Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Lidt blandet
dkth
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 13:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Og lige noget der også er blevet ekstrem i Thailand, overvægt.

For 20 - 25 år siden mener jeg ikke jeg mødte nogle, eller bare en enkelt, nu synes jeg der er rigtig mange overvægtige og særligt er der kommet mange børn med vægtproblemer.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 14:27



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det tror da fanden nu har de jo også fået burger king og 7/11

Men jeg tænker på den kødhakker, nu husker i vel og rense den ik, for kender jeg thaier ret er det ikke det de går mest op i.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 14:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja en sylte med sennep og rødbeder er ikke dårligt ? men om den lige høre til i 33g. ?? Er det dine Bistader ? jeg spiser honning på morgen brødet hver dag og har vel gjort det i 74 år. og har også undret mig over den tynde konsistens ? selv om den står på køl. Kan være det er sukker mængden ? men nu har jeg sendt en Forespørgelse til Biavlerforeningen. og skal nok berette Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 15:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Det sidste billede er en fantastisk blanding af farver, virkelig flot taget Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 16:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Det tror da fanden nu har de jo også fået burger king og 7/11

Men jeg tænker på den kødhakker, nu husker i vel og rense den ik, for kender jeg thaier ret er det ikke det de går mest op i.


Nu mener jeg overvægten er over hele landet både i byerne og på landet, derfor har jeg givet skylden til alt det snacks der er i alle forretninger,

Ja en med rengøringen er måske et problem, derfor ville jeg også gerne have så jeg selv kunne hakke, og nu har min kone jo været så længe i Danmark, at hun nok ikke er typisk thai, da hun har arbejdet både på thai og danske rest. samt været kok i en stor offentlig kantine.

Så hun har lært mere om rengøring og hygiejne end jeg har.

En overgang mente jeg ikke hun have et job, da hun jo mest var på forskellige kurser.

Men jeg kan se et, at lære andre thaier, hvordan de skal gøre går lidt trægt, men nogle lærer da noget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 16:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

sank skrev:
Thumb Ja en sylte med sennep og rødbeder er ikke dårligt ? men om den lige høre til i 33g. ?? Er det dine Bistader ? jeg spiser honning på morgen brødet hver dag og har vel gjort det i 74 år. og har også undret mig over den tynde konsistens ? selv om den står på køl. Kan være det er sukker mængden ? men nu har jeg sendt en Forespørgelse til Biavlerforeningen. og skal nok berette Grin


sank, spiser du aldrig suppe her i varmen? Grin

det var jo også noget der hørte vinteren til i Danmark, så jeg nyder at kunne lave noget godt dansk mad. music

Nu spiser konen jo også meget dansk mad, selv om hun er blevet meget thai de senere år efter vi kom til Thailand. Men jeg mangler godt nok rugbrød engang imellem.rasende

Og nej det er ikke mine bistader, jeg har rigeligt i at lave min egen mad, arbejde er noget farligt noget, man kan få arbejsskader, så det holder jeg mig fra.

Jeg plejer at stønne når thaierne knokler, bare for at være lidt solidarisk.godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2011 08:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Jo dkth jeg spiser skam gerne suppe ( grøn karry med kylling ) og alt andet ? men fruen laver mest aftensmad hjemme og det er vel lidt dansk thai ? og kom du på ferie her et par dage ? det fortjener du vel med den energi du udgyder griner Så kan du få nogle pakker Rugbrød med hjem.
Og jeg har naturligvis undersøgt det store mysterium med Honningen ? og det er fordi at Dansk Honning indeholder Druesukker og Thai Frugtsukker. Men husk at holde dig i skyggen når du holder øje med arbejderne ølkrus
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2011 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Lidt billeder fra Udon Thani, mest tempel.

http://tripwow.tr...ef=nf&lb=1
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 08-04-2024 17:28
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54
Lidt til husarerne. **Baren** 6 16-02-2023 16:33
Der sker kun lidt i Badebyen videoer Fra Pattaya 3 24-05-2022 13:57

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.31 sekunder | 99,080,958 Unikke besøg | jQ Blog