Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
‘No change in overstay rules’
thai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-01-2011 04:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

husk det nu efter 1 år er det en tur i skyggen

Wednesday, 29 December 2010 23:23
THE Immigration Bureau of the Royal Thai Police has denied there has been any change in policy on overstayed visa.

The denial was made amid web reports saying foreigners who overstayed their visa in Thailand by more than 15 days faced mandatory jail time.

“The penalties established under the terms of the ImmigrationAct 1979 remain in effect.

We do not want foreigners to believe they are in jeopardy of arrest and detention for overstaying their visa if they have overstayed less than one year,” an immigration offi cer said.

He added that “the enforcement guidelines for the governing statute strictly state that detention is mandatory only if the foreigner has overstayed for one year or more.”

Saying there have been no changes in the guidelines, he said only foreigners who had overstayed for 364 days or more faces detention and court appearance.

Under the law, any foreigner who stays in the Kingdom without permission, or with expired or revoked permission, shall be punished with imprisonment not exceeding two years, or a fine not exceeding 20,000 baht, or both if the overstay exceeds one year.

If the overstay is less than one year the fine is 500 baht per day to a maximum of 20,000 baht. If the offender is arrested or stopped by any Thai police officer for a traffic offense or other incident and found to be overstaying his or her visa, then they will be detained.

“It’s best to clear up the overstay yourself before being caught,” the immigration officer said.

Last Updated on Wednesday, 29 December 2010 23:40

http://news.samui...rules.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 04:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hav altid dit visa i orden har ser flere der måtte en tur i brummen indtil de fik fat i pengene og kunne betale

regler er regler men de bliver ikke altid over holdt af de forskellige immigration kontorer

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AsienNoglen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 04:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

thai skrev:
husk det nu efter 1 år er det en tur i skyggen

Wednesday, 29 December 2010 23:23
THE Immigration Bureau of the Royal Thai Police has denied there has been any change in policy on overstayed visa.


Så godt artiklen, men jeg besluttede mig til ikke at bearbejde den, dømte den til at være endnu en gang nonsens, endnu et spinn på klare thailandske love.

Overstay er overstay. Det er en ulovlig handling. Når udlændinge gør noget ulovligt i Thailand, bliver de pludseligt afhængige af de politifolk som står overfor dem.

De bliver potientielle ofre for alverdens gøgl, også kaldet korruption.

Dont play with your overstay.

Hav altid dit visa i perfekt orden, som Yindee saa fornuftigt siger. Uanset hvad man kan læse i utallige artikler, hvor idiotiske politifolk udtaler sig.
Hvis et link en sjælden gang ikke fungerer, må du meget gerne sende en PB til redaktionen. Det er den hurtigste måde at få fikset problemet. Du kan også, i krisesituationer, bruge følgende link direkte til bloggen: http://dk-thailan...gspot.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2011 06:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Jeg har koert paa turis visa i 6 aar, men det er slut nu. Kort foer jul skulle jeg paa run og jeg fik 15 dage.

Jeg er ike officielt gift, har ej heller 800.000 THB i banken + jeg er under 50 aar.

Gode raad var dyre, men jeg fandt saa frem til at jeg kunne begynde at studere Thai, saa nu har jeg et non-emigrant / education visa 1 aar.........


Hilsen studenten.

Oenskes der flere oplysninger er man velkommen til at ringe til os.......


Beklager at dette indlaeg ikke omhandler overstay
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2011 06:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på de nye regler Danmark har lavet, hvor pensionister skal melde sig på kommunen, hvis de rejser over 2 mdr. men har det ikke også en indflydelse på mange fastboende turister, eller hvad de nu kaldes.

Så stramninger på alle områder, hvis man ikke vil bo i danmark med en dejlig kornfed bondepige.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2011 12:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
Jeg har koert paa turis visa i 6 aar, men det er slut nu. Kort foer jul skulle jeg paa run og jeg fik 15 dage.

Jeg er ike officielt gift, har ej heller 800.000 THB i banken + jeg er under 50 aar.

Gode raad var dyre, men jeg fandt saa frem til at jeg kunne begynde at studere Thai, saa nu har jeg et non-emigrant / education visa 1 aar.........


Hilsen studenten.

