Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skolen i Doi Law
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Børnene i Doi Law
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2009 14:00

Antal indlæg:
 Status: Offline

Hej
Vi har nu åbnet en konto i Danmark, kan ses her:
http://aidsboern....?page_id=4

Det er med glæde at jeg kan fortælle at kontoen er vokset til THB 23940, idet der er kommet henv. THB 500 og THB 400.
Børnene og os siger tusinde TAK
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 12:02

Bruger

Antal indlæg: 701

Kære Hugo

Jeg er igen lige kommet hjem fra Pattaya, fordi jeg lige skulle køre en dansk turist og hans kone derned, men jeg skylder dig penge, så efter songran vil jeg fluks gå i banken og sende dem. Håber det er okay.
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 17:49

Antal indlæg:

Hej
Manse du skylder ikke mig en øre, men måske børnene i Doi Law?
Hilsen Hugo
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 22:02

Antal indlæg:

Hej Huratho

Hvilken konto vil du helst have penge sat ind på? Den danske eller den thailandske.

Jeg har nu gennem længere tid set diverse indlæg på hvor billigt folk er kommet til Thailand for!

Var det ikke en ide, at alle der har sparet en masse penge på billetten, gav en lille skærv f.eks. 5000-1000 kr. til hjemmet?

Selv skal jeg desværre ikke til Thailand iår, men vil gene donere et beløb snarest.
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 03:55

Antal indlæg:

Hej Girobank
Allerførst vil jeg på børnenes vegne sige, på forhånd TAK.
Du må helt selv bestemme hvilken konto du vil bruge. Er du pt i Danmark, vil det billigste være den danske konto, da der er temlig mange omk. forbundet med overførsel.
Med Venlig Hilsen Hugo
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 04:07

Antal indlæg:

Hej til alle.

Har opdateret siden paa Facebook ang. den Danske konto.............TAK.........
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 09:11

Antal indlæg:

girobank skrev:
Jeg har nu gennem længere tid set diverse indlæg på hvor billigt folk er kommet til Thailand for!

Var det ikke en ide, at alle der har sparet en masse penge på billetten, gav en lille skærv f.eks. 5000-1000 kr. til hjemmet?

Pissesure altid politisk korrekte rasmusmodsat Jos melder sig til tjeneste :)

Jeg er sikker på at de der har sparet x.xxx,- Kr på billetten, som må døje med ekstrastop, ventetid og forlænget rejse gør det fordi det i deres budget ikke er en god ide at købe en direkte fra start til slut billet...

Og jeg synes ikke at det er op til nogen at bestemme over andres budgetlægning - er det ikke muligt blot at enes om at alle bidrag store som små er velkommen, og at fra de der ikke kan bidrage, økonomisk eller materielt, modtages gode tanker og ønsker for børnenes velbefindende med lige stor tak...

Nåmen det var bare dagens Jos - jeg er på bryllupsrejse og vil finde bruden :LOL

.
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 12:29

Antal indlæg:

Tak for sangen.
Beklager jeg har læst det på en anden hjemmeside om Thailand, at de havde fået billige billetter med SAS og THAI- mon ikke de flyver DIREKTE.

Beklager at jeg havde lavet en tastefejl- der skulel stå 500-1000 kr. - mon ikke en glad aften i PAT koster det?
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 15:35

Antal indlæg:

Hej Girobank

Altid til tjeneste skaal

Hvis den hjemmeside du har læst det på, er den hjemmeside jeg tror det er - så vær sikker på at hvis du skriver du har fået en CPH-BKK direkte på bussiness til 4.500,- så er der mindst 3-4 stykker der vil mene at du har betalt overpris og at de sagtens kunne have fået samme tilbud men til 13,95 (og det så endda i højsæsonen)...

Jeg ved ikke hvad en glad aften i Pattaya koster - det er endnu ikke lykkedes mig at have en glad aften, Pattaya gør mig generelt trist for at være ærlig...

.
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 16:06

Antal indlæg:

Hej Jos

du har ganske ret,der er altid en helt folk, der skal gøre sig meget kloge på alting.
jeg udtaler mig kun om ting,jeg selv har oplevet eller været ude for på mine mange rejser i Thailand siden 1993.

derfor passer jeg meget på med at investere i f.eks hus dernede, har tidligere mistet omkring 750000 danske kroner, så det ønsker jeg ikke skal ske igen!

Vi skal hjælpe hinanden med gode råd i stedet for.

Tak for en god og sober tone herinde!
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 16:46

Antal indlæg:

girobank skrev:
derfor passer jeg meget på med at investere i f.eks hus dernede, har tidligere mistet omkring 750000 danske kroner, så det ønsker jeg ikke skal ske igen!

Vi skal hjælpe hinanden med gode råd i stedet for.

:| 750.000,- gode danske kroner - det er jo alligevel en del at miste, jeg er enig i at vi skal hjælpe hinanden, og det kunne jo blandt andet være med at fortælle folk at de skal undlade at bygge, uanset hvad konen kæresten ønsker - hvis ikke hun selv kan deltage i financieringen (min kone vil ikke lade mig investerer i fast ejendom overhovedet - men det er ikke alle hustruer der har den slags inkomst det ved jeg godt)...

Så vil en hel del fra en bestemt egn i Thailand specielt, sige khee niaao (fedterøv) - men altså - hvis man har mødt sin kæreste på en 3 ugers ferie - så er det muligt at man bare skal kigge efter en ny på næste 3 ugers ferie, der er jo ikke en spand fuld men et land fuld, og de findes (og der er egentligt ret mange har jeg opdaget) de selvstændige, højtuddannede singlekvinder der tror på ligeværd, økonomisk som mentalt...

