , kan jeg sgu ikke længere holde nallerne fra tastaturet !

Nu må i sgu smide de lyserøde skyklapper, nive jer selv i armen og vågne op fra jeres tornerosesøvn , og erkende at i er blevet ført bag lyset, og taget godt og grundigt i røven !

Hvis den omtalte kommuneskole virkelig skulle være hjemsted for 250 aidsramte børn, ( læg mærke til AIDS ramte ! ) som Hugo jo altid har påstået og udtalt !
Ville en meget stor del , hvis ikke alle være behandlingskrævende ! ... hvor er så sundhedspersonalet ,læger, sygeplejerske osv. ?

I al den tid "projektet" har kørt har man kun hørt om 1 dødsfald, selvom der ifølge Hugo forefindes en "Dødsgang" på skolen !!

At den danske konto er blevet lukket ned, angiveligt pga. et månedligt gebyr på 25 kr,- virker højest besynderligt !... men årsagen kunne måske være problemer omkring tilladelser, skattevæsnet eller sammenfald / fejldonationer med en anden højst tvivlsom hjælpeorganisation ( www.aids-care.dk ) som også operere i Doi Law og omegn.

Mon ikke det var aids-care.dk der i sin tid var inspiration for Hugo ?

Hvis den "almindelige" dansker ser en video eller høre om aidsramte børn i Nordthailand, og ønsker at give økonomisk støtte... er det nærliggende at gå på internettet og søge på aidsbørn i Doi Law / Nordthailand .. hvilken side er det så lige man havner på ??... Smart ikke ??

Man må sgu "tage hatten af" for de Thailandske myndigheder !!.. som formår at gemme hundredevis af "aidsramte børn" fra det Nordlige Thailand på et par skoler med egen "dødsgang" i Doi Law , og så er de kun verdenskendt i Danmark !!

Her til slut har jeg,... Copy/pastet fra Hugo's egen side og mund ! (aidsboern.dk) og udtalerser fra DTW, hvor han selv levere beviset på bedraget og løgnen !!!

"Artikel" på aidsboern.dk .........

Link....

http://www.aidsbo...ticle_id=3

Hugo hjælper aids-ramte børn i Thailand

Da Hugo Thomsen fra Skive så forholdene på en thailandsk skole for aids-ramte, ændrede det hans liv. Nu er han hovedsponsor for et skolehjem med 250 aidsramte børn i Nordthailand, og alt hans arbejde er frivilligt. Hver en krone og arbejdstime går til at sprede glæde i børnenes alt for korte liv.

Tekst og foto: Rikke Bjerge Johansen

Oppe i Nordthailand i en lille landsby i bjergene, syd for Chiang Mai, ligger en skole med 250 elever. De er i alderen 0-23 år. Det vil sige, det er de ikke længere. Den ældste elev på 23 døde nemlig for ikke så lang tid siden.
Fælles for alle disse børn og unge er, at de bor på denne skole, fordi de deler samme tragiske skæbne. De lider af aids, og de vil alle dø af sygdommen før eller siden.

Men takket være en dansker fra Skive, Hugo Thomsen på 53, får disse børn i det mindste nogle gode og glade oplevelser, mens de er i live. For minimum hver anden måned, når han og konen har samlet nok ind, kører de op til skolen med en ordentlig lastfuld slikposer, is, sodavand, mad og en tryllekunstner, som underholder børnene – til stor jubel hver eneste gang.
”Det skal være en fest for børnene, når vi kommer ud. Men hver gang vi går derfra, har vi tårer i øjnene. For hvem ved, hvem der er tilbage, når vi kommer igen,” siger Hugo Thomsen.

Han har boet størstedelen af sit liv i Skive. Her har han arbejdet som uddannet slagter, men flyttede permanent til Thailand for fem år siden, da han mødte sin thailandske kone Nang. De blev gift og bosatte sig i Nordthailand i den charmerende og hyggelige by Chiang Mai, hvor de bor i et dejligt hus med have og terrasse, hunde samt Nangs søn Jason. Hjemme i Danmark har Hugo selv fire børn fra to ægteskaber, som alle kommer og besøger deres far i Thailand, lige som vennepar ofte kommer på ferie.
Faktisk var det netop nogle gode venner fra Rønbjerg, som for nogle år siden viste Hugo en dvd fra en skole for aids-ramte børn i Thailand. Og det forandrede Hugos liv.