Oenskes der flere oplysninger er man velkommen til at ringe til os.......


Beklager at dette indlaeg ikke omhandler overstay


hej
hvad er den totale pris på årsbasis studerer der kan en vel nøjes med næsten ingen ting music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-01-2011 13:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

40.200 Baht, her i er alt inkluderet og der er ingen fusk med penge under bordet nogen steder......man kan studere i op til 10 aar og for hver aar bliver det billigere.

Vaer opmaeksom paa at skolen er godkendt af undervisnings ministeriet, hvis de ikke er det kan du faa 15 dage til at pakke dine sager hvis du har vaeret her som turist i 1 aar.

PS. Man kan studere online !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2011 02:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

hej
takker for oplysningerne vil give den videre til min tyske ven
som kører på turist visum

ps nu er du blevet førtidsturist og student Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 13:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Kanchalee skrev:
40.200 Baht, her i er alt inkluderet og der er ingen fusk med penge under bordet nogen steder......man kan studere i op til 10 aar og for hver aar bliver det billigere.

Vaer opmaeksom paa at skolen er godkendt af undervisnings ministeriet, hvis de ikke er det kan du faa 15 dage til at pakke dine sager hvis du har vaeret her som turist i 1 aar.

PS. Man kan studere online !


hej Kanchalee

er det et visa som kan købes igennem dig, hvis jeg skulle få brug for det
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2011 13:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

M55.

Send mig en PB hvis du mangler oplysninger om hvordan og hvorledes.......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 03:14

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

thai har sikkert ret, men virkeligheen kan være en anden, såan er Thailand bare.
Jeg har lige haft en bekendt der forlod Thailand efter godt 2 års overstay, og han er nu 20.000 Bath fattigere tilbage i Danmark.
Man skal IKKE checke ud i lufthavnen, fortalte min bekendte, men på et af de små grænseovergange til Cambodia.
Min bekente checkee ud, fik den obligatoriske bøe på 20.000 Bath, og checkede samme dag ind på turistvisum.
Nogle dage senere til lufthavnen, og der var ingen problemer i immigrationen.
M.H.T. ED-visum, synes jeg man skal se sig godt for på internettet, i Nonthaburi (Bangkok) er en skole, hvor alt er lovligt, 22.000 Bath plus 1.900 for visaet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 03:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Det begyner at lyde som om visa er en handelsvare?

Hvorfor ikke bare skrive navne og adresser på de skoler som man vil anbefale?


Og den med Cambodia har jeg set før og Canadieren som jeg kender
sad 1/2 år i fænglslet inden han kom ud af Thailand.

Han er tilbage i Thailand, men som han siger, aldrig mere bare 1 dag uden lovlig visa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kanchalee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 05:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 14.09.10
 Status: Offline

Fluen.

Gaar ud fra at det er TAWI language school du hentyder til ?.....Tjek det lige op : Tel : 02 582 3707


dkth. ( O.S )

( Havde du ioevrigt ikke et laengere overstay engang, eller har jeg faaet forkerte informationer andre steder fra ? ) host host.

Den eneste der tjener penge det er skolen, jeg tjener intet. Man kan vel godt hjaelpe hvis nogen skulle komme i knibe uden at rage til sig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bedstefar
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 09:14

Bruger

Antal indlæg: 47
Tilmeldt: 12.08.10
 Status: Offline

Jeg har godt nok svært ved, at greje den med at bruge så mange penge på undervisning plus meget andet, fordi man gerne vil blive i Thailand, for det er egentligt ikke så svært, at få bragt alle disse papirer i orden, som skal ligge til grund for et ægteskab.

Måske har jeg misforstået debatten, men jeg fornemmer da, at de fleste er sammen…. boende med en thailænder. Hvorfor et ligegyldigt stykke papir, altså rent juridisk skulle være til hinder, for, en ikke uvæsentlige besparelser.

Problemet vil selvfølgelig være der, hvor mand og kone-kæreste ikke har den indtægt sammen, svarende til 40.000.- baht om måneden.

Dette vil sikkert i 90 procent af denne websides brugers og for den sags skyld andre relaterede websites brugere være noget, der ikke vil komme på tale.