Nej de er ikke rigtigt festaber - ikke de jeg kender - de er gennemsnitligt røvkedelige for at sige det lige ud - de passer deres arbejde, cafebesøg og sengetider - men jeg er sikker på at de i det lange løb er en bedre investering end en hvilken somhelst toptunet bargirl fra Pattaya...

girobank skrev:
Tak for en god og sober tone herinde!

Den er du heldigvis jo selv med til at opretholde, jeg ved ikke hvor bevidst valget er fra sidens forskellige admins, vedrørende hvem der inviteres fra andre sider... Men det ville undre mig hvis ikke der i den enkelte invitation ligger en sympati - således undgår man vel at invitere de der træder mest udenfor stregerne...

Men hvem ved - en dag er de måske her, den tid den glæde, men der skal jo være kunder til alle siderne om Thailand - selvom vi vel alle går igen på flere sider...

.
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 05:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3576
Bopæl: Thailand

hej hugo
der er sendt 3600 baht ind på kontoen til børnene
600 fra anne
3000 fra Povl Erik/GiroBank
pengene er flyttet fra den konto i dk

hilsen yindee
er du sulten se her www.yindee.dk

www.thai-dk.dk/foto1/seafood.jpg
claus31130
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 07:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Bopæl: Lamplaimat, Buriram, Thailand

så er der kommet lidt opdateringer på sidennørd
www.nielsen.in.th
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 08:01

Antal indlæg:

Fedt at se - der triller penge i bøssen, og penalhus, skrivehæfter er en rigtig god ide også Thumb

.
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 08:59

Bruger

Kære Jos

Det er jo altid dejjligt at se, at vi få mennesker på denne side, måske, og jeg siger måske kan gøre en lille forskel, for disse så ramte unger. Jeg har blandt bestemt mig for, at jeg nu vil undlade en golfdag om ugen, og donere dette til min gode ven Hugos projekt. Jeg føler sgu med disse så uskyldige børn, og mit håb er, at jeg måske kan gøre lidt til, at de får det bedre i fremtiden. Jeg er da ikke blind for at konstatere, at mit lille bidrag ikke er så meget, men hvis vi alle her på siden i samlet flok bare gør 10 mennesker hver opmærksom på dette projekt, ja så snakker vi jo om mere end 600 mennesker, og gør de det samme, ja så tror jeg der vil ske noget for disse børn i fremtiden, men måske er jeg bar den naive Manse.... eller hvad...ved ikke
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 11:28

Antal indlæg:

manse skrev:
men hvis vi alle her på siden i samlet flok bare gør 10 mennesker hver opmærksom på dette projekt, ja så snakker vi jo om mere end 600 mennesker, og gør de det samme

Det ved jeg skisme ikke - personligt har jeg nu sendt besked ud til et firma med 6.500 ansatte - et firma med over 10.000 ansatte, et lille firma med ca. 150 ansatte, en facebook gruppe der kalder sig "generation Gi" ca. 900 medlemmer (hulker lidt af grin over dette da de åbenbart holder godt fast i midlerne)... Samt min egen facebook venneliste på knapt 80 medlemmer - og såvidt jeg kan se er der sket nada...

Men... optimisme er godt :)

.
manse
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 11:53

Bruger

Kære Jos

Kan kun give dig ret, men min overbevisnig er, at gør vi det flere gange, så sker der måske ting. Men måske er man i det lille Danamrk blevet lidt trætte. Jeg fortsætter og jeg håber også du gør det samme, for så er jeg overbevist om, det måske på længere sigt vil bære frugtThumb
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2009 13:46

Antal indlæg:

Det ved jeg ikke, for at være ærlig tror jeg at lille Danmark aldrig bliver et land der godvilligt giver - og da slet ikke udenfor Afrika - så generation Gi er nok mere generation noget for noget ser det ud til...

De 2 store virksomheder er nu internationale - men det hjalp ikke så meget - kan jeg se når jeg kigger på sparebøssen...

Jeg tror "man" skal lade være med at forvente noget af andre end een selv...

.
lindyras
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 17:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: bornholm

Held-Held......:HI

Om det er held eller forstand (jeg tror det er held)ved jeg ikke men jeg vandt lige 3.000kr på svensk trav så jeg vil gå i banken i næste uge og overføre en 500.00 kr til børnene.

Så må hut li hut undvære den omsætning:LOL:LOL:LOL

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2009 17:33

Antal indlæg:

lindyras skrev:
Held-Held......:HI

Om det er held eller forstand (jeg tror det er held)ved jeg ikke men jeg vandt lige 3.000kr på svensk trav så jeg vil gå i banken i næste uge og overføre en 500.00 kr til børnene.

Så må hut li hut undvære den omsætning:LOL:LOL:LOL

lindy

Thumb

Og så iøvrigt tillykke med gevinsten derudover, håber da at du også kan forkæle dig selv lidt :)

.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Doi Tung Royal Villa Gardens, Chiang Rai, Thailand - Nord Thailand 3 27-08-2016 11:29
Beautiful Doi Suthep mountain on fire Billeder/Videoer fra livet i Thailand 2 09-05-2016 05:47
Firefox, Murphys law og Guld Tuborg. Diverse 25 26-08-2014 05:21
Army invokes martial law Hele Thailand 4 20-05-2014 04:47
Dog Smugglers At It Again, Effective Law Needed Nyheder på andre sprog 2 21-03-2012 06:48

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768