”Det ramte mig lige i hjertet at se den dvd. De børn havde intet og vidste ikke engang, at de var syge og skulle dø. Ingen oplyser dem om, at de har aids. Jeg vidste, at jeg måtte hjælpe,” siger Hugo.
Han ville donere nogle penge til skolen, men fandt ud af, at pengene skulle gå gennem flere kanaler, blandt andet Danmark, før de kom ud til børnene.

”Det ville jeg ikke gå med til. Jeg vil personligt se, at hver en øre når frem til de rigtige – nemlig børnene,” siger han.
Men han var så opsat på at hjælpe, at han fandt en anden skole i området Doi Law, som ligger 60 kilometer fra Chiang Rai, hvor han bor.

Også disse børn lider alle af aids og bor på skolen.
Mange af børnenes forældre er døde af aids. Forholdene er under al kritik, der er ét toilet, som de deles om, og det meget sparsomme medicin de får, er slet ikke nok. Disse børn skal ikke være i denne verden ret længe. De fortjener nogle gode oplevelser, mens de er i live,” siger Hugo, hvis øjne fyldes med tårer, når han taler om børnene.
Hvad der også har gjort stort indtryk på ham er, at han en enkelt gang har fået tilladelse af skolen til at se ’dødsgangen’. Den endestation, hvor de døende børn kommer hen og ligge til sidst.
”De lå en seks børn i rummet og kunne ikke mere. Det var ubeskriveligt barsk at se,” siger han og tørrer igen tårerne væk fra øjnene.

Hugo får førtidspension på grund af sliddegigt, og hans kone Nang arbejder hårdt hver dag, laver mad til en fabrik og kører ud til ældre lokale thailændere som fysioterapeut.
”Jeg ville gerne have, at hun arbejder mindre, men hun kan lide at være selvstændig og tjene sine egne penge,” siger han.
Og selv om Nang ikke tjener mere end hvad der svarer til 40 kroner dagligt, lægger de alt det, de kan undvære, til side til børnene på skolen. Derudover samler de penge og donationer ind til skolen blandt folk i lokalområdet og venner i Thailand.
”Det der driver os, er at se børnenes glæde, når vi dukker op med gaverne. Det koster os ikke ret meget at købe 250 poser snacks, mad og is. Men at se, hvor glade børnene er for det, er ubeskriveligt. De har taget deres fineste tøj på, synger sange, griner og leger,” fortæller Hugo.

Det ligger Hugo meget på sinde at understrege, at hver en krone og øre går til børnene. Han og hans kone Nangs arbejde er 100 procent frivilligt. Ikke engang benzin til turen derud eller andre omkostninger og udgifter kunne han drømme om at dække med børnenes penge. Og når han engang imellem er heldig at få et større beløb i støttepenge fra privatpersoner, tager han dem altid med ud til skolen, så de kan se med deres egne øjne, hvad de støtter, og at pengene når frem til de rette.
”Det går jeg meget op i. Jeg kan som dansker godt forstå, at man er træt af at give penge til gode formål, hvor det halve så havner til chefer og andre administrative. Det er frustrerende at se, hvor mange penge, der går til alt andet end de nødlidende. Derfor har jeg hele tiden lagt vægt på at understrege, at jeg ikke skal tjene nogen som helst penge på det her, eller få dækket noget som helst,” understreger Hugo.

Selv om danskeren ikke er meget for at rose sig selv, vil han godt erkende, at han er stolt af sit arbejde.
”Det varmer at se, at mit initiativ får andre til også at gøre noget for børnene. Både de lokale her på gaden, når de alle samles en lørdag morgen og laver mad til skolen, samt byens tidligere borgmester og flere prominente indbyggere, som donerer penge og ting. Om under en måned er en ny biblioteksbygning bygget færdig, og vi har indsamlet børnebøger, lærebøger samt borde og stole til biblioteket,” forklarer Hugo.
Så tilføjer han med et stort, varmt smil:
”Jeg kan ikke vente med at se børnenes glæde, når vi alle sammen kører ud og aflevere det.”

Hvis du vil have information om skolen eller støtte, kan du kontakte Hugo Thomsen via email:

Fra DTW

12/4-2011.