Lovteksten siger som følger:

I det tilfælde at en ansøger, er gift med en thailænder, og en af dem eller begge har de årlige indtægter, som udlignes og ikke er mindre end 40.000 Baht pr måned.

Der skal her ses bort fra de tilfælde, hvor den pågældende udlænding har indgået aftaler med Thailand, før denne bekendtgørelse er håndhævet. Her tænkes på, at man før denne lov blev vedtaget, have aftale om, og have de 400.000.- baht i banken. Hvis dette er tilfældet, vil denne regel stadig gælde for den pågældende.


Essensen i ovenstående er vel. Hvis du alligevel ikke gider følge undervisningen, men bare vil blive her, og alligevel lever i et ægteskabeligt forhold, hvorfor så bruge så mange penge på noget ligegyldigt, når lovteksten er så klar og papirarbejdet så enkelt. Dette visa vil koste den enkelte 1900.- baht per år, og man skal som ved alle andre visas aflægge emigrationen et besøg hver 90 dage, men man kan selvfølgelig også sende.Thai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 09:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej bedstefar
hvad du skriver er korrekt

nu er det bare ikke alle der kan gifte sig eller vil giftes
er du under 50, har du ikke andre muligheder så du må bruge ED-visum
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bedstefar
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 09:40

Bruger

Antal indlæg: 47
Tilmeldt: 12.08.10
 Status: Offline

Du har ret, men efter mine mange samtaler med forskellige, er dette med at thai gifte sig ikke et problem, men bare en proces, den enkelte tror tager meget lang tid, hvorfor man gerne bruger 4.000.- gode danske kroner om året for noget de ikke deltager i.

Jeg glemte lige at fortælle, at når man taler visas, så taler man om brutto indtægter.

Kan i alle have en god dag..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 10:45

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

Suk, nej det er ikke den skole, se www.tlslanguagesc...
Alt er til salg i Thailand, også visa og arbejdstilladelser, se blot Bangkok Post, Classified, www.bangkokpost.com
Den skole jeg nævner, er ikke en der er "til salg"
skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 10:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Fluen skrev:
thai har sikkert ret, men virkeligheen kan være en anden, såan er Thailand bare.
Jeg har lige haft en bekendt der forlod Thailand efter godt 2 års overstay, og han er nu 20.000 Bath fattigere tilbage i Danmark.
Man skal IKKE checke ud i lufthavnen, fortalte min bekendte, men på et af de små grænseovergange til Cambodia.
Min bekente checkee ud, fik den obligatoriske bøe på 20.000 Bath, og checkede samme dag ind på turistvisum.
Nogle dage senere til lufthavnen, og der var ingen problemer i immigrationen.
M.H.T. ED-visum, synes jeg man skal se sig godt for på internettet, i Nonthaburi (Bangkok) er en skole, hvor alt er lovligt, 22.000 Bath plus 1.900 for visaet.


hej du skriver

22 000 til skolen det er for et år ikke sandt , plus 1.900 for visaet det gælder kun 90 dage og så skal det forlænges det koster 1900 pr gang , visaet vil hvis jeg har forstået det rigtigt løbe op i 4 X 1900 lig med 7600 på årsbasis
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 11:33

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

Jeg mener at ED visum har samme regler som retirementvisa og ægteskabsvisa, der skal ikke betales for 3 måneders meldingerne, jeg er selv på retirementvisa.
Jeg mener også det fremgår af det link jeg har givet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2011 13:59

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej...

det med de 7600 er rigtige, da jeg har fået mail fra dem, ang ED-Visa (Nonthaburi ), og de skriver:

7,600 baht this a government fee not the schools.



Det med at gifte sig er jo ikke billiger, det koster jo en bondegård pr år, der ryger jo 1500-2000 kr pr måned, så forstå godt folk vælger ED-Visa...


Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Countdown to change at train maintenance depot Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 17-11-2019 13:27
Big Joke transfer won't change immigration policy for retirees one bit Visa til Thailand 1 08-04-2019 03:25
Denmark Rules. Udenfor Thailand 4 29-10-2018 15:10
Overstay? Visa til Thailand 4 15-11-2017 08:45
Thai Overstay Rules and Penalties Visa til Thailand 1 05-03-2017 02:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.48 sekunder | 97,866,707 Unikke besøg | jQ Blog