Link...
http://www.dansk-...ost_161265

Hej
Som jeg tidligere har skrevet vil bankbogen blive offentliggjort meget hurtigt, så håber jeg der bliver lidt ro omkring økonomien.
Derefter er der et par stykker som har spredt direkte usandheder. Disse kender åbenbart ikke til forholdene i Asien. Der er stadig en del tabu herude, som ikke findes i DK mere, det kunne være sex, grimme sygdomme m.m.
Ja, det er korekt at skole er en kommunal skole, det er alle skoler, som ikke er private, men staten yder bare ikke samme beløb til alle skoler. Skolerne i byerne er mere atraktive end skolerne på landet og sådan er penge fordelingen også.Til sidst vil jeg blot skrive, hvis der sidder nogen som brænder for at gå aktiv ind i hjælpen til skolen skal i være mere end velkommen, men det er et kæmpe arbejde og Nang og jeg vil da gerne frigøres fra nogle af posterne, men opgive skolen gør vi ALDRIG.
Hilsen Hugo

Link til... aids-care dk
http://www.aids-c...
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
lindyras
Skrevet d. 15-04-2011 14:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Jeg var også en af dem der faldt for hans plat...

Efter 50 år på søen w.w. og har set utrolig meget elendighed faldt jeg for Hugos gode tankegang-børn der var ramt af aids-fattige forældre m.m..
Jeg støttede med lidt guldstøv indtil jeg fandt ud af det var plat og svindel...

l.r
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
nnn
Skrevet d. 15-04-2011 17:36
Bruger avatar

Bruger

Sabai Sabai skrev:

Du er en amatør (detektiv), Sabai-boy. Gå hjem og vug! Sad

nnn
JackD
Skrevet d. 15-04-2011 17:51

Bruger

Antal indlæg: 597

"Diskutér aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder over dig med deres erfaring.

Endnu værre er det, når idioterne også er fordrukne."

Sjovt som den virker bekendt den signatur...

Underligt som dydsmønstrene langsomt siver ud fra DTW, de må kraftpedervæltemig kede sig noget så gudsjammerligt derovre, hva´??

Sabai plejer at kende sine lus og svindlerkarle, så jeg vil tro vi endnu engang er ved at afsløre en driftig førtidspensionist i udlandet!

Helt enormt som foretagsomheden og arbejdsevnen pludselig stiger med adskillige % når man er kommet væk fra Velfærdslivmoderen i Danmarkistan!

JackD

freja
Skrevet d. 15-04-2011 18:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

"Helt enormt som foretagsomheden og arbejdsevnen pludselig stiger med adskillige % når man er kommet væk fra Velfærdslivmoderen i Danmarkistan!

JackD"

Måske netop derfor man overvejer at indføre en løbende arbejdsevne vurdering.
soi7
Skrevet d. 15-04-2011 18:07

Bruger

Antal indlæg: 323
Bopæl: Kina

nnn skrev:
Sabai Sabai skrev:

nnn

Åhh, nej nnn, skal vi nu trækkes med dig her..........jeg betaler vel også din pention......dårlig påske til dig...Sad
Sabai Sabai
Skrevet d. 15-04-2011 19:07
Bruger avatar

Bruger

Sabai Sabai skrev:
nnn skrev:
[quote]Sabai Sabai skrev:

Du er en amatør (detektiv), Sabai-boy. Gå hjem og vug! Sadnnn

Nu er det jo sådan at Rikke Bjerge Johansen er Dansk/koreansk journalist bosat i Thailand, og og har talt med Hugo ! ... hvis Hugo skulle mene sig fejl citeret havde han nok ikke ladet den artikel stå på sin tiggerside i flere år !!

Rikke har vi stiftet bekendskab med før, bla. dette fra Bankok post 30/08-2009. !!

THE FEVER OF LOVE
Forget the swine flu , we need a curerepellent for farang with 'Rice Fever'
I can only imagine how Thai women must feel in Thailand, but I do have some insight, and it doesn't seem pretty. Since I arrived in the Land of Smiles 20 months ago, I have had my share of men coming up to me.
I am approached by strangers on an almost daily basis, mainly farang, but some Thais as well. Yes, we are talking about Rice Fever, aka Yellow Fever in less politically correct times. This strange virus seems to strike everywhere in Bangkok _ in shopping malls, cafes and on buses and trains.
Symptoms of Yellow Fever: The patient lapses into delirium.
I can only agree with that. What else would make a 60-something-year-old man come up to me and even think he has a chance of getting some action.
Although the disease still occurs, it is usually confined to sporadic outbreaks.
True again, since I have only discovered this peculiar behaviour in Thailand

I'm an Asian farang. I was born in South Korea 29 years ago and was adopted by a Danish family at the age of three months. This means I grew up in Denmark (yes, I know I look ''same, same'' as Thai lady) and my first language is Danish (''No speak Korean, cannot.''skaal. When I moved to Thailand, I assumed that no one would pay attention to me since I would blend in with all the other Asian faces. I mean, being Asian in Asia is not very exotic. So I was quite surprised when I found that wasn't the case at all. In the beginning, I was flattered. I must also admit to have milked it a few times, accepting a few drinks here and there, and getting loads of free rides from motorcyle taxis.
But after a while I began to get annoyed. The fact that I can't sit on my own in a cafe without being approached by strange men is not okay. Random guys talk to me when I'm sitting in the TCDC in the Emporium with my notebook out, concentrating on work. They come up to me when I'm eating noodles on the street.

Læs videre her :

http://www.bangko...er-of-love

Ps: Her er et privatbillede af Rikke i fornemt selskab... så kan du tygge lidt på den, din hattenål !!

www.freeimagehosting.net/uploads/18d25407ed.jpg
nnn
Skrevet d. 15-04-2011 19:07
Bruger avatar

Bruger

soi7 skrev:
nnn skrev:
Sabai Sabai skrev:

nnn

Åhh, nej nnn, skal vi nu trækkes med dig her..........jeg betaler vel også din pention......dårlig påske til dig...Sad

Soi 7, - Beer Garden, - er det der, du har drukket hjernen ud, hva Soi-Dog ? godag

nnn
JackD
Skrevet d. 15-04-2011 19:11

Bruger

freja skrev:
"Helt enormt som foretagsomheden og arbejdsevnen pludselig stiger med adskillige % når man er kommet væk fra Velfærdslivmoderen i Danmarkistan!

JackD"

Måske netop derfor man overvejer at indføre en løbende arbejdsevne vurdering.

Som i England:

http://www.bbc.co...s-12954116

Der bliver run på billetkontorerne!

Thumb

JackD
JackD
Skrevet d. 15-04-2011 19:15

Bruger

"But after a while I began to get annoyed. The fact that I can't sit on my own in a cafe without being approached by strange men is not okay. Random guys talk to me when I'm sitting in the TCDC in the Emporium with my notebook out, concentrating on work. They come up to me when I'm eating noodles on the street."

Åh, hvor synd for den lille gook, men hvad f.... havde hun forventet?

Utroligt hvad femi-nazi´s kan gøre ved folk...

JackD
soi7
Skrevet d. 15-04-2011 19:25

Bruger

nnn skrev:
soi7 skrev:
nnn skrev:
Sabai Sabai skrev:

nnn

Soi 7, - Beer Garden, - er det der, du har drukket hjernen ud, hva Soi-Dog ? godag

nnn

Næ.- nar...der tager du fejl igen igen...jeg kommer ik så meget på besøg i BKK....har dog været der mange gange på soi7...mm.......du er ynkelig stadigvæk.....soidog...ved ikke.......har du mistet din lille hjerne på beergarden......?? ja det er vel dig der tigger derude på gaden når pentionen fra dk er forsinket el. ophører.....Grin
JackD
Skrevet d. 15-04-2011 20:16

Bruger

Her sidder han:

www.stickmanbangkok.com/images/Farang-soi18.jpg

Thumb

JackD
soi7
Skrevet d. 15-04-2011 20:30

Bruger

JackD skrev:
Her sidder han:

Thumb

JackD

he he, ja liige præsis...der er han sku den ynkelige soidog......hvordan svæklingen får penge til imorgen uden dk`s støtte vil jeg ikke kommentere.....Grin
nnn
Skrevet d. 15-04-2011 20:35
Bruger avatar

Bruger

soi7 skrev:
JackD skrev:
Her sidder han:

Thumb

JackD

he he, ja liige præsis...der er han sku den ynkelige soi 7 dog......hvordan svæklingen får penge til imorgen uden dk`s støtte vil jeg ikke kommentere.....Grin

Nå, det er sådan, du ser ud, Soi Dog, jeg skal nok gemme et par Baht til dig. Har du overvejet at tage et bad ? griner driller

nnn
soi7
Skrevet d. 15-04-2011 20:42

Bruger

nnn skrev:
soi7 skrev:
JackD skrev:
Her sidder han:

Thumb

JackD

he he, ja liige præsis...der er han sku den ynkelige soi 7 dog......hvordan svæklingen får penge til imorgen uden dk`s støtte vil jeg ikke kommentere.....Grin

Nå, det er sådan, du ser ud, Soi Dog, jeg skal nok gemme et par Baht til dig. Har du overvejet at tage et bad ? griner driller

nnn

he he, din nar...billedet er dig...husk det...og gem du dine 2 bath til dig selv......SOIDOG...dk skærer evt snart i fp......synd for dig............driller
Sabai Sabai
Skrevet d. 15-04-2011 20:51
Bruger avatar

Bruger

Her er lidt fra Hugo's tiggerside på Facebook, med 342 medlemmer.. og 30.000 besøgende på hjemmesiden, ( Facebook eller aidsboern.dk ?? ), gad vide hvor mange penge der egentlig er kommet ind ??

Man kan så undre sig over hvorfor at renoveringen af skolen tilsyneladende har højeste prioritet, hvorimod de stakkels aidsramte børn , ifølge Hugo skal deles om den sparsomme medicin !!

Fra Facebook...

Link..

http://www.facebo...128&v=info

Hej kære venner

Så løber året på hæld og vi synes det er på plads at lave et kort resume over årets forløb omkring børnene i Doi Law.

Der har været en del som har sendt penge til skolen, mange tak for det.

Vi har også haft en del som har besøgt skolen, alle med den bemærkning at her trænges til hjælp.

Vi har i året”s løb lavet flere ting på skolen med jeres hjælp.

Skolen fik 2 keeboard, 2 guitar, trommer og nogle blokfløjter, det betød at de kunne danne et skoleorkester, hvilket var meget populært.

Der er blevet skænket et komplet bordtennissæt af høj kvalitet.

Vi har også, en del gange, haft mad med derude.

Størst af alt har dog været vores færdigbygning af biblioteket.

Det nye år. Vi vil forsøge at indsamle mindst THB 300.000.00 sammen så vi kan begynde at renoverer klasseværelserne. Det vil foregå på den måde, når ungerne går på ferie midt i marts vil vi rykke ind., næsten alt hvad vi har fået ind af penge vil gå til dette projekt. Vi vil i foråret renoverer 7 kl.værelser og til efteråret, de sidste 6, hvis der vel at mærke er penge dertil, ellers må vi renovere det antal værelser som pengene rækker til. Vi regner med at hver klasseværelse koster mindst ca. THB 20.000.00 at istandsætte

Der har været 30.000 besøgende inde på hjemmesiden, hvilket er helt fantastisk.

Alt i alt har det været et fantastisk år, som Nang og jeg med glæde vil se tilbage på.

Et stort TAK til alle som har vist interesse for skolen og børnene.

Nang og jeg ønsker ALLE en rigtig GLÆDELIG jul samt et GODT nytår.

Hilsen Nang og Hugo

Og så'... lidt til at rense tårekanalerne med !

JackD
Skrevet d. 15-04-2011 20:52

Bruger

Ja, så er det sgu´ snart slut med at gå og lege imperialist på skatteydernes regning!

Eller var det ham her:

www.stickmanbangkok.com/images/Bangkok-Farang.jpg

JackD
nnn
Skrevet d. 15-04-2011 21:30
Bruger avatar

Bruger

JackD skrev:
Ja, så er det sgu´ snart slut med at gå og lege imperialist på skatteydernes regning!

Eller var det ham her:

JackD

Nej nej, det´sgu da Rollator-Jack-Danielsen, der har fået en tår for meget, .... igen! skaal

nnn
soi7
Skrevet d. 15-04-2011 21:35

Bruger

nnn skrev:
JackD skrev:

Eller var det ham her:

JackD

Nej nej, det´sgu da Rollator-Jack-Danielsen, der har fået en tår for meget, .... igen! skaal

nnn

Hej lille "nnn" : Billedet er stadigvæk af dig ...husk det din lille latterlige nar...gå nu hjem og sov.. på din rendesten........driller
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai-dk.dk flytter server Nyt fra Administrationen 2 10-08-2017 08:43
http://www.orientalinvest.com/ Skik og brug 43 24-04-2015 04:10
Retur til DK, eller? De fastboende 70 04-10-2014 06:17
DK kendt ude i verden Nyheder på dansk 3 15-08-2014 08:21
ØV,- den video er blokeret her i DK. **Baren** 5 21-07-2014 16:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768